Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A5 |
Saber realizar procuras en bases de datos científicas, así como aplicar os resultados das mesmas na consecución de proxectos de investigación. |
A6 |
Adquirir as competencias necesarias para aplicar o método científico no desenvolvemento de proxectos. |
A7 |
Ter os coñecementos suficientes para incorporarse como investigador en actividades de I+D+i. |
A8 |
Coñecer as diferentes convocatorias públicas e privadas para a consecución de financiamento e estar en condicións de elaborar un proxecto. |
A9 |
Incorporarse como xestor de proxectos a entidades de I+D+i. |
A10 |
Saber analizar os resultados obtidos na actividade profesional a fin de poder integralos en liñas de investigación e dentro delas, en proxectos do eido da Xerontoloxía e a Xeriatría. |
B5 |
Ser capaz de aplicar o método científico. |
B6 |
Ser capaz de incorporarse a calquera equipo de I+D+i. |
B7 |
Estar en disposición de realizar actividades asistenciais e investigadoras de xeito integral nos campos social, sanitario e sociosanitario. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Coñecemento do deseño dos proxectos de investigación |
AI1 AI2 AI3 AI4 AI5
|
BI1 BI2
|
|
Coñecemento das diferentes institucións avaliadoras e fontes de financiamento |
AI4 AI5
|
BI2
|
|
Capacidade de aplicar os coñecementos adquiridos á práctica |
AI3 AI4 AI5 AM1
|
BI1 BI2 BM1
|
|
Desenvolver habilidades de aprendizaxe para emprender estudos e investigacións na área da xerontoloxía, con capacidade para deseñar e estruturar un proxecto de investigación. |
AI1 AI3 AI5 AM1
|
BI2 BM1
|
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
TEMA 1. I+D+i. Proxectos e financiamento |
1.1. Proxectos
1.2. Financiamento e institucións avaliadoras
1.3. Definición de termos básicos
|
TEMA 2. Identificación do problema e/ou necesidade nun proxecto de I+D+i |
2.1 Título do proxecto
2.2 Formulación do problema
2.3 Xustificación da investigación
2.4 Obxectivos da investigación
|
TEMA 3. Marco de referencia |
3.1 Estado da arte. Antecedentes do problema
3.2 Elaboración de hipóteses
3.3 Identificación de variables
|
TEMA 4. Metodoloxía |
4.1. Aspectos metodolóxicos |
TEMA 5. Redacción de tarefas. Cronograma |
5.1. Redacción de tarefas
5.2. Cronograma
|
TEMA 6. Recursos materiais e humanos |
6.1. Recursos materiais
6.2. Recursos humanos
|
TEMA 7. Elaboración do orzamento |
7.1. Orzamentos |
TEMA 8. Transferencia do coñecemento |
1.1. O proceso de transferencia de coñecemento
1.2. OTRI
1.3. Spin off |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A5 A6 A7 A8 A9 A10 B5 B6 B7 |
10 |
15 |
25 |
Discusión dirixida |
A8 A10 B5 B6 |
1 |
2 |
3 |
Presentación oral |
A5 A6 A7 A8 A9 A10 B5 B6 B7 |
3.5 |
7 |
10.5 |
Traballos tutelados |
A5 A6 A7 A8 A9 A10 B5 B6 B7 |
1 |
16.6 |
17.6 |
Proba de resposta múltiple |
A5 A8 |
2 |
3.6 |
5.6 |
Proba obxectiva |
A5 A6 A7 A8 A9 A10 B5 B6 B7 |
4 |
6 |
10 |
Solución de problemas |
A10 B7 |
1 |
0.5 |
1.5 |
|
Atención personalizada |
|
1.8 |
0 |
1.8 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución dalgunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe. A clase maxistral é tamén coñecida como “conferencia”, “método expositivo” ou “lección maxistral”. Esta última modalidade sóese reservar a un tipo especial de lección impartida por un profesor en ocasións especiais, cun contido que supón unha elaboración orixinal e baseada no uso casi exclusivo da palabra como vía de transmisión da información á audiencia. |
Discusión dirixida |
Técnica de dinámica de grupos na que os membros dun grupo discuten de forma libre, informal e espontánea sobre un tema, aínda cando poden estar coordinados por un moderador. |
Presentación oral |
Intervención inherente aos procesos de ensinanza-aprendizaxe baseada na exposición verbal a través da que o alumnado e profesorado interactúan dun modo ordeado, propoñendo cuestións, facendo aclaracións e expoñendo temas, traballos, conceptos, feitos ou principios de forma dinámica. |
Traballos tutelados |
Metodoloxía deseñada para promover a prendizaxe autónoma dos estudantes, baixo a tutela do profesor e en escenarios variados (académicos e profesionais). Está referida prioritariamente á aprendizaxe de “cómo facer as cousas”. Constitúe unha opción baseada na asunción polos estudantes da responsabilidade polo súa propia aprendizaxe. Este sistema de ensinanza baséase en dous elementos básicos: a aprendizaxe independente dos estudantes e o seguimento desa aprendizaxe polo profesor-tutor. |
Proba de resposta múltiple |
Prueba objetiva que consiste en formular una cuestión en forma de pregunta directa o de afirmación incompleta, y varias opciones o alternativas de respuesta que proporcionan posibles soluciones, de las que solo una de ellas es válida. |
Proba obxectiva |
Prueba escrita utilizada para la evaluación del aprendizaje, cuyo trazo distintivo es la posibilidad de determinar si las respuestas dadas son o no correctas. Constituye un instrumento de medida, elaborado rigurosamente, que permite evaluar conocimientos, capacidades, destrezas, rendimiento, aptitudes, actitudes, inteligencia, etc. Es de aplicación tanto para la evaluación diagnóstica, formativa como sumativa. La prueba objetiva puede combinar distintos tipos de preguntas: preguntas de respuesta múltiple, de ordenación, de respuesta breve, de discriminación, de completar y/o de asociación. También se puede construir con un solo tipo de alguna de estas preguntas. |
Solución de problemas |
Técnica mediante a que se ten que resolver unha situación problemática concreta, a partir dos coñecementos que se traballaron, que pode ter máis dunha posible solución. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Discusión dirixida |
Presentación oral |
Traballos tutelados |
Solución de problemas |
Proba de resposta múltiple |
Sesión maxistral |
|
Descrición |
Axuda na solución de problemas formulados polas distintas actividades, aclaración da comprensión da temática da materia... |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Presentación oral |
A5 A6 A7 A8 A9 A10 B5 B6 B7 |
Valorarase a organización e información, pronunciación e entonación, vocabulario, dominio do tema e claridade de ideas durante a presentación da temática proposta. Defenderase un proxecto de investigación en grupo. |
45 |
Traballos tutelados |
A5 A6 A7 A8 A9 A10 B5 B6 B7 |
O alumno deberá facer un proxecto de investigación que será avaliado polo profesor. |
50 |
Sesión maxistral |
A5 A6 A7 A8 A9 A10 B5 B6 B7 |
O alumno deberá asistir ás clases maxistrais. |
5 |
|
Observacións avaliación |
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
|
• Booth, W.C., Coloma, G.G. & Williams, J.M. (2001) Cómo convertirse en un hábil investigador. Barcelona: Ed. Gedisa.
• Burgos Rodríguez, R. (1998) Metodología de investigación y escritura científica en clínica. Granada: Escuela Andaluza de Salud Pública.
• García Roldán, J.L. (1995) Cómo elaborar un proyecto de investigación. Alicante: Universidad de Alicante.
• Orna, E. & Graham, S. (2001) Cómo usar la información en trabajos de investigación. Barcelona: Gedisa. |
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Metodoloxía da Investigación en Xerontoloxía/653491004 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
Manexo de Bases de datos. Coñecemento do idioma Inglés para poder ler textos científicos para a realización do estado da arte. - Para axudar a conseguir un entorno inmediato sostible e cumprir o
obxectivo estratéxico 9 do I Plan de Sostenibilidade Medio- Ambiental
Green Campus FCS, os traballos documentais que se realicen nesta
materia: a.- Maioritariamente solicitaranse en formato virtual e soporte informático.
b.- De realizarse en papel: - Non se empregarán plásticos. - Realizaranse impresións a dobre cara. - Empregarase papel reciclado. - Evitarase a realización de borradores. |
|