Identifying Data 2015/16
Subject (*) LINGUA ESPAÑOLA Code 652G04037
Study programme
Grao en Logopedia
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Graduate 1st four-month period
Fourth Optativa 4.5
Language
Spanish
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Filoloxía Española e Latina
Coordinador
Cordoba Rodriguez, Felix
E-mail
felix.cordoba@udc.es
Lecturers
Cordoba Rodriguez, Felix
E-mail
felix.cordoba@udc.es
Web
General description Farase unha revisión dos componentes da lingua española orientada a complementar a formación lingüística dos logopedas, seleccionando os aspectos máis relacionados cos trastornos logopédicos, coa súa evaluación e intervención.

Study programme competencies
Code Study programme competences
A3 Coñecer e integrar os fundamentos lingüísticos da Logopedia: Fonética e fonoloxía, morfosintaxe, semántica, pragmática, sociolingüística.
A31 Adquirir o desenvolvemento os recursos persoais para a intervención: habilidades sociais e comunicativas, habilidades profesionais, avaliación da propia actuación profesional, técnicas de observación, técnicas de dinamización ou toma de decisións.
B1 Acceso, selección e xestión das fontes de información relevantes para a práctica profesional.
B2 Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo.
B5 Aprender autonomamente, e motivarse para facelo de forma continuada.
B7 Capacidade de análise e síntese.
B12 Comunicarse de maneira efectiva nun contorno de traballo.
B17 Saber expresarse en público.
B22 Traballar de forma autónoma con iniciativa.
B23 Traballar de forma colaborativa.
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Coñecer e integrar os fundamentos lingüísticos da Logopedia: fonética e fonoloxía, morfosintaxis, semántica, pragmática, sociolingüística. A3
Adquirir ou desenvolver habilidades comunicativas para a intervención. A31
Comunicarse de xeito efectivo nun entorno de traballo. B12
Saber expresarse en público. B17
Acceso, selección e xestión das fontes de información relevantes para a práctica profesional. B1
Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo. B2
Capacidade de análise e síntese. B7
Aprender autónomamente, e motivarse para facelo de forma continuada. B5
Traballar de forma autónoma con iniciativa. B22
Traballar de forma colaborativa. B23
Expresarse correctamente, tanto de forma oral como escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. C1

Contents
Topic Sub-topic
I. Compoñente fonético e fonolóxico do español
II. Compoñente gramatical do español
III. Compoñente léxico-semántico do español
IV. Compoñente pragmático do español

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Guest lecture / keynote speech A3 15.5 25 40.5
Workshop A31 B1 B2 B5 B17 B22 B23 16 25 41
Introductory activities B17 0.5 0 0.5
Mixed objective/subjective test B7 B12 C1 2 25 27
 
Personalized attention 3.5 0 3.5
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Guest lecture / keynote speech Exposición teórico-práctica. Agárdase que o alumnado se implique nestas sesións de forma participativa.
Workshop Combinación de diversas metodoloxías e probas (exposicións, debates, solución de problemas, prácticas guiadas etc.) a través das que o alumnado desenvolve tarefas sobre un tema específico co apoio e supervisión do profesorado.
Introductory activities Exame dos coñecementos previos relacionados coa materia. Actividades para coñecer as competencias, intereses e motivacións do alumnado. Preténdese obteer información relevante que permita articular unha docencia que favoreza a aprendizaxe eficaz e significativa.
Mixed objective/subjective test Exame final, teórico e práctico, no que se amosarán os coñecementos e competencias adquiridos, tanto dende o punto de vista teórico como aplicado.

Personalized attention
Methodologies
Guest lecture / keynote speech
Workshop
Mixed objective/subjective test
Description
Será recomendable a asistencia a titorías para todas as metodoloxías que o requiren, como as actividades que precisan de unha fase de preparación e seguimento.

As titorías poderán ser individuais ou grupais. Poderanse levar a cabo persoalmente, mediante correo electrónico o outros medios.

A atención a estudantes con necesidades especiais abordarase desde esta perspectiva de atención individual, ben en titorías, ben na aula. Se é conveniente deseñaranse actividades especiais.https://guiadocente.udc.es/docencia/professor/#

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Workshop A31 B1 B2 B5 B17 B22 B23 Durante o curso realizaranse actividades variadas relacionadas cos contidos do temario e a súa aplicación práctica. Estas actividades serán obxecto de evaluación.
Valoraranse a capacidade de análise, a correcta aplicación dos contidos teóricos á práctica, a precisión terminolóxica e a claridade e correción da explicación e argumentación.
70
Mixed objective/subjective test B7 B12 C1 Proba escrita na que se avaliará a asimilación dos contidos aprendidos. As actividades do exame serán semellantes ás formuladas en clase e nos obradoiros. 30
 
Assessment comments

Calificarse como non presentado se non se realiza o exame final oficial, independentemente do número de actividades entregadas.

Na segunda edición de actas (mes de xullo) poderanse recuperar todos os instrumentos de avaliación arriba descritos cos mesmos porcentaxes que na primeira edición. Só calificarase como non presentado a quen xa tivese esta calificación na edición de actas de xaneiro e, ademáis, non se presente ao exame oficial de xullo.

As actividades entregaranse na plataforma Moodle. O estudante comprométese a gardar unha copia de cada traballo, en previsión de problemas na recepción.


Só se aceptarán traballos, actividades etc. que se entreguen no prazo establecido.

Os traballos, actividades e exames deben cumprir as esixencias de correción lingüística propias destes textos (ortografía, puntuación, precisión léxica, rexistro formal, discurso coherente e cohesionado etc.).

O plaxio (é dicir, a utilización de textos ou ideias de outros autores sen indicar a fonte de procedencia), incluso parcial, ou calquera outra falta de honradez académica, dará lugar á descalificación automática da actividade.

Os estudiantes a tempo parcial con dispensa académica recoñecida realizarán actividades compensatorias dos obradoiros, previo acuerdo co profesor.


Sources of information
Basic Martínez Celdrán, Eugenio (1996). El sonido en la comunicación humana. Introducción a la fonética. Barcelona: Octaedro
Martínez Celdrán, Eugenio (1989). Fonología general y española. Barcelona: Teide
Hidalgo Navarro, Antonio y Mercedes Quilis Merín (2012). La voz del lenguaje: Fonética y fonología del español. Valencia: Tirant
Garayzábal, Elena (2006). Lingüística clínica y logopedia. Madrid: Machado Libros
Moreno-Torres Sánchez, Ignacio (2004). Lingüística para logopedas. Málaga: Ediciones Aljibe
Gallardo Paúls, Beatriz y Veyrat Rigal, Montserrat (eds.) (2004). Lingüística y patología. Valencia : Universitat de València
Martínez Celdrán, Eugenio y Fernández Planas, Ana María (2007). Manual de fonética española. Articulaciones y sonidos del español. Barcelona: Ariel
Real Academia Española y Asociación de Academias de la Lengua Española (2011). Nueva gramática de la lengua española. Fonética y fonología. Barcelona: Espasa
Real Academia Española y Asociación de Academias de la Lengua Española (2010). Nueva gramática de la lengua española. Manual. Madrid: Espasa Calpe
Quilis, Antonio (1997). Principios de fonología y fonética españolas. Madrid: Arco Libros

Na plataforma Moodle da UDC inserirase material necesario para o axeitado seguimento da materia.

Complementary


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments

Adaptación

A materia poderase adaptar a estudantes con discapacidades, que non teñan un nivel de español similar ao do nativo ou que por calquera motivo necesiten alguna modificación en calquera dos aspectos reflectidos nesta guía docente. Prégase aos interesados que se poñan en contacto co profesor ou co seu titor.



(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.