Study programme competencies |
Code
|
Study programme competences / results
|
A2 |
Analizar a dimensión económica do turismo. |
A5 |
Converter un problema empírico nun obxecto de investigación e elaborar conclusións. |
A9 |
Analizar, sintetizar e resumir criticamente a información económico-patrimonial das organizacións turísticas. |
A10 |
Xestionar os recursos financeiros. |
A12 |
Dirixir e xestionar (management) os distintos tipos de entidades turísticas. |
B1 |
Capacidade de análise e síntese. |
B2 |
Comunicación oral e escrita en lingua nativa. |
B3 |
Resolución de problemas. |
B4 |
Razoamento crítico. |
B5 |
Compromiso ético. |
B6 |
Aprendizaxe autónoma. |
B7 |
Adaptación a novas situacións. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C2 |
Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C5 |
Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Learning aims |
Learning outcomes |
Study programme competences / results |
Buscar, recopilar, manejar y extraer conclusiones de la información económica. |
A2
|
B1
|
C1 C2 C6 C7
|
Conocer las fuentes de información para la investigación turística. |
A5
|
B1 B3
|
C3 C5 C8
|
Acceder a las distintas fuentes de información. |
A5
|
B6
|
C3 C6
|
Analizar, interpretar e inferir datos y resultados. |
A5
|
B1 B3
|
C6
|
Conocer los sistemas y procedimientos contables y financieros aplicados a las empresas turísticas. |
A9
|
B1 B3
|
C6
|
Conocer las herramientas necesarias para el análisis de los estados contables y los criterios para la interpretación de los mismos. |
A9
|
B1 B3
|
C6
|
Elaborar e interpretar la información contenida en los distintos estados contables. |
A9
|
B1 B4
|
C6
|
Comprender y elaborar la información financiera para los usuarios internos y externos. |
A9
|
B4 B6
|
C6
|
Conocer las principales fuentes de financiación de las empresas turísticas. |
A10
|
B6
|
C3
|
Resolver situaciones de desequilibrio económico fianciero. |
A10
|
B3 B7
|
C4
|
Detectar oportunidades para mejorar la situación económico financiera de la empresa. |
A10
|
B4 B7
|
C4
|
Dirigir, coordinar y controlar el departamento contable de las empresas turísticas. |
A12
|
B2 B5
|
C4
|
Contents |
Topic |
Sub-topic |
TEMA 1. INTRODUCCIÓN Á ANÁLISE DE ESTADOS FINANCEIROS |
1.1. CONCEPTO E OBXECTIVOS DA ANÁLISE DE ESTADOS FINANCEIROS.
1.2. OS PROBLEMAS DAS EMPRESAS E AS SÚAS CAUSAS.
1.3. ANÁLISE E DIAGNÓSTICO EMPRESARIAL.
1.4. DATOS COMPLEMENTARIOS Á ANÁLISISE DE ESTADOS FINANCEIROS.
1.5. LIMITACIÓNS DA ANÁLISE.
|
TEMA 2. ESTADOS FINANCEIROS |
2.1. BALANCE DE SITUACIÓN.
2.2. A CONTA DE PERDAS E GAÑOS.
2.3. ESTADO DE CAMBIOS NO PATRIMONIO NETO.
2.4. ESTADO DE FLUXOS DE EFECTIVO.
2.5. MEMORIA, INFORME DE XESTIÓN E INFORME DE AUDITORÍA DE CONTAS.
2.6. MANIPULACIÓNS CONTABLES E MAQUILLAXE DE CONTAS ANUAIS.
|
TEMA 3. ANÁLISE DO BALANCE DE SITUACIÓN |
3.1. OBXECTIVOS E ASPECTOS PREVIOS.
3.2. ESTRUCTURA DO BALANCE IDEAL.
3.3. CONCEPTO E USO DE RATIOS.
3.4. PRINCIPAIS RATIOS PARA ANALIZAR BALANCES.
3.5. O PODER PREDICTIVO DAS RATIOS.
|
TEMA 4. ANÁLISE DA CONTA DE PERDAS E GAÑOS |
4.1. OBXECTIVOS DA ANÁLISE.
4.2. ANÁLISE DA MARXE POR PRODUCTOS.
4.3. CÁLCULO DO UMBRAL DE RENDIBILIDADE.
4.4. ANÁLISE DOS GASTOS.
4.5. ANÁLISE DA PRODUCTIVIDADE, DA EFICACIA E DA EFICIENCIA.
4.6. EVALUACIÓN DO NIVEL DE CALIDADE.
|
TEMA 5. RENDIBILIDADE, AUTOFINANCIACIÓN E CRECEMENTO. FONDO DE MANIOBRA |
5.1. ESTUDO DA RENDIBILIDADE.
5.2. APALANCAMENTO FINANCEIRO.
5.3. AUTOFINANCIACIÓN.
5.4. CRECEMENTO DA EMPRESA: CAPACIDADE E TIPOLOXÍA.
5.5. CONCEPTO E IMPORTANCIA DO FONDO DE MANIOBRA.
5.6. AS NECESIDADES DE FONDO DE MANIOBRA.
|
Planning |
Methodologies / tests |
Competencies / Results |
Teaching hours (in-person & virtual) |
Student’s personal work hours |
Total hours |
Short answer questions |
A2 A5 B1 B2 B6 B7 C1 |
1 |
2 |
3 |
Summary |
A2 A5 A9 A10 B1 B4 B6 B7 C3 C4 |
10 |
20 |
30 |
Problem solving |
A2 A5 A9 A10 A12 B1 B2 B3 B4 B6 B7 C1 C2 C3 C5 C6 C7 C8 |
20 |
40 |
60 |
Guest lecture / keynote speech |
A2 A5 A9 A10 A12 B3 B4 B5 C3 C6 C7 |
21 |
31.5 |
52.5 |
Objective test |
A2 A5 A9 A10 A12 B1 B2 B3 B4 B6 B7 C1 C4 C6 |
1 |
2.5 |
3.5 |
|
Personalized attention |
|
1 |
0 |
1 |
|
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies |
Methodologies |
Description |
Short answer questions |
Proba obxectiva dirixida a provocar o recordo dunha aprendizaxe presentada.Preséntase un enunciado en forma de pregunta para responder coa resolución de operacións sinxelas. Realizarase ó longo do cuatrimestre. |
Summary |
Consiste nunha síntese dos principais contidos traballados. O alumno terá que expoñer. os temas traballados na aula. É tamén unha axuda importante para o repaso e a preparación de exames. |
Problem solving |
Técnica mediante a que se ten que resolver unha situación problemática concreta, a partir dos coñecementos que se traballaron, que pode ter máis dunha posible solución. |
Guest lecture / keynote speech |
Tipo especial de lección impartida polo profesor, onde se baraxarán contidos que conforman o marco teórico - práctico da materia contable. |
Objective test |
Proba escrita utilizada para a avaliación da aprendizaxe. Constitúe un instrumento de medida, elaborado rigorosamente, que permite avaliar coñecementos, capacidades, destrezas, rendemento, aptitudes, actitudes, intelixencia, etc.
A proba consistirá na resolución dun exame final que versará sobre aspectos do análise contable. |
Personalized attention |
Methodologies
|
Summary |
Problem solving |
|
Description |
A atención personalizada que se describe en relación a estas metodoloxías concíbese como momentos de traballo presencial co profesor, polo que implican unha participación obligatoria para o alumnado.
O xeito e o momento no que se desenvolverá será indicado en relación a cada actividade, ó longo do curso, segundo o plan de traballo da materia. |
|
Assessment |
Methodologies
|
Competencies / Results |
Description
|
Qualification
|
Short answer questions |
A2 A5 B1 B2 B6 B7 C1 |
Valoraránse os coñecementos teóricos e prácticos de análise contable adquiridos ó longo das sesións maxistrais. |
30 |
Summary |
A2 A5 A9 A10 B1 B4 B6 B7 C3 C4 |
En relación coa presentación oral valoraráse a claridade das opinións expostas verbo de:
1. Os temas que se especifican no programa da materia.
2. A resolución de problemas contables.
|
20 |
Objective test |
A2 A5 A9 A10 A12 B1 B2 B3 B4 B6 B7 C1 C4 C6 |
Consistirá nunha proba escrita que versará sobre aspectos teóricos e prácticos, correspondentes ós temas desenvolvidos ó longo do curso. |
50 |
|
Assessment comments |
En xullo o sistema de avaliación é o seguinte: gardaráse a nota obtida na proba de resposta breve e nos resúmenes realizados polo alumno ó longo do cadrimestre, a cal sumaráse á nota obtida nunha proba obxectiva, que versará sobre aspectos teóricos e prácticos, correspondentes ós temas desenvolvidos ó longo do curso.
|
Sources of information |
Basic
|
|
Amat, O.: "Análisis de Estados Financieros. Fundamentos y aplicaciones", Ediciones Gestión 2000, Barcelona, 2008. Amat, O.: "Análisis Económico - Financiero", Ediciones Gestión 2000, Barcelona, 2008. ACCID: "Normas Internacionales de Información Financiera", Asociación Catalana de Contabilidad y Dirección, Barcelona, 2007. Plan General de Contabilidad. Real Decreto 1514/2007, 16 de noviembre. Plan General de Contabilidad de PYMES. Real decreto 1515/2007, 16 de noviembre. |
Complementary
|
|
|
Recommendations |
Subjects that it is recommended to have taken before |
Contabilidade Financiera/662G01011 |
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
|
Subjects that continue the syllabus |
Contabilidade de custos/662G01017 |
|
|