Study programme competencies |
Code
|
Study programme competences / results
|
A1 |
Adquirir os coñecementos fundamentais sobre matemáticas, estatística, física, química e acústica como soporte para o desenvolvemento das habilidades e destrezas propias da titulación. |
A9 |
Deseñar, calcular e executar instalacións de edificación. |
A35 |
Deseñar sistemas de acondicionamento acústico e verificar e avaliar o comportamento acústico dos edificios. |
B1 |
Capacidade de análise e síntese. |
B2 |
Capacidade de organización e planificación. |
B3 |
Capacidade para a procura, análise, selección, utilización e xestión da información. |
B5 |
Capacidade para a resolución de problemas. |
B6 |
Capacidade para a toma de decisións. |
B8 |
Capacidade para traballar nun equipo de carácter interdisciplinario. |
B12 |
Razoamento crítico. |
B13 |
Compromiso ético. |
B14 |
Aprendizaxe autónomo. |
B15 |
Adaptación a novas situacións. |
B16 |
Capacidade de aplicar os coñecementos na práctica. |
B17 |
Creatividade e innovación. |
B21 |
Motivación pola calidade. |
B22 |
Sensibilidade cara a temas de seguridade laboral, accesibilidade, sustentabilidade e medioambiente. |
B25 |
Hábito de estudo e método de traballo. |
B26 |
Capacidade de razoamento, discusión e exposición de ideas propias. |
B29 |
Actitude vital positiva fronte ás innovacións sociais e tecnolóxicas. |
B30 |
Sensibilidade cara a temas relacionados coa protección, conservación e posta en valor do patrimonio cultural e arquitectónico. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Learning aims |
Learning outcomes |
Study programme competences / results |
O estudante adquirirá a capacidade de aplicar os conceptos e métodos da Física á compresión dos avances tecnolóxicos aplicados á Edificación, a súa interacción con outras ramas da Ciencia e a Técnica e ao seu impacto na sociedade. |
A1 A35
|
B1 B2 B3 B5 B6 B8 B12 B13 B14 B15 B16 B17 B21 B22 B25 B26 B29 B30
|
C1 C3 C4 C6 C8
|
O estudante adquirirá coñecementos e a capacidade de comprender, examinar, interpretar e aplicar os conceptos e métodos da higrotermia, acústica, a calorimetría e a transmisión de calor ao acondicionamento e illamento na edificación. |
A1 A9 A35
|
B1 B2 B3 B5 B6 B8 B12 B13 B14 B15 B16 B17 B25 B26 B29
|
C1 C3 C4 C6 C8
|
O estudante adquirirá coñecementos e a capacidade de comprender, analizar, interpretar e pór en práctica os conceptos da estática e dinámica de fluídos e o transporte e distribución de enerxía eléctrica ás instalacións da edificación. |
A1 A9 A35
|
B1 B2 B3 B5 B6 B8 B12 B13 B14 B15 B16 B17 B25 B26 B29
|
C1 C3 C4 C6 C8
|
O estudante adquirirá a capacidade de comprender, interpretar, analizar e aplicar a metodoloxía usual da resolución de problemas en Física no seu labor profesional. |
A1 A9 A35
|
B1 B2 B3 B5 B6 B8 B12 B13 B14 B15 B16 B17 B25 B26 B29
|
C1 C3 C4 C6 C8
|
Contents |
Topic |
Sub-topic |
1. Magnitudes. Unidades e dimensións. |
1.1.- Magnitudes físicas. Medidas e unidades. O Sistema Internacional de Unidades (SI)
1.2.- Análise dimensional
1.3.- Cálculo de erros |
2. Mecánica de Fluidos |
2.1 Estática de Fluidos
2.2 Dinámica de Fluidos e Hidráulica
|
3. Termodinámica |
3.1 Calor e Temperatura
3.2 Transferencia de Calor
3.3 Higrometría e Illamento térmico. |
4. Electricidade e Magnetismo |
4.1 Fundamentos físicos da corriente eléctrica e dos circuitos eléctricos.
4.2 Aplicacións do electromagnetismo na Edificación. |
5. Luz e Iluminación |
5.1 Fundamentos físicos da luz. Iluminación. |
6. Ondas e Acústica aplicada. |
6.1 Acústica aplicada á Edificación: fundamentos físicos e descripción básica do DB HR do CTE. |
Planning |
Methodologies / tests |
Competencies / Results |
Teaching hours (in-person & virtual) |
Student’s personal work hours |
Total hours |
Objective test |
B1 B3 B5 B6 B12 B16 B26 |
10 |
5 |
15 |
Problem solving |
B2 B3 B5 B6 B14 B15 B17 B21 B25 C3 C6 |
25 |
37.5 |
62.5 |
Guest lecture / keynote speech |
A1 A9 A35 B8 B12 B13 B22 B29 B30 C1 C4 C8 |
25 |
37.5 |
62.5 |
|
Personalized attention |
|
10 |
0 |
10 |
|
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies |
Methodologies |
Description |
Objective test |
1.Probas obxectivas nas clases DE e DI: probas obxectivas breves que o profesor poderá propor periodicamente na aula para a súa realización persoal. Serán do tipo exercicios prácticos en clases de DI e de cuestións breves teóricas/de razoamento en clases de DE.
2.Probas obxectivas parciais teórico-prácticas: probas tipo exames parciais cuxo calendario se fixará e publicará en coordinación co Centro, con antelación ao curso. Consistirán en exercicios e/ou cuestións teóricas similares en dificultade aos vistos na docencia interactiva e expositiva. |
Problem solving |
Resolución guiada de exercicios e/ou cuestións teóricas similares en dificultade aos vistos na docencia interactiva e expositiva. |
Guest lecture / keynote speech |
Presentación dos conceptos e leis físicas asociados aos fundamentos dos bloques temáticos: Fluídos, Electromagnetismo, Son, Luz e Termodinámica. Empregarase como recurso docente presentacións con apoio da pizarra. O temario impartido nestas clases acompáñase de diversos exemplos e ilustracións para facilitar a súa comprensión. Ademais, o alumnado terá á súa disposición diverso material relacionado coa materia na plataforma Moodle. |
Personalized attention |
Methodologies
|
Objective test |
Problem solving |
|
Description |
O obxectivo principal é o seguimento individual da comprensión da materia e a consecución dos resultados de aprendizaxe. Resolveranse as dúbidas expostas polos alumnos e corrixiranse as probas obxectivas.
A atención personalizada tamén levarase a cabo mediante titorías. Nelas non só se resolverán as dúbidas do alumnado, senón tamén se tentará orientarlle sobre o modo en que estuda e traballa a materia.
|
|
Assessment |
Methodologies
|
Competencies / Results |
Description
|
Qualification
|
Objective test |
B1 B3 B5 B6 B12 B16 B26 |
1.Probas obxectivas nas clases DE e DI: probas obxectivas breves que o profesor poderá propor periodicamente na aula para a súa realización persoal. Serán do tipo exercicios prácticos en clases de DI e de cuestións breves teóricas/de razoamento en clases de DE.
Probas obxectivas na DE: 10%
Probas obxectivas na DI: 10%
2.Probas obxectivas parciais teórico-prácticas: probas tipo exames parciais cuxo calendario se fixará e publicará en coordinación co Centro, con antelación ao curso. Consistirán en exercicios e/ou cuestións teóricas similares en dificultade aos vistos na docencia interactiva e expositiva.
Probas obxectivas parciais: 80% |
100 |
|
Assessment comments |
1. Probas obxectivas nas clases DE e DI:avaliación da participación activa e con aproveitamento das actividades presenciais. Para todos os estudantes, excepto aqueles de matrícula parcial. O seu peso total é do 20% da cualificación da materia. Ten carácter continuo ao longo do curso e todo estudante ten dereito a completala, aínda que só se computará se se asistiu ás sesións presenciais, tanto DE como DI, cun mínimo do 80% de asistencia.
2. Probas obxectivas parciais teórico-prácticas: avaliación de coñecementos e destrezas adquiridas. Proponse facer unha proba aproximadamente cada 5 semanas, de modo que se programarán tres probas, a terceira na data da convocatoria de xuño. O peso total é do 80% da cualificación da materia.
- As probas parciais liberan materia e deberá obterse como mínimo un 4 para liberar a materia correspondente en cada unha delas e para aprobar o curso.
- Ademáis,debe alcanzarse o 5 na media global da materia para superar o curso (tendo en conta todos os resultados (80% media probas parciais + 20% restante).
- Na data da convocatoria de xuño, ademais da programada especificamente como parte final, o estudante poderá examinarse das probas parciais pendentes.
- Na oportunidade de xullo mantéñense as cualificacións do curso e o estudante poderá examinarse de calquera das probas pendentes.
Estudantes a tempo parcial: A súa avaliación realizarase exclusivamente en base ás probas obxectivas parciais teórico-prácticas, cuxo peso global será do 100%, e aplicaranse os mesmos criterios que ao resto dos estudantes: - As probas parciais liberan materia e deberá obterse como mínimo un 4
para liberar a materia correspondente en cada unha delas e para aprobar o
curso. - Ademáis, debe alcanzarse o 5 na media global da materia para superar o curso.
- Na data da convocatoria de xuño, ademais da programada especificamente como parte final, o estudante poderá examinarse das probas parciais pendentes.
- Na oportunidade de xullo mantéñense as cualificacións do curso e o estudante poderá examinarse de calquera das probas pendentes.
|
Sources of information |
Basic
|
Valiente Cancho, Andrés. (2013). Física aplicada : 192 problemas útiles. Madrid.García-Maroto.
Rafael Magro Andrade (2010). Física aplicada a la edificación. Madrid.García-Maroto.
Tipler, Paul Allen. (2011). Física para la Ciencia y la Tecnología. Barcelona. Reverté
B. Blasco Laffón et al. (2008). Fundamentos Físicos de la Edificación II. Madrid. Delta.
A. Durá Domenech et al. (1999). Fundamentos Físicos de las Contrucciones Arquitectónicas II. Universidad de Alicante |
|
Complementary
|
Casadevall Planas, David (2009). Documento básico HR : protección frente al ruido : comentado y con ejemplos. Gerona: D. Casadevall
A. Carrión Isbert (1998). Diseño acústico de espacios arquitectónicos. Barcelona. UPC |
|
Recommendations |
Subjects that it is recommended to have taken before |
Matemáticas I/670G01001 | Fisica Aplicada I/670G01002 |
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
|
Subjects that continue the syllabus |
Fisica Aplicada I/670G01002 | Medicións acústicas na edificación/670G01040 |
|
|