Identifying Data 2015/16
Subject (*) Socioloxía Code 653G01202
Study programme
Grao en Terapia Ocupacional
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Graduate 1st four-month period
Second FB 6
Language
Spanish
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Socioloxía e Ciencia Política da Administración
Coordinador
Rodríguez Rodríguez, María del Carmen
E-mail
carmen.rodriguez2@udc.es
Lecturers
Rodríguez Rodríguez, María del Carmen
E-mail
carmen.rodriguez2@udc.es
Web
General description Esta materia pretende o desenvolvemento de competencias que permitan ao alumnado comprender e aplicar os coñecementos relacionados coa Socioloxía como fundamento da Terapia Ocupacional.

O programa que se presenta pretende proporcionar as ferramentas conceptuais e os coñecementos básicos para a análise das sociedades actuais desde a perspectiva da Socioloxía.

O temario inclúe as nocións habituais no modo de pensar sociolóxico, que permiten analizar os diferentes ámbitos do comportamento social humano. Así como tamén o funcionamento das institucións e organizacións sociais.

O temario permite cubrir os seguintes obxectivos:
1- Asegurar que os conceptos, enfoques e métodos fundamentais da Socioloxía posúense de forma clara e diferenciada.
2- Presentar as elaboracións clásicas (máis aceptadas) sobre os principais problemas sociolóxicos e seguilas ata os seus desenvolvementos máis recentes.
3- Mostrar as relacións entre o funcionamento diario da sociedade, as súas formas de organización e as partes estruturais do sistema social.
4- Introducir aos alumnos no manexo das técnicas básicas de investigación social.

Study programme competencies
Code Study programme competences
A2 Explicar los conceptos teóricos que sostienen la terapia ocupacional, expresamente la naturaleza ocupacional de los seres humanos y su funcionamiento a través de las ocupaciones.
A6 Trabajar en la sociedad con individuos y grupos para fomentar la promoción de la salud, la prevención, la rehabilitación y el tratamiento.
A7 Escoger, modificar y aplicar teorías apropiadas, modelos y métodos de la práctica para encontrar la ocupación según las necesidades de salud de individuos/poblaciones.
A19 Apreciar y respetar las diferencias individuales, creencias culturales, costumbres y su influencia sobre la ocupación y la participación.
A30 Divulgar los hallazgos de investigación para críticas relevantes.
A34 Considerar los avances en salud, cuidado social, sociedad y legislación a nivel internacional, nacional y local que afecten a los servicios de terapia ocupacional.
B4 Trabajar de forma autónoma con iniciativa.
B13 Resolución de problemas.
B26 Capacidad para adaptarse a nuevas situaciones.
B28 Toma de decisiones.
B31 Apreciación de la diversidad y de la multiculturalidad.
B33 Conocimientos de culturas y costumbres de otras culturas.
B34 Diseño y gestión de proyectos.
C4 Desarrollarse para el ejercicio de una ciudadanía abierta, culta, crítica, comprometida, democrática y solidaria, capaz de analizar la realidad, diagnosticar problemas, formular e implantar soluciones basadas en el conocimiento y orientadas al bien común.
C5 Entender la importancia de la cultura emprendedora y conocer los medios al alcance de las personas emprendedoras.
C6 Valorar críticamente el conocimiento, la tecnología y la información disponible para resolver los problemas con los que deben enfrentarse.
C7 Asumir como profesional y ciudadano la importancia del aprendizaje a lo largo de la vida.
C8 Valorar la importancia que tiene la investigación, la innovación y el desarrollo tecnológico en el avance socioeconómico y cultural de la sociedad.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Coñecementos e capacidade para aplicar a Socioloxía dentro do contexto da Terapia Ocupacional, para aplicar a lexislación vixente dentro do contexto da Terapia Ocupacional e para utilizar os recursos sociosanitarios e económicos eficientemente. A2
A6
A34
B4
B13
B26
B28
B34
Capacidade para aplicar o método científico para constatar a efectividade dos métodos de intervención, avaliar os métodos de traballo apropiados e divulgar os resultados. A30
Capacidade para traballar dunha maneira holística, tolerante, sen enjuiciamientos, coidadosa e sensible, asegurando que os dereitos, crenzas e desexos dos diferentes individuos ou grupos non se vexan comprometidos. A6
A7
A19
B31
B33
C4
C5
C6
C7
C8

Contents
Topic Sub-topic
Tema 1.- INTRODUCIÓN. 1.1.- Que é a Socioloxía? Aproximación teórica ao concepto de Socioloxía
1.2.- Beneficios e problemas da perspectiva sociolóxica
Tema 2.- BASES DA ANÁLISE SOCIAL 2.1 Individuo e Sociedade
2.2 Institucións Sociais

Tema 3.- SOCIOLOXÍA DA SAÚDE


3.1.- Poboación e demografía
3.2.- Valores e saúde. Funcións e roles na atención á dependencia
3.3.- O Estado de benestar en España
Tema 4.- MÉTODOS E TÉCNICAS DE INVESTIGACIÓN


4.1.- Técnicas cuantitativas
4.2.- Técnicas cualitativas
4.3.- Aplicación ao ámbito sanitario
4.4.- Fases dun proxecto de investigación

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Guest lecture / keynote speech A2 A19 A30 A34 B19 B31 B33 B34 C1 C4 C6 C7 C8 18 18 36
ICT practicals A6 A7 A30 A34 B4 B13 B15 B19 B26 B27 B28 C1 C4 C5 C6 C7 C8 30 40 70
Workbook A19 A2 B19 B31 B33 C1 0 9 9
Student portfolio A6 A7 A19 A30 A34 B4 B13 B19 B26 B27 B28 B34 C1 C4 C6 C8 0 30 30
Objective test A2 B19 C1 C4 2 0 2
 
Personalized attention 3 0 3
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Guest lecture / keynote speech Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución dalgunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe.
Motivarase a participación dos alumnos, mediante preguntas ou a presentación de recensións bibliográficas.
ICT practicals Sesións prácticas nas que os alumnos deben utilizar as bases de datos estatísticos dos principais organismos nacionais, que ofrecen información sobre o estado da poboación, da súa saúde e da prestación de servizos.
Utilización de paquetes informáticos para realizar análises e construír indicadores cuantitativos.
Elaboración de táboas sínteses e de gráficos de evolución.
Análise dos resultados.
Workbook Bibliografía básica recomendada.
Lecturas específicas de cada tema recomendadas en clase.
Presentación e defensa, en clase, dunha das lecturas.
Student portfolio Resultados dos exercicios prácticos no laboratorio.
Tratamento dos datos obtidos.
Táboas e gráficos de sínteses da evolución de caso estudado.
Descrición da situación do tema.
Conclusións.
Objective test Exame correspondente ás convocatorias oficiais coa totalidade do temario.
A este exame deberanse presentar os alumnos non asistentes a clase e non avaliados a través do seu portafolio.

Personalized attention
Methodologies
ICT practicals
Workbook
Student portfolio
Description
A atención personalizada será de carácter individual para solucionar dúbidas e/ou problemas que xurdan durante a realización das prácticas de laboratorio ou da construción do portafolio.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
ICT practicals A6 A7 A30 A34 B4 B13 B15 B19 B26 B27 B28 C1 C4 C5 C6 C7 C8 Valoración da capacidade de conseguir a información correspondente a cada práctica, tratamento estatístico, cálculo de indicadores...
Valoración da capacidade de planificación do traballo de campo, realización de entrevistas e análises de resultados.
7
Objective test A2 B19 C1 C4 Exame correspondente ás convocatorias oficiais coa totalidade do temario.

A este exame deberanse presentar os alumnos non asistentes a clase e non avaliados a través do seu portafolio. Neste caso a proba obxectiva suporá o 100% da nota final.
50
Workbook A19 A2 B19 B31 B33 C1 Bibliografía básica recomendada en "Fontes de Información".
Lecturas específicas de cada tema.
Presentación en clase dunha das lecturas.
3
Student portfolio A6 A7 A19 A30 A34 B4 B13 B19 B26 B27 B28 B34 C1 C4 C6 C8 Resultados dos exercicios prácticos en laboratorio.
Tratamento dos datos obtidos.
Análise dos resultados.
Táboas e gráficos de síntese da evolución.
Conclusións.
40
 
Assessment comments

Hai dous sistemas de avaliación:

a) Os alumnos que sigan o curso de maneira presencial serán avaliados mediante o aproveitamento das lecturas (10%), os resultados das prácticas (30%) e o contido do seu portafolio (60%). O conxunto representa o 100% da nota final.

b) Os alumnos que non asistan a clase serán avaliados mediante un exame (proba obxectiva), que representará o 100% da nota final, na data indicada pola convocatoria oficial correspondente.

Gardaranse as notas das prácticas en xullo.


Sources of information
Basic

· ABERCROMBIE, N. y otros, Diccionario de sociología, Ed. Cátedra

· ADORNO, Theodor W. y HORKHEIMER, Max, La sociedad. Lecciones de Sociología, Ed. Proteo.

· AMIN, Samir, Sobre el desarrollo desigual de las formaciones sociales, Ed. Anagrama

· AYALA, Francisco, Introducción a las Ciencias Sociales, Ed. Cátedra

· AZCARATE, Gumersindo de, Concepto de Sociología, Ed. Henrich

· BALRIDGE, J.V., Sociología, Ed. Limusa

· BELTRAN VILLALVA, Miguel, La realidad social, Ed. Tecnos

· BERGER, Peter, Iniciación a la Sociología.Una perspectiva humanística, Ed. Limusa

· BIRNBAUM, Norman, Hacia una sociología crítica, Ed. Península

· BOTTOMORE, Tom B., Introducción a la Sociología, Ed. Península

· BURKE, Piter, Sociología e historia, Alianza Ed.

· CASTILLO, José, Introducción a la Sociología, Ed. Guadarrama

· CERRONI, Umberto, Introducción a la ciencia de la sociedad, Ed. Grijalbo

· COMTE, Augusto, Sociología. Textos escogidos, Ed. Península

· CHINOY, E., La sociedad. Una introducción a la sociología, Ed. F.C.E.

· GINER DE LOS RIOS, Francisco, Filosofía y sociología.(Julián Besteiro: Nota Preliminar), Ed. La Lectura

· GOLDTHORPE, J.E., Introducción a la sociología, Alianza Ed.

· GREEN y JOHNS, Introducción a la sociología, Ed. Labor

· INKELES, A., ¿¿Qué es la sociología?, Ed. Uteha

· IZQUIERDO, Antonio, Fundamentos de Sociología,

· LUCAS MARIN, Antonio, Introducción a la sociología, EUNSA

· MORALES NAVARRO, J. y ABAD MANRIQUE, L.V., Introducción a la sociología, Ed. Tecnos

· PEREZ DIAZ, Victor, Introducción a la sociología Alianza Ed.

· POSADA, Adolfo G., Principios de sociología, Ed. Daniel Jorro

· TOURAINE, Alain, Introducción a la sociología, Ed. Ariel

· WARYNSKY, S., La ciencia y la sociedad. Esbozo de la teoría de la sociología, Ed. Revista de Occidente

· WIESE, Leopold von, Sociología. Historia y principales problemas, Ed. Paidós

Complementary


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.