Study programme competencies |
Code
|
Study programme competences / results
|
A13 |
Transmitir e comunicarse por escrito e oralmente usando a terminoloxía e as técnicas adecuadas. |
A14 |
Seleccionar e xestionar información e documentación laboral. |
A15 |
Dirixir grupos de persoas. |
A18 |
Interpretar datos e indicadores socioeconómicos. |
A19 |
Identificar as fontes de información económica e o seu contido. |
A26 |
Aplicar técnicas cuantitativas e cualitativas de investigación social ao ámbito laboral. |
A31 |
Aplicar os coñecementos á práctica. |
B1 |
Resolución de problemas. |
B2 |
Capacidade de análise e síntese. |
B3 |
Capacidade de organización e planificación. |
B4 |
Capacidade de xestión da información. |
B5 |
Toma de decisións. |
B6 |
Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional. |
B7 |
Habilidades nas relacións interpersoais. |
B8 |
Razoamento crítico. |
B9 |
Traballo en equipos. |
B12 |
Motivación para a calidade. |
B13 |
Adaptación a novas situacións. |
B14 |
Aprendizaxe autónomo. |
B15 |
Creatividade. |
B17 |
Sensibilidade cara a temas medioambientais. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C5 |
Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Learning aims |
Learning outcomes |
Study programme competences / results |
Transmitir e comunicarse por escrito e oralmente usando a terminoloxía e as técnicas adecuadas |
A13
|
|
|
Seleccionar e xestionar información e documentación laboral |
A14
|
|
|
Dirixir grupos de persoas |
A15
|
|
|
Interpretar datos e indicadores socioeconómicos. |
A18
|
|
|
Identificar as fontes de información económica e o seu contido. |
A19
|
|
|
Aplicar técnicas cuantitativas e cualitativas de investigación social ao ámbito laboral |
A26
|
|
|
Aplicar os coñecementos á práctica |
A31
|
|
|
Resolución de problemas. |
|
B1
|
|
Capacidade de análise e síntese |
|
B2
|
|
Capacidade de organización e planificación |
|
B3
|
|
Capacidade de xestión da información. |
|
B4
|
|
Toma de decisións |
|
B5
|
|
Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional. |
|
B6
|
|
Habilidades nas relacións interpersoais |
|
B7
|
|
Razoamento crítico. |
|
B8
|
|
Traballo en equipo |
|
B9
|
|
Motivación para a calidade. |
|
B12
|
|
Adaptación a novas situacións. |
|
B13
|
|
Aprendizaxe autónomo. |
|
B14
|
|
Creatividade. |
|
B15
|
|
Sensibilidade cara a temas medioambientais. |
|
B17
|
|
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
|
|
C1
|
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
|
|
C3
|
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
|
|
C4
|
Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras. |
|
|
C5
|
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
|
|
C6
|
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
|
|
C7
|
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
|
|
C8
|
Contents |
Topic |
Sub-topic |
1. Introduction to Descriptive Statistics. |
- Concept and content of the Descriptive Statistics .
- Descriptive Statistics and Inductive Statistics .
- Population and Sample
- Elements and Characters: Variables and Attributes
- Censuses and Surveys
- Observing the poboación |
2. Frequency distributions Unidimendimensionales |
- The statistical reduction . tabulation
- Frequency Distributions
- Frequencies: classes
- Types of frequency distributions
- Graphic Representations |
3. Measures of position. - Concept and properties of averages |
- Arithmetic Average
- Medium and Fashion
- Other Medias
- Quantiles : quartiles , deciles and percentiles |
4. Dispersion Measures , Shape and Concentration |
- Concepts
- Typical Deviation
- Variance
- coefficient of variation
- Gini Index and Lorenz Curve
- Asymmetry and Targeting |
5. Dimensional frequency distributions |
- Concept and types
- Marginal Distributions
- Conditional Distributions |
6.-Regresión e Correlacción. |
- Criterio dos Mínimos Cadrados
- Covarianza
- Recta de Regresión
- Varianza Residual
- Coeficiente de Determinación
- Coeficiente de Correlación
- Predicción
|
6. Regression and Correlacción |
- Least Squares Criterion
- Covariance
- Regression
- Residual Variance
- coefficient of determination
- correlation coefficient
- Prediction |
Planning |
Methodologies / tests |
Competencies / Results |
Teaching hours (in-person & virtual) |
Student’s personal work hours |
Total hours |
Guest lecture / keynote speech |
A18 A19 A26 B3 B12 B13 B17 C3 C4 C5 C8 |
72 |
0 |
72 |
Problem solving |
A13 A14 A15 A31 B5 B6 B7 B8 B9 B14 B15 |
20 |
0 |
20 |
Objective test |
B1 B2 B4 C1 C6 C7 |
28 |
0 |
28 |
|
Personalized attention |
|
30 |
0 |
30 |
|
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies |
Methodologies |
Description |
Guest lecture / keynote speech |
Exposición oral por parte do profesor, complementada co uso de medios audiovisuales e a introdución dalgunhas preguntas dirixidas aos estudantes , coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe.
Valoración obxectiva da asistencia e participación activa dos alumnos ás sesións presenciales. |
Problem solving |
Técnica mediante a que se ten que resolver unha situación problemática concreta, a partir dos coñecementos que se traballaron, que pode ter máis dunha posible solución. |
Objective test |
Examen da materia vista na clase. A Proba obxectiva pode combinar distintos tipos de preguntas: preguntas de resposta múltiple, de ordenación, de resposta breve, de discriminación, de completar e/ou de asociación. Tamén se pode construír con un só tipo dalgunha destas preguntas |
Personalized attention |
Methodologies
|
Problem solving |
|
Description |
Personalized attention to solve the problems in class, both in the classroom itself and through the tutorials will . |
|
Assessment |
Methodologies
|
Competencies / Results |
Description
|
Qualification
|
Objective test |
B1 B2 B4 C1 C6 C7 |
Proba escrita utilizada para a avaliación da aprendizaxe. A proba obxectiva pode combinar distintos tipos de preguntas de resposta múltiple, de ordenación, de resposta breve, de discriminación, de completar e/ou de asociación. Tamén se pode construír cun só tipo destas preguntas. Supondrá ata un 80% da nota.
Todos os alumnos serán valorados nesta proba sobre oito puntos.
A nota da evaluación continua gardarase para a convocatoria do mes de xullo.
|
80 |
Guest lecture / keynote speech |
A18 A19 A26 B3 B12 B13 B17 C3 C4 C5 C8 |
Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuales e a introdución dalgunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe.
A asistencia a clase e a participación na resolucion de exercicios supondrá ata un 10% da nota, sempre e cando se acuda a os 2/3 das clases do cuatrimestre. |
10 |
Problem solving |
A13 A14 A15 A31 B5 B6 B7 B8 B9 B14 B15 |
Técnica mediante a que se ten que resolver unha situación problemática concreta, a partir dos coñecementos que se traballaron, que pode ter máis dunha posible solución. A resolución de exercicios, prácticas e test entregadas polo profesor supondrá ata un 10% da nota sempre e cando sexan entregadas na fecha fixada polo profesor. |
10 |
|
Assessment comments |
|
Sources of information |
Basic
|
Isabel Castillo. Marta Guijarro (). - Estadística Descriptiva y cálculo de probabilidades. Pearson
Ernesto Casa Aruta (). 200 problemas de Estadística Descriptiva. VICENS VIVES
David S. Rubin. Richard I. Levin. (). Estadísticas para administración y Economía. Pearson
José Mª Montero Lorenzo (). Problemas resueltos de Estadística Descriptiva para Ciencias Sociales. THOMSON |
|
Complementary
|
|
|
Recommendations |
Subjects that it is recommended to have taken before |
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
|
Subjects that continue the syllabus |
|
|