Identifying Data 2015/16
Subject (*) Sistemas e instalacións para a calidade ambiental interior na edificación Code 670503007
Study programme
Mestrado Universitario en Tecnoloxías de Edificación Sostible (plan 2012)
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Official Master's Degree 2nd four-month period
First Obligatoria 3
Language
Spanish
Galician
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Tecnoloxía da Construción
Coordinador
Alvarez Diaz, Jose Antonio
E-mail
jose.antonio.alvarezd@udc.es
Lecturers
Alvarez Diaz, Jose Antonio
Pérez Ordóñez, Juan Luis
E-mail
jose.antonio.alvarezd@udc.es
juan.luis.perez@udc.es
Web
General description

Study programme competencies
Code Study programme competences
A2 Coñecer o impacto que o uso da tecnoloxía ten sobre a sociedade que o adopta e os principios básicos para unha tecnoloxía da sostibilidade.
A9 Coñecer os determinantes construtivos do edificio como marco dos sistemas de instalacións e a normativa de aplicación.
A10 Analizar os fluxos materiais e enerxéticos que se dan nun sistema en edificación e a súa interrelación co territorio e os recursos que o sostén.
A11 Xestionar a explotación do edificio, implementar as melloras necesarias para adecuar os parámetros ambientais e enerxéticos.
A12 Avaliar e clasificar a eficiencia enerxética dun edificio segundo os criterios do CTE-HE.
A13 Establecer os criterios axeitados para a rehabilitación enerxética das envolventes para a mellora da clasificación EE. Capacidade de avaliar e implantar as solucións apropiadas.
A16 Coñecer os principios e métodos da física ambiental. Coñecer as leis e modelos de intercambio enerxético nas edificacións co medio-ambiente.
A19 Coñecer a normativa xeral da xestión da calidade medio ambiental
A20 Analizar o ciclo de vida do edificio e avaliar o seu impacto ambiental
A23 Dominio de habilidades e métodos de identificación de riscos, estimación de probabilidades e estimación de consecuencias.
B1 Posuír e comprender coñecementos que acheguen unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación.
B2 Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en ámbitos novos ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo.
B3 Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos.
B4 Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusións -e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan- a públicos especializados e non especializados dun modo claro e sen ambigüidades
B5 Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun modo que haberá de ser en boa medida autodirixido ou autónomo.
B6 Capacidade de análise e síntese.
B9 Capacidade de xestión da información.
B10 Capacidade de Resolución de problemas.
B11 Capacidade de Toma de decisións.
B12 Capacidade de Traballo en equipo.
B22 Motivación pola calidade.
B23 Sensibilidade cara a temas ambientais.
B24 Orientación a resultados.
B25 Orientación ao cliente.
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C4 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Coñecer os requisitos normativos para o ambiente interior dos edificios AC2
AC9
AC11
AC12
AC13
AC16
AC19
AC20
AC23
BC1
BC2
BC3
BC4
BC5
BC6
BC9
BC10
BC11
BC12
BC22
BC23
BC24
BC25
CC1
CC3
CC4
CC6
CC8
Verificar e diagnosticar a calidade ambiental interior dun edificio segundo os criterios de ÚNEA 171330 AC2
AC10
AC11
AC12
AC13
AC16
AC19
AC20
AC23
BC1
BC2
BC3
BC4
BC5
BC6
BC9
BC10
BC11
BC12
BC22
BC23
BC24
BC25
CC1
CC3
CC4
CC6
CC8

Contents
Topic Sub-topic
Introdución á calidade ambiental en edificios Orixe da problemática
Definición de Calidade de aire interior (IEQ)
Definición de Síndrome do edificio enfermo (SBS)
Contexto lexislativo e normativo na IEQ Fundamentos e principios básicos
Lexislación aplicable
Normativa técnica existente
Estándares bioclimáticos e enerxéticos existentes
Auditoría ambiental interior: Recoñecemento do edificio Características técnicas e construtivas do edificio e os seus sistemas
Factores contaminantes físicos, químicos e microbiolóxicos
Sintomatoloxía e enfermidades asociadas á baixos niveis de IEQ
Inventario dos factores de risco: Diagnose Identificación dos riscos existentes e as súas causas
Análise e elaboración da matriz de riscos
Técnicas de intervención: Programa de actuación para a mitigar os riscos existentes Medidas sobre elementos estruturais e construtivos
Medidas condicións hixiénico - sanitarias e ambientais
Medidas de control directo sobre o ámbito próximo e instalacións
Verificación final e certificado IEQ. Plan de prevención e control. Seguimento e control durante a vida últil do inmoble
Sistemas de control e regulación de sistemas relacionados co ambiente interior.
Procedementos de inspección e diagnóstico periódico.
Técnicas de mellora e optimización para elevar a calidade ambiental interior

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Document analysis A2 A9 A10 A11 A12 A13 A16 A19 A20 A23 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B9 B22 B23 3 0 3
Guest lecture / keynote speech B10 B11 B12 B24 B25 C1 C3 C4 C6 C8 9 18 27
Case study A2 A10 A11 A12 A16 A20 B6 B9 B10 B11 B12 B22 B23 B24 B25 C1 C3 9 18 27
Supervised projects A2 A9 A10 A11 A12 A19 A20 B2 B3 B4 B5 B6 B9 B10 B11 B12 B22 B23 B24 B25 C1 C3 C4 C6 C8 6 6 12
Short answer questions A2 A9 A10 A11 A12 A13 A16 A19 A20 A23 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B9 B10 B11 B12 B22 B23 B24 B25 C1 C3 C4 C6 C8 1 0 1
Objective test A12 B2 B3 B4 B5 B6 B9 B10 B11 B12 B24 C1 C3 C4 C6 C8 2 0 2
 
Personalized attention 3 0 3
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Document analysis O alumno realizará un informe resumo das prescricións técnicas aplicables á determinación da calidade de aire interior (IEQ) segundo a normativa actual.
Guest lecture / keynote speech O profesor realizará a exposición dos fundamentos e metodoloxías relacionadas coas auditorías de calidade de aire interior en edificios e o seu efectos, co obxecto de que o alumno adquira a base para a resolución dun caso práctico no que se considere a súa implantación.
Case study Analizaranse casos prácticos para ilustrar o exposto nas sesións maxistrais.
Supervised projects O alumno realizará dous traballos individuais e un en grupo (non mais de 4 alumnos) nos que desenvolverá a aplicación da metodoloxía para determinar a calidade de aire interior nun edificio proposto polo profesor.
Short answer questions Exame de resposta breve ou tipo test no que se avaliará o nivel de coñecemento que o alumno ten sobre a materia exposta nas sesións maxistrais (entre 10 e 20 preguntas), cunha duración máxima dunha hora. Nota mínima 4.
Objective test O alumno terá que resolver un exercicio práctico similar aos traballos individuais propostos durante o curso, cunha duración máxima de 2 horas.

Personalized attention
Methodologies
Guest lecture / keynote speech
Case study
Supervised projects
Description
Durante a realización dos traballos individuais e en grupo, o profesor guiará o alumno no desenvolvemento dos casos prácticos propostos e da correcta aplicación da metodoloxía a empregar en cada situación.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Supervised projects A2 A9 A10 A11 A12 A19 A20 B2 B3 B4 B5 B6 B9 B10 B11 B12 B22 B23 B24 B25 C1 C3 C4 C6 C8 O alumno realizará un máximo de dous traballos individuais e un en grupo, nos que resolverá casos prácticos propostos polo profesor, similares aos expostos nas sesións maxistrais. 25
Short answer questions A2 A9 A10 A11 A12 A13 A16 A19 A20 A23 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B9 B10 B11 B12 B22 B23 B24 B25 C1 C3 C4 C6 C8 Realizarase unha proba teórica con preguntas de resposta breve ou tipo test (entre 10 e 20 preguntas). Nota mínima esixida 4. 40
Objective test A12 B2 B3 B4 B5 B6 B9 B10 B11 B12 B24 C1 C3 C4 C6 C8 O alumno resolverá un exercicio práctico baseado nun caso similar aos resoltos nos traballos individuais realizados durante o curso. 35
 
Assessment comments
Proba obxectiva:
- Examen teórico: consta dunha parte teórica na que se propoñen de 10 a 20 preguntas tipo test ou de resposta breve, na que se esixe unha nota mínima de 4 (40% da nota da proba).
- Examen práctico: a parte práctica será un exercicio similar aos traballos individuais desenvolvidos durante o curso (35% da nota da proba).
Asistencia a clase: es obligatoria, solo se permiten dos faltas de asistencia durante el cuatrimestre (a partir de la segunda falta a sesiones prácticas, el alumno pierde el derecho a ser evaluado por curso)

A nota final se calcula según a fórmula:

N= 25% TI + 75% PO

TI: Nota media dos traballos individuaís.
PO: Nota media ponderada da proba obxectiva (40% T + 35% P).

Sources of information
Basic Instituto de Salud Pública. Consejería de Sanidad y Consumo (2004). Manual para el Autocontrol y gestión de abastecimientos de agua de consumo público. Documentos de Sanidad Ambiental. Comunidad de Madrid
Instituto de Salud Pública. Consejería de Sanidad y Consumo. (2006). Manual para la Prevención de la Legionelosis en instalaciones de riesgo. Documentos de Sanidad Ambiental.. Comunidad de Madrid
AENOR (). Normas UNE 171330, 171212. Madrid

Complementary


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before

Subjects that are recommended to be taken simultaneously
Técnicas de aforro e uso eficiente da enerxía/670503006
Sistemas baseados en enerxías renovables/670503008

Subjects that continue the syllabus

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.