Study programme competencies |
Code
|
Study programme competences / results
|
A1 |
Coñecer os principios básicos do paradigma da sostibilidade, os seus debates e implicacións ambientais, socioculturais e económicas. |
A2 |
Coñecer o impacto que o uso da tecnoloxía ten sobre a sociedade que o adopta e os principios básicos para unha tecnoloxía da sostibilidade. |
A3 |
Deseñar, planificar, executar e avaliar proxectos tecnolóxicos, científicos ou de xestión nun marco de sostibilidade. |
B1 |
Posuír e comprender coñecementos que acheguen unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación. |
B2 |
Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en ámbitos novos ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo. |
B3 |
Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos. |
B4 |
Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusións -e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan- a públicos especializados e non especializados dun modo claro e sen ambigüidades |
B5 |
Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun modo que haberá de ser en boa medida autodirixido ou autónomo. |
B7 |
Capacidade de organización e planificación. |
B9 |
Capacidade de xestión da información. |
B10 |
Capacidade de Resolución de problemas. |
B20 |
Iniciativa e espírito emprendedor. |
B24 |
Orientación a resultados. |
B25 |
Orientación ao cliente. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C5 |
Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Learning aims |
Learning outcomes |
Study programme competences / results |
Conocer la innovación tecnológica a través de la investigación en colaboración en donde se creen estructuras permanentes universidad-empresa a través de la planificación y desarrollo de proyectos que pueden ser financiados por programas y que deriven en productos de propiedad intelectual. Se tratarán la estructuración de grupos de investigación y la conformación de spin-off. |
AC1 AC2 AC3
|
BC1 BC2 BC3 BC4 BC5 BC7 BC9 BC10 BC20 BC24 BC25
|
CC1 CC4 CC5 CC8
|
Contents |
Topic |
Sub-topic |
1.- A innovación tecnolóxica |
A innovación: definición e tipos
Actividades do proceso de innovación
Sistema de innovación: concepto, estrutura, elementos e interrelacións
O Sistema Galego de Innovación
Definición e contido dos entornos
Mecanismos de fomento das relacións: estruturas e instrumentos
O papel das administracións
|
2.- A investigación en colaboración |
Modalidades de participación en actividades de I+D+i
Aspectos a ter en conta na colaboración
Diferentes programas de axudas para realizar actividades de I+D+i en colaboración Universidade-Empresa
Aspectos a ter en conta para solicitar axudas
|
3.- Os programas europeos de I+D |
Programa Marco, Interreg, etc
Programas e modalidades de participación
Estrutura de memoria científico-técnica e económica
A xustificación económica de proxectos europeos
|
4.- Propiedade industrial e intelectual |
Introducción á propiedade industrial. Conceptos básicos
Vías de protección dos resultados de investigación. Estudo das distintas modalidades
Propiedade Intelectual
Requisitos para a obtención da patente. Procedementos para a protección
Importancia da protección
Transferencia de Patentes e Know-how. Utilidade dos distintos títulos de Propiedade Industrial no proceso de I+D
Servizos de información tecnolóxica. Bases de Datos.
|
5.- Estruturación dos grupos de investigación para a transferencia de tecnoloxía |
Diagnóstico do grupo de investigación
Estruturación interna
Caracterización de productos e servizos
Plano de orientación ao mercado
Aproximación a empresas: Imaxe corporativa, páxina web, presentacións
Reunións con empresas
|
6.- Empresas de base tecnolóxica (spin-off universitaria) |
Definición
Principais características
Diferentes axudas para a creación destas empresas
Normativas e cuestións legais
|
Planning |
Methodologies / tests |
Competencies / Results |
Teaching hours (in-person & virtual) |
Student’s personal work hours |
Total hours |
Guest lecture / keynote speech |
A1 A2 A3 B1 B2 B5 B9 B25 C5 C8 |
9 |
15 |
24 |
Events academic / information |
A1 B20 C5 C8 |
12 |
18 |
30 |
Simulation |
A1 A2 A3 B1 B2 B3 B4 B5 B7 B9 B10 B20 B24 B25 C1 C4 C5 C8 |
0 |
20 |
20 |
|
Personalized attention |
|
1 |
0 |
1 |
|
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies |
Methodologies |
Description |
Guest lecture / keynote speech |
Se realizará una exposición de los contenidos a través de medios audiovisuales. |
Events academic / information |
Consistirá en la asistencia a conferencias organizadas entre personalidades relevantes en el tanto en la preparación como en la valoración de proyectos i+d+i. |
Simulation |
El alumno realizará la planificación de un proyecto para la presentación a un programa europeo, nacional o regional. |
Personalized attention |
Methodologies
|
Events academic / information |
Guest lecture / keynote speech |
Simulation |
|
Description |
El alumno será atendido en horario de tutorías para aclaraciones acerca de los temas de la asignatura, previa cita mediante correo electrónico. |
|
Assessment |
Methodologies
|
Competencies / Results |
Description
|
Qualification
|
Events academic / information |
A1 B20 C5 C8 |
Se valorará la asistencia activa en la sesión. |
30 |
Guest lecture / keynote speech |
A1 A2 A3 B1 B2 B5 B9 B25 C5 C8 |
Será obligatoria la asistencia al menos de un 80% de las sesiones. |
20 |
Simulation |
A1 A2 A3 B1 B2 B3 B4 B5 B7 B9 B10 B20 B24 B25 C1 C4 C5 C8 |
Se realizará la simulación de la preparación de un proyecto de empresa con base tecnológica teniendo en cuenta la sostenibilidad. Se valorará la adaptación a la normativa, la calidad del trabajo y su exposición pública. |
50 |
|
Assessment comments |
|
Sources of information |
Basic
|
|
Carvajal, Lizardo, 1998. Metodología de la Investigación Científica. Curso general y Aplicado. 12º- Ed. Cali: F.A.I.D. García Roldán, José Luis, 2003. Cómo elaborar un proyecto de investigación. Alicante : Universidad, 1995 Garrido Aguilar, Eva M., 2012. Cómo elaborar y presentar un proyecto de investigación, una tesina y una tesis. Barcelona : Publicacions i Edicions, Universitat de Barcelona. Luis F. Díaz Domínguez , Miguel A. Navarro Huerga. Díaz Domínguez, Luis F., 2012. Gestión informatizada de proyectos de innovación. Alcalá de Henares : Universidad de Alcalá, Servicio de Publicaciones, Morcillo, P., 1997. La Dirección Estratégica de la Tecnología e Innovación. Civitas. Madrid. |
Complementary
|
|
AENOR: Gestión de la
I+D+I. 4.ª edición. Editorial AENOR, ISBN: 978-84-8143-725-6 _ Incluye la norma
UNE 166001 Harold D. Kerzner et alt: Project Management: A
Systems Approach to Planning, Scheduling, and Controlling. John
Wiley & Sons , 10ª edición. Hidalgo Nuchera, Antonio
et alt, 2002. La Gestión de la Innovación y la Tecnología en las Organizaciones.
Editorial Pirámide, Madrid. Morin, J. y Seurat, R.,
1998. Gestión de los Recursos Tecnológicos. Fundación Cotec. Madrid. Robert, E., 1996. Gestión
de la innovación tecnológica. COTEC. Madrid. |
Recommendations |
Subjects that it is recommended to have taken before |
Planificación e xestión da investigación: técnicas/670503001 | Avaliación de impacto ambiental. ciclo de vida e técnicas de xestión ambiental/670503013 |
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
|
Subjects that continue the syllabus |
Sistemas construtivos baseados en nanotecnoloxía/670503019 | Construcións con eco-materiais. fibras vexetais/670503022 |
|
|