Identifying Data 2015/16
Subject (*) Técnicas de integración dos sistemas eerr nos edificios Code 670503009
Study programme
Mestrado Universitario en Tecnoloxías de Edificación Sostible (plan 2012)
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Official Master's Degree 2nd four-month period
First Obligatoria 3
Language
Spanish
Galician
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Construcións Arquitectónicas
Tecnoloxía da Construción
Coordinador
López Rivadulla, Francisco Javier
E-mail
javier.rivadulla@udc.es
Lecturers
Alvarez Diaz, Jose Antonio
López Rivadulla, Francisco Javier
E-mail
jose.antonio.alvarezd@udc.es
javier.rivadulla@udc.es
Web
General description

Study programme competencies
Code Study programme competences
A10 Analizar os fluxos materiais e enerxéticos que se dan nun sistema en edificación e a súa interrelación co territorio e os recursos que o sostén.
A11 Xestionar a explotación do edificio, implementar as melloras necesarias para adecuar os parámetros ambientais e enerxéticos.
A12 Avaliar e clasificar a eficiencia enerxética dun edificio segundo os criterios do CTE-HE.
A13 Establecer os criterios axeitados para a rehabilitación enerxética das envolventes para a mellora da clasificación EE. Capacidade de avaliar e implantar as solucións apropiadas.
A14 Coñecer os principios básicos e metodoloxías aplicadas aos sistemas baseados en EERR.
A15 Establecer os criterios técnicos para a integración dos sistemas baseados en EERR nos edificios.
B1 Posuír e comprender coñecementos que acheguen unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación.
B2 Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en ámbitos novos ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo.
B3 Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos.
B4 Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusións -e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan- a públicos especializados e non especializados dun modo claro e sen ambigüidades
B5 Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun modo que haberá de ser en boa medida autodirixido ou autónomo.
B6 Capacidade de análise e síntese.
B7 Capacidade de organización e planificación.
B8 Coñecementos informáticos relativos ao ámbito de estudo
B10 Capacidade de Resolución de problemas.
B13 Capacidade de Traballo nun equipo de carácter interdisciplinar
B19 Creatividade.
B22 Motivación pola calidade.
B23 Sensibilidade cara a temas ambientais.
B24 Orientación a resultados.
B25 Orientación ao cliente.
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Coñecer as distintas solucións construtivas para a integración de sistemas renovables en partes constituíntes do edificio e o seu ámbito urbano AC10
AC11
AC12
AC13
AC14
AC15
BC1
BC2
BC3
BC4
BC5
BC6
BC7
BC8
BC13
BC19
BC22
BC23
BC24
BC25
CC1
CC3
CC6
CC8
Desenvolver un proxecto de integración de elementos compoñentes dun sistema renovable no edificio ou no seu ámbito urbano. AC10
AC11
AC12
AC13
AC14
AC15
BC1
BC2
BC3
BC4
BC5
BC6
BC7
BC8
BC10
BC13
BC19
BC22
BC23
BC24
BC25
CC1
CC3
CC6
CC8

Contents
Topic Sub-topic
Introdución ao concepto de integración arquitectónica Bases conceptuais
Fases dun proxecto
Alcance e contido dun proxecto de integración
Integración de elementos en cubertas de edificios Elementos integrados en cubertas planas
Elementos integrados en cubertas inclinadas
Integración de elementos en fachadas Elementos incorporados á fachada
Elementos incorporados a elementos auxiliares.
Integración de elementos no ámbito urbano Pérgolas
Marquesiñas
Muros
Exemplos de integración arquitectónica Edificio bioclimático
Aeroporto
Complexo sanitario
Centro comercial
Taller de proxectos de integración arquitectónica de sistemas renovables Introdución á idea de proxecto
Estrutura e metodoloxía dun proxecto
Desenvolvemento do proxecto
Maquetación

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Guest lecture / keynote speech A10 A11 A12 A13 A14 A15 B8 B22 B23 B24 B25 C6 9 6 15
Student portfolio B1 B2 B3 B4 B5 B6 6 12 18
Supervised projects B7 B10 B13 B19 B22 B23 B24 B25 C1 C3 C8 10 15 25
Case study A15 B1 B3 B5 B6 B8 B10 6 6 12
Short answer questions B6 B7 B8 B10 B22 B24 C3 1 0 1
Problem solving A12 A14 B6 B7 B8 B10 B22 B23 B24 C6 1 0 1
 
Personalized attention 3 0 3
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Guest lecture / keynote speech Durante estas sesións expóñense os conceptos básicos e fundamentos da integración arquitectónica dos elementos integrantes de sistemas renovables nas distintas partes que constitúen o edificio.
Student portfolio O alumno manterá un informe recompilatorio de todos os traballos individuais (como máximo 4) que realizará durante o curso. O traballo recompilatorio de cada alumno entregarase ao final de curso para a súa avaliación.
Supervised projects O profesor formulará na aula o estudo dun ou varios casos prácticos, que o alumno terá que desenvolver o traballo seguindo as directrices impartidas na aula, cuxo resultado será reflectido nun documento final que o alumno entregará en forma e prazo ao profesor, para a súa avaliación.
Case study Analizaranse exemplos de integración arquitectónica de distintos elementos integrantes dos sistemas renovables.
Short answer questions Examen tipo test / respuesta breve
Problem solving Resolución de problemas similares aos formulados en clase

Personalized attention
Methodologies
Supervised projects
Guest lecture / keynote speech
Description
Durante o traballo de taller, o profesor realizará a atención personalizada co obxecto de guiar o alumno no desenvolvemento das distintas fases de deseño dunha solución construtiva de integración.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Supervised projects B7 B10 B13 B19 B22 B23 B24 B25 C1 C3 C8 Traballos individuais ou en grupo formulados polo profesor para o seu desenvolvemento por parte dos alumnos, nas sesións interactivas. 25
Short answer questions B6 B7 B8 B10 B22 B24 C3 Exame tipo test ou de resposta breve 40
Problem solving A12 A14 B6 B7 B8 B10 B22 B23 B24 C6 Exame práctico no que se propón ao alumno a resolución dun problema similar aos formulados en clase 35
 
Assessment comments
Proba obxectiva:
- Examen teórico: consta dunha parte teórica na que se propoñen de 10 a 20 preguntas tipo test ou de resposta breve, na que se esixe unha nota mínima de 4 (40% da nota da proba).
- Examen práctico: a parte práctica será un exercicio similar aos traballos individuais desenvolvidos durante o curso (35% da nota da proba).
Asistencia a clase: es obligatoria, solo se permiten dos faltas de asistencia durante el cuatrimestre (a partir de la segunda falta a sesiones prácticas, el alumno pierde el derecho a ser evaluado por curso)

A nota final se calcula según a fórmula:

N= 25% TI + 75% PO

TI: Nota media dos traballos individuaís.
PO: Nota media ponderada da proba obxectiva (40% T + 35% P).

Sources of information
Basic José María Fernández Salgado (). Guía completa de la energía solar fotovoltaica. Madrid
Fenercom (). Guía de integración solar fotovoltáica. Madrid
Martín Chivelet, Nuria; Fernández Solla, Ignacio (). La envolvente fotovoltaica en la arquitectura. Madrid

Complementary


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before

Subjects that are recommended to be taken simultaneously
Técnicas de aforro e uso eficiente da enerxía/670503006
Sistemas e instalacións para a calidade ambiental interior na edificación/670503007
Sistemas baseados en enerxías renovables/670503008

Subjects that continue the syllabus

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.