Identifying Data 2015/16
Subject (*) Técnicas de Investigación Social Code 660G01020
Study programme
Grao en Relacións Laborais e Recursos Humanos (Coruña)
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Graduate 2nd four-month period
Second Obligatoria 6
Language
Galician
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department
Coordinador
Romaní de Gabriel, María
E-mail
mromani@udc.es
Lecturers
Romaní de Gabriel, María
E-mail
mromani@udc.es
Web
General description O obxectivo xeral desta materia é a capacitación dos e das estudiantes para a realización de investigacións sociais empíricas dentro da área de coñecemento das Relacións Laborais e os Recursos Humanos. Dado o carácter eminentemente práctico da materia, para a que innegablemente tamén se require unha formación teórica de base en torno á metodoloxía e ás técnicas de investigación empregadas nas Ciencias Sociais, esta materia pretende, asemade, orientar aos e ás estudiantes na realización da memoria fin de Grao da titulación en Relacións Laborais e Recursos Humanos.

Study programme competencies
Code Study programme competences
A18 Interpretar datos e indicadores socioeconómicos.
A25 Aplicar as distintas técnicas de avaliación e auditoría sociolaboral.
A26 Aplicar técnicas cuantitativas e cualitativas de investigación social ao ámbito laboral.
A31 Aplicar os coñecementos á práctica.
A35 Análise crítico das decisións emanadas dos axentes que participan nas relacións laborais.
B1 Resolución de problemas.
B2 Capacidade de análise e síntese.
B3 Capacidade de organización e planificación.
B4 Capacidade de xestión da información.
B9 Traballo en equipos.
B14 Aprendizaxe autónomo.
B15 Creatividade.
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
interpretar datos e indicadores socioeconómicos A18
Aplicar as distintas técnicas de avaliación e auditoría sociolaboral. A25
Aplicar técnicas cuantitativas e cualitativas de investigación social ao ámbito laboral. A26
Aplicar os coñecementos á práctica. A31
Análise crítico das decisións emanadas dos axentes que participan nas relacións laborais. A35
Resolución de problemas. B1
Capacidade de análise e síntese. B2
Capacidade de organización e planificación. B3
Capacidade de xestión da información. B4
Traballo en equipos. B9
Aprendizaxe autónomo. B14
Creatividade. B15
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. C1
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida C3
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. C6
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. C8

Contents
Topic Sub-topic
UNIT 1: SOCIAL RESEARCH: DEFINITION AND CONCEPTS.
- The scientific method.
- Fines of social research.
- Fundamentals.
UNIT 2: SOCIAL RESEARCH TECHNIQUES. - Methodological plurality.
- Qualitative techniques.
- Quantitative Techniques.
UNIT 3: DATA SOURCES FOR THE STUDY OF LABOR RELATIONS
- Concept.
- Types of sources.
UNIT 4: PLANNING AND DEVELOPMENT OF A DESIGN RESEARCH WORK. PRESENTATION OF DATA AND RESEARCH REPORT WRITING
- Essentials.
- Types of presentations.
- Structure of the reports.
- Use of references.

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Workbook A25 A31 A35 B1 B3 B4 B15 C3 C8 28 28 56
Objective test B9 C1 2 60 62
Guest lecture / keynote speech A18 A26 B2 B14 C6 28 0 28
 
Personalized attention 4 0 4
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Workbook Critical readings, comments and practical exercises that students must perform, as directed by the teacher in class.
If you have not attended class the day on which the relevant practice takes place, it may deliver Moodle in 48 hours (if the nature of the practice allows), keeping in mind that you will have less score if It was delivered in class.
Objective test Oral or written examination with questions or comments text.
The review must reach at least 25% of correct questions to do average with the rest of the ratings.

Students in the opportunity June not reach 50% of the course, once summed all of the above methods, you will save on the 2nd opportunity in July corresponding to "Reading" rate and "Lecture" and it will be added to the mark obtained in the "Objective Test" July.
Student who has made only 20% (or less) of the part of "workbook" and 20% (or less) of "Guest lecture/keynote speech" will be presented to the "objective test" whose qualifications will be 100%; both the opportunity to June as July.

Guest lecture / keynote speech Oral presentation by the teacher, complemented by use of audiovisual media and the introduction of some questions to the students, in order to impart knowledge and objective learning. Objective assessment of student participation in the sessions.

Personalized attention
Methodologies
Workbook
Description
It will be for readings, guiding each student on the work he has to do, how to do and information sources used.
Tutorial hours for any queries on the matter be established.



Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Objective test B9 C1 Exame oral ou escrito, con preguntas ou comentario de texto.
No exame deberase alcanzar, como mínimo un 25 % de preguntas acertadas para que faga media co resto das cualificacións.

Ao alumno que na oportunidade de xuño non alcance o 50 % da asignatura, unha vez sumadas todas as metodoloxías arriba mencionadas, gardaráselle na 2ª oportunidade do mes de xullo a porcentaxe correspondente a "Lecturas" e "Sesión magistral" e sumaráselle á nota obtida na "Proba Obxectiva" de xullo.
Aquel alumno que realice só un 20 % (ou menos) da parte de Lecturas e un 20% ( ou menos) de “Sesión Maxistral” terá que presentarse á “Proba obxectiva” cuxa cualificación será o 100%; tanto na oportunidade de xuño como de xullo.
60
Guest lecture / keynote speech A18 A26 B2 B14 C6 Exposición oral por parte do profesor, complementada con uso de medios audiovisuales e a introdución dalgunhas preguntas dirixidas aos estudantes , coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe.

Valoración obxectiva da participación activa dos alumnos ás sesións presenciales.
10
Workbook A25 A31 A35 B1 B3 B4 B15 C3 C8 Lecturas críticas, comentarios e exercicios prácticos que os alumnos deben realizar, seguindo as instrucións do profesor, en clase.
Si non se asistiu a clase o día no que se realice a práctica correspondente, poderase entregar en moodle nas 48 horas posteriores (a condición de que a natureza da práctica permítao), tendo en conta que terá menos puntuación que si se entregou en clase.

30
 
Assessment comments













Sources of information
Basic (). .
García Ferrando, M. , Ibáñez, J. y Alvira, F. (1990). El análisis de la realidad social. Métodos y técnicas de investigación. . Madrid: Alianza Universidad Textos.
Mateo Rivas, M. J. (1985). Estadística en investigación social. . Madrid: Paraninfo.
Gordo López, A. J. y Serrano Pascual, A. (coords.) (2008). Estrategias y prácticas cualitativas de investigación social. Madrid: Pearson Educación.
Cea D´Ancona, M. A. (2012). Fundamentos y aplicaciones en metodología cuantitativa.. Madrid: Síntesis.
Cea D´Ancona, M. A (1996). Metodología cuantitativa. Estrategias y técnicas de investigación social. . Madrid: Síntesis.
Hernández Sampieri, R. , Fernández Collado, C. Y Baptista Lucio, P. (2010). Metodología de la investigación (5 edición). . Méjico: Mc.Graw Hill.
Corbetta, P. (2010). Metodología y técnicas de investigación social.. Madrid: Mc.Graw Hill.
Vallés, M. S. (1999). Técnicas cualitativas de investigación social. Madrid: Síntesis.
Sierra Bravo, R. (1994). Técnicas de Investigación Social. Madrid: Paraninfo
Ander Egg, E. (1996). Técnicas de investigación social (19 edición, 1982) . Argentina: Humanitas.

Complementary


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before
Socioloxía do Traballo/660G01017

Subjects that are recommended to be taken simultaneously
Estatística Descritiva/660G01018

Subjects that continue the syllabus

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.