Study programme competencies |
Code
|
Study programme competences / results
|
A2 |
Analizar a dimensión económica do turismo. |
A3 |
Comprender o carácter dinámico e evolutivo do turismo e da nova sociedade do lecer. |
A6 |
Ter unha marcada orientación de servizo ao cliente. |
A7 |
Recoñecer os principais axentes turísticos. |
A10 |
Xestionar os recursos financeiros. |
A11 |
Definir obxectivos, estratexias e políticas comerciais. |
A12 |
Dirixir e xestionar (management) os distintos tipos de entidades turísticas. |
A13 |
Manexar técnicas de comunicación. |
A14 |
Comprender o marco legal que regula as actividades turísticas. |
A20 |
Coñecer o procedemento operativo do ámbito de aloxamento. |
A21 |
Coñecer o procedemento operativo do ámbito de restauración. |
A28 |
Coñecer os obxectivos, a estratexia e os instrumentos públicos da planificación. |
A32 |
Detectar necesidades de planificación técnica de infraestruturas e instalacións turísticas. |
A33 |
Creatividade. |
A34 |
Iniciativa e espírito emprendedor. |
A35 |
Motivación por calidade. |
B1 |
Capacidade de análise e síntese. |
B2 |
Comunicación oral e escrita en lingua nativa. |
B3 |
Resolución de problemas. |
B4 |
Razoamento crítico. |
B5 |
Compromiso ético. |
B6 |
Aprendizaxe autónoma. |
B7 |
Adaptación a novas situacións. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C2 |
Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C5 |
Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Learning aims |
Learning outcomes |
Study programme competences / results |
Coñecer a terminoloxía técnica empregada, e xerar e interpretar a documentación básica asociada á prestación dos servizos demandados polos clientes no campo do aloxamento. |
A13 A32 A33
|
B2 B6
|
C1 C2 C7
|
Coñecer a estrutura usual das empresas do sector de aloxamentos, os seus distintos tipos, organización interna e procedementos operativos, así como a planificación, coordinación e control destes tendo en conta a achega que teñen as TICs e as ferramentas informáticas. |
A2 A3 A7 A10 A11 A12 A13 A14 A20 A21 A28
|
B1 B4 B7
|
C3 C4 C6 C8
|
Coñecer os diferentes produtos que actualmente están no mercado, e saber seleccionar os provedores máis axeitados co obxectivo prioritario de garantir un bo produto final, mellorar a calidade e a información ao cliente. |
A6 A34 A35
|
B3 B5
|
C5 C6
|
Contents |
Topic |
Sub-topic |
TEMA 1.- A Empresa Turística: Introdución |
1.1.- O aloxamento e a restauración como servizos turísticos |
TEMA 2.- A HOTELERÍA ESPAÑOLA |
2.1.- Evolución histórica do Turismo e a Hotelería en España
2.2.- Estrutura hoteleira en España e Galicia
2.3.- A Hotelería Española e Galega ante o século XXI
2.4.- Sistemas de Explotación |
TEMA 3.- DIVERSOS TIPOS DE ALOXAMENTO TURÍSTICO. GALICIA. |
3.1.- Hoteis e Hoteis Residencia
3.2.- Pensións
3.3.- Establecementos hoteleiros especiais
3.4.- Establecementos Extra-Hoteleiros: Apartamentos Turísticos, Cámpings, Cidade de Vacacións, outros Aloxamentos
3.5.- Turismo Rural: xeneralidades. Galicia |
TEMA 4.- XENERALIDADES DA INDUSTRIA HOTELEIRA ESPAÑOLA E GALEGA |
4.1.- Xeneralidades da Industria Hoteleira
4.2.- A súa regulamentación. Galicia
4.3.- Prezos e Tarifas: Lexislación aplicable |
TEMA 5.- DEPARTAMENTOS OPERACIONAIS NUN ESTABLECEMENTO HOTELEIRO |
5.1.- Área de Aloxamento:
5.1.1.- Recepción
5.1.2.- Conserxaría
5.1.3.- Pisos
5.1.4.- Lavandaría - Lenzaría
5.2.- Área de Comidas e Bebidas. "Food and Beverages":
5.2.1.- Economato-Adega
5.2.2.- Restaurante
5.2.3.- Banquetes
5.2.4.- Cociña
5.2.5.- Bar. Cafetaría. Sala de festas
5.3.- Área de Mercadotecnia:
5.3.1.- Captación de clientela
5.3.2.- Canles de Comercialización
5.3.2.1.- Canle directa
5.3.2.2.- Canle Indirecta curta
5.3.2.3.- Canle Indirecta longa
5.3.2.4.- Distribución turística coas novas tecnoloxías
5.3.3.- Medios de comercialización: Workshops, Feiras de Turismo, Fam Trips
5.3.3.1.- Promoción e publicidade
5.3.3.2.- Relacións públicas
5.3.3.3.- Animación
5.4.- Área Comercial:
5.4.1.- Compras
5.4.2.- Vendas
5.5.- Área de Administración:
5.5.1.- Contabilidade
5.5.2.- Intervención
5.5.3.- Caixa
5.6.- Área de Mantemento. "Servizos Técnicos":
5.6.1.- Diferentes servizos de mantemento
5.6.2.- Servizos técnicos
5.7.- Área de Persoal |
TEMA 6.- DEPARTAMENTO DE ADMINISTRACIÓN E CONTABILIDADE |
6.1.- Conceptos básicos
6.2.- Organización e funcións
6.3.- Principais contas |
TEMA 7.- AS CADEAS HOTELEIRAS |
7.1.- Vantaxes, inconvenientes e particularidades
7.2.- Fórmulas operacionais: contrato de franquía, arrendamento, contrato de xestión (management), joint venture, outras.
7.3.- Estrutura dos hoteis de cadea en España e Galicia
7.4.- Expansión mundial das cadeas hoteleiras españolas
7.5.- CRS´s independentes e Cadeas voluntarias |
TEMA 8.- COMERCIALIZACIÓN HOTELEIRA |
8.1.- Salas de reunións e banquetes
8.2.- Captación da clientela
8.2.1.- Relación AAVV-Hoteis
8.2.2.- O Bono (Voucher) e o seu circuíto
8.2.3.- Cotas e Contrato de Release
8.3.- Instalacións complementarias
8.4.- Publicidade e artigos de promoción
8.5.- Relacións públicas |
TEMA 9.- ANIMACIÓN HOTELEIRA |
9.1.- Concepto
9.2.- Campo da animación turística
9.3.- Características do animador turístico
9.4.- Actividades a desenvolver
9.5.- Rendibilidade da animación |
TEMA 10.- TARIFAS Y PREZOS HOTELEIROS |
10.1.- Break Even Point
10.1.1.- Albor Mínimo de Rendibilidade
10.1.2.- Prezo Técnico
10.1.3.- Prezo Obxectivo
10.1.4.- Prezo Mínimo, de contribución ao Beneficio ou de Oferta
10.2.- Determinación do prezo do cuarto
10.2.1.- O método de Horwarth e Toth
10.2.2.- A fórmula de Hubbart
10.2.3.- Outros métodos de fixación de prezos
10.3.- A Xestión de reservas
10.3.1.- Orientación á venda
10.4.- A Xestión da produción
10.4.1.- Yield Management: Rev-Par
10.4.2.- Segmentación de tarifas |
TEMA 11.- TENDENCIAS DA INDUSTRIA HOTELEIRA NO S. XXI |
11.1.- Tendencias tecnolóxicas, económicas, comerciais, ecolóxicas, demográficas, socioculturais
11.2.- Novas Tecnoloxías: MIS, TV interactiva, Internet, CRS´s, GDS´s
11.3.- Xestión dos espazos
11.4.- Creación de novos produtos ou servizos: deseño
11.5.- Soft Opening
11.6.- Sae and Lease-Back
11.7.- Entidades Financeiras e Hotelería |
TEMA 12.- ORGANIZACIÓNS NACIONAIS E INTERNACIONAIS DO SECTOR |
12.1.- Organizacións Nacionais Gobernamentais e Non Gobernamentais
12.2.- Organizacións Internacionais Gobernamentais e Non Gobernamentais |
Planning |
Methodologies / tests |
Competencies / Results |
Teaching hours (in-person & virtual) |
Student’s personal work hours |
Total hours |
Guest lecture / keynote speech |
A2 A3 A6 A7 A10 A12 A14 A20 A21 A28 A35 B5 C2 C5 C7 C8 |
31 |
43 |
74 |
Problem solving |
A11 A32 B1 B3 B4 C6 C4 |
12 |
12 |
24 |
Supervised projects |
A13 A33 A34 B4 B6 B7 C1 C3 |
2 |
24 |
26 |
Objective test |
A3 A7 A11 A12 A14 A20 A21 A28 B1 B2 B3 |
2 |
20 |
22 |
|
Personalized attention |
|
4 |
0 |
4 |
|
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies |
Methodologies |
Description |
Guest lecture / keynote speech |
Exposición oral por parte do profesor dos aspectos fundamentais da materia. As exposicións complementaranse co uso de medios audiovisuais e a introdución dalgunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe. |
Problem solving |
Conxunto de probas prácticas que serven para ir preparando a avaliación dos coñecementos que teñen os alumnos da materia, ao longo do curso. |
Supervised projects |
Os alumnos realizarán diferentes traballos sobre temas específicos recomendados polo profesor. O traballo tutelado realizarase, a ser posible, en grupos de non máis de cinco alumnos e manteranse reunións periódicas co profesor para o seu seguimento. |
Objective test |
Ao final do cuadrimestre celebrarase unha proba escrita de contido teórico-práctico, para valorar a correcta comprensión e aplicación dos contidos da materia por parte do alumno. |
Personalized attention |
Methodologies
|
Supervised projects |
|
Description |
A atención personalizada que se describe en relación a estas metodoloxías concíbese como momentos de traballo presencial co profesor, polo que implican unha participación obrigatoria para o alumnado. |
|
Assessment |
Methodologies
|
Competencies / Results |
Description
|
Qualification
|
Objective test |
A3 A7 A11 A12 A14 A20 A21 A28 B1 B2 B3 |
A proba escrita de contido teórico-práctico consistirá na resolución de exercicios breves e/ou resposta a cuestións curtas e/ou de resposta múltiple e/ou preguntas de desenvolvemento. |
80 |
Supervised projects |
A13 A33 A34 B4 B6 B7 C1 C3 |
Terase en conta na súa valoración: a exposición, a capacidade de recompilación, a capacidade de síntese, a achega persoal, o rigor e a actualización das fontes utilizadas. Tratarase de fomentar o traballo en equipo, polo que o traballo de curso se realizará en grupos de non máis de cinco alumnos. O prazo e o modo de entrega serán de obrigado cumprimento. |
20 |
|
Assessment comments |
Segundo
a participación do alumnado na materia, a avaliación considera dúas opcións:
Opción A (Primeira Oportunidade 1ª Convocatoria).- Para o alumnado que asiste/participa nas actividades de
clase (para os alumnos que acrediten a súa asistencia a, polo menos, o 85% das
clases)
1) Traballos tutelados 20% 2)
Proba obxectiva 80% A
devandita proba obxectiva única, abranguerá toda a materia e consistirá na
resolución de exercicios breves, resposta a cuestións curtas e/ou de resposta
múltiple e/ou preguntas de desenvolvemento.
A planificación exposta nesta guía docente supón a aplicación
dun sistema de avaliación continua, polo que a cualificación final se obterá da
avaliación da proba obxectiva e dos traballos tutelados.
No conxunto das dúas partes (20% e 80%), o alumno deberá
obter unha puntuación mínima de 5 puntos.
Non obstante, non se considerará superada a materia, se nos
traballos tutelados non se obtén un mínimo de puntuación de 0,5 sobre 2 puntos
totais, e na proba obxectiva un mínimo de 3 puntos sobre 8 puntos totais.
Opción B (Primeira Oportunidade 1ª Convocatoria).- Para o alumnado que non asiste/participa nas actividades
de clase (para os alumnos que non acrediten a súa asistencia a, polo menos, o
85% das clases)
1) Proba obxectiva 100% A
devandita proba obxectiva única, abranguerá toda a materia e consistirá na
resolución de exercicios breves, resposta a cuestións curtas e/ou de resposta
múltiple e/ou preguntas de desenvolvemento.
Esta proba representará o 100% da nota final. O alumno deberá
obter unha puntuación mínima de 5 puntos.
Na segunda oportunidade da Primeira Convocatoria, e nas
oportunidades de ulteriores convocatorias, aplicarase o sistema de avaliación
por proba obxectiva única.
Independentemente de todo o anterior, para superar a materia
Aloxamentos e Restauración II, todos os alumnos deberán superar
satisfactoriamente un período de formación práctica de 2 meses nunha empresa de
aloxamentos. Estas prácticas desenvolveranse ao longo do segundo curso ou do
terceiro de xeito indistinto".
|
Sources of information |
Basic
|
CHON, Kye-Sung (Kaye); SPARROWE, Raymond T. (2001). Atención al cliente en Hostelería. Thomson Editores Spain/Paraninfo,S.A. Madrid
IGLESIAS TOBAR, J. R.; TALÓN, P.; GARCÍA-VIANA, R. (2007). Comercialización de Productos y Servicios Turísticos. Editorial Síntesis. Madrid
MUÑOZ OÑATE, F.; RODRIGO MOYA, B. (2003). Dirección de Operaciones en Alojamiento y Restauración. Editorial Universitas Internacional,SL. Madrid
GONZÁLEZ, L.; TALÓN, P. (2002). Dirección hotelera. Operaciones y Procesos. Editorial Síntesis. Madrid
MARTÍN ROJO, I. (2004). Dirección y Gestión de Empresas del Sector Turístico. Ediciones Pirámide. Madrid
MESALLES, L. (1999). El Jefe de Recepción. Técnica de la Recepción en un hotel de calidad. Laertes,S.A. de Ediciones. Barcelona
VOGELER RUIZ, C.; HERNÁNDEZ ARMAND, E. (2000). El Mercado Turístico. Estructura, Operaciones y Procesos de Producción. Editorial Centro de Estudios Ramón Areces. Madrid
GONZÁLEZ TORRE, P. L.; DÍAZ FERNÁNDEZ, A. (2000). El overbooking en los recursos hoteleros: un método sencillo para el cálculo de las sobreventas. Revista Gestión de Hoteles y Empresas Turísticas nº 3 Mayo/Junio 2000, pp. 48-53
RIVAS GARCÍA, J. I. (2008). Estructura y economía del Mercado Turístico. Septem Ediciones, S.L. Oviedo
GONZÁLEZ FERNÁNDEZ, A. Mª.; SULÉ ALONSO, Mª A. (1994). Expectativas de la utilización del Yield Management en las empresas turísticas. Revista Estudios Turísticos, nº 123 (1994), pp. 47-70. Instituto de Estudios Turísticos
ALACREU GINÉS, J. R. (2003). Gestión de Banquetes. Editorial Síntesis. Madrid
FELIPE GALLEGO, J. (2002). Gestión de Hoteles. Una nueva visión. Paraninfo,S.A./Thomson Editores Spain. Madrid
CERRA, J.; DORADO, J. A.; ESTEPA, D.; GARCÍA, P. E. (2001). Gestión de Producción de Alojamientos y Restauración. Editorial Síntesis. Madrid
ARRILLAGA, J. I. (1982). Gestión de Producción, I. Puerta del Sol. Textos. Madrid.
MARÍN, C. (1974). Gestión Hotelera. Ediciones Turísticas, Editur, S.L.
GATELL PAMIES, J. (1994). Hotel Hotel, Marketing. CDN, Ciencias de la Dirección,S.A. Madrid
CUNHA, L. (2007). Introduçâo ao Turismo. Editorial Verbo
WEISSINGER, S. S. (2001). Introducción a las Actividades Hoteleras. Paraninfo S.A./Thomson Editores Spain. Madrid
AECIT. Varios Autores (2001). La Actividad Turística Española en 2000. AECIT (Asociación Española de Expertos Científicos en Turismo). Valencia
AECIT. Varios Autores (2002). La Actividad Turística Española en 2001. AECIT (Asociación Española de Expertos Científicos en Turismo). Jaén
AECIT. Varios Autores (2003). La Actividad Turística Española en 2002. AECIT (Asociación Española de Expertos Científicos en Turismo). Jaén
AECIT. Varios Autores (2004). La Actividad Turística Española en 2003. AECIT (Asociación Española de Expertos Científicos en Turismo). Jaén
AECIT. Varios Autores (2005). La Actividad Turística Española en 2004. AECIT (Asociación Española de Expertos Científicos en Turismo). Jaén
AECIT. Varios Autores (2006). La Actividad Turística Española en 2005. AECIT (Asociación Española de Expertos Científicos en Turismo). Jaén
AECIT. Varios Autores (2007). La Actividad Turística Española en 2006. AECIT (Asociación Española de Expertos Científicos en Turismo). Jaén
AECIT. Varios Autores (2008). La Actividad Turística Española en 2007. AECIT (Asociación Española de Expertos Científicos en Turismo). Jaén
AECIT. Varios Autores (2009). La Actividad Turística Española en 2008. AECIT (Asociación Española de Expertos Científicos en Turismo). Jaén
AECIT. Varios Autores (2010). La Actividad Turística Española en 2009. Editorial Universitaria Ramón Areces. Asturias
AECIT. Varios Autores (2011). La Actividad Turística Española en 2010. Editorial Universitaria Ramón Areces. Asturias
AECIT. Varios Autores (2012). La Actividad Turística Española en 2011. Editorial Universitaria Ramón Areces. Asturias
AECIT. Varios Autores (2013). La Actividad Turística Española en 2012. Editorial Universitaria Ramón Areces. Asturias
AECIT. Varios Autores (2014). La Actividad Turística Española en 2013. Editorial Universitaria Ramón Areces. Asturias
MUSA ALHASAN, S. M.; SANCHIS PALACIO, J. R. (1993). La determinación de los precios de alojamiento en la Industria Hotelera. Revista de Estudios Turísticos, nº 117, pp. 49-60. Instituto de Estudios Turísticos
FELIPE GALLEGO, J. (1996). La Dirección Estratégica en los Hoteles del siglo XXI. McGraw-Hill • Interamericana de España. Madrid
BLASCO PERIS, A. (2002). La Empresa y el Producto Turístico. Editorial Civitas. Madrid
SUCH DEVESA, M. J. (2006). La Financiación de las Multinacionales hoteleras españolas. Delta, Publicaciones Universitarias. Madrid
LÓPEZ COLLADO, A. (1996). La Gobernanta. Editorial Paraninfo, S.A. Madrid
Del ALCÁZAR MARTÍNEZ, B. (2002). Los canales de distribución en el sector turístico. ESIC Editorial. Madrid
BLASCO PERIS, A. (2006). Manual de Gestión de Producción de Alojamientos y Restauración. Editorial Síntesis. Madrid
CORRAL MESTAS, F. (2006). Manual de recepción hotelera: principios y técnicas. Septem Ediciones, S.L. Oviedo
DORADO, J. A.; CERRA, J. (2004). Manual de Recepción y atención al cliente. Editorial Síntesis. Madrid
ANTUÑA SUAREZ, B. (2008). Manual Práctico de los Derechos del Consumidor en el Sector Turístico. Septem, Ediciones S.L. Oviedo
BAYÓN MARINÉ, F.; MARTÍN ROJO, I. (2004). Operaciones y Procesos de Producción en el sector turístico. Editorial Síntesis. Madrid
ISMAIL, A. (2001). Operaciones y Procesos Hoteleros. Gestión del Alojamiento. Paraninfo S.A./Thomson Editores Spain. Madrid
MILIO BALANZÁ, I. (2000). Organización y Control del Alojamiento. Paraninfo S.A./Thomson Editores Spain. Madrid
CASANUEVA ROCHA, C.; GARCÍA del JUNCO, J.; CARO GONZÁLEZ., F. J. (2000). Organización y Gestión de Empresas Turísticas. Ediciones Pirámide. Madrid
FELIPE GALLEGO, J. (1987). Principios Generales para la Dirección de Establecimientos Hoteleros. Gráficas Lormo. Madrid
NAVARRO UREÑA, A. (2008). Recepción hotelera y atención al cliente. Cengage Learning Paraninfo, S.A. Madrid
MESTRE SOLER, J. R. (2003). Técnicas de Gestión y Dirección Hotelera. Gestión 2000. Barcelona |
|
Complementary
|
|
Estudios e Informes: FEH, ACHE, BDO Consulting, Horwath
Consulting España, Ernst & Young, Mazars, etc. Revistas y Seminarios Turísticos: Tecnohotel, Gestión de Hoteles y Empresas
Turísticas, Hostelmarket, SPIC, Editur, IH, Hotelería Gallega & Turismo,
Hostelería y Restauración, Nexotur, Viajar, ... |
Recommendations |
Subjects that it is recommended to have taken before |
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
|
Subjects that continue the syllabus |
|
|