Competencias del título |
Código
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Competencias / Resultados del título
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A8 |
Conocer los fundamentos del proceso de evaluación y diagnóstico. |
A9 |
Conocer y aplicar los modelos, técnicas e instrumentos de evaluación. |
A10 |
Realizar la evaluación de las alteraciones del lenguaje en los trastornos específicos del desarrollo del lenguaje: trastorno específico del lenguaje, retrasos del lenguaje, trastornos fonéticos y fonológicos; los trastornos de la comunicación y el lenguaje asociados a déficit auditivos y visuales, el déficit de atención, la deficiencia mental, el trastorno generalizado del desarrollo, los trastornos del espectro autista, la parálisis cerebral infantil y las plurideficiencias; los trastornos específicos del lenguaje escrito; las discalculias; las alteraciones en el desarrollo del lenguaje por deprivación social y las asociadas a contextos multiculturales y plurilingüismo; los trastornos de la fluidez del habla; las afasias y los trastornos asociados; las disartrias; las disfonías; las disglosias; las alteraciones del lenguaje en el envejecimiento y los trastornos degenerativos; las alteraciones del lenguaje y la comunicación en enfermedades mentales; el mutismo y las inhibiciones del lenguaje; las alteraciones de las funciones orales no verbales: deglución atípica, disfagia y alteraciones tubáricas. |
A11 |
Redactar un informe de evaluación logopédica. |
A12 |
Realizar una evaluación tras la intervención. |
A13 |
Conocer los principios generales de la intervención logopédica. |
A14 |
Conocer las funciones de la Intervención logopédica: prevención, educación, reeducación, rehabilitación y tratamiento. |
A15 |
Conocer y aplicar los modelos y las técnicas de intervención. |
A16 |
Conocer las características diferenciales de la intervención logopédica en los ámbitos familiar, escolar, clínico-sanitario y asistencial. |
A17 |
Conocer y realizar la intervención logopédica en los trastornos específicos del desarrollo del lenguaje: trastorno específico del lenguaje, retrasos del lenguaje, trastornos fonéticos y fonológicos; los trastornos de la comunicación y el lenguaje asociados a déficit auditivos y visuales, el déficit de atención, la deficiencia mental, el trastorno generalizado del desarrollo, los trastornos del espectro autista, la parálisis cerebral infantil y las plurideficiencias; los trastornos específicos del lenguaje escrito; las discalculias; las alteraciones en el desarrollo del lenguaje por deprivación social y las asociadas a contextos multiculturales y plurilingüismo; los trastornos de la fluidez del habla; las afasias y los trastornos asociados; las disartrias; las disfonías; las disglosias; las alteraciones del lenguaje en el envejecimiento y los trastornos degenerativos; las alteraciones del lenguaje y la comunicación en enfermedades mentales; el mutismo y las inhibiciones del lenguaje; las alteraciones de las funciones orales no verbales: deglución atípica, disfagia y alteraciones tubáricas. |
A18 |
Conocer y realizar la intervención logopédica en Atención Temprana. |
A19 |
Conocer e implementar los Sistemas de Comunicación Aumentativa. |
A20 |
Conocer e implementar las ayudas técnicas a la comunicación. |
A22 |
Saber diseñar, programar y evaluar la actuación logopédica. |
A25 |
Conocer la organización de instituciones educativas, sanitarias y sociales. |
A26 |
Adquirir un conocimiento práctico para la evaluación logopédica. |
A27 |
Realizar la planificación estratégica de la intervención logopédica. |
A28 |
Adquirir un conocimiento práctico en intervención logopédica (formación práctica en ámbitos escolares, clínico-sanitarios y asistenciales). |
A29 |
Adquirir la formación práctica para el trabajo individual, grupal, cooperativo y de mediación con facilitador. |
A30 |
Conocer la actuación profesional y los entornos donde se desarrolla la práctica. |
A31 |
Adquirir o desarrollar los recursos personales para la intervención: habilidades sociales y comunicativas, habilidades profesionales, evaluación de la propia actuación profesional, técnicas de observación, técnicas de dinamización o toma de decisiones. |
A32 |
Utilizar tecnologías de la información y de la comunicación. |
B1 |
Acceso, selección y gestión de las fuentes de información relevantes para la práctica profesional. |
B2 |
Aplicar un pensamiento crítico, lógico y creativo. |
B3 |
Apreciar las distintas manifestaciones de la diversidad. |
B6 |
Capacidad de adaptarse a los cambios. |
B8 |
Capacidad de observar y de escuchar de forma activa. |
B9 |
Capacidad de organizar y planificar. |
B10 |
Capacidad para motivarse y procurar la calidad en la actuación profesional. |
B11 |
Comportarse con ética y responsabilidad social como ciudadano y como profesional. |
B12 |
Comunicarse de manera efectiva en un entorno de trabajo. |
B13 |
Conocer y manejar las nuevas tecnologías de la comunicación y de la información. |
B14 |
Destreza y empatía en las relaciones interpersonales. |
B15 |
Poner en valor su profesión en el contorno en que desarrolla su trabajo. |
B16 |
Resolver problemas de forma efectiva. |
B17 |
Saber expresarse en público. |
B21 |
Tomar decisiones con autonomía y responsabilidad. |
B23 |
Trabajar de forma colaborativa. |
B24 |
Trabajar en equipo y, en su caso, de forma interdisciplinar. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral como escrita, en las lenguas oficiales de la comunidad autónoma. |
C3 |
Utilizar las herramientas básicas de las tecnologías de la información y las comunicaciones (TIC) necesarias para el ejercicio de su profesión y para el aprendizaje a lo largo de su vida. |
C4 |
Desarrollarse para el ejercicio de una ciudadanía abierta, culta, crítica, comprometida, democrática y solidaria, capaz de analizar la realidad, diagnosticar problemas, formular e implantar soluciones basadas en el conocimiento y orientadas al bien común. |
C5 |
Entender la importancia de la cultura emprendedora y conocer los medios al alcance de las personas emprendedoras. |
C6 |
Valorar críticamente el conocimiento, la tecnología y la información disponible para resolver los problemas con los que deben enfrentarse. |
C7 |
Asumir como profesional y ciudadano la importancia del aprendizaje a lo largo de la vida. |
C8 |
Valorar la importancia que tiene la investigación, la innovación y el desarrollo tecnológico en el avance socioeconómico y cultural de la sociedad. |
Resultados de aprendizaje |
Resultados de aprendizaje |
Competencias / Resultados del título |
Aplicar o coñecemento teórico e práctico para a realización dunha avaliación logopédica |
A8 A9 A10 A11 A12 A26
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B1 B3 B8 B11
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C1
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Realizar a planificación estratéxica da intervención logopédica. |
A13 A14 A15 A18 A27
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B6 B9 B10 B14
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C3 C6
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Ser capaz de poñer en práctica un proceso de intervención logopédica |
A17 A22 A29
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B12 B15 B16
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C4
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Ser capaz de levar a a cabo o traballo de forma individual, grupal, cooperativo e de mediación con facilitador |
A14 A16 A30
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B6 B12 B15 B23 B24
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Coñecer a actuación profesional e as contornas onde se desenvolve a práctica. |
A16 A18 A25 A28
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B12 B21 B23
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C5 C7
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Adquirir ou desenvolver os recursos persoais para a intervención: habilidades sociais e comunicativas, habilidades profesionais, avaliación da propia actuación profesional, técnicas de observación, técnicas de dinamización ou toma de decisións. |
A29 A31
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B2 B15 B17 B23 B24
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C4 C8
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Utilizar tecnoloxías da información e da comunicación. |
A19 A20 A32
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B13
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C3 C6
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Contenidos |
Tema |
Subtema |
Os contidos que se abordarán nos diferentes destinos de prácticas estarán básica e intimamente relacionados cos campos profesionais da logopedia e os labores inherentes a eles.
Así, durante o período de prácticas os alumnos/as, levarán a cabo accións relacionadas tanto co proceso de avaliación e diagnóstico como co proceso de tratamento logopédico. Ademais, deberán adaptar as técnicas e estratexias empregadas en función de cada caso e do contexto de actuación. Estas tarefas serán supervisadas polos titores/as de cada centro.
De igual maneira, durante a realización deste practicum II será de interese garantir a presenza do/a logopeda en formación naqueles espazos laborais emerxentes en que se albiscaren posibilidades para o exercicio profesional.
O Practicum II establece como contidos, ademais da posta en práctica das técnicas de avaliación e tratamento logopédico, a posta en práctica das habilidades sociais e comunicativas para o establecemento das relacións interpersoais cos usuarios, as súas familias e con outros profesionais implicados no tratamento.
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Os contidos do Practicum II estarán relacionados cos seguintes aspectos:
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1. Aplicación das distintas técnicas e estratexias de avaliación logopédica, así como elaboración de informes tanto de exploración como de evaluación |
O proceso de tratamiento logopédico |
- Formulación de obxectivos e elección de técnicas e recursos materiais mais adecuados.
- A avaliación do proceso de intervención.
- Pautas de asesoramento e actividades para as familias co obxectivo de que apoien o proceso de intervención
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Recursos materiais empregados na intervención logopédica |
- A adaptación do uso do materiais en función dos obxectivos do programa e das características cognitivas, motoras ou psicolóxicas dos usuarios.
- A creación de materiais en función dos obxectivos do programa, en función das características cognitivas, motoras ou psicolóxicas dos usuarios.
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Planificación |
Metodologías / pruebas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciales y virtuales) |
Horas trabajo autónomo |
Horas totales |
Seminario |
B2 B8 B9 B10 B11 B12 B17 B21 C1 |
10 |
0 |
10 |
Portafolio del alumno |
A9 A10 A11 A12 A15 A17 A18 A19 A20 A22 A26 A27 A28 A29 A32 B2 B3 B9 B13 C1 C3 |
0 |
70 |
70 |
Análisis de fuentes documentales |
A8 A13 A14 A25 A30 B1 B2 B9 B10 B15 C4 C5 C6 C7 C8 |
0 |
12 |
12 |
Eventos científicos y/o divulgativos |
B2 B8 B9 B10 B11 B12 B17 B21 C1 |
8 |
0 |
8 |
Prácticas clínicas |
A9 A10 A11 A12 A15 A16 A17 A18 A19 A20 A22 A25 A26 A27 A28 A29 A30 A31 A32 B3 B6 B8 B11 B12 B13 B14 B15 B16 B21 B23 B24 C1 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
180 |
216 |
396 |
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Atención personalizada |
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4 |
0 |
4 |
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(*)Los datos que aparecen en la tabla de planificación són de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos |
Metodologías |
Metodologías |
Descripción |
Seminario |
1. Sesión informativa inicial. Información xeral para comentar e precisar a Guía docente, así como as pautas de carácter xeral, e orientar o alumnado acerca da súa decisión á hora de elixir institución colaboradora. Tamén se explicarán as funcións das diferentes persoas que van a titorizar o Practicum.
2. Selección de institución.
3. Tres seminarios de titoría durante o Practicum co profesorado titor da Facultade.
- Antes de incorporarse á institución de prácticas o profesorado de Practicum, na data que se establecer, orientará o alumnado que titoriza cando menos sobre as seguintes cuestións: documentos que debe incluír no portafolios, lecturas imprescindibles e datas de entrega dos traballos solicitados, cronograma dos seminarios e calquera outra suxestión que estimar oportuna.
- Durante a realización do Practicum terá lugar a posta en común dos portafolios do alumnado asignado a un/ha mesmo/a titor/a co fin de revisar a planificación proposta, formular e resolver as posibles necesidades e/ou conflitos percibidos. Trátase de seleccionar e analizar conxuntamente situacións ou procesos representativos do decorrer da práctica profesional. Tamén se comentarán os textos ou documentos seleccionados para este fin.
- Ao finalizar a estadía no centro, de seguimento para responder as dúbidas do alumnado que se titoriza no tocante aos documentos solicitados. |
Portafolio del alumno |
É un cartafol ordenado por seccións, debidamente identificadas ou etiquetadas, que contén os materiais produto das actividades de aprendizaxe realizadas polo alumnado no Practicum ou o seu rexistro.
O portafolios inclúe todo o que fai cada alumno/a, como apuntamentos ou notas, traballos, guías de traballo e o seu desenvolvemento, comentarios de notas, resumos, autoavaliacións, tarefas desenvolvidas, comentarios do seu progreso realizados polos titores etc.
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Análisis de fuentes documentales |
Empregaranse documentos bibliográficos relevantes sobre os diferentes contidos a que o Practicum II dá prioridade, como base para a análise e a reflexión sobre a diversidade de experiencias con que se entre en contacto nas institucións clínicas, educativas e/ou asistenciais. É imprescindible entender a relación teoría-práctica e atender aos múltiplos factores que inciden no desenvolvemento da intervención nos diferentes contextos da práctica profesional. O/a Titor/a da Facultade establecerá as lecturas obrigatorias que considere necesarias para o mellor desenvolvemento do Practicum. |
Eventos científicos y/o divulgativos |
O alumnado asistirá a un evento científico e/ou divulgativo de profesionais e expertos no ámbito da Logopedia que presentarán experiencias profesionais desenvoltas en diferentes contextos laborais (8 horas) |
Prácticas clínicas |
Os estudantes levarán a cabo prácticas en institucións nas que contan cun profesional da logopedia, co fin de que aprendan a desarrollar a sua labor profesional nun ambiente natural relacionado co exercicio da profesión, no que observan e participan en actividades clínicas deseñadas para proporcionarlles oportunidades que supoñen a aplicación de feitos, teorías e principios relacionados coa práctica da mesma. |
Atención personalizada |
Metodologías
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Seminario |
Prácticas clínicas |
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Descripción |
-O/a Titor/a da Facultade realizará os contactos que estime oportunos e necesarios co titor/a do centro (cando menos 1) durante o período do Practicum para o mellor desenvolvemento do mesmo. Recoméndase que un dos contactos teña forma de visita.
Alén dos seminarios de seguimento do Practicum, o profesorado titor da Facultade estará dispoñible no horario de titorías.
Polo que se refire ás prácticas clínicas, o titor/a do centro de prácticas supervisará e orientará o traballo de observación e recollida de información do alumnado durante a súa permanencia no centro. |
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Evaluación |
Metodologías
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Competencias / Resultados |
Descripción
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Calificación
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Seminario |
B2 B8 B9 B10 B11 B12 B17 B21 C1 |
O/a titor/a da Facultade avaliará a participación do alumnado nos seminarios de titoría cos seguintes criterios:
-Asistencia ás titorías
- Grao de cumprimento sobre do plan de seguimento establecido, tendo en conta a pertinencia das súas intervencións, dúbidas, suxerencias, etc.
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10 |
Portafolio del alumno |
A9 A10 A11 A12 A15 A17 A18 A19 A20 A22 A26 A27 A28 A29 A32 B2 B3 B9 B13 C1 C3 |
Debería facer referencia a:
? Características da institución: descripción, características asistenciais, recursos, principios logopédicos, etc.
? Parte clínica: Análise do programa ou programas de intervención. Descripción das patoloxías e casos observados e/ou tratados, incluíndo cada unha das fases do proceso de intervención:
- Descripción do proceso de avaliación así como das técnicas e instrumentos empregados.
- Obxetivos terapéuticos.
- Técnicas de tratamento empregadas.
- Procedemento nas diferentes sesión.
- Conclusión e reflexión sobre dos resultados logrados.
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40 |
Prácticas clínicas |
A9 A10 A11 A12 A15 A16 A17 A18 A19 A20 A22 A25 A26 A27 A28 A29 A30 A31 A32 B3 B6 B8 B11 B12 B13 B14 B15 B16 B21 B23 B24 C1 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
O/a titor/a da institución colaboradora realizará a avaliación da implicación e actuación do alumnado na institución, facendo unha valoración das seguintes cuestións recollidas na Ficha de avaliación: asistencia e puntualidade, responsabilidade no traballo diario, responsabilidade e interese pola aprendizaxe, competencias profesionais |
40 |
Eventos científicos y/o divulgativos |
B2 B8 B9 B10 B11 B12 B17 B21 C1 |
-Asistencia ás sesións.
- Síntese dos contidos dos distintos eventos
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10 |
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Observaciones evaluación |
PROCEDEMENTO DE AVALIACIÓN:
Para emitir a cualificación final desta materia, o profesor-titor da Facultade terá en conta os 4 elementos recollidos na avaliación: seminarios, portafolio, valoración das prácticas clínicas realizada polo titor da institución colaboradora e a asistencia ó evento científico desenvolto por profesionais expertos en diferentes ámbitos da práctica logopédica.
a) Requisitos para superar a materia:
Para aprobar a materia será necesario superar as prácticas clínicas e o portafolios.
b) Elementos da avaliación que se poden recuperar na segunda oportunidade de avaliación (xullo):
1.As prácticas clínicas non poden recuperarse, polo que un informe desfavorable nas mesmas, na oportunidade de xuño, implica a non superación da materia.
2. Os seminarios e os eventos científicos non se poden recuperar, polo que a cualificación obtida nos mesmos na oportunidade de xuño, mantéñense para a oportunidade de xullo.
3 O portafolios pode recuperarse, polo que o alumnado que non o supere na oportunidade de xuño terá a ocasión de melloralo para a oportunidade de xullo, conservando sempre as cualificacións dos demais elementos da avaliación.
c) Cualificacións:
3.Non realizar as prácticas clínicas estando matriculado na materia supón un Non Presentado.
4. Non presentar o portafolios tendo as prácticas clínicas superadas supón obter a cualificación máxima de 4.
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Fuentes de información |
Básica
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Cómpre consultar a bibliografía das diferentes materias da titulación segundo o ámbito elixido e de acordo coas indicacións dos titores. |
Complementária
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Recomendaciones |
Asignaturas que se recomienda haber cursado previamente |
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Asignaturas que se recomienda cursar simultáneamente |
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Asignaturas que continúan el temario |
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Otros comentarios |
Recoméndanse os envíos dos traballos telemáticamente, e de non ser posible, nos documentos impresos non utilizar plásticos, elixir a impresión a dobre cara, empregar papel reciclado e evitar imprimir borradores. |
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