Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Describrir a estructura, orixe e función dos compoñentes celulares, tanto nas células eucarioticas como procarioticas. |
A2
|
B1
|
C1 C9
|
Reconocer e diferenciar a organización, estructura e función dos tecidos que constituen os distintos órganos humanos. |
A2
|
B1 B8
|
C1
|
Comprender a organización, transmisión, expresión e mutacións do material xenético. |
A2
|
B1
|
C1 C9
|
Identificar os elementos que caracterizan o sistema ecolóxico do home, valorando a indidencia destes factores no ciclo saúde-enfermidade. |
A2 A3
|
B1 B3 B8 B20
|
C1 C3
|
Adquirir os coñecementos básicos sobre a bioloxía no seus aspectos metabólicos, xenéticos, ecolóxicos, taxonómicos, evolutivos e aplicados
|
A3
|
B1 B2 B8
|
C1 C6
|
Coñecer e aplicar correctamente o vocabulário e a terminoloxía específica da microbioloxía |
A3
|
B1 B8
|
C1 C3
|
Identificar os microorganismos como productores de enfermidade, recoñecer os mecanismos de transmisión das enfermidades infecciosas, explicar as resistencias naturais do corpo ante os axentes infecciosos. |
A3
|
B1 B8
|
C1 C6
|
Identificar as enfermidades infecciosas e parasitosis mais comunes, os seus axentes etiolóxicos, sintomatoloxía , tratamento e epidemioloxía. |
A3
|
B8 B11
|
C6 C8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
UNIDADE I: INTRODUCCIÓN XERAL Á BIOLOXÍA CELULAR E MOLECULAR. EVOLUCIÓN.
|
TEMA 1.- Definición da Bioloxía, o método científico e as ciencias subsidiarias.
TEMA 2.- Definición e orixe da vida.
TEMA 3.- Historia do planeta .
TEMA 4.- Introducción a Paleontoloxía.
TEMA 5.- Charles Darwin e o darwinismo.
TEMA 6.- Introducción á taxonomía
|
UNIDADE II: INTRODUCCIÓN Á CITOLOXÍA.
|
TEMA 1.- Teoría celular.
TEMA 2.- As membranas celulares.
TEMA 3.- O núcleo: eucariotas e procariotas.
TEMA 4.- Endosembiose, Mitocondrias e Cloroplastos.
TEMA 5.- Arquitectura e cinética celular.
TEMA 6.- Mitose e Meiose
|
UNIDADE III: INTRODUCCIÓN Á BIOQUÍMICA.
|
TEMA 1.- Principios inmediatos.
TEMA 2.- Vitaminas, encimas e hormonas.
TEMA 3.- Reguladores e menxaseiros celulares.
TEMA 4.- Os ciclos fundamentais do metabolismo.
|
UNIDADE IV: INTRODUCCIÓN Á XENÉTICA. MECANISMOS XENÉTICOS BÁSICOS. REPRODUCCIÓN E TRANSMISIÓN DA HERENCIA. XENÉTICA BACTERIANA
|
TEMA 1.- Os ácidos nucleicos.
TEMA 2.- A síntese proteica.
TEMA 3.- Xenética mendeliana.
TEMA 4.- Xenética molecular.
TEMA 5 .-Neodarwinismo e evolucionismo contemporáneo
TEMA 6.-Genética del desarrollo
|
UNIDADE V: INTRODUCCIÓN Á HISTOLOXÍA. CONCEPTO DE TECIDO.TECIDOS ANIMAIS: EPITELIAL, CONECTIVO, MUSCULAR E NERVOSO |
TEMA 1. A diferenciación celular.
TEMA 2. Descripción dos tecidos.
|
UNIDADE VI: INTRODUCCIÓN Á ECOLOXÍA |
TEMA 1. Biodiversidade.
TEMA 2. Bioloxía e ecoloxía humana.
|
UNIDADE VII: INTRODUCCIÓN Á PALEOANTROPOLOXIA |
TEMA 1. Fitos en Paleoantropoloxía
TEMA 2. A familia Hominidae e o xénero Homo |
UNIDADE VIII: MORFOLOXÍA E FiSIOLOXÍA DOS MICROORGANISMOS, CRECIMIENTO BACTERIANO E O SEU CONTROL. INFECCIÓN E RESISTENCIA Á INFECCIÓN. MICROORGANISMOS E PARÁSITOS MÁIS FRECUENTES NO HOME |
TEMA 1. As bacterias.
TEMA 2. Os virus
TEMA 3. Micoloxía
TEMA 4. Parasitoloxía
TEMA 5. Os microorganismos e a súa relación co ser humano
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Proba mixta |
A2 A3 B3 B8 B11 C1 |
2 |
31 |
33 |
Presentación oral |
A2 A3 B2 B3 C1 C3 |
1 |
10 |
11 |
Traballos tutelados |
B1 B20 C1 C3 C9 |
5 |
18 |
23 |
Sesión maxistral |
A3 A2 B3 B11 B20 C6 C8 C9 |
28 |
28 |
56 |
Estudo de casos |
B1 B2 B3 B8 B11 B20 C1 C3 C6 C8 C9 |
10 |
15 |
25 |
|
Atención personalizada |
|
2 |
0 |
2 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Proba mixta |
Proba escrita con pregunta curta e tipo test para avaliar, fundamentalmente, a aprendizaxe dos contidos teóricos. |
Presentación oral |
Actividade na que os estudantes expoñen verbalmente o contido/ resultados dos traballos tutelados. |
Traballos tutelados |
Actividade na que os estudantes de forma autónoma profundizan ou relacionan coñecementos expostos polo profesor. |
Sesión maxistral |
Actividade na que o profesor expón de maneira oral e con medios audiovisuais contidos teóricos do programa e a orientación bibliográfica dos mesmos. |
Estudo de casos |
Actividade na que os estudantes analizan um suposto dentro das seguintes modalidaes: resolución de problemas ou comprensión |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Proba mixta |
Traballos tutelados |
|
Descrición |
A atención personalizado relacionada coa proba mixta ten como finalidade atender as consultas do alumnado relacionadas co estudo e/ou temas vinculados coa materia. Faráse de forma individualizada, ben de maneira presencial ou a través do correo electrónico.
A atención personalizada relacionada cos traballos tutelados ten como finalidade orientar os estudantes na realización dos traballos. O seguimento faráse de forma individual ou en pequenos grupos, ben de maneira presencial ou a través do correo electrónico.
|
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Proba mixta |
A2 A3 B3 B8 B11 C1 |
A proba constará de preguntas curtas e tipo test, relacionadas con contidos teóricos, lecturas, estudio de casos e traballos tutelados.
Puntuará sobre un mínimo de 0 e un máximo de 10. A puntuación mínima para superar a proba será de 5. |
70 |
Traballos tutelados |
B1 B20 C1 C3 C9 |
A avaliación dos traballos farase tendo en conta os seguintes apartados:
. Descripción e sintese da información dos contidos ou temas relativos ós traballos
. Utilización de léxico específico.
Puntuará sobre un mínimo de 0 e un máximo de 10. A puntuación mínima para superar a proba será de 5. |
30 |
|
Observacións avaliación |
Poderase realizar una avaliación parcial madiante una proba mixta das mesmas características cás descritas na avaliación. De realizarse, concertarase a data segundo o desenvolvemebto do programa.
Na segunda oportunidade conservaráse a avaliación dos traballos tutelados acadada na primeira.
Adianto de oportunidade e estudates con matricula parcial: proba mixta 100% da cualificación.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
KARP, J. (2005). Biología Celular. 4ª ed Ed. McGraw.HiII, México.
PANIAGUA, R.; NISTAL, M.; SESMA, P.; ALVAREZ-URIA, M.; FRAILE, B.; ANADON, R.; SAEZ; F.J. (2003). Biología Celular. 2ª ed. Ed. McGraw-Hill – Interamericana. Madrid.
FERNANDEZ, B.; BODEGA, G.; SUAREZ, I.; MUÑIZ, E. ( 2000). Biología Celular. Ed. Síntesis. Madrid.
MADIGAN, M. T., J. M. MARTINKO & J. PARKER. (2003. ). Biología de los Microorganismos. . 10ª ed. Prentice Hall
STRYER, L.; BERG, J.M.; TYMOCZKO, J.L. ( 2003). Bioquímica. . 5ªed. Ed Reverté, Barcelona.
CURTIS, H.; BARNES, N.S.; SCHNEK, A.; MASSARINI A. (2008). Curtis Biología. . 7ª ed. Ed. Panamericana, Buenos Aires.
MARGULIS, L. ( 1986). El Origen de la Célula.. Ed. Reverté, Barcelona.
ALBERTS, B.; JOHNSON, A.; LEWIS,J.; RAFF,M.; ROBERTS,K.; (). Introducción a la Biología Molecular de la célula. . . 4ª ed. Ed. Omega, Barcelona.
CURTIS, H.; BARNES, N.S.; SCHNEK, A.; FLORES, G. (2006). Invitación a la Biología.. . 6ª ed. Ed. Panamericana, Buenos Aires.
COOPER, G.M.; HAUSMAN, R.E. ( 2004 ). La Célula. . 3ª ed. Ed. Marbán. Madrid.
NELSON, D.L.; COX, M.M.; CUCHILLO, C.M. (2005). Lehninger Principios de Bioquímica. 4ª ed. Omega, Barcelona.
MANUEL DE LA ROSA, JOSÉ PRIETO (2003). Microbiologia em Ciências de La Salud. Concepto y aplicaciones,. 2ª Ed Elsevier
PRESCOTT, L. M., J. P. HARLEY, & D. A. KLEIN. (2004). Microbiología. . 5ª Ed. McGraw-Hill-Interamericana de España, S.A.U.
MARGULIS, L.; SAGAN, D. (1997). ¿Qué es la vida?. Ed Tusquets. Barcelona. |
Recursos internet
http://www.microbiol.org/vl_micro
www.seimc.org
www.cdc.org |
|
|
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
Anatomía/661G01001 | Fisioloxía/661G01105 |
|
Materias que continúan o temario |
Enfermaría Comunitaria I/661G01014 | Enfermaría clínica III/661G01017 | Estancias Clinicas I/661G01025 | Enfermaría Clínica I/661G01034 | Enfermaría Clínica II/661G01035 |
|
|