Identifying Data 2015/16
Subject (*) Investigación na Ocupación Humana Code 653862218
Study programme
Mestrado Universitario en Asistencia e Investigación Sanitaria (plan 2012)
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Official Master's Degree 2nd four-month period
First Obligatoria 3
Language
Spanish
Galician
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Ciencias da Saúde
Fisioterapia
Coordinador
Viana Moldes, Ines
E-mail
ines.viana@udc.es
Lecturers
Avila alvarez, Adriana I.
Movilla Fernandez, Maria Jesus
Rivas Quarneti, Natalia Yanaina
Viana Moldes, Ines
E-mail
adriana.avila.alvarez@udc.es
maria.jesus.movilla@udc.es
natalia.rivas.quarneti@udc.es
ines.viana@udc.es
Web http://www.udc.es/fcs/ga/index.htm
General description

Study programme competencies
Code Study programme competences / results
A1 Capacidade para elixir e aplicar as metodoloxías de investigación mais adecuadas á investigación proposta.
A2 Capacidade para o deseño experimental e o completo desenvolvemento de proxectos de investigación no ámbito sanitario, desde a formulación da hipótese de investigación ata a comunicación dos resultados.
A3 Adquirir un sentido ético da investigación sanitaria.
A5 Adquirir o coñecemento da realidade investigadora nun ámbito concreto das ciencias da saúde.
B1 Capacidade para aplicar o método científico na planificación e o desenvolvemento da investigación sanitaria.
B2 Fluidez e propiedade na comunicación científica oral e escrita.
B3 Compromiso pola calidade do desenvolvemento da actividade investigadora.
B4 Capacidade de análise e de síntese.
B5 Habilidade para manexar distintas fontes de información.
B6 Capacidade para traballar de forma colaborativa en equipos multi e interdisciplinar.
B7 Capacidade de establecer unha relación de empatía cos suxeitos implicados no desenvolvemento da actividade investigadora.
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C2 Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C4 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
C5 Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences / results
Reflexionar sobre a práctica profesional diaria como unha oportunidade de crecemento profesional-persoal, saúde e benestar. AR1
AR2
AR3
AR5
BC1
BC2
BC3
BC4
BC5
BC6
BC7
CC1
CC2
CC3
CC4
CC5
CC6
CC7
CC8

Contents
Topic Sub-topic
Tema1: Investigación en ocupación humana, autonomía personal y calidad de vida.
1.1. Introducción a la investigación en ocupación humana.
1.2. Bases conceptuales de la investigación en ocupación humana.
Tema 2: Investigación asociada a la práctica profesional diaria
Análisis sobre:
2.1. Expectativas
2.2. Realidades
2.3. Significados
Tema 3: La investigación aplicada a mi dsiciplina
3.1. Talleres práctico-teóricos.
Exposiciones de Trabajos Fin de Máster.
Tema 4: Investigación en calidad de vida
4.1. Aplicaciones prácticas
Tema 5: Ocupación humana significativa: un puente entre la educación, la investigación, el trabajo en equipo y la ciudadanía.
5.1. Aplicaciones prácticas
Tema 6: Investigación cualitativa y Ciencia de la Ocupación 6.1.- Conceptos fundamentales de la investigación cualitativa

6.2.- Ciencia de la Ocupación e Investigación cualitativa. Aportes interdisciplinares

Planning
Methodologies / tests Competencies / Results Teaching hours (in-person & virtual) Student’s personal work hours Total hours
Supervised projects A1 A2 A3 A5 B1 B2 B3 B4 B5 B6 C1 C2 C3 C6 C7 C8 10 30 40
Collaborative learning A5 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C8 5 7.5 12.5
Workshop A1 A2 A3 A5 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 10 11.5 21.5
 
Personalized attention 1 0 1
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Supervised projects Metodoloxía deseñada para promover a aprendizaxe autónoma do estudantado, baixo a tutela do profesorado e en escenarios variados (académicos e profesionais). Está referida prioritariamente ao aprendizaxe do “cómo facer as cousas”. Constitúe unha opción basada na asunción do estudantado da responsabilidade da súa propia aprendizaxe.
Este sistema baséase en dous elementos básicos: a aprendizaje independiente do estudantado e o seguemento desa aprendizaxe pola profesora/s-tutora/s.
Collaborative learning Técnica de traballo de grupo e exposición pública durante a clase. Relaciónase coa adquisición das competencias xenéricas e nucleares referenciadas para esta materia.
Workshop Combinaranse diversas metodoloxías/probas (exposicións, simulacións, debates, solución de problemas, prácticas guiadas, etc) a través das que o alumnado desenvolverá tarefas prácticas no ámbito da investigación na ocupación humana, co apoio e supervisión do profesorado.

Personalized attention
Methodologies
Workshop
Collaborative learning
Supervised projects
Description
Resolución de dúbidas e dirección das lecturas científicas seleccionadas polo profesorado.

Assessment
Methodologies Competencies / Results Description Qualification
Workshop A1 A2 A3 A5 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 Se valorará la asistencia y la participación. 25
Collaborative learning A5 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C8 Se evaluará la aportación individual en el trabajo grupal así como la totalidad de la aportación grupal en relación a los resultados de aprendizaje 25
Supervised projects A1 A2 A3 A5 B1 B2 B3 B4 B5 B6 C1 C2 C3 C6 C7 C8 Se evaluará la presentación oral y escrita de una propuesta de investigación desde la Ciencia de la Ocupación para un contexto interdisciplinar. 50
 
Assessment comments
Todo estudante ten dereito a dúas convocatorias de avaliación: xuño e Xullo. No entanto, esta materia desenvolverase cunha metodoloxía diversificada e con avaliación continuada. - Para as persoas que realicen a materia de maneira non presencial, a súa calificación máxima será 7,5. - Recoméndase puntualidade en tódalas sesións.

Sources of information
Basic

Carter,S.M., & Little, M. (2007). Justifying knowledge, justifying method,takingaction: epistemologies, methodologies, and methods in qualitativeresearch. QualitativeHealth Research, 17(10),1316-1328.http://doi.org/10.1177/1049732307306927

Clark, F.A., Parham, D., Carlson, M. E., Frank, G., Jackson, J., Pierce,D., … Zemke, R.(1991). Occupational science: academic innovation in theservice of occupationaltherapy’s future. The American Journal ofOccupational Therapy: OfficialPublication of the American Occupational TherapyAssociation, 45(4),300-310.

Crepeau,Cohn, Shell.(2011) Willard&Spackman. Terapia Ocupacional , 11ªed. Buenos Aires, Madrid:Editorial Médica Panamericana.

Denzin,N.K., & Lincoln, Y. S. (2005). The SAGE Handbook of Qualitative Research.SAGE.

Duncan, E.A. S. (Ed.). (2012). Foundationsfor practice in occupational therapy (5.aed.). Edinburgh: Elsevier.

Fransen,H., Kantartzis, S., Pollard, N., & Viana-Moldes, I. (2013). Citizenship:exploring the contribution of Occupational Therapy. Recuperadoa partir dehttp://www.enothe.eu/activities/meet/ac13/CITIZENSHIP_STATEMENT_ENGLISH.pdf

GómezMengelberg E. Un recorrido histórico del concepto de salud y calidad de vida através de los documentos de la OMS. TOG (A Coruña) [revista en Internet]. 2009[acceso el 30 de abril del 2011]; 6(9): [10p.]. Disponible en:http://www.revistatog.com/num9/pdfs/original2.pdf

Herdman M,Badia X, Berra S. El EuroQol-5D: una alternativa sencilla para la medición dela calidad de vida relacionada con la salud en atención primaria. AtenPrimaria. 15 de octubre 2001; 28(6): 425-429

Hocking, C.,Jones, M., & Reed, K. (2015). Occupational Science Informing Occupational Therapy Interventions. En I. Söderback (Ed.), InternationalHandbook of Occupational Therapy Interventions (pp. 127-134). SperInternational Publishing. Recuperado a partir de http://link.springer.com/chapter/10.1007/978-3-319-08141-0_9

Kronenberg F, Simó S, Pollard N. (2006). Terapia Ocupacional sin Fronteras. Aprendiendo delespíritu de supervivientes . Buenos Aires, Madrid: Editorial Médica Panamericana.

Larson, E., Wood, W., & Clark, F. (2005). Ciencia Ocupacionalesarrollo de la cienciay la práctica de la ocupación a través de una disciplina académica[Occupational Science: science and professional development through an academicdiscipline]. En Willard & Spackman, terapia ocupacional (10aed, pp. 15-26). Buenos Aires?; Madrid: Médica Panamericana.

Molineux, M., & Whiteford, G. (2012). Occupational science: genesis,evolution and future contribution. En E. A. S. Duncan (Ed.), Foundations forpractice in occupational therapy (5.a ed.). Edinburgh: Elsevier.

Sandín-Esteban, M. P. (2003). Investigacióncualitativa en educación: fundamentos y tradiciones. McGraw-HillInteramericana de España S.L.

Salvador R,Márquez R, Romero Zepeda H. Reflexiones sobre calidad de vida relacionada conla salud. Rev Med Inst Mex Seguro Soc 2010; 48 (1): 91-102.

SchwartzmannL. Calidad de vida relacionada con la salud: Aspectos conceptuales. Cienc.enferm. [revista en Internet]. 2003 [acceso el 30 de abril del 2011]; Cienc.enferm. v.9 n.2 Concepción dic. 2003. Disponible en: http://www.scielo.cl/scielo.php?pid=S0717-95532006000100002&script=sci_arttext

Wilcock, A.A. (2007). Occupation and Health: Are They One and the Same? Journal ofOccupational Science, 14(1), 3-8.http://doi.org/10.1080/14427591.2007.9686577

World Health Organization Quality of Life Questionnaire; WHOQOL Group. Escalas de valoración geriatrica.1993.

Yerxa EJ. Health and the human spirit for occupation. Am J Occup Ther.1998;52(6):412-418.

Complementary


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments
Para axudar a conseguir una contorna inmediata sustentable e cumprir o obxectivo estratéxico 9 do I Plan de Sustentabilidade Medio-ambiental Green Campus FCS, todos os traballos documentais que se realicen nesta materia serán entregados a través de Moodle, en formato dixital, sen necesidade de imprimilos. De realizarse en papel: - Non se empregarán plásticos. - Realizaranse impresións a dobre cara. - Empregarase papel reciclado. - Evitarase imprimir borradores.


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.