Identifying Data 2015/16
Subject (*) Proxectos Técnicos I Code 670G01023
Study programme
Grao en Arquitectura Técnica
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Graduate 1st four-month period
Third Obligatoria 6
Language
Galician
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Tecnoloxía e Ciencia da Representación Gráfica
Coordinador
Casabella Lopez, Ramiro
Gonzalez Sarceda, Manuel
E-mail
r.casabella@udc.es
manuel.gsarceda@udc.es
Lecturers
Casabella Lopez, Ramiro
Fernández Álvarez, Ángel José
Gonzalez Sarceda, Manuel
Perez Doval, Luis
Robleda Prieto, Gustavo
E-mail
r.casabella@udc.es
angel.fernandez.alvarez@udc.es
manuel.gsarceda@udc.es
luis.pdoval@udc.es
gustavo.robleda@udc.es
Web
General description HA DE CONTAR COAS NOCIÓNS BÁSICAS CONCEPTUAIS ACERCA DO DISEÑO, POLO QUE O ALUMNO FORMARASE EN METODOLOXÍAS PARA PODER FACER FRONTE A DESEÑOS DE EDIFICACIÓN, TANTO DE REHABILITACIÓN COMO DE NOVAS CONSTRUCIÓNS, ADQUIRINDO A CAPACIDADE DE REDACTAR, ANALIZAR, CONTROLAR, XESTIONAR E DESENVOLVER PROXECTOS TÉCNICOS NO ÁMBITO DA EDIFICACIÓN. ESTUDIO DOS ANTECEDENTES E AS NECESIDADES DE PLANIFICACIÓN DO DESEÑO NA REHABILITACIÓN. COÑECEMENTOS RELATIVOS A TOMA DE DATOS E PLANIFICACIÓN PREVIA. CAPACIDADE PARA O ESTABLECEMENTO DUN PROCESO METODOLÓXICO NA REALIZACIÓN DO PROXECTO. COÑECEMENTO DOS ELEMENTOS BÁSICOS DO DESEÑO, A SÚA FORMA E A SÚA IMPORTANCIA NO ESPAZO FÍSICO. CAPACIDADE PARA REALIZAR PROXECTOS DE REHABILITACIÓN OU RESTAURACIÓN ATENDENDO TANTO AO SEU ASPECTO FORMAL, FUNCIONAL OU Á SÚA EXECUCIÓN. VALORACIÓN DE TEMPOS E MÉTODOS DE EXECUCIÓN. CAPACIDADE PARA A REALIZACIÓN DUN PROXECTO DE VIABILIDADE CON ÓPTIMO RESULTADO.

Study programme competencies
Code Study programme competences / results
A15 Redactar proxectos técnicos no ámbito da edificación.
A27 Desenvolver auditorías de proxectos e de execución de obras.
A29 Elaborar estudos, certificados, ditames, documentos e informes técnicos.
A31 Redactar, analizar, controlar, xestionar e desenvolver proxectos técnicos.
B1 Capacidade de análise e síntese.
B2 Capacidade de organización e planificación.
B7 Capacidade de traballo en equipo.
B13 Compromiso ético.
B15 Adaptación a novas situacións.
B16 Capacidade de aplicar os coñecementos na práctica.
B19 Capacidade de liderado, diálogo e negociación.
B23 Orientación a resultados.
B24 Orientación ao cliente.
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C2 Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C4 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
C5 Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences / results
Aptitud para redactar proyectos técnicos de obras y construcciones, que no requieran proyecto arquitectónico, así como proyectos de demolición y decoración. A15
Conocimientos de la organización del trabajo profesional y de los estudios, oficinas y sociedades profesionales, la reglamentación y la legislación relacionada con las funciones que desarrolla el Arquitecto Técnico y el marco de responsabilidad asociado a la actividad. A27
Capacidad de análisis de los proyectos de ejecución y su traslación a la ejecución de las obras. A27
Aptitud para redactar documentos que forman parte de proyectos de ejecución elaborados en forma multidisciplinar. A29
Capacidad para aplicar la normativa técnica al proceso de la edificación, y generar documentos de especificación técnica de los procedimientos y métodos constructivos de edificios. A29
A31
Aptitud para analizar, diseñar y ejecutar soluciones que faciliten la accesibilidad universal en los edificios y su entorno. A31
Capacidad para analizar y redactar proyectos de evacuación de edificios. A31
Capacidade de análise e síntese. B1
Capacidade de organización e planificación. B2
Capacidade de traballo en equipo. B7
Compromiso ético. B13
Adaptación a novas situacións. B15
Capacidade de aplicar os coñecementos na práctica. B16
Capacidade de liderado, diálogo e negociación. B19
Orientación a resultados. B23
Orientación ao cliente. B24
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. C1
Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro. C2
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. C3
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. C4
Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras. C5
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. C6
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. C7
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. C8

Contents
Topic Sub-topic
Introdución Desenrollo da asignatura, duración ,asistencia, valoración e materiais.
Proxecto Definición do proxecto, as partes da elaboración dun proxecto, o proxecto de edificación. Definición e partes do mesmo.
Ferramentas dun diseño O punto; Línea; Ángulos e figuras planas; Volúmenes; Colores; A vertical e horizontal e o significado de todos estos elementos no plano simbólico.
O plano básico e a importancia do manexo deste plano Plano básico e disposición de puntos de máxima e mínima tensión.
O diseño gráfico. Aplicación do método plano básico.
Metodoloxía de proxectar Zonas, subzonas, áreas e interrelación entre áreas e zonas. Coñecemento do epacio e dos obxecto que o ocupan. Proxectar áreas do edificio, dormitorio, estar, cociña, baño, etc.
Proxecto de viabilidade Desenrolo dun proxecto de rehabilitación para un cliente dun edificio catalogado da Coruña. Caso práctico.

Planning
Methodologies / tests Competencies / Results Teaching hours (in-person & virtual) Student’s personal work hours Total hours
Document analysis A27 B1 B2 B7 B13 B16 B23 C2 C3 C4 C5 C6 0 30 30
Laboratory practice A27 A31 B1 B2 B7 B16 B23 B24 C1 C3 C6 C7 28 20 48
Problem solving A15 A29 A31 B1 B2 B7 B16 B24 C1 C3 C4 C7 C8 4 0 4
Supervised projects A15 A27 A31 B1 B2 B13 B15 B16 B19 B24 C1 C3 C6 14 40 54
Student portfolio A15 B2 B7 B15 B19 B23 C1 C4 C7 C8 4 0 4
Guest lecture / keynote speech A29 A31 B1 B13 B16 B23 C1 C4 C7 8 0 8
 
Personalized attention 2 0 2
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Document analysis UTILIZACIÓN DA BIBLIOGRAFÍA CORRESPONDENTE.
Laboratory practice SERVIRÁN ESTAS PRÁCTICAS PARA FACER CORRECCIÓNS DOS EXERCICIOS.
Problem solving FARANSE PUBLICAMENTE EN HORARIOS PRESENCIAIS ONDE TODOS PODERÁN INTERVIR DANDO O SEU PUNTO DE VISTA DA SOLUCIÓN.
Supervised projects PARTE DOS EXERCICIOS SERÁN PLANTEADOS E RESOLTOS EN HORARIO NON PRESENCIAL COA CORRESPONDENTE DISCUSIÓN E CORRECCIÓN DOS MESMOS EN HORARIO PRESENCIAL.
Student portfolio IRANSE GARDANDO TODOS OS TRABALLOS DO ALUMNO NUNHA CARPETA QUE EL MESMO DISEÑARÁ NO COMEZO DO CURSO. TERANSE SESIÓNS PERSOAIS COS ALUMNOS EN TITORÍAS PARA QUE FAGAN AUTOCORRECCIÓNS DOS TRABALLOS.
Guest lecture / keynote speech SEMANALMENTE ANTES DE QUE SE EXPOÑAN OS EXERCICIOS PRÁCTICOS, FARASE UNHA EXPOSICIÓN ORAL E NA PIZARRA DOS CONTIDOS POR PARTE DO PROFESOR QUE TRATARÁ DE TEMAS QUE VAI ABORDAR NA PRÁCTICA.

Personalized attention
Methodologies
Student portfolio
Description
IRANSE GARDANDO TODOS OS TRABALLOS DO ALUMNO NUNHA CARPETA QUE EL MESMO DISEÑARÁ NO COMEZO DO CURSO. TERANSE SESIÓNS PERSOAIS COS ALUMNOS EN TITORÍAS PARA QUE FAGAN AUTOCORRECCIÓNS DOS TRABALLOS.

Assessment
Methodologies Competencies / Results Description Qualification
Document analysis A27 B1 B2 B7 B13 B16 B23 C2 C3 C4 C5 C6 Use of the corresponding bibliography (pay special attention to bibliography recommended to students enrolled in "International Semester" if it's the case). 2
Student portfolio A15 B2 B7 B15 B19 B23 C1 C4 C7 C8 All the student's works will be saved into a folder designed by themselves at the course start.
Students can get personal attention in tutorial hours to do self-correction of their works.
2
Laboratory practice A27 A31 B1 B2 B7 B16 B23 B24 C1 C3 C6 C7 This practices will be to do corrections on the student works. 51
Guest lecture / keynote speech A29 A31 B1 B13 B16 B23 C1 C4 C7 Weekly, the professor will explain the topics of the practical work to be developed by the students and after this, the students will expose the works developed along the week before. 2
Problem solving A15 A29 A31 B1 B2 B7 B16 B24 C1 C3 C4 C7 C8 Problem solving will be done in the classroom with all students who must be take part to reach solutions from their own point of view. 13
Supervised projects A15 A27 A31 B1 B2 B13 B15 B16 B19 B24 C1 C3 C6 Part of the exercises can be solved out of the classroom timetable but discussed and corrected into the classroom timetable. 30
 
Assessment comments

1.- A calificación dos alumnos ten un soporte difinitivo nas
prácticas e traballos tutelados dos mesmos, cos porcentaxes de
valoración, distintos, que se establecen nos anteriores criterios de
evaluación.

2.- As prácticas e traballos tutelados entregados, todas e todos eles obligatorios, teñen distinto carácter:
     A.- Entregables evaluables (en torno a ocho prácticas).
     B.- Selectivas (unha práctica).

3.-
A derradeira práctica, composta de duas partes, una proietiva e outra
valorativa, habendo que superar ambalas duas,     e o resultado final
ven a facer media coas outras practicas do curso.




INTERNACIONAL SEMESTRE (IS):

Teaching in
"International Semester" is based on Project Methodology, liable to a
continuous assessment, which consisting of:


  • Projects belonging
    exclusively to "Technical Projects I" subject (80%): each
    project will be developed individually and will be considered passed those
    reaching a minimum of 5 out of 10. Maximum
    punctuation in this block will be 8 points (80%). 




  • Project developed in
    workshops (20%): workgroup project maximun three people, about a common
    topic to all six subjects of the International Semester (Construction III,
    Construction IV, Estructures II, Building Facilities II, Organization
    and Technical Projects I). Maximum
    punctuation in this block will be 2 points (20%).



To pass the
course, the following two conditions must be met:

1. To have been
delivered all the individual projects and each of them must have been considered
passed.



2. To have reached
a minimum of 5 out of 10 in the workgroup developed in the workshops.



These criteria
will be applied in the first and in the second opportunities.



Students who have
not passed the subject at the first opportunity, should submit the projects
that have not been considered passed at the first opportunity.



NOTE: It's considered suitable, knowledge and use of computer-aided
design software (AutoCAD, SketchUP o Archicad), as well as office common
software (Word, Excel, AcrobatPRO, etc.).


Sources of information
Basic FRANCIS D.K. CHING (). ARQUITECTURA: FORMA, ESPACIO Y ORDEN..
ERNST NEUFERT (). ARTE DE PROYECTAR EN ARQUITECTURA.
GONZÁLEZ VELAYOS, E. (). BREVE HISTORIA DE UNA LARGA PROFESIÓN. EDITORIAL C.G.C.C.O.O.A.
GONZÁLEZ PÉREZ, J. (). COMENTARIOS A LA LEY DEL SUELO. EDITORIAL CIVITAS
FRANCISCO DE GRACIA (). CONSTRUIR EN LO CONSTRUIDO: LA ARQUITECTURA COMO MODIFICACIÓN.
FRANCIS D.K. CHING Y STEVEN P. JOROSZEK (). DIBUJO Y PROYECTO..
PÉREZ GUERRA (). DICTÁMENES Y ESTUDIOS DE DERECHO URBANO. EDITORIAL MONTE CORVO
BRUNO MUNARI (). DISEÑO Y COMUNICACIÓN VISUAL. CONTRIBUCIÓN A UNA METODOLOGÍA DIDÁCTICA..
RUDOLF PRENZEL (). DISEÑO Y TÉCNICA DE LA REPRESENTACIÓN EN ARQUITECTURA.. ED. GUSTAVO GILI
WUCIUS WONG (). FUNDAMENTOS DEL DISEÑO BIDIMENSIONAL Y TRIDIMENSIONAL.
FERNÁNDEZ ALBA (). IDEOLOGÍA Y ENSEÑANZA DE LA ARQUITECTURA EN ESPAÑA. EDITORIAL TUCAR
GALLEGO ANABITARTE (). LEY DEL SUELO. EDITORIAL I.F.I.
JONES CHRISTOPHER. (). MÉTODOS DE DISEÑO.
RUÍZ SERRA, R. (). RÉGIMEN DE FINCAS RUINOSAS.. EDITORIAL M.O.P.U.
K.D. PORTMAN (). SIGNOS Y SÍMBOLOS DE LOS DISEÑOS DE LA CONSTRUCCIÓN.. ED. GUSTAVO GILI
HENRICH SCHMITT (). TRATADO DE LA CONSTRUCCIÓN.. ED. GUSTAVO GILI

Bibliography for students enrolled in the "International Semester" in the EUAT:


, 2011. Escaleras =Escadas = Stairs. Barcelona: Monsa ISBN 9788496096936.

, 2007. Lofts :New Dimension = Nuevos Lofts. Barcelona: Monsa ISBN 978-84-96429-65-9.

, 2007. PFC'S 2005-2006:Escolma De Proxectos Fin De Carreira= Selección De Proyectos Fin De Carrera= Selection of Final Proyects. ISBN 978-84-9749-259-1.

, 2004. The Phaidon Atlas of Contemporary World Architecture. Comprehensive ed. London: Phaidon ISBN 0-7148-4312-1.

ARREAZA R., A., 2011. Ecological Inspirations. Barcelona: Loft Publications ISBN 978-84-9936-775-0.

CHUECA, P., 2009. Atlas:Plantas De Viviendas. Barcelona: Links ISBN 978-84-89861-64-0.

COBBERS, A., JAHN, O. and GÖSSEL, P., 2010. Prefab Houses. Köln: Taschen ISBN 9783836521840.

DAGUERRE, M., 2012. Twenty Houses by Twenty Architects. London: Pall Makk ISBN 978-1-7807-5008-8.

HEISS, O., EBE, J. and DEGENHART, C., 2010. Barrier-Free Design :Principles, Planning, Examples. Basel: Birkhäuser ISBN 9783034605779.

HOFFMANN, H.W. and HUTHMACHER, W., 2010. Single-Family Houses:Construction and Design Manual. Berlin: DOM publishers ISBN 9783869221076.

HUGUES, T., GREILICH, K. and PETER, C., 2004. Building with Large Clay Blocksdetails, Products, Built Examples. Munich: Detail ISBN 3764371110.

MATHEWSON, C.C.M., 2005. XXSmall Houses. Berlin: Feierabend ISBN 3-89985-252-4.

MESTRE, O., 2011. Building & Light. Sant Adrià del Besòs: Monsa ISBN 978-84-15223-16-0.

MESTRE, O., 2011. Building Skins. Sant Adrià del Besòs: Monsa ISBN 978-84-15223-17-7.

MESTRE, O., 2010. Las Villas Blancas =Sunlight Houses. Barcelona: Monsa ISBN 978-84-96823-72-3.

MINGUET, J.M., 2012. Efficiency Buildings :Bioclimatic Architecture. Sant Adrià de Besòs Barcelona: Monsa ISBN 9788415223696.

MINGUET, J.M., 2012. Houses in Impossible Places. Barcelona: Instituto Monsa de Ediciones ISBN 978-84-15223-52-8.

MINGUET, J.M., 2010. Low Cost :Architecture. Sant Adrià de Besòs: Instituto Monsa de Ediciones ISBN 978-84-96429-38-3.

MINGUET, J.M., 2009. Bioclimatic Architecture. Barcelona: Instituto Monsa de Ediciones ISBN 978-84-96823-41-9.

MINGUET, J.M., 2009. Building Refurbishment. Barcelona: Instituto Monsa de Ediciones ISBN 978-84-96823-43-3.

MINGUET, J.M., 2009. Family Housing. Barcelona: Instituto Monsa de Ediciones ISBN 978-84-96823-42-6.

MINGUET, J.M., 2009. Small Hotels & Rural Hotels. Barcelona: Instituto Monsa de Ediciones ISBN 978-84-96823-46-4.

MINGUET, J.M., 2009. Vertical Social Houses. Barcelona: Instituto Monsa de Ediciones ISBN 978-84-96823-44-0.

MINGUET, J.M. and MIRA VÁZQUEZ, Ó.<., 2013. Houses Think Green! Sant Adrià de Besòs: Monsa ISBN 9788415223832.

MIRA, O. and MINGUET, J.M., 2012. Green Prefab :Industrialized & Kit Architecture. Sant Adrià de Besòs: Instituto Monsa de Ediciones ISBN 9788415223474.

MOSTAEDI, A., 1999. The Home Office. Barcelona: Monsa ISBN 84-86426-90-1.

MOSTAEDI, A., 1998. Bars & Restaurants. Barcelona: Monsa ISBN 84-86426-53-7.

MOSTAEDI, A., BROTO, C. and MINGUET, J.M., 2002. Apartment Architecture Now, Residential Developments. Barcelona: Instituto Monsa ISBN 84-95275-79-1.

MOSTAEDI, A., BROTO, C. and MINGUET, J.M., 1998; 2001. Architectural Design. Sant Adrià del Besos, Barcelona: Instituto Monsa de Ediciones, 2001 ISBN 84-86426-93-6; 84-86426-94-4; 84-86426-92-8; 84-86426-95-2; 84-86426-96-0; 84-95275-27-9; 84-95275-81-3; 84-95275-26-0; 84-95275-76-7; 84-95275-75-9; 84-95275-82-1.

PLUNKETT, D. and REID, O., El Detalle En El Diseño Contemporáneo De Oficinas. Barcelona: Blume ISBN 9788498017595.

REICHEL, A., 2007. Building with Steel :Details, Principles, Examples. Ed detail ed. Munich: Birkhäuser ISBN 9783764383862.

SMITH, E.A.T., 2002. Case Study Houses :[the Complete CSH Program, 1945-1966]. Köln: Taschen ISBN 3-8228-6412-9.

Universidade da Coruña., 2012. Cadernos De Fin De Carreira :[ 5ª Edición =Final Year Journals: 5th. Edition = Cuadernos Fin De Carrera: 5ª Edición]. A Coruña: E.T.S de Arquitectura,Universidade da Coruña ISBN 978-84-9749-509-7.

Complementary


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before
Materiais I/670G01003
Xeometría Descritiva/670G01004
Expresión Gráfica Arquitectónica I/670G01008
Construción I/670G01009
Construción II/670G01011
Materiais II/670G01012
Expresión Gráfica Arquitectónica II/670G01013
Instalacións I/670G01014
Xeometría da Representación/670G01018
Topografía/670G01020
Instalacións II/670G01024

Subjects that are recommended to be taken simultaneously
Construción III/670G01017
Materiais III/670G01016
Instalacións III/670G01035

Subjects that continue the syllabus
Proxectos Técnicos II/670G01027
Proxecto Fin de Grao/670G01036
Deseño de interiores. xardinaría e paisaxe/670G01042

Other comments
It's considered suitable, knowledge and use of computer-aided design software (AutoCAD, SketchUP o Archicad), as well as office common software (Word, Excel, AcrobatPRO, etc.).


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.