Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A12 |
Dirixir e xestionar (management) os distintos tipos de entidades turísticas. |
A13 |
Manexar técnicas de comunicación. |
A20 |
Coñecer o procedemento operativo do ámbito de aloxamento. |
A24 |
Utilizar e analizar as tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) nos distintos ámbitos do sector turístico. |
A32 |
Detectar necesidades de planificación técnica de infraestruturas e instalacións turísticas. |
B1 |
Capacidade de análise e síntese. |
B2 |
Comunicación oral e escrita en lingua nativa. |
B3 |
Resolución de problemas. |
B4 |
Razoamento crítico. |
B5 |
Compromiso ético. |
B6 |
Aprendizaxe autónoma. |
B7 |
Adaptación a novas situacións. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C2 |
Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C5 |
Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Integrar a planificación e a organización como habilidades de estudo e traballo colaborativo na contorna virtual da UDC. |
A12 A13 A20 A24 A32
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7
|
C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8
|
Adquirir un estilo de comunicación virtual no marco dunha comunidade de aprendizaxe. |
A12 A13 A20 A24 A32
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7
|
C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8
|
Adquirir habilidades de traballo en equipo en contornas virtuais. |
A12 A13 A20 A24 A32
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7
|
C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8
|
Adquirir habilidades de análises, tratamento e interpretación da información dixital. |
A12 A13 A20 A24 A32
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7
|
C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8
|
Adquirir habilidades de elaboración e estructuración da información dixital. |
A12 A13 A20 A24 A32
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7
|
C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8
|
Adquirir habilidades de presentación da información dixital e multimedia. |
A12 A13 A20 A24 A32
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7
|
C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Módulo I. Contorna virtual de aprendizaxe -O aula virtual- |
|
Módulo II. Fundamentos da informática. |
- Conceptos básicos.
- Glosario informático.
- Internet. |
Módulo III. Redacción, elaboración e presentación dá información dixital. Os procesadores de texto e os programas de presentación multimedia: aspectos avanzados. |
I. Procesador de texto: aspectos avanzados.
- Sangría e tabulacións.
- Letra capital.
- Táboas e elementos gráficos.
- Seccións.
- Encabezados e pés de páxina.
- Notas ao pé.
- Citas e bibliografía.
- Estilos.
- Títulos.
- Táboas de contido.
- Índices.
- Revisión e idioma.
- Comentarios ao documento.
- Seguimento, cambios e comparar documentos.
- Protexer o documento.
- Combinar correspondencia.
II. Presentacións: aspectos avanzados.
- Patróns de diapositivas
- Transicións.
- Efectos de animación de textos e obxectos.
- Melloras sonoras e visuais.
- Presentacións personalizadas.
- Proceso e deseño de presentacións eficaces. |
Módulo IV. Procura de información na Internet. |
- Xeneralidades Buscadores e directorios xenéricos.
- Outras fontes.
- A intelixencia social na busca.
- Buscadores e directorios específicos na Adminsitración.
- Recursos con garantías.
- Gardando o encontrado
- Contido libre |
Módulo V. Iniciación ás redes sociais. A súa importancia no turismo. |
- Introducción a la Web 2.0.
- Blogs, wikis, podcast.
- Xestión de imaxes, presentacións e vídeo online.
- Etiquetaxe social.
- Sindicación ou subscrición RSS.
- Comentarios e valoracións dos usuarios.
- Redes sociais. |
Módulo VI. Xestión e control dos sistemas globais de distribución (GDS). Sistema Amadeus básico. |
- Sistema Amadeus.
- Codificación de cidades, transportistas e países.
- Consulta de voos.
- Creación dun PNR: elementos obrigatorios.
- Elementos opcionais.
- Gardar un PNR.
- Recuperación dun PNR.
- Modificación dunha reserva.
- Cancelación dunha reserva.
- Tarificación: FXP.
- Tarificación: Best Buy.
- Emisión: elementos obrigatorios. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A12 A13 A20 A24 A32 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
17 |
30 |
47 |
Traballos tutelados |
A12 A13 A20 A24 A32 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
0 |
45 |
45 |
Prácticas a través de TIC |
A12 A13 A20 A24 A32 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
25 |
30 |
55 |
Proba obxectiva |
A12 A13 A20 A24 A32 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
2 |
0 |
2 |
|
Atención personalizada |
|
1 |
0 |
1 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Na actividade de sesión maxistral traballaranse os contidos que conforman o marco teórico mediante a exposición oral, guiada co uso de presentacións, de medios audiovisuais e coa introdución de cuestións dirixidas ao alumnado coa finalidade de favorecer a aprendizaxe e a construción do coñecemento.
Realizarase unha exposición xeral introdutoria de cada un dos distintos temas de que consta o programa, indicando os aspectos que o alumnado debe ampliar co seu traballo persoal, coas oportunas orientacións bibliográficas. |
Traballos tutelados |
En torno aos diferentes temas proporase a realización de traballos individuais que se iniciarán na aula e que logo deberán ser completados mediante o traballo autónomo do alumnado, atendendo as indicacións que se proporcionarán a través da atención personalizada do profesor. Para a realización destes traballos tomaranse como referencia tanto os materiais básicos da materia así como outros complementarios. |
Prácticas a través de TIC |
Metodoloxía que permite ao alumnado aprender de forma efectiva, a través de actividades de carácter práctico (demostracións, simulacións, etc.) a teoría dun ámbito de coñecemento, mediante a utilización das tecnoloxías da información e as comunicacións. As TIC supoñen un excelente soporte e canal para o tratamento da información e aplicación práctica de coñecementos, facilitando a aprendizaxe e o desenvolvemento de habilidades por parte do alumnado. |
Proba obxectiva |
Proba escrita utilizada para a avaliación da aprendizaxe. Constitúe un instrumento de medida, elaborado rigorosamente, que permite avaliar coñecementos, capacidades, destrezas, rendemento, aptitudes, actitudes, intelixencia, etc.
A Proba obxectiva pode combinar distintos tipos de preguntas: resolución de casos prácticos, preguntas de resposta múltiple, de ordenación, de resposta breve, de discriminación, de completar e/ou de asociación. Tamén se pode construír con un só tipo dalgunha destas preguntas. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Traballos tutelados |
|
Descrición |
A atención personalizada que se describe en relación a estas metodoloxías concíbense como momentos de traballo presencial co profesor, polo que implican unha participación obrigatoria para o alumnado.
A forma e o momento en que se desenvolverá indicarase en relación a cada actividade ao longo do curso segundo o plan de traballo da materia.
|
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Traballos tutelados |
A12 A13 A20 A24 A32 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
En relación cos traballos tutelados valorarase:
A profundidade e rigor do contido.
O tratamento orixinal e imaxinativo.
A utilización de ferramentas complementarias.
|
30 |
Prácticas a través de TIC |
A12 A13 A20 A24 A32 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
Valoración dun grupo de traballos curtos realizados no aula sobre o contido máis práctico da materia. |
30 |
Proba obxectiva |
A12 A13 A20 A24 A32 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
A proba obxectiva consistirá no desenvolvemento de varias cuestións de carácter teórico que implicarán un tratamento global e integrado dos contidos abordados ao longo da materia. |
40 |
|
Observacións avaliación |
Segundo a participación do alumnado na materia, a avaliación contempla dúas opcións: - Opción A. Para ou alumnado que asiste/participa nas actividades de clase:
a) Traballos tutelados e prácticas.
b) Un exame escrito sobre os contidos da materia.
Entenderase que o alumno opta por esta opción ao entregar algunhas das prácticas ou traballos propostos na clase. A cualificación final da materia obterase da ponderación das prácticas a través de TIC (30%), proba obxectiva (40%) e dos traballos tutelados (30%). Aquelas partes que teñan unha cualificación inferior a 3,5 puntos deberán ser repetidas en xullo (2ª oportunidade) independentemente da media obtida. Así mesmo, o alumno quedará liberado na convocatoria de xullo (2ª oportunidade) das partes aprobadas na 1ª oportunidade. - Opción B. Para o alumnado que non asiste/participa nas actividades de clase:
Un exame escrito sobre os contidos da materia (100%).
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
|
García, E.; Elipe López, V.; Langa D. Informática para profesionales del turismo. Ed. Anaya Palacios Suárez, N. Internet. Ed. Anaya Tramullas, J.; Olvera, M. D. Recuperacion de la información en internet. Ed. RA-Ma Fornas, R. Cómo buscar en Internet. Editorial El País-Aguilar 2001 Cavanillas Múgica, S. Turismo y comercio electrónico. La promoción y contratación on line de servicios turísticos. Ed. Comares Grané, M.; Willem, C. Web 20 Nuevas formas de aprender y participar. Ed.Laertes Nafría, I. Web 2.0. El usuario, el nuevo rey de Internet. Editorial Gestión 2000 Vitienes, A. Cómo organizar un viaje por Internet. Ed. El Pais-Aguilar 2002 Martos Rubio, Ana. Word 2010. Manuales avanzados. Ed. Anaya Multimedia Gómez Pastor, J. M. Word 2OO2. Ejercicios. Ed. Anaya Multimedia Cox, Joyce; Lambert, Joan. Word 2010 Paso a paso. Ed. Anaya Multimedia Cox, Joyce; Lambert, Joan. Powerpoint 2010 Paso a paso. Ed. Anaya Multimedia Yebes, E. Word 2000. Ed. Anaya Martos, Ana. Microsoft Word 2000: Guía avanzada. Ed. Prentice Hall Mansfield, Ron. Biblia de Word 97. Ed. Anaya Multimedia Recursos web: Manual de Word: http://www.aulaclic.es/word-2010/index.htm Videotutorial de Word: http://www.youtube.com/user/aulaclic MOOC Búsquedas en Internet: http://cursobuscarinternet.upvx.es/ficha Celaya, G. La empresa en la web 20. http://www.dosdoce.com/continguts/empresas_20/vistaSola_cas.php?ID=13 Cobo Romaní, C.;Pardo Kuklinski, H. Planeta Web 2.0. Inteligencia colectiva o medios fast food. 2007. http://www.planetaweb2.net/ Fumero, A.; Roca, G. Web 2.0 Fundación Orange. http://www.fundacionorange.es/areas/25_publicaciones Planta 29. El futuro es tuyo. La revolución social de las personas. www.blogbook.es
Rojas, O., Antúnez, J.L., Casas, R., del Moral, J.A., Gelado, J.A. Web 2.0. Manual (no oficial) de uso. ESIC editorial Diseño de materiales multimedia. Web 2.0: http://www.isftic.mepsyd.es/formacion/enred/ofrecemos/diseno_web_2_0.php ¿Qué es la web 20?: http://oreilly.com/web2/archive/what-is-web-20.html ¿Qué es la web 20?: http://sociedaddelainformacion.telefonica.es/jsp/articulos/detalle.jsp?elem=2146 Videotutorial de Amadeus críptico: http://www.youtube.com/user/zafarminhas Tutorial de Amadeus Vista: http://selling.es.amadeus.com/ Tutorial de Amadeus Vista: http://amadeusvista.com/vwp/ Web de Amadeus España: http://www.amadeus.com/es/es.html Blog de trucos y dudas sobre Amadeus: http://www.elblogdelexperto.com/ |
Bibliografía complementaria
|
|
Palacios Suárez, N. Internet. Ed. Anaya Blood, R. Universo del weblog. Consejos prácticos para crear y mantener su blog, Gestión2000, Barcelona, 2005 Celaya, J.; Herrera, P. Los blogs en la comunicación empresarial en España: últimas tendencias, Grupo BPMO Ediciones, 2006. Suárez Sánchez-Ocaña, A. La Web 2.0 ...y la madre que la parió! Sinopse e descarga Cerezo, J. M. La blogosfera hispana: pioneros de la cultura digital http://www.fundacionorange.es/areas/25_publicaciones/publi_253_9.asp
Levine, R., Locke, C., Searls D., Weinberger D. The Cluetrain Manifesto http://www.cluetrain.com/book/index.html
Los secretos de Google. Editorial Digerati Books Revista Savia-Amadeus Recursos web: Guía de Powerpoint 2010: http://www.aulaclic.es/powerpoint-2010/index.htm Encontrar información en la web: http://ciberconta.unizar.es/LECCION/BUSCAR/INICIO.HTML Búsquedas en Internet: http://www.aula21.net/primera/buscando.htm Libros sobre web 2.0: http://almadormida.blogspot.com/2006/11/libros-sobre-web-20-redes-sociales.html Libros sobre web 2.0: http://almadormida.blogspot.com/2006/12/ms-libros-sobre-el-mundo-web-20-redes.html Web 2.0 Travel Tools: http://web20travel.blogspot.com/ Comunidad Hosteltur: http://comunidad.hosteltur.com/ Red social Turismo 2.0: http://www.turismo20.com/ Recursos sobre blogs: Master List of Blog Articles Recursos sobre web 2.0: http://www.aula21.net/
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|