Identifying Data 2015/16
Subject (*) Avaliación e certificación enerxética dos edificios Code 670503005
Study programme
Mestrado Universitario en Tecnoloxías de Edificación Sostible (plan 2012)
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Official Master's Degree 2nd four-month period
First Obligatoria 3
Language
Spanish
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Tecnoloxía da Construción
Coordinador
Pérez Ordóñez, Juan Luis
E-mail
juan.luis.perez@udc.es
Lecturers
Alvarez Diaz, Jose Antonio
Pérez Ordóñez, Juan Luis
E-mail
jose.antonio.alvarezd@udc.es
juan.luis.perez@udc.es
Web
General description

Study programme competencies
Code Study programme competences
A2 Coñecer o impacto que o uso da tecnoloxía ten sobre a sociedade que o adopta e os principios básicos para unha tecnoloxía da sostibilidade.
A3 Deseñar, planificar, executar e avaliar proxectos tecnolóxicos, científicos ou de xestión nun marco de sostibilidade.
A9 Coñecer os determinantes construtivos do edificio como marco dos sistemas de instalacións e a normativa de aplicación.
A10 Analizar os fluxos materiais e enerxéticos que se dan nun sistema en edificación e a súa interrelación co territorio e os recursos que o sostén.
A11 Xestionar a explotación do edificio, implementar as melloras necesarias para adecuar os parámetros ambientais e enerxéticos.
A12 Avaliar e clasificar a eficiencia enerxética dun edificio segundo os criterios do CTE-HE.
A13 Establecer os criterios axeitados para a rehabilitación enerxética das envolventes para a mellora da clasificación EE. Capacidade de avaliar e implantar as solucións apropiadas.
A14 Coñecer os principios básicos e metodoloxías aplicadas aos sistemas baseados en EERR.
A15 Establecer os criterios técnicos para a integración dos sistemas baseados en EERR nos edificios.
B1 Posuír e comprender coñecementos que acheguen unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación.
B2 Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en ámbitos novos ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo.
B3 Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos.
B4 Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusións -e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan- a públicos especializados e non especializados dun modo claro e sen ambigüidades
B5 Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun modo que haberá de ser en boa medida autodirixido ou autónomo.
B6 Capacidade de análise e síntese.
B8 Coñecementos informáticos relativos ao ámbito de estudo
B9 Capacidade de xestión da información.
B10 Capacidade de Resolución de problemas.
B11 Capacidade de Toma de decisións.
B12 Capacidade de Traballo en equipo.
B22 Motivación pola calidade.
B23 Sensibilidade cara a temas ambientais.
B24 Orientación a resultados.
B25 Orientación ao cliente.
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C4 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Determine the energy efficiency of a building (CTE - RITE) AC9
AC10
AC11
AC12
AC13
BC4
BC5
BC6
BC9
BC10
BC11
BC22
BC23
BC24
BC25
CC3
CC4
Prepare technical report with the certificate of building energy efficiency AC2
AC3
AC9
AC10
AC11
AC12
AC13
AC14
AC15
BC1
BC2
BC3
BC4
BC6
BC8
BC9
BC10
BC12
BC22
BC23
BC24
BC25
CC1
CC3
CC6
CC7
CC8

Contents
Topic Sub-topic
Introduction Overall situation in a building sector
Applicable technical standards
Energy demand limited (CTE-HE y RITE) Simplified method
General method
RITE requirements for limiting demand
Energy certification of houses and small tertiary Procedement of Certification.
Application CALENER VYP program
Example of application CALENER VYP program
Energy certification of buildings large tertiary Procedement of Certification.
Application program CALENER GT
Example of application CALENER GT program

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Guest lecture / keynote speech A13 A15 B1 B2 B3 B4 B5 B8 B9 B22 B23 B24 B25 C1 C3 C4 C6 C7 C8 10 15 25
ICT practicals A12 B6 B10 B11 B12 10 30 40
Objective test A3 A12 C1 2 0 2
Short answer questions A2 A9 A10 A11 A14 C1 1 0 1
 
Personalized attention 7 0 7
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Guest lecture / keynote speech Exposición do contido teórico e metodoloxías de traballo para reliazar a evaluación e certificación enerxética dos edificios. Exporase casos prácticos resoltos con CALENER e con CE3X
ICT practicals Resolución dun caso práctico empregando o CALENER VYP e o CE3X
Objective test Exame práctico no que se resolven problemas similares aos resoltos na clase
Short answer questions O alumno realizará unha proba de resposta curta ou tipo test na que se avaliarán os seus coñecementos normativos e técnicos relacionados coa certificación enerxética de edificios, cuxa duración máxima será dunha hora.

Personalized attention
Methodologies
ICT practicals
Description
Durante a realización das prácticas realizadas cos programas CALENER y CE3X, realizarase unha atención personalizada encamiñada a resolver as dúbidas ou dificultades que xurdan na utilización da aplicación informática.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
ICT practicals A12 B6 B10 B11 B12 Esíxese a entrega, no prazo establecido, das prácticas formuladas nas clases interactivas. 25
Short answer questions A2 A9 A10 A11 A14 C1 Os coñecementos adquiridos mediante as sesións maxistrais avaliaranse mediante unha proba teórica de resposta múltiple ou preguntas curtas.

Nota mínima de 4 sobre 10 para facer media coa parte práctica.
40
Objective test A3 A12 C1 Exame práctico no que se resolven problemas similares aos resoltos na clase. 35
 
Assessment comments

Examen teórico: Exame con preguntas tipo test ou de resposta breve, na que se esixe unha nota
mínima de 4 sobre 10 
(40% da nota da proba).
Examen práctico: a parte práctica será un exercicio similar aos
traballos individuais desenvolvidos durante o curso (35% da nota da
proba).


Asistencia a clase: é obligatoria, solo se permiten duas faltas de
asistencia durante o cuatrimestre (a partir de la segunda falta a
sesiones prácticas, o alumno perde dereito a ser evaluado por
curso)



A nota final se calcula según a fórmula:



N= 25% TI + 75% PO

  • TI: Nota media dos traballos individuaís.
  • PO: Nota media ponderada da proba obxectiva (40% T + 35% P).

Sources of information
Basic Ministerio de Fomento (2013). DB HE: Ahorro de energía. BOE
IDAE (2009). Escala de calificación energética. Edificios de nueva construcción. Madrid
IDAE (2011). Escala de calificación energética. Edificios existentes. Madrid
IDAE (2009). Manual de Usuario CALENER-VyP. Madrid
IDAE (2013). Manual de usuario de calificación energética de edificios existentes CE3X. Madird
Gobierno de España (2013). Real Decreto 235/2013, por el que se aprueba el procedimiento básico para la certificación de la eficiencia energética de los edificios.. BOE

Complementary


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.