Competencias del título |
Código
|
Competencias del título
|
A1 |
Conocer e identificar la estructura y función del cuerpo humano. |
B1 |
Aprender a aprender. |
B7 |
Comunicarse de manera efectiva en un entorno de trabajo. |
B8 |
Capacidad de análisis y síntesis. |
B15 |
Capacidad para comunicarse con personas no expertas en la materia. |
B19 |
Conocimientos de informática relativos al ambiente de estudio. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral como escrita, en las lenguas oficiales de la comunidad autónoma. |
C7 |
Asumir como profesional y ciudadano la importancia del aprendizaje a lo largo de la vida. |
C9 |
CB1.- Que los estudiantes hayan demostrado poseer y comprender conocimientos en un área de estudio que parte de la base de la educación secundaria general, y se suele encontrar a un nivel que, si bien se apoya en libros de texto avanzados, incluye también algunos aspectos que implican conocimientos procedentes de la vanguardia de su campo de estudio. |
Resultados de aprendizaje |
Resultados de aprendizaje |
Competencias del título |
Describir a estructura, morfoloxía e función dos distintos órganos e sistemas corporais, e as suas relacións en condicións de normalidade.
|
A1
|
B1 B7 B8 B19
|
C1 C7 C9
|
Utilizar a terminoloxía técnica anatómica como instrumento de comunicación.
|
A1
|
B7 B15
|
C1 C9
|
Contenidos |
Tema |
Subtema |
UNIDADE I: XENERALIDADES. EMBRIOLOXÍA
. |
TEMA 1.- INTRODUCCIÓN E XENERALIDADES
TEMA 2.- EMBRIOLOXÍA |
UNIDADE DIDÁCTICA III: APARATO LOCOMOTOR
|
TEMA 1.- APARATO LOCOMOTOR
TEMA 2.- ARTROLOXÍA E MIOLOXÍA
TEMA 3.- OSTEOLOXÍA, ARTROLOXÍA E MIOLOXÍA DO CRANIO E DA CARA
TEMA 4.- OSTEOLOXÍA E ARTROLOXÍA DO TRONCO E COLO
TEMA 5.- MÚSCULOS DO COLO E DO TRONCO
TEMA 6.- CINTURA ESCAPULAR
TEMA 7.- CÓBADO E ANTEBRAZO
TEMA 8.- PULSO E MAN
TEMA 9.- CINTURA PELVIANA
TEMA 10.- XEONLLO E PERNA
TEMA 11.- NOCELLO E PÉ
TEMA 12.- VASCULARIZACIÓN E INERVACIÓN DOS MEMBROS
|
UNIDADE DIDÁCTICA IV: NEUROANATOMÍA E ESTESIOLOXÍA
|
TEMA 1.- O SISTEMA NERVIOSO. BASES DE SISTEMATIZACIÓN ONTOXÉNICAS, ESTRUTURAIS, DE NUTRICIÓN E DEFENSA
TEMA 2.- MÉDULA ESPIÑAL. MORFOLOXÍA EXTERNA E CONFIGURACIÓN INTERNA
TEMA 3.- BULBO RAQUÍDEO. MORFOLOXÍA EXTERNA E CONFIGURACIÓN INTERNA
TEMA 4.- PROTUBERANCIA ANULAR E MESENCÉFALO. MORFOLOXÍA EXTERNA E CONFIGURACIÓN INTERNA
TEMA 5.- CEREBELO. MORFOLOXÍA EXTERNA E CONFIGURACIÓN INTERNA
TEMA 6.- CEREBRO. COMPOSICIÓN. MORFOLOXÍA EXTERNA E CONFIGURACIÓN INTERNA
TEMA 7.- VÍAS DA SENSIBILIDADE, MOTILIDADE E CONEXIÓNS CEREBELOSAS
TEMA 8.- SISTEMA NEUROVEXETATIVO
TEMA 9.- SISTEMA NERVIOSO PERIFÉRICO
TEMA 10.- ESTESIOLOXÍA
TEMA 11.- SENTIDO DA VISIÓN
|
UNIDADE DIDÁCTICA V: ESPLACNOLOXÍA |
TEMA 1.- SISTEMA CARDIOVASCULAR
TEMA 2.- APARATO RESPIRATORIO
TEMA 3.- APARATO DIXESTIVO
TEMA 4.- SISTEMA URINARIO
TEMA 5.- SISTEMA REPRODUTOR
TEMA 6.- SISTEMA ENDÓCRINO
|
Planificación |
Metodologías / pruebas |
Competéncias |
Horas presenciales |
Horas no presenciales / trabajo autónomo |
Horas totales |
Trabajos tutelados |
A1 B1 B7 B8 C1 C7 C9 |
15 |
30 |
45 |
Sesión magistral |
A1 |
62 |
40 |
102 |
Prácticas a través de TIC |
A1 B19 |
4 |
0 |
4 |
Prueba mixta |
A1 B8 C1 C9 |
4 |
39 |
43 |
Presentación oral |
A1 B1 B7 B8 B15 C7 C9 |
1 |
10 |
11 |
Prácticas de laboratorio |
A1 B7 |
8 |
8 |
16 |
|
Atención personalizada |
|
4 |
0 |
4 |
|
(*)Los datos que aparecen en la tabla de planificación són de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos |
Metodologías |
Metodologías |
Descripción |
Trabajos tutelados |
Actividade na que os estudantes de forma autónoma profundizan ou relacionan coñecementos expostos polo profesor. |
Sesión magistral |
Actividade na que o profesor expón de maneira oral e con medios audiovisuais contidos teóricos do programa e a orientación bibliográfica dos mesmos. |
Prácticas a través de TIC |
Actividade na que os estudantes visualizan modelos anatómicos do aparato locomotor (en 3D) para facilitar o recoñecemento espacial e función dos ósos, articulacións e músculos. |
Prueba mixta |
Proba escrita con pregunta curta e tipo test para avaliar, fundamentalmente, a aprendizaxe dos contidos teóricos. |
Presentación oral |
Actividade na que os estudantes expoñen verbalmente o contido/ resultados dos traballos tutelados. |
Prácticas de laboratorio |
Actividade na que os estudantes visualizan as estructuras torácicas e abdominais mediante a disección dun animal no qurirofano experimental.
Actividade na que os estudantes mediante a utilización da osteoteca do laboratorio profundizan nos coñecemento relacionado co aparato locomotor. |
Atención personalizada |
Metodologías
|
Trabajos tutelados |
Prueba mixta |
|
Descripción |
A atención personalizada relacionada coa proba mixta ten como finalidade atender as consultas do alumnado relacionadas co estudo e/ou temas vinculados coa materia. Farase de forma individualizada, ben de maneira presencial ou a través do correo electrónico.
A atención personalizada relacionada cos traballos tutelados ten como finalidade orientar os estudantes na realización dos traballos. O seguimento farase de forma individual ou en pequenos grupos, ben de maneira presencial ou a través do correo electrónico.
|
|
Evaluación |
Metodologías
|
Competéncias |
Descripción
|
Calificación
|
Trabajos tutelados |
A1 B1 B7 B8 C1 C7 C9 |
A avaliación dos traballos farase tendo en conta os seguintes apartados:
. Descripción da estructura, morfoloxia e función dos distintos órganos e sistemas corporais, e as súas relacións en condicións de normalidade.
. Utilización de léxico específico.
Puntuará sobre un mínimo de 0 e un máximo de 10. A puntuación mínima para superar a proba será de 5. |
20 |
Prueba mixta |
A1 B8 C1 C9 |
A proba constará de preguntas curtas e tipo test, relacionadas con contidos teóricos, lecturas e traballos tutelados.
Puntuará sobre un mínimo de 0 e un máximo de 10. A puntuación mínima para superar a proba será de 5. |
80 |
|
Observaciones evaluación |
Poderase realizar una avaliación parcial mediante una proba mixta das mesmas características cás descritas na avaliación. De realizarse, concertarase a data segundo o desenvolvemebto do programa.
2ª oportunidad , adelanto de oportunidad y estudiantes comn matricula parcial: la prueba mixta constituye el 100% de la calificación.
|
Fuentes de información |
Básica
|
Dufour M. (2003-04.). Anatomía del aparato locomotor. . Barcelona: Ed. Masson
Feneis H, Dauber W. (2006.). Nomenclatura anatómica ilustrada. . Barcelona: Ed. Masson
Fraga Garcia, H. ( 2003). Anatomía Básica. A Coruña. . Edit. Galinova.
Moore KL, Dalley AF. ( 2002.). Anatomía con orientación clínica.. Madrid: Ed. Médica Panamericana
Rouvière H, Delmas A. (1999.). Anatomía Humana. Descriptiva, Topográfica y Funcional. . Barcelona: Ed. Masson
Drake RL, Wayne V, Mitchell AWM. GRAY. (2005.). Anatomía para estudiantes.. Madrid: Ed. Elsevier
Netter FH. (2003.). Atlas de Anatomía Humana.. East Hanover: Ed. Novartis
Putz R, Pabst R, editores. SOBOTTA. (2000.). Atlas de Anatomía Humana.. Madrid: Ed. Médica Panamericana
Fraga García, H. (2004). Glosario Etimológico de Términos Anatómicos. A Coruña.
Schünke M, Schulte E, Schumacher U, Voll M, Wesker K. PROMETHEUS. (2005.). Texto y atlas de anatomía. . Madrid: Ed. Médica Panamericana |
|
Complementária
|
|
|
Recomendaciones |
Asignaturas que se recomienda haber cursado previamente |
|
Asignaturas que se recomienda cursar simultáneamente |
Biología/661G01002 | Cuidados Básicos en Enfermería/661G01006 | Fisiología/661G01105 |
|
Asignaturas que continúan el temario |
Enfermería Clínica III/661G01017 | Enfermería Materno-Infantil/661G01018 | Enfermería Clínica I/661G01034 | Enfermería Clínica II/661G01035 |
|
|