Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A1 |
Comprender os principios do turismo: a súa dimensión espacial, social, cultural, política, laboral e económica. |
A3 |
Comprender o carácter dinámico e evolutivo do turismo e da nova sociedade do lecer. |
A4 |
Coñecer as principais estruturas político-administrativas turísticas. |
A5 |
Converter un problema empírico nun obxecto de investigación e elaborar conclusións. |
A6 |
Ter unha marcada orientación de servizo ao cliente. |
A7 |
Recoñecer os principais axentes turísticos. |
A8 |
Avaliar os potenciais turísticos e a análise prospectivo da súa explotación. |
A9 |
Analizar, sintetizar e resumir criticamente a información económico-patrimonial das organizacións turísticas. |
A11 |
Definir obxectivos, estratexias e políticas comerciais. |
A14 |
Comprender o marco legal que regula as actividades turísticas. |
A18 |
Identificar e xestionar espazos e destinos turísticos. |
A19 |
Xestionar o territorio turístico de acordo cos principios de sustentabilidade. |
A23 |
Analizar os impactos xerados polo turismo. |
A24 |
Utilizar e analizar as tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) nos distintos ámbitos do sector turístico. |
A25 |
Comprender un plan público e as oportunidades que se derivan para o sector privado. |
A26 |
Planificar e xestionar os recursos humanos das organizacións turísticas. |
A27 |
Comprender o funcionamento dos destinos, estruturas turísticas e os seus sectores empresariais no ámbito mundial. |
A28 |
Coñecer os obxectivos, a estratexia e os instrumentos públicos da planificación. |
A29 |
Traballar en medios socioculturais diferentes. |
A30 |
Coñecer as principais iniciativas de posta en valor do patrimonio cultural. |
A31 |
Comprender as características da xestión do patrimonio cultural. |
A32 |
Detectar necesidades de planificación técnica de infraestruturas e instalacións turísticas. |
A34 |
Iniciativa e espírito emprendedor. |
A35 |
Motivación por calidade. |
B1 |
Capacidade de análise e síntese. |
B2 |
Comunicación oral e escrita en lingua nativa. |
B3 |
Resolución de problemas. |
B4 |
Razoamento crítico. |
B5 |
Compromiso ético. |
B6 |
Aprendizaxe autónoma. |
B7 |
Adaptación a novas situacións. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C5 |
Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
1. Detectar as necesidades de planificación técnica de infraestruturas e instalacións turísticas.
2. Identificar e xestionar espazos e destinos turísticos
3. Avaliar os potenciais turísticos e a análise prospectiva da súa explotación
4. Converter un problema empírico nun obxecto de investigación e elaborase conclusións.
5. Xestionar o territorio turístico de acordo cos principios de sostibilidade
6. Elaborar inventarios de recursos turísticos
7. Coñecer os diferentes modelos territoriais e relacionalos coa actividade turística
8. Identificar e manexar os diferentes factores de localización turística |
A1 A3 A4 A5 A6 A7 A8 A9 A11 A14 A18 A19 A23 A24 A25 A26 A27 A28 A29 A30 A31 A32 A34 A35
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7
|
C1 C3 C4 C5 C6 C7 C8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
1. Identificación, clasificación e caracterización dos recursos turísticos |
O inventario de recursos turísticos: concepto, orixe e problemas técnicos.
Proposta metodolóxica para a elaboración dun inventario de recursos turísticos. |
2. Factores de localización turística |
O clima
A paisaxe
Valores histórico culturais
Outros |
3. Turismo en espacios litorais e insulares |
Evolución histórica: antecedentes e novas tendencias
Formulas de reestruturación, calidade ambiental e revitalización de áreas en declive.
Novas pautas de creación de oferta.
Distribución mundial do turismo litoral.
O turismo de cruceiros
O turismo lacustre
|
4. Turismo en espacios de montaña e naturais |
Evolución histórica e antecentes
Turismo no espazo rural
Ecoturismo
Turismo de neve
Turismo deportivo e de aventura
|
5. Turismo urbano e metropolitano |
Prácticas e motivacións do turista urbano
Produtos e atraccións de turismo urbano
Xestión do espazo urbano
Turismo e reestruturación urbana
Produtos e destinos. |
6. España como destino turístico |
Mercados emerxentes e mercados consolidados
Tipoloxía do turismo en España
Modelos |
7. España como destino turístico |
Análise de destinos
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Estudo de casos |
A30 A29 A27 A25 A23 A19 A18 A14 A8 A7 A5 A4 A3 A1 A34 A35 B4 B5 C1 C4 C5 C6 C7 C8 |
15 |
30 |
45 |
Presentación oral |
A9 A23 B1 B2 B7 C1 C3 |
2 |
20 |
22 |
Proba mixta |
A1 A3 A4 A5 A7 A8 A9 A14 A18 A19 A23 A25 A27 A28 B1 B2 B3 B4 B5 C1 |
1 |
10 |
11 |
Lecturas |
A4 A5 A7 A8 A9 A23 |
5 |
5 |
10 |
Sesión maxistral |
A31 A30 A28 A27 A26 A25 A24 A23 A19 A18 A14 A11 A9 A8 A7 A6 A5 A4 A3 A1 |
22 |
22 |
44 |
Análise de fontes documentais |
A1 A5 A8 A32 B1 B4 B6 C8 |
5 |
5 |
10 |
|
Atención personalizada |
|
8 |
0 |
8 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Estudo de casos |
Metodoloxía onde o suxeito se enfronta ante a descrición dunha situación específica que suscita un problema que ten que ser comprendido, valorado e resolto por un grupo de persoas, a través dun proceso de discusión. O alumno sitúase ante un problema concreto (caso), que lle describe unha situación real da vida profesional, e debe ser capaz de analizar unha serie de feitos, referentes a un campo particular do coñecemento ou da acción, para chegar a unha decisión razoada a través dun proceso de discusión en pequenos grupos de traballo. |
Presentación oral |
Intervención inherente aos procesos de ensino-aprendizaxe baseada na exposición verbal a través da que o alumnado e profesorado interactúan dun modo ordenado, propoñendo cuestións, facendo aclaracións e expoñendo temas, traballos, conceptos, feitos ou principios de forma dinámica |
Proba mixta |
En canto a preguntas de ensaio, recolle preguntas abertas de desenvolvemento. Ademais, en canto preguntas obxectivas, pode combinar preguntas de resposta múltiple, de ordenación, de resposta breve, de discriminación, de completar e/ou de asociación. |
Lecturas |
Son un conxunto de textos e documentación escrita que se recolleron e editaron como fonte de profundización nos contidos traballados. |
Sesión maxistral |
A clase maxistral é tamén coñecida como “conferencia”, “método expositivo” ou “lección maxistral”. Esta última modalidade sóese reservar a un tipo especial de lección impartida por un profesor en ocasións especiais, cun contido que supón unha elaboración orixinal e baseada no uso case exclusivo da palabra como vía de transmisión da información á audiencia. |
Análise de fontes documentais |
Técnica metodolóxica que supón a utilización de documentos audiovisuais e/ou bibliográficos (fragmentos de reportaxes documentais ou películas, noticias de actualidade, paneis gráficos, fotografías, biografías, artigos, textos lexislativos, etc.) relevantes para a temática da materia con actividades especificamente deseñadas para a análise dos mesmos. Pódese empregar como introdución xeral a un tema, como instrumento de aplicación do estudo de casos, para a explicación de procesos que non se poden observar directamente, para a presentación de situacións complexas ou como síntese de contidos de carácter teórico ou práctico. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Lecturas |
Presentación oral |
|
Descrición |
Para levar adiante calquera destas metodoloxías é necesario é importante consultar co profesor os avances que se vaian realizando progresivamente para ofrecer as orientacións necesarias en cada caso para asegurar a calidade dos traballos de acordo aos criterios que se indicarán. O seguimento farase preferentemente de forma individualizada.
|
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Lecturas |
A4 A5 A7 A8 A9 A23 |
Son un conxunto de textos e documentación escrita que se recolleron e editaron como fonte de profundización nos contidos traballados |
15 |
Estudo de casos |
A30 A29 A27 A25 A23 A19 A18 A14 A8 A7 A5 A4 A3 A1 A34 A35 B4 B5 C1 C4 C5 C6 C7 C8 |
A partires do plantexamento dun caso práctico que recolla a experiencia teórica desenvolvida nas clases o alumno sera quen de analizala e evaluala. |
20 |
Presentación oral |
A9 A23 B1 B2 B7 C1 C3 |
O Alumno fará unha presentacion oral dun trabalo de elaboración propia que recolla as apartacions teórcas da materia:
A a partires dun territorio
elaborará un inventario de recursos, analizará os factores de loscalización turística e fara un proposta de desenvolvemento. |
20 |
Proba mixta |
A1 A3 A4 A5 A7 A8 A9 A14 A18 A19 A23 A25 A27 A28 B1 B2 B3 B4 B5 C1 |
Se realizará unha proba teórica na que o alumno dara conta dos conceptos teóricos adquiridos durante o curso. A proba poderá constar de preguntas corta, pregunta tipo test e/ou comentario de texto |
40 |
|
Observacións avaliación |
As metodoloxías que dependan da colaboracion de instituciones o terceiros poderan sofrir cambios que serán avisados con tempo. A porcentaxe de avaliacion poderá ser acumulada polas outras metodoloxías. Para que as pocentaxes entren en funcionamento e neceario ter obtidocando menos un catro (4) en cada unha das partes.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Leno Cerro (1989 ). La evaluación de los recursos turísticos. El caso del Canal de Castilla. Tesis doctoral. 2 Vols. Madrid.Universidad Complutense de
ALONSO FERNÁNDEZ, J (2008). Geografía de los recursos y Actividades Turísticas. Madrid, Centro de Estudios Ramón Areces
Antón Clavé, Salvador y otros (2005). Planificación territorial del turismo. Barcelona, UOC
Pardo Abad; Carlos J. (2013). Territorio y Recursos Turísticos, (Análisis geográfico del turismo en España). Madrdi; Editorial Universitaria Ramón Areces |
|
Bibliografía complementaria
|
Bayón Mariné, Fernando et al (2005). 50 Años del Turismo Español. Madrid, Centro de Estudios Ramón Areces.
VERA REBOLLO, J. F.; LÓPEZ PALOMEQUE, F.; MARCHENA, M. y ANTÓN, S. (1997). Análisis territorial del turismo. Barcelona - Ariel Geografía
Callizo Soneiro, Javier (1991). Aproximación a la Geografía del Turismo. Madrid - Editorial Síntesis
Lozato - Giotart, Jean Pierre (1990). Geografía del Turismo. Barcelona, Masson
Mespelier Alain, Bloc - Duraffour Pierre (2000). Geografía del Turismo en el Mundo. Barcelona - Editorial Síntesis
Barrado, D.A. y Calabuig J. (2001). Geografia Mundial del Turismo. Barcelona - Editorial Síntesis
Varios (2004). Manual de gestión local del turismo. Sevilla - Diputación de Sevilla |
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Xeografía Turística/662G01004 | Introdución ao Turismo/662G01009 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
Xestión Turística do Patrimonio/662G01025 |
|
|