Study programme competencies |
Code
|
Study programme competences / results
|
A3 |
Deseñar, planificar, executar e avaliar proxectos tecnolóxicos, científicos ou de xestión nun marco de sostibilidade. |
A23 |
Dominio de habilidades e métodos de identificación de riscos, estimación de probabilidades e estimación de consecuencias. |
A24 |
Capacidade de realizar unha análise de fiabilidade, probabilidade de fallo, índice de fiabilidade |
A25 |
Capacidade de análise de tensións, aplicación de coeficientes e aplicación de métodos probabilísticos. |
B1 |
Posuír e comprender coñecementos que acheguen unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación. |
B2 |
Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en ámbitos novos ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo. |
B3 |
Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos. |
B4 |
Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusións -e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan- a públicos especializados e non especializados dun modo claro e sen ambigüidades |
B5 |
Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun modo que haberá de ser en boa medida autodirixido ou autónomo. |
B6 |
Capacidade de análise e síntese. |
B7 |
Capacidade de organización e planificación. |
B8 |
Coñecementos informáticos relativos ao ámbito de estudo |
B9 |
Capacidade de xestión da información. |
B10 |
Capacidade de Resolución de problemas. |
B11 |
Capacidade de Toma de decisións. |
B12 |
Capacidade de Traballo en equipo. |
B13 |
Capacidade de Traballo nun equipo de carácter interdisciplinar |
B14 |
Habilidades nas relacións interpersoais. |
B15 |
Capacidade de Razoamento crítico. |
B16 |
Capacidade de Adquirir Compromiso ético. |
B17 |
Capacidade de Aprendizaxe autónoma. |
B18 |
Capacidade de Adaptación a novas situacións. |
B19 |
Creatividade. |
B20 |
Iniciativa e espírito emprendedor. |
B21 |
Capacidade de Liderado. |
B22 |
Motivación pola calidade. |
B23 |
Sensibilidade cara a temas ambientais. |
B24 |
Orientación a resultados. |
B25 |
Orientación ao cliente. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C5 |
Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Learning aims |
Learning outcomes |
Study programme competences / results |
Dominio de habilidades y métodos de identificación de riesgos, estimación de probabilidades y estimación de consecuencias.
Conocimiento de probabilidad e inferencia estadística, variables aleatorias, introducción al muestreo, etc.
Capacidad de realizar un análisis de fiabilidad, probabilidad de fallo, índice de fiabilidad.
Capacidad de análisis de tensiones admisibles, aplicación de coeficientes globales y parciales y aplicación de métodos probabilistas implícitos y explícitos |
AC3 AC23 AC24 AC25
|
BC1 BC2 BC3 BC4 BC5 BC6 BC7 BC8 BC9 BC10 BC11 BC12 BC13 BC14 BC15 BC16 BC17 BC18 BC19 BC20 BC21 BC22 BC23 BC24 BC25
|
CC1 CC3 CC4 CC5 CC6 CC7 CC8
|
Contents |
Topic |
Sub-topic |
2.1.- Generalidades, tensiones admisibles, coeficiente global de la seguridad, método de los coeficientes parciales, métodos probabilísticos. |
- Aspectos normativos de la seguridad estructural. Estados limite.
- Valores de cálculo para las acciones, materiales, datos geométricos y resistencias.
- Estados límite último, clasificación y verificaciones.
- Estados límite de servicio, clasificación y verificaciones.
- Estados límite de durabilidad.
- Las acciones e Influencias, clasificaciones, valores, etc.
|
2.2.- Estadística descriptiva |
Población y muestra
Descripción estadística de variables unidimensionales
Descripción estadística de variables bidimensionales
Medidas de asociación: correlación
Regresión lineal
Utilización de programas informáticoss informáticos
|
2.3.- Inferencia estadística |
Introducción al muestreo
Estimación puntual y por intervalos de confianza
Contrastes de hipótesis
Utilización de programas informáticos
|
Planning |
Methodologies / tests |
Competencies / Results |
Teaching hours (in-person & virtual) |
Student’s personal work hours |
Total hours |
Guest lecture / keynote speech |
A3 A23 A24 A25 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13 B14 B15 B16 B17 B18 B19 B20 B21 B22 B23 B24 B25 C1 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
9 |
18 |
27 |
Problem solving |
A3 A23 A24 A25 |
9 |
18 |
27 |
Mixed objective/subjective test |
A3 A23 A24 A25 |
1 |
5 |
6 |
Supervised projects |
A3 A23 A24 A25 |
1 |
13 |
14 |
|
Personalized attention |
|
1 |
0 |
1 |
|
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies |
Methodologies |
Description |
Guest lecture / keynote speech |
En ellas se desarrollan los aspectos fundamentales que se consideran necesarios para el desarrollo de la materia.
Esta labor debe completarse con autorformación del alumno en los temas que se indiquen oportunamente. |
Problem solving |
Resolución práctica de problemas relacionados con la signatura. Esta resolución puede ser efectuada por el profesor, por los alumnos o de forma mixta. Puede ser desarrollada de forma presencial, no presencial o mixta, en función de la temática concreta y complejidad considerada de la misma. |
Mixed objective/subjective test |
Prueba final obligatorio para todos los alumnos, con el fin de demostrar la capacidad adquiridas en las diversas materias |
Supervised projects |
Desarrollo de trabajos, prácticas etc. sobre aspectos que se consideren importantes para la formación del alumno.
Comprende cualquier otra actividad que se considere interesante en cada momento oportuno. |
Personalized attention |
Methodologies
|
Guest lecture / keynote speech |
Problem solving |
Supervised projects |
|
Description |
Asistencia al alumno para el desarrollo de los diversos tipos de prácticas y dudas que puedan surgir durante el curso. |
|
Assessment |
Methodologies
|
Competencies / Results |
Description
|
Qualification
|
Guest lecture / keynote speech |
A3 A23 A24 A25 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13 B14 B15 B16 B17 B18 B19 B20 B21 B22 B23 B24 B25 C1 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
Asistencia participativa y eficiente |
10 |
Mixed objective/subjective test |
A3 A23 A24 A25 |
Obligatorio y eliminatorio |
45 |
Supervised projects |
A3 A23 A24 A25 |
Practicas - Trabajos - Ejercicios |
45 |
|
Assessment comments |
Esquema de calificación orientativo, Se ajustará, por parte de los profesores, en cada momento a las circunstancias del curso.
|
Sources of information |
Basic
|
|
1.- Cao Abad, R., Francisco Fernández, M. , Naya Fernández, S., Presedo Quindimil, M.A., Vázquez Brage, M., Vilar Fernández, J.A. y Vilar Fernández, J.M. (2005) “Introducción a la Estadística y sus aplicaciones” Editorial Pirámide.
2.- JCSS: Probabilistic model code. JCSS working materials.
3.- Estados límite y Método de Coeficientes Parciales- Luca Sanpaolesi
4.- Comrel, reliability consulting programs, rcp munich
5.- EN 1990 . Eurocode, basis of structural design
6.- Documento Básico SE - Seguridad Estructural
7.-Course - Risk and Safety in Engineering, Lecture Notes Prof. Dr. M. H. Faber,2009. http://www.ibk.ethz.ch/fa/education/ws_safety/
8.- EHE-08.
9.- Clasificación de las Acciones- Angel Arteaga. |
Complementary
|
|
Ver plataforma Moddle |
Recommendations |
Subjects that it is recommended to have taken before |
Principios da enxeñaría do risco e fiabilidade estrutural/670503014 |
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
|
Subjects that continue the syllabus |
Aplicacións da metodoloxía probabilística ao cálculo avanzado en estruturas de hormigón e cimentación en edificación/670503016 | Aplicacións da metodoloxía probabilística ao cálculo avanzado en estruturas de madeira en edificación/670503017 | Aplicacións da metodoloxía probabilística ao cálculo avanzado en estruturas de aceiro e mixtas en edificación/670503018 |
|
|