Competencias del título |
Código
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Competencias del título
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A6 |
Tener una marcada orientación de servicio al cliente. |
A13 |
Manejar técnicas de comunicación. |
A15 |
Trabajar en inglés como lengua extranjera. |
A29 |
Trabajar en medios socioculturales diferentes. |
B1 |
Capacidad de análisis y síntesis. |
B3 |
Resolución de problemas. |
B4 |
Razonamiento crítico. |
B5 |
Compromiso ético. |
B6 |
Aprendizaje autónomo. |
B7 |
Adaptación a nuevas situaciones. |
C2 |
Dominar la expresión y la comprensión de forma oral y escrita de un idioma extranjero. |
C3 |
Utilizar las herramientas básicas de las tecnologías de la información y las comunicaciones (TIC) necesarias para el ejercicio de su profesión y para el aprendizaje a lo largo de su vida. |
C4 |
Desarrollarse para el ejercicio de una ciudadanía abierta, culta, crítica, comprometida, democrática y solidaria, capaz de analizar la realidad, diagnosticar problemas, formular e implantar soluciones basadas en el conocimiento y orientadas al bien común. |
C5 |
Entender la importancia de la cultura emprendedora y conocer los medios al alcance de las personas emprendedoras. |
C6 |
Valorar críticamente el conocimiento, la tecnología y la información disponible para resolver los problemas con los que deben enfrentarse. |
C7 |
Asumir como profesional y ciudadano la importancia del aprendizaje a lo largo de la vida. |
C8 |
Valorar la importancia que tiene la investigación, la innovación y el desarrollo tecnológico en el avance socioeconómico y cultural de la sociedad. |
Resultados de aprendizaje |
Resultados de aprendizaje |
Competencias del título |
To acquire communicative competence inthe English language, in accordance with the professional context of the tourist industry.
To become competent in the use of high frequency vocabulary used in professional situations within the tourist industry. |
A6 A13 A15 A29
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B1 B3 B4 B5 B6 B7
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C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8
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To identify and employ written and oral discourse in the most appropriate register, using common rhetorical functions such as persuasion and information.
To understand, analyse and summarise, and produce oral and written discourse in English commonly used in the tourist industry.
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A29
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Contenidos |
Tema |
Subtema |
An introduction to professional communication in English - courtesy and intercultural communication |
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Telephone language |
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Oral discourse in product and destination management: the rhetorics of meetings and negotiations in English |
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Oral discourse in product and destination management (II): presentations in English: introductions, arguments, conclusions, questions and answers, debates and comments. |
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The language of business. Written and oral descriptions of trends, graphs and statistics using appropriate vocabulary. Dsicussing fact and figures. |
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Planificación |
Metodologías / pruebas |
Competéncias |
Horas presenciales |
Horas no presenciales / trabajo autónomo |
Horas totales |
Seminario |
A6 A13 A15 A29 B1 B3 B4 B5 B6 B7 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
30 |
45 |
75 |
Simulación |
A6 A13 A15 A29 B1 B3 B4 B5 B6 B7 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
10 |
20 |
30 |
Presentación oral |
A6 A13 A15 A29 B1 B3 B4 B5 B6 B7 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
5 |
35 |
40 |
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Atención personalizada |
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5 |
0 |
5 |
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(*)Los datos que aparecen en la tabla de planificación són de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos |
Metodologías |
Metodologías |
Descripción |
Seminario |
Practical classes in which the students will work with the necessary explanations and information in order to perfect their written, oral and aural skills. Prior preparation will be required for these classes. |
Simulación |
Oral and listening activities in which students will be given a situation in which they are required to act, i.e. meetings, negotiations, presentations, telephone conversations, etc. The material will be based on the skills acquired during the seminars, and will also require prior preparation. |
Presentación oral |
5 -8 minute presentation accompanied by 400 word written report on aspects of working in multi-cultural environments.
Final 10 minute presentation. Maximum 10 powerpoint slides.
Topic to be chosen from the following areas:
Promotion /marketing of tourism product / Trends in tourism
Tourism-related news item - overview / impact / long-term consequences
Human capital in tourism: training / lifelong learning |
Atención personalizada |
Metodologías
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Presentación oral |
Seminario |
Simulación |
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Evaluación |
Metodologías
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Competéncias |
Descripción
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Calificación
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Presentación oral |
A6 A13 A15 A29 B1 B3 B4 B5 B6 B7 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
Two individual oral presentations |
55 |
Seminario |
A6 A13 A15 A29 B1 B3 B4 B5 B6 B7 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
Attendance, participation and completion of written work (to a satisfactory standard) as required.
In the case of those students that fail to meet the attendance requirement or have not handed in all the written work, the written exam will be worth 60% of the final grade. |
10 |
Simulación |
A6 A13 A15 A29 B1 B3 B4 B5 B6 B7 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
Attendance, participation and completion of tasks to a satisfactory standard as required.
Telephone conversation (15%) - in which oral competence and the ability to take effective notes will be tested
In-class group meeting(s). Students will be required to prepare all aspects of the meeting: Agenda, prior preparation, minutes, etc.
Students that fail to meet the necessary standards or attendance will be required to take a final test. |
35 |
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Observaciones evaluación |
The first individual oral presentation will be worth 15% of the final grade and the second 40% of the final grade. The second oral presentation must include a visual presentation, and marks will be awarded for the communicative impact of both the visual aids presented and delivery.
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Fuentes de información |
Básica
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B. Mascull (2004). Business Vocabulary in Use (advanced). Cambridge
K. Thomson (2007). English for Meetings. Oxford University Press
M.Grussendorf (2007). English for Presentations. Oxford University Press
N. brieger (1996). The Language of Business English. Prentice Hall
A. Watson-Delestree (1998). The Working Week. LTP
L.Jones (2001). Working in English . Cambridge |
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Complementária
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Recomendaciones |
Asignaturas que se recomienda haber cursado previamente |
Idioma Moderno: Inglés/662G01006 | Primer Idioma Moderno I: Inglés/662G01015 | Primer Idioma Moderno II: Inglés/662G01028 |
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Asignaturas que se recomienda cursar simultáneamente |
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Asignaturas que continúan el temario |
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