Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A18 |
Interpretar datos e indicadores socioeconómicos. |
A25 |
Aplicar as distintas técnicas de avaliación e auditoría sociolaboral. |
A26 |
Aplicar técnicas cuantitativas e cualitativas de investigación social ao ámbito laboral. |
A31 |
Aplicar os coñecementos á práctica. |
A35 |
Análise crítico das decisións emanadas dos axentes que participan nas relacións laborais. |
B1 |
Resolución de problemas. |
B2 |
Capacidade de análise e síntese. |
B3 |
Capacidade de organización e planificación. |
B4 |
Capacidade de xestión da información. |
B9 |
Traballo en equipos. |
B14 |
Aprendizaxe autónomo. |
B15 |
Creatividade. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
interpretar datos e indicadores socioeconómicos |
A18
|
|
|
Aplicar as distintas técnicas de avaliación e auditoría sociolaboral. |
A25
|
|
|
Aplicar técnicas cuantitativas e cualitativas de investigación social ao ámbito laboral. |
A26
|
|
|
Aplicar os coñecementos á práctica. |
A31
|
|
|
Análise crítico das decisións emanadas dos axentes que participan nas relacións laborais. |
A35
|
|
|
Resolución de problemas. |
|
B1
|
|
Capacidade de análise e síntese. |
|
B2
|
|
Capacidade de organización e planificación. |
|
B3
|
|
Capacidade de xestión da información. |
|
B4
|
|
Traballo en equipos. |
|
B9
|
|
Aprendizaxe autónomo. |
|
B14
|
|
Creatividade. |
|
B15
|
|
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
|
|
C1
|
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida |
|
|
C3
|
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
|
|
C6
|
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
|
|
C8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
TEMA 1: A INVESTIGACIÓN SOCIAL: DEFINICIÓN E CONCEPTOS.
|
- O método científico.
- Fins da investigación social.
- Aspectos fundamentais.
|
TEMA 2: TÉCNICAS DE INVESTIGACIÓN SOCIAL. |
- Pluralidade metodológica.
- Técnicas cualitativas.
- Técnicas cuantitativas.
|
TEMA 3: FUENTES DE INFORMACIÓN PARA O ESTUDO DAS RELACIÓNS LABORAiS
|
- Concepto.
- Tipos de fuentes. |
TEMA 4: PLANIFICACIÓN DESEÑO E ELABORACIÓN DUN TRABALLO DE INVESTIGACIÓN.PRESENTACIÓN DE DATOS E REDACCIÓN DO INFORME DE INVESTIGACIÓN.
|
- Aspectos esenciais.
- Tipos de presentacións.
- Estrutura dos informes.
- Uso de referencias. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Lecturas |
A25 A31 A35 B1 B3 B4 B15 C3 C8 |
28 |
28 |
56 |
Proba obxectiva |
B9 C1 |
2 |
60 |
62 |
Sesión maxistral |
A18 A26 B2 B14 C6 |
28 |
0 |
28 |
|
Atención personalizada |
|
4 |
0 |
4 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Lecturas |
Lecturas críticas, comentarios e exercicios prácticos que os alumnos deben realizar, seguindo as instrucións do profesor, en clase.
Si non se asistiu a clase o día no que se realice a práctica correspondente, poderase entregar en moodle nas 48 horas posteriores (a condición de que a natureza da práctica permítao), tendo en conta que terá menos puntuación que si se entregou en clase.
|
Proba obxectiva |
Exame oral ou escrito, con preguntas ou comentario de texto.
No exame deberase alcanzar, como mínimo un 25 % de preguntas acertadas para que faga media co resto das cualificacións.
Ao alumno que na oportunidade de xuño non alcance o 50 % da asignatura, unha vez sumadas todas as metodoloxías arriba mencionadas, gardaráselle na 2ª oportunidade do mes de xullo a porcentaxe correspondente a "Lecturas" e "Sesión magistral" e sumaráselle á nota obtida na "Proba Obxectiva" de xullo.
Aquel alumno que realice só un 20 % (ou menos) da parte de Lecturas e un 20% ( ou menos) de “Sesión Maxistral” terá que presentarse á “Proba obxectiva” cuxa cualificación será o 100%; tanto na oportunidade de xuño como de xullo. |
Sesión maxistral |
Exposición oral por parte do profesor, complementada con uso de medios audiovisuales e a introdución dalgunhas preguntas dirixidas aos estudantes , coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe.
Valoración obxectiva da participación activa dos alumnos ás sesións presenciales.
|
Atención personalizada |
|
Descrición |
Farase para as lecturas, orientando a cada alumno sobre o traballo que ten que facer, como facelo e fontes de información a utilizar.
Estableceranse horarios de tutorías para dúbidas ou consultas sobre a materia.
|
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Proba obxectiva |
B9 C1 |
Exame oral ou escrito, con preguntas ou comentario de texto.
No exame deberase alcanzar, como mínimo un 25 % de preguntas acertadas para que faga media co resto das cualificacións.
Ao alumno que na oportunidade de xuño non alcance o 50 % da asignatura, unha vez sumadas todas as metodoloxías arriba mencionadas, gardaráselle na 2ª oportunidade do mes de xullo a porcentaxe correspondente a "Lecturas" e "Sesión magistral" e sumaráselle á nota obtida na "Proba Obxectiva" de xullo.
Aquel alumno que realice só un 20 % (ou menos) da parte de Lecturas e un 20% ( ou menos) de “Sesión Maxistral” terá que presentarse á “Proba obxectiva” cuxa cualificación será o 100%; tanto na oportunidade de xuño como de xullo.
|
60 |
Sesión maxistral |
A18 A26 B2 B14 C6 |
Exposición oral por parte do profesor, complementada con uso de medios audiovisuales e a introdución dalgunhas preguntas dirixidas aos estudantes , coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe.
Valoración obxectiva da participación activa dos alumnos ás sesións presenciales.
|
10 |
Lecturas |
A25 A31 A35 B1 B3 B4 B15 C3 C8 |
Lecturas críticas, comentarios e exercicios prácticos que os alumnos deben realizar, seguindo as instrucións do profesor, en clase.
Si non se asistiu a clase o día no que se realice a práctica correspondente, poderase entregar en moodle nas 48 horas posteriores (a condición de que a natureza da práctica permítao), tendo en conta que terá menos puntuación que si se entregou en clase.
|
30 |
|
Observacións avaliación |
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
(). .
García Ferrando, M. , Ibáñez, J. y Alvira, F. (1990). El análisis de la realidad social. Métodos y técnicas de investigación. . Madrid: Alianza Universidad Textos.
Mateo Rivas, M. J. (1985). Estadística en investigación social. . Madrid: Paraninfo.
Gordo López, A. J. y Serrano Pascual, A. (coords.) (2008). Estrategias y prácticas cualitativas de investigación social. Madrid: Pearson Educación.
Cea D´Ancona, M. A. (2012). Fundamentos y aplicaciones en metodología cuantitativa.. Madrid: Síntesis.
Cea D´Ancona, M. A (1996). Metodología cuantitativa. Estrategias y técnicas de investigación social. . Madrid: Síntesis.
Hernández Sampieri, R. , Fernández Collado, C. Y Baptista Lucio, P. (2010). Metodología de la investigación (5 edición). . Méjico: Mc.Graw Hill.
Corbetta, P. (2010). Metodología y técnicas de investigación social.. Madrid: Mc.Graw Hill.
Vallés, M. S. (1999). Técnicas cualitativas de investigación social. Madrid: Síntesis.
Sierra Bravo, R. (1994). Técnicas de Investigación Social. Madrid: Paraninfo
Ander Egg, E. (1996). Técnicas de investigación social (19 edición, 1982) . Argentina: Humanitas. |
|
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Socioloxía do Traballo/660G01017 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
Estatística Descritiva/660G01018 |
|
Materias que continúan o temario |
|
|