Datos Identificativos 2015/16
Asignatura (*) Derecho Laboral Comunitario e Instituciones de la Unión Europea Código 660G01035
Titulación
Grao en Relacións Laborais e Recursos Humanos (Coruña)
Descriptores Ciclo Periodo Curso Tipo Créditos
Grado 1º cuatrimestre
Tercero-Cuarto Optativa 6
Idioma
Castellano
Gallego
Inglés
Modalidad docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento
Coordinador/a
Vizcaíno Ramos, Iván
Correo electrónico
ivan.vizcaino@udc.es
Profesorado
Vizcaíno Ramos, Iván
Correo electrónico
ivan.vizcaino@udc.es
Web http://rrll.udc.es
Descripción general O tema "Dereito Laboral Comunitario e Institucións da Unión Europeal" postulase como unha continuación natural dos temas de Dereito do Traballo (I e II), Dereito Sindical (I e II), e Dereito da Seguridade Social (I e II ). O principal obxectivo do curso será o de xestionar sempre "gratis e dende a casa" os máis importantes sitios de Internet relativos ás fontes legais de Europa e América, as principais institucións, e os dereitos, as liberdades e os principios do Traballo e da Seguridade Social na comunidade Europea, tanto ad intra extra, e os dereitos dos países máis influentes en Europa (Francia, Alemaña, Italia, Gran Bretaña e Portugal) e nos Estados Unidos, tendo sempre como referencia a Lei española.

Na primeira parte, titulada "Fontes" (capítulos 1-5), vanse discutir cuestións relativas á localización das fonte de Dereito Europeo e Comparado do Traballo (Europa e América) e da Seguridade Social. Entón, despois de presentar aos alumnos os seus dereitos como cidadáns e de coñecer as fontes xurídicas, tanto en materia de traballo como de Seguridade Social, en Internet (Tema 1), amosaráselle onde atopar as leis codificada de Traballo e Seguridade Social a través de Internet, tanto a nivel europeo como norteamericano (Tema 2) e os sitios de Internet relativos á lexislación non codificada en cuestións laborais e de seguridade social (Tema 3) . Por suposto, na seguinte sección (Tema 4) coñeceremos os sitios relacionados cos rexistros europeos, e norteamericanos, de convenios colectivos, para completar esta parte do programa falando sobre os sitios relativos aos repertorios comunitarios, europeos e norteamericanos, para a localización de xurisprudencia Laboral e de Seguridade Social (Tema 5).

Contido diferente ten a segunda parte do programa, onde imos discutir acerca das "Institucións", caso dos servizos públicos de emprego (Tema 6), a Inspección de Traballo e Seguridade Social (Tema 7), tanto en Europa como nos Estados Unidos. Ligado a estas cuestións aparece o tema relativo ao contencioso laboral (Tema 8), á xestión da Seguridade Social (Tema 9) e ao contencioso de Seguridade Social (Tema 10). Como era de agardar, estes temas tamén se abordarán dende a perspectiva europea, comunitaria e norteamericana.

En canto á terceira parte do programa, vai xirar en torno a o tema dos "Dereitos, Liberdades e Principios", que comenzan coa Liberdade Sindical no ordeamento comunitario, nas lexislacións e prácticas nacionais europeas, e na lexislación dos Estados Unidos (Tema 11), o Dereito de participación dos traballadores na empresa no ordeamento comunitario, nas lexislacións e prácticas nacionais europeas, e na lexislación dos Estados Unidos (Tema 12), o dereito á negociación colectiva no ordeamento comunitario, nas lexislacións e prácticas nacionais europeas, e na lexislación dos Estados Unidos (Tema 13) ou o dereito de folga, no ordeamento comunitario, nas lexislacións e prácticas nacionais europeas, e na lexislación dos Estados Unidos (Tema 14). Esta parte do programa, a máis extensa, continúa, falando do principio de estabilidade no emprego (Tema 15), o dereito dos traballadores á protección contra os riscos laborais (Tema 16) e no principio polo respecto das condicións mínimas de traballo (Tema 17) previsto no ordeamento comunitario, nas lexislacións e prácticas nacionais europeas, e na lexislación dos Estados Unidos. Podemos concluír esta terceira parte co estudo do dereito á protección dos traballadores fronte a situación críticas da empresa (Tema 18), o dereito á protección dos traballadores fronte ao despedimento inxustificado (Tema 19), os accidentes de traballo “in itinere” (Tema 20), o principio de automaticidade das prestacións da Seguridade Social (Tema 21) e, finalmente, o principio do respecto aos dereitos adquiridos en materia de Seguridade Social complementaria (Tema 22), todos eles con respecto ao ordeamento comunitario, as lexislacións e prácticas nacionais europeas, e a lexislación dos Estados Unidos.

Competencias del título
Código Competencias del título
A1 Marco normativo regulador de las relaciones laborales.
A13 Transmitir y comunicarse por escrito y oralmente usando la terminología y las técnicas adecuadas.
A14 Seleccionar y gestionar información y documentación laboral.
A20 Realizar funciones de representación y negociación en diferentes ámbitos de las relaciones laborales.
A27 Asesoramiento a organizaciones sindicales y empresariales, y a sus afiliados.
A30 Representación técnica en el ámbito administrativo y procesal y defensa ante los tribunales.
A31 Aplicar los conocimientos a la práctica.
A33 Comprender el carácter dinámico y cambiante de las relaciones laborales en el ámbito nacional e internacional.
B1 Resolución de problemas.
B4 Capacidad de gestión de la información.
B6 Comportarse con ética y responsabilidad social como ciudadano y como profesional.
B12 Motivación para la calidad.
B13 Adaptación a nuevas situaciones.
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral como escrita, en las lenguas oficiales de la comunidad autónoma.
C7 Asumir como profesional y ciudadano la importancia del aprendizaje a lo largo de la vida.
C8 Valorar la importancia que tiene la investigación, la innovación y el desarrollo tecnológico en el avance socioeconómico y cultural de la sociedad.

Resultados de aprendizaje
Resultados de aprendizaje Competencias del título
Marco normativo regulador das relacións laborais. A1
Transmitir e comunicarse por escrito e oralmente usando a terminoloxía e as técnicas adecuadas. A13
Seleccionar e xestionar información e documentación laboral. A14
Realizar funcións de representación e negociación en diferentes ámbitos das relacións laborais. A20
Asesoramento a organizacións sindicais e empresariais, e aos seus afiliados. A27
Aplicar os coñecementos á práctica. A31
Representación técnica no ámbito administrativo e procesual e defensa ante os tribunais. A30
Comprender o carácter dinámico e cambiante das relacións laborais no ámbito nacional e internacional. A33
Resolución de problemas. B1
Capacidade de xestión da información. B4
Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional. B6
Motivación para a calidade. B12
Adaptación a novas situacións. B13
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. C1
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. C7
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. C8

Contenidos
Tema Subtema
Parte Primeira: Fontes 1.- O dereito dos cidadáns de coñecer as fontes xurídicas, tamén laboráis e de Seguridade Scial, a través de Internet

2.- Sitios de Internet relativos aos Códigos europeos e norteamericanos de Traballo e Seguridade Social

3. - Sitios de Internet relativos á lexislación non codificada, comunitaria e europea, de Traballo e Seguridade Social

4.- Sitios de Internet relativos a rexistros europeos e norteamericanos de convenios colectivos

5. - Sitios de Internet relativos a repertorios comunitarios, europeos e norteamericanos para a localización de xurisprudencia Laboral e de Seguridade Social
Parte Segunda: Institucións 6. - Os servizos públicos de emprego en Europa e nos Estados Unidos

7. -A Inspección do traballo e da seguridade social en Europa e nos Estados Unidos.

8. -O contencioso laboral en Europa e os Estados Unidos.

9.- A Xestión da seguridade social en Europa e nos Estados Unidos.

10. -O contencioso de Seguridade social en Europa e nos Estados Unidos
Parte Terceira: Dereitos, Liberdades e Principios 11 -. A Liberdade Sindical no ordeamento comunitario, nas lexislacións e prácticas nacionais europeas, e na lexislación dos Estados Unidos.

12 -. O dereito de participación dos traballadores na empresa no ordeamento comunitario, nas lexislacións e prácticas nacionais europeas, e na lexislación dos Estados Unidos

13 -. O dereito de negociación colectiva no ordeamento comunitario, nas lexislacións e prácticas nacionais europeas, e na lexislación dos Estados Unidos

14 -. O dereito de folga no ordeamento comunitario, nas lexislacións e prácticas nacionais europeas, e na lexislación dos Estados Unidos

15 -. O principio de estabilidade no emprego no ordeamento comunitario, nas lexislacións e prácticas nacionais europeas, e na lexislación dos Estados Unidos

16 -. O dereito á protección dos traballadores fronte os riscos do traballo no ordeamento comunitario, nas lexislacións e prácticas nacionais europeas, e na lexislación dos Estados Unidos

17 -. O principio do respecto ás condicións mínimas de traballo no ordeamento comunitario, nas lexislacións e prácticas nacionais europeas, e na lexislación dos Estados Unidos

18 -. O dereito á protección dos traballadores ante situacións críticas da empresa no ordeamento comunitario, nas lexislacións e prácticas nacionais europeas, e na lexislación dos Estados Unidos

19 -. O dereito á protección dos traballadores contra os despedimentos sen xusta causa no ordeamento comunitario, nas lexislacións e prácticas nacionais europeas, e na lexislación dos Estados Unidos

20 -. Os accidentes de traballo "in itinere" no ordeamento comunitario, nas lexislacións e prácticas nacionais europeas, e na lexislación dos Estados Unidos

21 -. O principio de automaticidade das prestacións de seguridade social no ordeamento comunitario, nas lexislacións e prácticas nacionais europeas, e na lexislación dos Estados Unidos

22 -. O principio do respecto dos dereitos adquiridos en materia de seguridade social complementaria no ordeamento comunitario, nas lexislacións e prácticas nacionais europeas, e na lexislación dos Estados Unidos

Planificación
Metodologías / pruebas Competéncias Horas presenciales Horas no presenciales / trabajo autónomo Horas totales
Sesión magistral 22.5 45 67.5
Seminario 22.5 22.5 45
Eventos científicos y/o divulgativos 10 0 10
Prueba objetiva 2 0 2
Lecturas 2 10 12
 
Atención personalizada 13.5 0 13.5
 
(*)Los datos que aparecen en la tabla de planificación són de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos

Metodologías
Metodologías Descripción
Sesión magistral Exposición oral en inglés e castelán, complementada co uso de medios audiovisuais e a introducción dalgunhas preguntas dirixidas aos estudiantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar o aprendizaxe. A clase maxistral e tamén coñecida como «conferencia», «método expositivo» ou «lección maxistral». Está impartida por un profesor en ocasións especiais, cun contido que supón unha elaboración orixinal e baseada no uso case exclusivo da palabra como vía de transmisión da información á audiencia.
Seminario Parte tendencialmente máis práctica dos contidos expostos con todo o grupo na sesión maxistral, co apoio fundamental no uso de Internet. É unha clase tipo «seminario» por cada clase tipo «sesión maxistral». O grupo é invariable en número, sen subdivisións.

Eventos científicos y/o divulgativos Participación obligatoria en actividades organizadas e/ou apoiadas pola Facultade, con intervención de profesores extraordinarios, españois e/ou extranxeiros, puidendo inclusive ser seleccionado para presentar unha comunicación de carácter científico.
Prueba objetiva Proba escrita utilizada para a avaliación da apredizaxe, distinguida pola posibilidade de determinar si as respostas dadas son ou non correctas de acordó co determinado na bibliografía de referencia da asignatura. Constitúe un instrumento de medida elaborado rigurosamente, que permite avaliar coñecementos, capacidades, destrezas, rendemento, aptitudes, actitudes, etc… É de aplicación tanto para a avaliación diagnóstica, formativa como sumativa. A proba obxectiva pode combinar distintos tipos de preguntas: de resposta múltiple, de ordenación, de resposta breve, de discriminación, de completar, descriptivas ou relacionáis. Tamén se podería construir con un só tipo de algunha de estas formas de pregunta.

Lecturas Tendencialmente, extractos de clásicos directamente relacionados coa temática exposta nas sesión maxistráis e nos seminarios

Atención personalizada
Metodologías
Seminario
Sesión magistral
Eventos científicos y/o divulgativos
Prueba objetiva
Lecturas
Descripción
Como é lóxico o profesor atópase a disposición de todos e cada un dos alumnos para o tratamento e resolución dos problemas que poidan xurdir en relación coas temáticas expostas nas sesións maxistráis e nos seminarios, co obxecto de poder canalizar de maneira máis individual as solucións, así como atender as demandas de orientación respecto do desenrolo dos traballos relacionados cos eventos científicos ou as lecturas.

Evaluación
Metodologías Competéncias Descripción Calificación
Seminario Resolución dos diferentes casos prácticos propostos polo docente nas sesións e desenrolo dun traballo monográfico sobre un tema concreto a determinar polo docente.




30
Sesión magistral Valoración obxectiva da asistencia e participación activa dos alumnos nas sesións a través de diferentes ferramentas propostas polo profesor 10
Eventos científicos y/o divulgativos Participación activa nos eventos propostos e elaboración dun informe determinado sobre os mesmos, puidendo ser seleccionado para presentar unha comunicación científica relacionada coa materia. 10
Prueba objetiva Exames sobre os contidos teóricos da asignatura, compostos por preguntas dalgún dos tipos especificados anteriormente, a desenrolar polo alumno nun tempo determinado. 40
Lecturas Lectura e incorporación ao traballo monográfico en forma de aparato crítico dun dos textos propostos polo profesor. 10
 
Observaciones evaluación

Será imprescindible acadar o 50% da cualificación correspondente a cada un dos apartados a avaliar para que se sumen as diferentes metodoloxías de cara a obter unha nota media final. De non acadar o mínimo esixido nalgunha das metodoloxías o alumno non superará a materia. En ese caso, a avaliación constará suspensa na convocatoria ordinaria e poderá volver a examinarse na oportunidade de xullo, onde a metodoloxía de avaliación será unha única proba obxectiva por valor do 100% da cualificación.

Como alternativa, aqueles alumnos que non podan facer un normal seguimento da asignatura, poderán optar por examinarse do 100% da súa cualificación por medio dunha proba obxectiva final. De non acadar o 50% do total da nota nesa proba, a avaliación constará suspensa na convocatoria ordinaria e poderá volver
a examinarse na oportunidade de xullo, onde a metodoloxía de avaliación
será unha única proba obxectiva por valor do 100% da cualificación.

Todos os alumnos farán constar de xeito visible na súa ficha de alumno si optan por AVALIACIÓN CONTÍNUA ou EXAME FINAL. De non constar expresamente se entenderá que optan polo EXAME FINAL. A elección é definitiva e irreversible para a convocatoria en curso.


Fuentes de información
Básica J. MARTÍNEZ GIRÓN y A. ARUFE VARELA (2010). Fundamentos de Derecho comunitario y comparado, europeo y norteamericano, del Trabajo y de la Seguridad Social. A Coruña: Netbiblo

Bibliografía básica

Bibliografíads

complementariasdsdfsdf

RECOMENDACIóNS

Complementária J. MARTÍNEZ GIRÓN y A. ARUFE VARELA (2011). Derecho Crítico del Trabajo. A Coruña: Netbiblo
J. MARTÍNEZ GIRÓN y A. ARUFE VARELA (2006). Derecho del Trabajo. A Coruña: Netbiblo

De toda a bibliografía recomendada, é imprescindible manexar sempre a última edición publicada.


Recomendaciones
Asignaturas que se recomienda haber cursado previamente
Introducción al Derecho/660G01001
Derecho del Trabajo I/660G01011
Derecho del Trabajo II/660G01012
Derecho Sindical I/660G01013
Derecho Sindical II/660G01014

Asignaturas que se recomienda cursar simultáneamente
Derecho de la Seguridad Social I/660G01021
Derecho de la Seguridad Social II/660G01022

Asignaturas que continúan el temario

Otros comentarios


(*) La Guía Docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la UDC. Este documento es público y no se puede modificar, salvo cosas excepcionales bajo la revisión del órgano competente de acuerdo a la normativa vigente que establece el proceso de elaboración de guías