Study programme competencies |
Code
|
Study programme competences / results
|
A2 |
Coñecer o impacto que o uso da tecnoloxía ten sobre a sociedade que o adopta e os principios básicos para unha tecnoloxía da sostibilidade. |
A7 |
Adquirir un coñecemento global dos procesos e tecnoloxías de captura de información do terreo. |
A8 |
Coñecer e aplicar ao proceso edificatorio os sistemas de posicionamento global e os sistemas de información xeográfica e sistemas BIM |
B1 |
Posuír e comprender coñecementos que acheguen unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación. |
B2 |
Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en ámbitos novos ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo. |
B3 |
Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos. |
B4 |
Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusións -e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan- a públicos especializados e non especializados dun modo claro e sen ambigüidades |
B5 |
Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun modo que haberá de ser en boa medida autodirixido ou autónomo. |
B6 |
Capacidade de análise e síntese. |
B8 |
Coñecementos informáticos relativos ao ámbito de estudo |
B9 |
Capacidade de xestión da información. |
B10 |
Capacidade de Resolución de problemas. |
B15 |
Capacidade de Razoamento crítico. |
B17 |
Capacidade de Aprendizaxe autónoma. |
B19 |
Creatividade. |
B24 |
Orientación a resultados. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Learning aims |
Learning outcomes |
Study programme competences / results |
Conocer y aplicar al proceso edificatorio los Sistemas de Informacion Geográfica. |
AC7 AC8
|
BC1 BC2 BC4 BC5 BC6 BC8 BC9 BC10 BC15 BC17
|
CC1 CC3 CC6 CC8
|
Conocer y aplicar al proceso edificatorio los entornos integrados BIM (Building Information Model). |
AC2 AC8
|
BC1 BC2 BC3 BC4 BC5 BC6 BC8 BC9 BC10 BC15 BC17 BC19 BC24
|
CC1 CC3 CC6 CC8
|
Contents |
Topic |
Sub-topic |
Tema 1.- INTRODUCCIÓN. |
Nuevas tecnologías aplicadas a la gestión de información en edificación. |
Tema 2.- SIG (I) |
Introducción a los Sistemas de Información Geográfica: visualización de datos espaciales. |
Tema 3.- SIG (II) |
Módulo de aplicación práctica de un SIG. |
Tema 4.- BIM (I) |
Introducción a los entornos integrados BIM (Building Information Model). Conceptos básicos. |
Tema 5.- BIM (II) |
Aplicaciones del BIM en edificación sostenible. Interoperabilidad. Trabajo colaborativo. Ecodiseño y eficiencia energética. |
Planning |
Methodologies / tests |
Competencies / Results |
Teaching hours (in-person & virtual) |
Student’s personal work hours |
Total hours |
Guest lecture / keynote speech |
A2 A7 A8 B15 B19 C6 |
15 |
24 |
39 |
ICT practicals |
A7 B1 B2 B3 B5 B8 B10 B24 C3 |
6 |
9 |
15 |
Supervised projects |
A2 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B9 B15 B17 C1 C8 |
0 |
15 |
15 |
Seminar |
A2 B1 B15 B19 C6 C8 |
2 |
3 |
5 |
|
Personalized attention |
|
1 |
0 |
1 |
|
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies |
Methodologies |
Description |
Guest lecture / keynote speech |
Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución de algunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe.
A clase maxistral é tamén coñecida como “conferencia”, “método expositivo” ou “lección maxistral”. Esta última modalidade sóese reservar a un tipo especial de lección impartida por un profesor en ocasións especiais, cun contido que supón unha elaboración orixinal e baseada no uso case exclusivo da palabra como vía de transmisión da información á audiencia. |
ICT practicals |
Metodoloxía que permite ao alumnado aprender de forma efectiva, a través de actividades de carácter práctico (demostracións, simulacións, etc.) a teoría dun ámbito de coñecemento, mediante a utilización das tecnoloxías da información e as comunicacións. As TIC supoñen un excelente soporte e canal para o tratamento da información e aplicación práctica de coñecementos, facilitando a aprendizaxe e o desenvolvemento de habilidades por parte do alumnado. |
Supervised projects |
Metodoloxía deseñada para promover a aprendizaxe autónoma dos estudantes, baixo a tutela do profesor e en escenarios variados (académicos e profesionais). Está referida prioritariamente ao aprendizaxe do “cómo facer as cousas”. Constitúe unha opción baseada na asunción polos estudantes da responsabilidade pola súa propia aprendizaxe.
Este sistema de ensino baséase en dous elementos básicos: a aprendizaxe independente dos estudantes e o seguimento desa aprendizaxe polo profesor-titor. |
Seminar |
Técnica de traballo en grupo que ten como finalidade o estudo intensivo dun tema. Caracterízase pola discusión, a participación, a elaboración de documentos e as conclusións ás que teñen que chegar todos os compoñentes do seminario. |
Personalized attention |
Methodologies
|
Guest lecture / keynote speech |
ICT practicals |
Seminar |
Supervised projects |
|
Description |
En las entrevistas periódicas que se establezcan con el alumno se realizarán las aclaraciones correspondientes a todos aquellos aspectos que resulten de interés, açse orientará sobre los conceptos expuestos en las sesiones magistrales y se hará un seguimiento del trabajo tutelado obligatorio. |
|
Assessment |
Methodologies
|
Competencies / Results |
Description
|
Qualification
|
Guest lecture / keynote speech |
A2 A7 A8 B15 B19 C6 |
Se valorará la participación activa del alumnado en las sesiones magistrales. |
20 |
ICT practicals |
A7 B1 B2 B3 B5 B8 B10 B24 C3 |
Se valorará la participación activa y el aprovechamiento del alumnado en las prácticas que se realicen sobre los contenidos de la asignatura a través de herramientas TIC. |
10 |
Supervised projects |
A2 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B9 B15 B17 C1 C8 |
Se valorará la adecuación de los trabajos realizados por el alumno a los criterios y orientaciones planteados por los profesores. |
70 |
|
Assessment comments |
Para poder obtar a una evaluación positiva en la asignatura el alumno deberá asistir como mínimo al 80% de las clases (sesiones magistrales, talleres, seminarios,...). Para poder ser calificado será obligatoria la entrega de todos los trabajos propuestos. Además de la asistencia, participación y realización de trabajos tutelados se podrán realizar las pruebas que se consideren necesarias con el fin de valorar adecuadamente el grado de asimilación de los contenidos conceptuales y procedimentales de la asignatura.
|
Sources of information |
Basic
|
HARDIN, Brad (2009). BIM and construction management: proven tools, methods and workflows. Indianapolis: Wiley
DEUTSCH, Randy (2011). BIM and integrated design: strategies for architectural practice. Hoboken, N.J.: Wiley
LÉVY, François (2012). BIM in small-scale sustainable design. Hoboken, N.J.: Wiley
KYMMELL, Willem (2008). Building Information Modelling: Planning and Managing Construction Projects with 4D CAD and Simulations. New York: McGraw-Hill Construction Series
COMAS, D; RUIZ, E. (1993). Fundamentos de los Sistemas de Información Geográfica. Barcelona: Ariel
BOSQUE SENDRA, J (1992). Sistemas de Información Geográfica. Madrid: Rialp |
|
Complementary
|
|
|
Recommendations |
Subjects that it is recommended to have taken before |
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
Tecnoloxías avanzadas de representación gráfica en edificación e territorio/670503003 |
|
Subjects that continue the syllabus |
|
|