Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A2 |
Marco normativo regulador da Seguridade Social e da protección social complementaria. |
A3 |
Saúde laboral e prevención de riscos laborais. |
A7 |
Auditoría Sociolaboral. |
A13 |
Transmitir e comunicarse por escrito e oralmente usando a terminoloxía e as técnicas adecuadas. |
A14 |
Seleccionar e xestionar información e documentación laboral. |
A15 |
Dirixir grupos de persoas. |
A16 |
Asesorar e/ou xestionar en materia de emprego e contratación laboral. |
A17 |
Asesoramento e xestión en materia de Seguridade Social, Asistencia Social e protección social complementaria. |
A27 |
Asesoramento a organizacións sindicais e empresariais, e aos seus afiliados. |
A30 |
Representación técnica no ámbito administrativo e procesual e defensa ante os tribunais. |
A31 |
Aplicar os coñecementos á práctica. |
B1 |
Resolución de problemas. |
B2 |
Capacidade de análise e síntese. |
B3 |
Capacidade de organización e planificación. |
B4 |
Capacidade de xestión da información. |
B5 |
Toma de decisións. |
B6 |
Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional. |
B7 |
Habilidades nas relacións interpersoais. |
B9 |
Traballo en equipos. |
B10 |
Recoñecemento á diversidade e á multiculturalidade. |
B11 |
Traballo en ámbitos internacionais. |
B12 |
Motivación para a calidade. |
B13 |
Adaptación a novas situacións. |
B14 |
Aprendizaxe autónomo. |
B15 |
Creatividade. |
B16 |
Liderado. |
B17 |
Sensibilidade cara a temas medioambientais. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C2 |
Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C5 |
Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Definir modelos de proteccion social existentes. Coñecer las Normas generales del sistema de la Seguridad Social y lPrincipios y fines de la Seguridad Social. |
A2
|
|
|
salud laboral e prevención de riscos laborais |
A3
|
|
|
auditoria sociolaboral |
A7
|
|
|
|
A13
|
|
|
SEleccionar y gestionar información y documentacion laboral |
A14
|
|
|
|
A15
|
|
|
|
A16
|
|
|
|
A17
|
|
|
|
A27
|
|
|
|
A30
|
|
|
|
A31
|
|
|
|
|
|
C1
|
|
|
|
C2
|
|
|
|
C3
|
|
|
|
C4
|
|
|
|
C5
|
|
|
B1
|
|
|
|
B2
|
|
|
|
B3
|
|
|
|
B4
|
|
|
|
B5
|
|
|
|
B6
|
|
|
|
B7
|
|
|
|
B9
|
|
|
|
B10
|
|
|
|
B11
|
|
|
|
B12
|
|
|
|
B13
|
|
|
|
B14 B15
|
|
|
|
B16
|
|
|
|
B17
|
|
|
|
|
C6
|
|
|
|
C7
|
|
|
|
C8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Tema 1. Evolución histórica e modelo español de Seguridade Social.
|
1.1.-Evolución histórica das técnicas de Protección Social.
1.2.- Antecedentes e aparición do sistema español de Seguridade Social.
1.3.- O modelo constitucional da Seguridade Social.
1.4.- Fontes do Sistema da Seguridade Social.
1.5.- O reparto competencial entre o Estado e as Comunidades Autónomas. |
Tema 2. Xestión e Competencias do Sistema da Seguridade Social.
|
2.1.- Organización Administrativa: entidades xestoras e servizos comúns
2.2.- Colaboración na xestión: As mutuas de accidentes de Traballo e a colaboración das empresas.
2.3.- A participación dos interesados na xestión.
|
Tema 3.- O campo de aplicación e a estructura da Seguridade Social. Os actos de encadramento.
|
3.1.- Ámbito de aplicación.
3.1.1.- Inclusións e exclusións: nacionalidade e residencia
3.2- A Estructura.
3.2.1.- Contributiva, non contributiva e complementaria.
3.2.2.- Contributiva: Réxime Xeral e Réximes especiais. Un suposto especial os socios traballadores de sociedades mercantiles capitalistas.
3.3.- Réxime xurídico dos actos de cuadramento.
3.3.1.- Inscripción de empresas
3.3.2.- Afiliación, altas, baixas e variación de datos dos empregados.
|
Tema 4.- Réxime económico. La cotización e a recadación da Seguridade Social |
4.1.- O financiamento da Seguridade Social espñola: sistema actual e propostas alternativa.
4.2.- Cotización: suxeitos obrigados e responsables.
4.3.- Dinámica da obligación de cotizar: bases de cotización, tipos e cuotas.
4.4.- Normas sobre a recaudación. |
Tema 5.- Normas xerais da acción protectora |
5.1.- Análise específico das continxencias comúns e profesionais: o accidente de traballo e a enfermidade profesional no Réxime xeral.
5.2.- As prestacións: concepto, clases e características. |
Tema 6.- A responsabilidade xurídica dos suxeitos |
6.1.- A responsabilidade empresarial respecto ás prestacións
6.2.- Infraccións e Sancións. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A2 A13 A14 A17 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
22 |
45 |
67 |
Seminario |
A15 A16 A27 A31 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B9 B10 B11 B12 B14 B15 B16 B17 |
22 |
42 |
64 |
Saídas de campo |
A30 B13 |
3 |
0 |
3 |
Proba obxectiva |
A2 A3 A7 A31 B1 C1 C2 |
3 |
12 |
15 |
|
Atención personalizada |
|
1 |
0 |
1 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución de algunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe.
A clase maxistral é tamén coñecida como “conferencia”, “método expositivo” ou “lección maxistral”. Esta última modalidade sóese reservar a un tipo especial de lección impartida por un profesor en ocasións especiais, cun contido que supón unha elaboración orixinal e baseada no uso case exclusivo da palabra como vía de transmisión da información á audiencia. |
Seminario |
Parte práctica dos contidos expostos a todo o grupo na sesión magistral, con apoio fundamental no uso de Internet. É unha clase tipo "seminario" por cada clase tipo "sesión maxistral". O grupo divídese en dous. |
Saídas de campo |
Esta prevista unha visita as entidades xestoras da Seguridade Social para o seu mellor coñecemento. |
Proba obxectiva |
Proba escrita utilizada para a avaliación da aprendizaxe, cuxo trazo distintivo é a posibilidade de determinar se as respostas dadas son ou non correctas. Constitúe un instrumento de medida, elaborado rigorosamente, que permite avaliar coñecementos, capacidades, destrezas, rendemento, aptitudes, actitudes, intelixencia, etc. É de aplicación tanto para a avaliación diagnóstica, formativa como sumativa.
A Proba obxectiva pode combinar distintos tipos de preguntas: preguntas de resposta múltiple, de ordenación, de resposta breve, de discriminación, de completar e/ou de asociación. Tamén se pode construír con un só tipo dalgunha destas preguntas.
A proba obxectiva consistirá nun exame tipo test de resposta múltiple, varias preguntas teóricas e a resolución de un ou varios casos prácticos propostos polo profesor. O test a as preguntas teóricas poden ser escritas ou orais.
|
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Sesión maxistral |
Seminario |
|
Descrición |
A asignatura conleva unha aprendizaxe acumulativa sistemática e integradora de carácter teórico e práctico, que require da exposición xeral, a asimilación progresiva de conceptos expostos na sesión maxistral, con discusión asimiladora de tales coñecementos, o casuismo e a resolución de supostos reais, a fixación o reforzo mediante esquemas de traballo, o adquirir habilidades de eficacia, no basta la fijación de conceptos teóticos y de perpectiva, se requiere comprobar su eficiencia resolviendo casos reais e autoacreditar. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Sesión maxistral |
A2 A13 A14 A17 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
Valoración obxectiva da asistencia e participación activa dos alumnos nas sesións a través de diferentes ferramentas propostas polo profesor Será necesario superar a proba obxectiva (alomenos obter una puntuación dun 5 sobre 10) para poder sumar esta puntuación. |
10 |
Seminario |
A15 A16 A27 A31 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B9 B10 B11 B12 B14 B15 B16 B17 |
Resolución dos diferentes casos prácticos propostos polo docente nas sesións e desenvolvemento dun informe sobre os mesmo. Será necesario superar a proba obxectiva (alomenos obter una puntuación dun 5 sobre 10) para poder sumar esta puntuación. |
30 |
Proba obxectiva |
A2 A3 A7 A31 B1 C1 C2 |
Proba escrita sobre o temario da asignatura que valorará unha parte teórica e outra de resolución de supostos prácticos. |
60 |
|
Observacións avaliación |
É moi importante dispoñer da lexislación actualizada de Seguridade Social que se pode atopar na web da Seguridade Social ou nun código que ofrece as actualizacións durane todo o curso na súa páxina web (Civitas, Aranzai, Tecnos, Tirant lo Blanch, Colex, calquera delas é válida).
Non obstante o profesor da asignatura publicará en moodle diferentes recursos de información para a preparación da asignatura: diapositivas, indicacións bibliográficas complementarias, artículos doctrinais, lexislación e xurisprudencia.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
MARIA ANTONIA PÉREZ ALONSO (2015). CUESTIONES PRÁCTICAS EN DERECHO DE LA SEGURIDAD SOCIAL. PRESTACIONES. TIRANT LO BLANCH
JOSE FRANCISCO BLASCO LAHOZ (6ª EDICION 2014). CURSO DE SEGURIDAD SOCIAL . TIRANT LO BLANCH
MARTINEZ GIRÓN, J.;ARUFE VARELA, A.;CARRIL VÁZQUEZ, X.M. (última edición). Derecho de la Seguridad Social. Coruña. Netbiblo
REMEDIOS ROQUETA BUJ (3º EDICION 2014). DERECHO DE LA SEGURIDAD SOCIAL. TIRANT LO BLANCH
REMEDIOS ROQUETA BUJ (3º EDICION 2014). DERECHO DE LA SEGURIDAD SOCIAL. TIRANT LO BLANCH
ALONSO OLEA, M; TORTUERO PLAZA J.L. (ultima edicion). Instituciones de la Seguridad Social. Madrid. Civitas
ALARCON CARACUEL, M.R. (última edición). La Seguridad Social en España. Madrid Aranzadi
VIDA, J,: MONEREO, J.L.; MOLINA, C.;QUESADA R. (ultima edición). Manual de Seguridad Social. MAdrid. Tecnos. Darerra Edición.
MINISTERIO DE EMPLEO Y SEGURIDAD SOCIAL (). SEGURIDAD SOCIAL . WWW.SEG-SOCIAL.ES
MARIA ANTONIA PÉREZ ALONSO (2013 2º EDICION). VADEMÉCUM DE DERECHO DE LA SEGURIDAD SOCIAL . TIRANT LO BLANC |
É moi importante dispoñer da lexislación actualizada de Seguridade Social que se pode atopar na web da Seguridade Social ou nun código que ofrece as actualizacións durane todo o curso na súa páxina web (Civitas, Aranzai, Tecnos, Tirant lo Blanch, Colex, calquera delas é válida).
Non obstante o profesor da asignatura publicará en moodle diferentes recursos de información para a preparación da asignatura: diapositivas, indicacións bibliográficas complementarias, artículos doctrinais, lexislación e xurisprudencia.
|
Bibliografía complementaria
|
AA.VV. (2013). TODO SOCIAL. VALENCIA CISS |
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Teoría das Relacións Laborais/660G01010 | Dereito do Traballo I/660G01011 | Dereito do Traballo II/660G01012 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
Dereito Administrativo/660G01028 |
|
Materias que continúan o temario |
Dereito da Seguridade Social II/660G01022 | Dereito Laboral Comunitario e Institucións da Unión Europea/660G01035 | Procedemento Administrativo Laboral e Sancionador/660G01041 |
|
Observacións |
A lexislación de Seguridade Social é moi cambiante, polo que o estudante debe estar ao corrente destes cambios e naturalmente a avaliación da asignatura farase a normativa legal vixente en cada momento. |
|