Study programme competencies |
Code
|
Study programme competences / results
|
A3 |
Adquirir un sentido ético da investigación sanitaria. |
A4 |
Obter un substrato teórico suficiente para comprender o entorno clínico de aplicación das técnicas de investigación. |
A5 |
Adquirir o coñecemento da realidade investigadora nun ámbito concreto das ciencias da saúde. |
B1 |
Capacidade para aplicar o método científico na planificación e o desenvolvemento da investigación sanitaria. |
B2 |
Fluidez e propiedade na comunicación científica oral e escrita. |
B3 |
Compromiso pola calidade do desenvolvemento da actividade investigadora. |
B4 |
Capacidade de análise e de síntese. |
B5 |
Habilidade para manexar distintas fontes de información. |
B6 |
Capacidade para traballar de forma colaborativa en equipos multi e interdisciplinar. |
B7 |
Capacidade de establecer unha relación de empatía cos suxeitos implicados no desenvolvemento da actividade investigadora. |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Learning aims |
Learning outcomes |
Study programme competences / results |
Coñecer a comprensión sistemática dunha área de estudo e o dominio das habilidades e métodos de investigación relacionados coa atención temperá e rehabilitación infantil. |
AR4 AR5
|
BC1
|
CC8
|
Concebir, deseñar, poñer en práctica e adoptar un proceso substancial de investigación con
seriedade académica. |
AR3 AR5
|
BC1 BC3
|
CC8
|
Fomentar en contextos académicos e profesionais o avance tecnolóxico, social ou cultural de atención integral dos nenos. |
AR3
|
BC6 BC7
|
CC4
|
Analizar as diferentes alteracións ou enfermedades que provocan discapacidade na infancia. |
AR4
|
BC4
|
CC7
|
Valorar a súa incidencia no desenvolvemento persoal e funcional do neno e no seu entorno familiar e escolar. |
AR5
|
BC6 BC7
|
CC6
|
Deseñar programas de rehabilitación infantil en casos concretos a partir da situación e do pronóstico funcional. |
AR4
|
BC1 BC5
|
|
Coñecer os principais tratamentos existentes actualmente e a súa aplicación na rehabilitación infantil. |
AR4
|
BC2 BC5
|
CC6
|
Intercambiar información sobre o desenvolvemento da atención temperá e a rehabilitación infantil en España. |
AR5
|
BC1 BC6
|
CC4 CC8
|
Contents |
Topic |
Sub-topic |
TEMA 1: INFANCIA E DISCAPACIDADE |
-Apuntes históricos.
-Concepto de infancia e discapacidade.
-Discapacidade e dereitos da infancia.
-Epidemioloxía e factores asociados á discapacidade na infancia.
-Implicacións da discapacidad infantil para a familia. |
TEMA 2: ATENCIÓN TEMPERÁ |
-Concepto de Atención Temperá.
-Fundamentos e obxectivos.
-Indicacións da Atención Temperá.
-Equipo multidisciplinar e Atención Temperá.
-Papel da familia |
TEMA 3: DESARROLLO NEUROBIOLÓXICO DO CEREBRO |
-Desarrollo psicomotor nos primeiros anos de vida
-Prematuridade |
TEMA 4: ESTIMULACIÓN PRECOZ |
-Concepto.
-Programas E recursos terapéuticos de estimulación precoz. |
TEMA 5: PARALISIS CEREBRAL INFANTIL |
-Concepto e epidemioloxía
-Fisopatoloxía e clasificación
-Formas clínicas
-Escalas de avaliación
-Pronóstico
-Opcións terapéuticas
-Intervención específica da Terapia Ocupacional |
TEMA 6: ATENCIÓN INTEGRAL Ó NENO CON MIELOMENINGOCELE |
|
SEMINARIO |
-Casos prácticos: presentación de casos clínicos: prematuridade: deseño de programas de Estimulación precoz e Atención Temperá |
Planning |
Methodologies / tests |
Competencies / Results |
Teaching hours (in-person & virtual) |
Student’s personal work hours |
Total hours |
Guest lecture / keynote speech |
A4 C4 C6 |
11 |
22 |
33 |
Seminar |
A5 B1 B4 B7 |
7 |
14 |
21 |
Clinical practice placement |
A3 B3 B6 C7 |
4 |
8 |
12 |
Objective test |
A4 B2 |
2 |
0 |
2 |
Case study |
B2 B5 C8 |
2 |
4 |
6 |
|
Personalized attention |
|
1 |
0 |
1 |
|
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies |
Methodologies |
Description |
Guest lecture / keynote speech |
Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución de algunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe. A clase maxistral é tamén coñecida como “conferencia”, “método expositivo” ou “lección maxistral”. Esta última modalidade sóese reservar a un tipo especial de lección impartida por un profesor en ocasións especiais, cun contido que supón unha elaboración orixinal e baseada no uso case exclusivo da palabra como vía de transmisión da información á audiencia. |
Seminar |
Actividades que se levan a cabo antes de iniciar calquera proceso de ensino-aprendizaxe a fin de coñecer as competencias, intereses e/ou motivacións que posúe o alumnado para o logro dos obxectivos que se queren alcanzar, vinculados a un programa formativo. Con ela preténdese obter información relevante que permita articular a docencia para favorecer aprendizaxes eficaces e significativos, que partan dos saberes previos do alumna |
Clinical practice placement |
Estadías prácticas nun Servizo de Rehabilitación infantil para familiarizarse coas técnicas de estimulación precoz e atención temperá |
Objective test |
Realizarase unha proba escrita que consistirá no estudo dun caso clínico sobre o que se farán cuestións relativas a teoría explicada mas sesións magistrales y nos seminarios, así como relativas o deseño dun programa de rehabilitación para o caso concreto |
Case study |
Metodoloxía onde o suxeito se enfronta ante a descrición dunha situación específica que suscita un problema que ten que ser comprendido, valorado e resolto por un grupo de persoas, a través dun proceso de discusión. O alumno sitúase ante un problema concreto (caso), que lle describe unha situación real da vida profesional, e debe ser capaz de analizar unha serie de feitos, referentes a un campo particular do coñecemento ou da acción, para chegar a unha decisión razoada a través dun proceso de discusión en pequenos grupos de traballo. |
Personalized attention |
Methodologies
|
Guest lecture / keynote speech |
|
Description |
Resolución de dúbidas relacionadas coas sesións maxistrais e otros aspectos da asignatura. A atención personalizada farase mediante titorías personalizadas directas e virtuais a demanda, previa cita.
|
|
Assessment |
Methodologies
|
Competencies / Results |
Description
|
Qualification
|
Seminar |
A5 B1 B4 B7 |
Valorarase a asistencia e participación activa do alumno. Será obrigatoria a asistencia ao 80% das sesións maxistrais |
10 |
Objective test |
A4 B2 |
Realizarase unha proba escrita que consistirá no estudo dun caso clínico sobre o que se farán cuestións relativas a teoría explicada mas sesións magistrales y nos seminarios, así como relativas o deseño dun programa de rehabilitación para o caso concreto |
70 |
Guest lecture / keynote speech |
A4 C4 C6 |
Valorarase a asistencia e participación activa do alumno. Será obrigatoria a asistencia ao 80% das sesións maxistrais |
20 |
|
Assessment comments |
Sistemas e criterios de avaliación da aprendizaje: 1.- Parte presencial (30%): valorarase a asistencia a sesións maxistrais e seminarios; para poder terse en conta será obrigatorio a asistencia ó 80% das sesións e seminarios. 2.-Proba obxectiva: consistirá nunha proba escrita que versará sobre o estudo dun caso clínico, sobre o que se farán cuestións relativas a teoría explicada nas sesións maxistrais e seminarios, así como relativas o reseño din programa de rehabilitación para o caso concreto. Para poder superar a asignatura o alumno deberá superar dita proba a lo menos con un 50% do seu valor ( non se poderá facer media co apartado anterior se non se supera a proba obxectiva) En caso de non poder realizar dita proba, o alumno deberá presentar para superar a asignatura un traballo tutelado que versará sobre os contidos da asignatura |
|
Sources of information |
Basic
|
|
- Downwey JA. Enfermedades incapacitantes en el niño. Madrid:Salvat; 1987.
- Finnie NR. Atención en el hogar del niño con Paralisis Cerebral Infantil. México:La Prensa Médica Mexicana; 1976.
- Le Metayer M. Reeducación cerebromotriz del niño pequeño. Educación Terapeutica. M. Barcelona: Masson; 2000.
- Gassier J. Manual del desarrollo psicomotor del niño. Barcelona: Masson; 1990.
- Hellbrugge T. Diagnóstico funcional del desarrollo durante el primer año de vida. Madrid:Marfil; 1980..
- Illingworth RS. Desarrollo del niño. Londres:Churchill Livingstone; 1987.
- Bobath K. Base neurofisiológica para el tratamento de la Paralisis Cerebral. Panamericana; 1982.
- Vojta V. Alteraciones motoras cerebrales infantiles. A Coruña:Atam-Paideia; 1991.
- Bobath B. Desarrollo motor en distintos tipos de Parálisis Cerebral. Panamericana; 1976.
- Pueschel SM. Síndrome de Down. Problemática biomédica. Barcelona: Masson-Salvat; 1993.
- Cunningham C. El Síndrome de Down. Una introducción para padres. Paidos, 1999.
- Kumin L. ¿Cómo favorecer las habilidades comunicativas de los niños con Síndrome Down?. Paidós; 1997.
- Springer Sp. Cerebro izquierdo Cerebro derecho. Gedisa; 1.994.
- Cobos Álvarez. El desarrollo psicomotor y sus alteraciones. Pirámide, 1995.
- Hernández FJ. Torpeza motriz. EUB; 1995.
- Barkley RA. Niños hiperactivos. ¿Cómo comprender y atender sus necesidades especiales?. Paidós; 1999.
- Moreno García I. Hiperactividad. Pirámide; 1998.
- Arnaiz Sánchez P. Evolución y contexto de la práctica psicomotriz. Amarúa ediciones; 1991.
- Domingo Calco Q. Psicomotricidad. Una propuesta de actividades lúdicas para el desarrollo. Seco Olea; 1990.
- Taylor EA. El Niño Hiperactivo. Martinez Roca; 1990.
- Trombly C. Terapia Ocupacional para enfermos incapacitados físicamente. México: Prensa Médica Mexicana; 2001.
- Ruiz Estremera. Niños de riesgo. Programas de Atención Temprana. Norma Capitel; 2004.
- Porres E. Tocame mamá. Edad; 2000.
- Dolto F. Las etapas de la infancia. Paidós; 2000.
- Cairo Antelo FJ. Avances en la atención al niño con discapacidad. A Coruña: Unidad de Rehabilitación Infantil y Atención Temprana; 1999.
- Rochet Morata PH. El mundo del bebé. Serie Bruner; 2004.
- Toldedo González M. La escuela ordinaria ante el niño con necesidades especiales. Santillana; 1999.
- Gallardo Jáuregui MV. Discapacidad motórica. Aspectos psicoevolutivos y educativos. Aljibe; 1994.
- Ruiz Pérez LM. Desarrollo Motor y Actividades Físicas. Gymnos Editorial; 1987.
- Turner A, Foster M, Johnson S E. Terapia Ocupacional y Disfunción Física: Principios, Técnicas y Práctica. Madrid: Elsevier España; 2003.
- Sánchez I., Ferrero A., Aguilar J.J., Climent J.M., Conejero J.A., Flórez M.T., Peña A., Zambudio R. (2006). Manual SERMEF de Rehabilitación y Medicina Física. Madrid: Panamericana
- Miranda Mayordomo JL. Rehabilitación Médica. Madrid:Aula Médica; 2004.
- Frontera WR, Gans BM; Walsh NE, Robinson LR. Delisa´s Physical Medicine and Rehabilitation:Principles and Practice. Lippincott Williams & Wilkins. Philadelphia 2010.
|
Complementary
|
|
|
Recommendations |
Subjects that it is recommended to have taken before |
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
|
Subjects that continue the syllabus |
|
Other comments |
1.- Para axudar a conseguir unha contorna inmediata sustentable e cumprir o obxectivo estratéxico 9 do Plan Green Campus FCS, no caso no que o alumno non se presentase a proba obxectiva e optase por facer un traballo tutelado, deberanse seguir as seguintes recomendacións: a.- Mayoritariamente solicitaranse en formato virtual e soporte informático. b.- De realizarse en papel: - Non se utilizarán plásticos. - Realizaranse impresións a dobre cara. - Empregarase papel reciclado. - Evitarase a realización de borradores. |
|