Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A1 |
Explicar la relación entre el funcionamiento ocupacional, la salud y el bienestar. |
A6 |
Trabajar en la sociedad con individuos y grupos para fomentar la promoción de la salud, la prevención, la rehabilitación y el tratamiento. |
A13 |
Buscar activamente, evaluar críticamente y aplicar los rangos de información y de evidencia para asegurar que la práctica es actualizada y relevante al cliente. |
A15 |
Trabajar según los principios de la práctica centrada en el cliente. |
A16 |
Construir una relación terapéutica como base del proceso de la terapia ocupacional. |
A17 |
Establecer sociedades de colaboración, consultar y aconsejar a clientes, trabajadores sociales, miembros de equipo y otros en la práctica de la ocupación y la participación. |
A21 |
Cumplir con la política y procedimientos locales/regionales/ nacionales/europeos, normas profesionales y regulaciones del empleo. |
A23 |
Practicar de manera ética, respetando a los clientes, teniendo en cuenta los códigos profesionales de conducta para terapeutas ocupacionales. |
A34 |
Considerar los avances en salud, cuidado social, sociedad y legislación a nivel internacional, nacional y local que afecten a los servicios de terapia ocupacional. |
B1 |
Aprender a aprender. |
B2 |
Resolver problemas de forma efectiva. |
B3 |
Aplicar un pensamiento crítico, lógico y creativo. |
B4 |
Trabajar de forma autónoma con iniciativa. |
B5 |
Trabajar de forma colaborativa. |
B6 |
Comportarse con ética y responsabilidad social como ciudadano y como profesional. |
B7 |
Comunicarse de manera efectiva en un entorno de trabajo. |
B8 |
Capacidad de análisis y de síntesis. |
B9 |
Capacidad de aplicar los conocimientos a la práctica. |
B12 |
Conocimientos generales básicos sobre el área de estudio. |
B13 |
Resolución de problemas. |
B14 |
Habilidades interpersonales. |
B15 |
Capacidad para comunicarse con personas no expertas en la materia. |
B16 |
Habilidad para trabajar de manera autónoma. |
B17 |
Compromiso ético. |
B18 |
Planificación y gestión del tiempo. |
B21 |
Habilidades básicas de manejo de ordenadores. |
B23 |
Capacidad de aprender. |
B24 |
Habilidades de gestión de la información (habilidad para buscar y analizar información proveniente de diversas fuentes). |
B27 |
Capacidad para generar nuevas ideas. |
B28 |
Toma de decisiones. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Adquirir os coñecementos, actitudes e habilidades imprescindibles para actuar ante unha situación de emerxencia; que entraña risco vital ou non, producida como consecuencia dun accidente ou enfermidade repentina; até a intervención dos equipos de emerxencia sanitaria. |
A6 A13 A15
|
B2 B5 B6 B7 B12 B13 B14 B15
|
|
Coñecer os aspectos máis importantes de educación e saúde ante situacións de risco, así como temas específicos da metodoloxía en educación para a saúde.
|
|
B1 B3 B4 B8 B9 B12 B17 B18 B24 B28
|
|
Integrar os coñecementos teóricos adquiridos na realización daqueles procedementos máis usuais relacionados cos coidados básicos na atención de urxencia. |
|
B16 B21 B23 B27
|
|
Coñecer as bases da Psicoloxía científica e explicar a relación entre a psicoloxía, a saúde e o benestar.
|
A1
|
B2
|
|
Traballar na sociedade con individuos e grupos para fomentar desde a Psicoloxía a promoción da Saúde e a prevención, segundo os principios da práctica centrada no cliente.
|
A6 A13 A15 A34
|
B6
|
|
Adquirir habilidades básicas para analizar e modificar condutas no ámbito laboral, aconsellando a clientes, traballadores, membros do equipo interdisciplinar e fundamentar a actuación clínica e cotiá en códigos éticos e de respecto interprofesional.
|
A15 A16 A17 A21 A23
|
B7 B13 B14 B15
|
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
UNIDADE 1. INTRODUCCION Á ATENCION ANTE SITUACIÓNS DE URXENCIA |
1.1. Principios e prioridades na atención de urxencia.
1.2. Valoración primaria e secundaria.
|
UNIDADE 2. COIDADOS BASICOS NA ATENCION DE URXENCIA:SITUACIÓNS DE RISCO VITAL
|
2.1. Obstrución da via aérea
2.2. Resucitación cardiopulmonar básica.
2.3. Hemorraxia severa |
UNIDADE 3. COIDADOS BASICOS NA ATENCION DE URXENCIA:
OUTRAS SITUACIÓNS DE RISCO
|
3.1. Feridas e queimaduras
3.2. Intoxicacións e reaccións adversas
3.3. Traumatismos.
3.4. Situacións de urxencia relacionadas co estado de saúde
|
UNIDADE 4. TEORÍA DA COMUNICACIÓN HUMANA. Os FERENTES ESTILOS DE COMUNICACIÓN. A RELACIÓN TERAPÉUTICA.
|
4.1. Axiomas da comunicación.
4.2. Estilos de axuda na comunicación profesional.
4.3. Informar vs. comunicar.
4.4. O counselling. Solución de problemas.
|
UNIDADE 5. Os ELEMENTOS BÁSICOS DA COMUNICACIÓN. ADESTRAMENTO EN HABILIDADES BASICAS DE COMUNICACIÓN. |
5.1. Elementos verbais e non verbais da comunicación. A empatía.
5.2. Preguntas, suxestións, reflexos, resumos, mensaxe ?eu?, suxestións, reforzos da comunicación.
|
UNIDADE 6.MANEXO DE SITUACIÓNS DIFÍCILES |
6.1. Manexo da agresividade
6.2. Atención das demandas imposibles
6.3. Inhibición e conflitos de relación
6.4. Comunicación de información aversiva. ?As malas noticias?.
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A6 A13 A15 A17 A34 B1 B3 B8 B12 B13 |
9 |
33 |
42 |
Traballos tutelados |
A1 A16 B21 B24 |
12 |
48 |
60 |
Obradoiro |
A15 A16 A21 A23 |
15 |
15 |
30 |
Proba mixta |
B2 B3 B8 B9 B12 B13 B23 C1 |
1 |
0 |
1 |
Prácticas de laboratorio |
B28 B27 B23 B18 B17 B16 B15 B14 B13 B12 B9 B7 B6 B5 B4 B2 |
6 |
6 |
12 |
|
Atención personalizada |
|
5 |
0 |
5 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Exposición oral complementada con el uso de medios audiovisuales y la introducción de algunas preguntas dirigidas a los estudiantes, con la finalidad de transmitir conocimientos y facilitar el aprendizaje.
La clase magistral es también conocida cómo ?conferencia?, ?método expositivo? o ?lección magistral?. Esta última modalidad se suele reservar a un tipo especial de lección impartida por un profesor en ocasiones especiales, con un contenido que supone una elaboración original y basada en el uso casi exclusivo de la palabra como vía de transmisión de la información a la audiencia.
|
Traballos tutelados |
Metodología diseñada para promover el aprendizaje autónomo de los estudiantes, bajo la tutela del profesor y en escenarios variados (académicos y profesionales). Está referida prioritariamente al aprendizaje del ?como hacer las cosas?. Constituye una opción basada en la asunción por los estudiantes de la responsabilidad por su propio aprendizaje.
Este sistema de enseñanza se basa en dos elementos básicos: el aprendizaje independiente de los estudiantes y el seguimiento de ese aprendizaje por el profesor-tutor.
Permite adquirir las competencias genéricas asignadas en esta materia |
Obradoiro |
Persigue la puesta en práctica de habilidades y destreza concretas mediante estrategias de simulación o sole playing. |
Proba mixta |
Prueba que integra preguntas tipo de pruebas de ensayo y preguntas tipo de pruebas objetivas.
En cuanto a preguntas de ensayo, recoge preguntas abiertas de desarrollo. Además, en cuanto preguntas objetivas, puede combinar preguntas de respuesta múltiple, de ordenación, de respuesta breve, de discriminación, de completar y/o de asociación. |
Prácticas de laboratorio |
Metodología que permite que los estudiantes aprendan efectivamente a través de la realización de actividades de carácter práctico, tales como demostraciones, ejercicios, experimentos e investigaciones.
Permite adquirir las competencias genéricas asignadas en esta materia. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Traballos tutelados |
|
Descrición |
La atención personalizada se hará, globalmente, mediante tutorías personalizadas directas y virtuales, individuales y grupales. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Traballos tutelados |
A1 A16 B21 B24 |
Valorarase a asistencia ás tutorias e a presentación de actividades relacionadas con esta metodoloxía. |
50 |
Proba mixta |
B2 B3 B8 B9 B12 B13 B23 C1 |
Proba que integra preguntas tipo test e preguntas de desenvolvemento a través da resolución dun caso practico, onde deben integrarse os coñecementos e habilidades adquiridas en cada unha das metodologias.
|
50 |
|
Observacións avaliación |
Os aspectos e criterios que se terán en consideración ao avaliar as actividades que se farán contorna á devandita metodoloxía son a asistencia, participación e compromiso individual e grupal, coherencia dos contidos abordados, coñecementos demostrados nos exames teóricos e prácticos e competencias referidas para esta materia. Módulo A. Atención ante situacións de urxencias. Unidade 1,2 e 3: PROBA ESCRITA que consta de dous partes: A primeira parte é unha proba con preguntas de resposta curta ou test (20% da nota).A segunda parte consiste na resolución dun caso práctico (30% da nota). Módulo B. Habilidades de comunicación terapéuticas. Unidade 4,5 e 6: TRABALLO TUTELADO consistente na elaboración dun guión de entrevista sobre unha situación ?difícil? cos elementos comunicativos achegados e adestrados no taller xunto coa gravación en vídeo dun rol playing do devandito guión pondo en xogo de maneira práctica as estratexias mencionadas. (50% dela nota) PRIMEIRA OPORTUNIDADE: A avaliación anteriormente descrita é OBRIGATORIA para todos os alumnos con MATRICULA COMÚN que se presenten á primeira oportunidade. SEGUNDA OPORTUNIDADE: Para a Segunda Oportunidade o alumno será avaliado mediante un exame único escrito que incluirá a/s proba/s pendente/s ou non superadas, mantendo a porcentaxe establecida sobre a cualificación final. MATRÍCULA PARCIAL: Para os alumnos de MATRICULA PARCIAL poderán optar por examinarse por escrito en primeira e segunda oportunidade nun único exame que se corresponderá coas datas oficiais aprobadas en Xunta de Facultade, onde se aplicarán as porcentaxes relativas a cada parte do contido da materia. OPORTUNIDADE ADIANTADA: Os alumnos que soliciten OPORTUNIDADE ADIANTADA deberán examinarse por escrito a través dun único exame que se corresponderá coas datas oficiais aprobadas en Xunta de Facultade. MATRÍCULA DE HONRA: Poderán optar a matrícula de Honra aqueles alumnos cuxa media supere o 9,5. Os profesores da materia poderán considerar criterios adicionais nos resultados obtidos polos estudantes en calquera das accións formativas programadas na guía docente da materia.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Costa y López, E (2001). Habilidades de comunicación en la relación de ayuda. Manejando situaciones ´dificiles.. Madrid, Ministerio de Asuntos sociales
Vilchez Lara, M.J., Fernández Castillo, A (2009). Manual de urgencias.. Barcelona: Masson,
Fernández Liria, A., Rodríguez Vega, B. (2006). Habilidades de entrevista para psicoterapeutas. Desclée. Bilbao.
Manbriani, S (1993). La comunicación en las relaciones de ayuda. . Madrid: San Pablo
Fundación pública Urgencias Sanitarias de Galicia 061. (2008). Manual de Primeros Auxilios.. Ediciones Punto gráfico,
oreno Millán E., Del Busto Prado F. (2009). Manual de Soporte Vital Básico. 4ª edición. Madrid : Ediciones Arán,
Tintinalli J. E. (2008). Medicina de urgencias. 4ª edición. Interamericana/ Mc Graw-Hill; 2
Cibanal, J (2003). Técnicas de comunicación y relación de ayuda en ciencias de la salud.. Barcelona, Elsevier
Carrasco Jiménez, M. (2005). Tratado de emergencias médicas. Tomo I y II. . Madrid:Ediciones Arán,
Fundación pública Urgencias Sanitarias de Galicia 061 (2008). Urgencias y Emergencias Prehospitalarias en Enfermería. Ediciones Punto gráfico, |
ATENCION ANTE SITUACIONES DE URGENCIA: CUIDADOS BÁSICOS 1. Carrasco Jiménez, M. Tratado de emergencias médicas. Tomo I y II. Madrid: Ediciones Arán, 2000. 2. Fundación pública Urgencias Sanitarias de Galicia 061. Manual de Primeros Auxilios. Ediciones Punto gráfico, 2002. 3. Fundación pública Urgencias Sanitarias de Galicia 061. Urgencias y Emergencias Prehospitalarias en Enfermería. Villagarcía: Ediciones Aroprint, 2009. 4. Moreno Millán E., Del Busto Prado F. Manual de Soporte Vital Básico. 4ª edición. Madrid : Ediciones Arán, 2009. 6. Tintinalli J. E. Medicina de urgencias. 4ª edición. Tomo I. Interamericana/ Mc Graw-Hill; 2008 7. Vilchez Lara, M.J., Fernández Castillo, A. Manual de urgencias. Barcelona: Masson, 2009. HABILIDADES DE COMUNICACIÓN TERAPÉUTICAS. 7. Cibanal, J (2003). Técnicas de comunicación y relación de ayuda en ciencias de la salud. Barcelona, Elsevier 8. Costa y López, E (2001). Habilidades de comunicación en la relación de ayuda. Manejando situaciones ´dificiles. Madrid, Ministerio de Asuntos sociales 9. Fernández Liria, A., Rodríguez Vega, B. (2006). Habilidades de entrevista para psicoterapeutas. Desclée. Bilbao. 10. Manbriani, S (1993). La comunicación en las relaciones de ayuda. Madrid. San Pablo |
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|