Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A8 |
Psicoloxía do Traballo e Técnicas de negociación. |
A13 |
Transmitir e comunicarse por escrito e oralmente usando a terminoloxía e as técnicas adecuadas. |
A14 |
Seleccionar e xestionar información e documentación laboral. |
A15 |
Dirixir grupos de persoas. |
A31 |
Aplicar os coñecementos á práctica. |
B2 |
Capacidade de análise e síntese. |
B3 |
Capacidade de organización e planificación. |
B4 |
Capacidade de xestión da información. |
B7 |
Habilidades nas relacións interpersoais. |
B8 |
Razoamento crítico. |
B9 |
Traballo en equipos. |
B12 |
Motivación para a calidade. |
B13 |
Adaptación a novas situacións. |
B14 |
Aprendizaxe autónomo. |
B15 |
Creatividade. |
B16 |
Liderado. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
|
A8 A13 A14 A15 A31
|
B2 B3 B4 B7 B8 B9 B12 B13 B14 B15 B16
|
C1 C3 C4 C6 C7
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
2-COMUNICAR. ¿Cómo, a quén (empatía, autoritas, curiosidade e respeto)? |
2.1. Técnicas de comunicación transversais e xerárquicas
2.2. Dirección de persoas
2.3. Técnicas de negociación e resolución de conflitos. Relacións empresa / comité de empresa
2.4. Falar en pública, esa asignatura pendente
2.5 Os segredos do liderado
2.6 A empatía, a creatividade e a intelixencia emocional
2.8 Coworking
2.9 A xestión do tempo
2.10. Como motivar
2.11 A comunicación externa da empresa
2.12. O impacto e a sorpresa como estratexias eficaces de comunicación. O día que soubemos que Hedi Lamar axudou a inventar o wifi |
1-COMUNICAR ¿Por qué, para qué, desde cando? |
1.1 Quen somos os que aquí estamos. ¿Sabémolo?. Definición de comunicación
1.2.Formas de comunicación
1.3. Un apunte histórico
1.4. A comunicación como impulsor do progreso
1.5. A comunicación chega a empresa
1.6. Un exempleo de comunicación empresarial complexa. La Voz de Galicia
1.7. Comunicación 3.0. O Futuro xa está aquí (internet, redes sociais...) |
3- PRÁCTICAS DE COMUNICACIÓN. |
3.1. Como transmitir de xeito eficaz unha mensaxe
3.2. Técnicas de comunicación oral e escrita
3.3. Cómo utilizar os novos media (e os vellos)
3.4. A comunicación política como exemplo singular de comunicación empresarial
3.5 Os polemistas e os filibusteros. Duas técnicas de comunicación extremas
3.6 Os gabinetes de comunicación das empresas
3.7 Marca
3.8 Responsabilidade social corporativa
3.9 Relacións institucionais e lobbys
3.10 Mecenazgo
3.11 Comunicación de crisis |
4-TALLERES DE COMUNICACIÓN |
4.1. Leccións maxistrais de expertos en comunicación
4.2 Exposicións e defensa en clase de casos prácticas por parte dos estudantes
4.3 Traballo en grupo |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
|
15 |
20 |
35 |
Estudo de casos |
|
9 |
20 |
29 |
Traballos tutelados |
|
4 |
20 |
24 |
Mesa redonda |
|
4 |
20 |
24 |
Saídas de campo |
|
2 |
0 |
2 |
Portafolios do alumno |
|
1 |
4 |
5 |
Proba mixta |
|
2 |
25 |
27 |
|
Atención personalizada |
|
4 |
0 |
4 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución de algunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe.
A clase maxistral é tamén coñecida como “conferencia”, “método expositivo” ou “lección maxistral”. Esta última modalidade sóese reservar a un tipo especial de lección impartida por un profesor en ocasións especiais, cun contido que supón unha elaboración orixinal e baseada no uso case exclusivo da palabra como vía de transmisión da información á audienci |
Estudo de casos |
Metodoloxía onde o suxeito se enfronta ante a descrición dunha situación específica que suscita un problema que ten que ser comprendido, valorado e resolto por un grupo de persoas, a través dun proceso de discusión. O alumno sitúase ante un problema concreto (caso), que lle describe unha situación real da vida profesional, e debe ser capaz de analizar unha serie de feitos, referentes a un campo particular do coñecemento ou da acción, para chegar a unha decisión razoada a través dun proceso de discusión en pequenos grupos de traballo |
Traballos tutelados |
Metodoloxía deseñada para promover a aprendizaxe autónoma dos estudantes, baixo a tutela do profesor e en escenarios variados (académicos e profesionais). Está referida prioritariamente ao aprendizaxe do “cómo facer as cousas”. Constitúe unha opción baseada na asunción polos estudantes da responsabilidade pola súa propia aprendizaxe.
Este sistema de ensino baséase en dous elementos básicos: a aprendizaxe independente dos estudantes e o seguimento desa aprendizaxe polo profesor-titor. |
Mesa redonda |
Técnica de dinámica de grupos na que os membros dun grupo discuten de forma libre, informal e espontánea sobre un tema, aínda que poden estar coordinados por un moderador. |
Saídas de campo |
Intervención inherente aos procesos de ensino-aprendizaxe baseada na exposición verbal a través da que o alumnado e profesorado interactúan dun modo ordenado, propoñendo cuestións, facendo aclaracións e expoñendo temas, traballos, conceptos, feitos ou principios de forma dinámica. |
Portafolios do alumno |
Recopilación ordeada dos resumes, casos prácticos e material que se imparta na asignatura e todalas fontes de información que se empregaron nas clases |
Proba mixta |
Consistirá nunha proba obxectiva de carácter escrito que será de pregunta resposta que se completará cunha proba de carácter oral |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Traballos tutelados |
|
Descrición |
A profesora realizará un asesoramento e seguemento do alumnado para a correcta realización dos traballos tutelados, así como as pautas para unha boa presentación
|
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Portafolios do alumno |
|
Recopilación ordeada dos resumes, casos prácticos e material que se imparta na asignatura e todalas fontes de información que se empregaron nas clases |
10 |
Traballos tutelados |
|
Referido a realización dun traballo acorde ca asignatura, previamente consensuado ca profesora |
20 |
Sesión maxistral |
|
Exposición dos coñecementos necesarios para asimilar a asignatura e realizar os traballos, así como a exposición oral
|
10 |
Estudo de casos |
|
Metodoloxía onde a persoa ten que abordar a descripción duhna situación específica que suscita un problema que debe ser valorado e resolto por un grupo de persoas a través dun proceso de discusión. |
20 |
Proba mixta |
|
Consistirá nunha proba obxectiva de carácter escrito que será de pregunta resposta que se completará cunha proba de carácter oral |
40 |
|
Observacións avaliación |
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
|
Bou i Bauza, G. (2005). Comunicación persuasiva para directivos, directores y dirigentes.. Madrid. Pirámide
Campo Vidal, M. (2008). ¿Por qué los españoles comunicamos tan mal?. Barcelona. Plaza Janés.
Castanyer, O. (2001) Por qué no logro ser asetivo. Bilbao. Rd. Descleé de Brouwer
Cskszentmihalyi (1997). Fluir. Una psicología de la felicidad . Kairós
Covey, S. (1997). Los 7 hábitos de la gente altamente eficiente. Paidós Ibérica
Ekman P. (2010) Cómo detectar mentiras. Barcelona. Ed. Paidós
Goleman, D (1996). La inteligencia emocional. Kairós
Gilbert D. y Rozé, Y. (1992) 52 ejercicios para la formación. Madrid. Ed. Conorg
Seligman.M.(2011) La vida que florece. Madrid. Ediciones. B
Salas, C. (2010). Las once verdades de la Comunicación. LID E. Empresarial 2000
Saló, N. (2005). Aprender a comunicarse en las organizaciones.. Barcelona. Paidós
Sanz González, M.A. y González Lobo, Mª A. (2005). Identidad corporativa. Claves de la comunicación empresarial.. ESIC.
Vallejo-Nágera, J.A. (2010) Aprender a hablar en público hoy. Ed. Planeta
Vázquez, S (2012) La felicidad en el trabajo y en la vida. Ed. Actualia
<!--[if !supportLineBreakNewLine]--> |
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|