Identifying Data 2015/16
Subject (*) Estatística Aplicada a Ciencias da Saúde Code 653862206
Study programme
Mestrado Universitario en Asistencia e Investigación Sanitaria (plan 2012)
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Official Master's Degree 1st four-month period
First Optativa 3
Language
Spanish
Galician
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Matemáticas
Coordinador
Vilar Fernandez, Juan Manuel
E-mail
juan.vilar@udc.es
Lecturers
Vilar Fernandez, Juan Manuel
E-mail
juan.vilar@udc.es
Web http://http://www.imedir.udc.es/mais/
General description Coñecer as técnicas estatísticas básicas para a análise de datos
procedentes das ciencias da saúde, identificar o ámbito de aplicación de cada unha,
comprender as hipóteses estruturais requiridas polos distintos modelos e diagnosticar o
posible incumprimento destas.

Study programme competencies
Code Study programme competences / results
A1 Capacidade para elixir e aplicar as metodoloxías de investigación mais adecuadas á investigación proposta.
A2 Capacidade para o deseño experimental e o completo desenvolvemento de proxectos de investigación no ámbito sanitario, desde a formulación da hipótese de investigación ata a comunicación dos resultados.
A3 Adquirir un sentido ético da investigación sanitaria.
A4 Obter un substrato teórico suficiente para comprender o entorno clínico de aplicación das técnicas de investigación.
A5 Adquirir o coñecemento da realidade investigadora nun ámbito concreto das ciencias da saúde.
B1 Capacidade para aplicar o método científico na planificación e o desenvolvemento da investigación sanitaria.
B2 Fluidez e propiedade na comunicación científica oral e escrita.
B3 Compromiso pola calidade do desenvolvemento da actividade investigadora.
B4 Capacidade de análise e de síntese.
B5 Habilidade para manexar distintas fontes de información.
B6 Capacidade para traballar de forma colaborativa en equipos multi e interdisciplinar.
B7 Capacidade de establecer unha relación de empatía cos suxeitos implicados no desenvolvemento da actividade investigadora.
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C2 Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C4 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
C5 Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences / results
Deseñar procedementos de recollida de información AR1
AR2
AR3
AR4
AR5
BC1
BC2
BC3
BC4
BC5
BC6
BC7
CC1
CC2
CC3
CC4
CC5
CC6
CC7
CC8
Identificar os distintos tipos de datos e as súas principais características. AR1
AR2
BC1
BC2
BC3
BC4
BC5
BC6
CC1
CC6
CC8
Identificar o tipo de análise estatístico que haberá de utilizarse para unha investigación concreta a realizar no ámbito das TIC AR1
AR2
BC1
BC2
BC3
BC4
BC5
CC1
CC6
CC8
Utilizar correctamente o software estatístico dispoñible para a análise de datos. AR1
AR2
BC1
BC2
BC3
BC4
BC5
BC6
BC7
CC1
CC5
CC6
CC7
CC8
Saber interpretar correctamente os resultados dunha análise estatística. AR1
AR2
BC1
BC2
BC3
BC4
BC5
BC6
CC1
CC6
CC8

Contents
Topic Sub-topic
Tema 1. Exploración de datos
1. Conceptos preliminares
2. Descripción de variables cuantitativas
3. Descripción de variables cualitativas
4. Tablas de frecuencia
5. Representaciones gráficas
6. Medidas características
7. Exploración conjunta de dos o más variables
8. Medidas de asociación
9. Coeficiente de correlación
10. Introducción al R commander
Tema 2. Modelos de probabilidad
1. Concepto de variable aleatoria
2. Principales distribuciones de probabilidad discretas
3. Principales distribuciones de probabilidad continuas: la distribución normal
4. Ejemplos con datos simulados
Tema 3. Introducción a la inferencia estadística
1. Elección de muestras aleatorias
2. Concepto de distribución en el muestreo
Tema 4. Intervalos de confianzas
1. Intervalos de confianza para la media
2. Intervalos de confianza para la varianza
3. Intervalos de confianza para una proporción
Tema 5. Contrastes de hipótesis
1. Hipótesis nula y alternativa
2. Concepto de p-valor
3. Contrastes de hipótesis para la media, la varianza y para una proporción
4. Contrastes de normalidad

Planning
Methodologies / tests Competencies / Results Teaching hours (in-person & virtual) Student’s personal work hours Total hours
Guest lecture / keynote speech A1 B1 B3 B4 C6 C8 10 20 30
Laboratory practice B2 B5 B6 C1 10 10 20
Case study A1 A2 B1 B2 B3 B4 B5 B6 C1 C6 C8 2 12 14
Short answer questions A1 B1 B2 B3 B4 C1 C6 1 8 9
 
Personalized attention 2 0 2
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Guest lecture / keynote speech Clases teóricas.
Laboratory practice Prácticas en ordenador con software estatístico.
Case study Supostos prácticos. Analises de datos.
Short answer questions Proba na que se avalían os coñecementos teóricos e aplicados adquiridos polo alumno. Consta de preguntas sobre conceptos da materia e aplicacións destes a conxuntos de datos.

Personalized attention
Methodologies
Case study
Laboratory practice
Short answer questions
Description
Asistencia e participación nas clases teóricas.
Exame escrito de múltiple opción.
Participación en prácticas e seminarios.
Suposto práctico a realizar polo alumno.

Assessment
Methodologies Competencies / Results Description Qualification
Case study A1 A2 B1 B2 B3 B4 B5 B6 C1 C6 C8 Supostos prácticos. Analises de datos. 50
Short answer questions A1 B1 B2 B3 B4 C1 C6 Proba na que se avalían os coñecementos teóricos e aplicados adquiridos polo alumno. Consta de preguntas sobre conceptos da materia e aplicacións destes a conxuntos de datos. 50
 
Assessment comments
<p> Para superar a materia será necesario obter unha calificación de alomenos 5 sobre 10 no conxunto da materia.<br />
Na
oportunidade de xullo os alumnos poderán liberarse de facer as probas
correspondentes nas que a súa calificación na
oportunidade de xaneiro fora de alomenos 4 sobre 10.<br />
Para obter a calificación de NON PRESENTADO na primeira oportunidade (xaneiro-febreiro), os alumnos non se
poderán ter presentado a ningunha das probas avaliables que figuran
arriba.
Para obter a calificación de NON PRESENTADO en xullo, os alumnos non se
poderán ter presentado ó exame final desa data.</p>

Sources of information
Basic Ricardo Cao, Mario Francisco, Salvador Naya, Manuel Presedo, Margarita Vázquez, José A. Vilar e Juan (2001). Introducción a la Estadística y sus Aplicaciones. Ediciones Pirámide
Juan M. Vilar Fernández (2006). Modelos Estadísticos Aplicados. Publicacións da UDC
Woolson, R. F.; Clarke, W. R (2002). Statistical Methods for the Analysis of Biomedical Data. Wiley
Dupont, W. D. (2002). Statistical Modeling for Biomedical Researchers. Cambridge University Press

Complementary


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before
Preparación dun Proxecto de Investigación I: Busca de Información/653862201

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus
Preparación dun Proxecto de Investigación II: Desenvolvemento e Comunicación/653862202
Xestión da Investigación Sanitaria/653862204
Investigación Clínica I/653862232
Investigación en Ciencias da Saúde I/653862235
Investigación en Ciencias da Saúde II/653862236

Other comments

Para axudar a conseguir una contorna inmediata sustentable e cumprir o obxectivo estratéxico 9 do I Plan de Sustentabilidade Medio-ambiental Green Campus FCS, todos os traballos documentais que se realicen nesta materia serán entregados a través de Moodle, en formato dixital, sen necesidade de imprimilos.

De realizarse en papel:

- Non se empregarán plásticos.

- Realizaranse impresións a dobre cara.

- Empregarase papel reciclado.

- Evitarase imprimir borradores.



(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.