Identifying Data 2015/16
Subject (*) Proxectos Técnicos II Code 670G01027
Study programme
Grao en Arquitectura Técnica
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Graduate 2nd four-month period
Third Obligatoria 6
Language
Spanish
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Representación e Teoría Arquitectónica
Tecnoloxía e Ciencia da Representación Gráfica
Coordinador
Fernández Álvarez, Ángel José
E-mail
angel.fernandez.alvarez@udc.es
Lecturers
Casabella Lopez, Ramiro
Fernández Álvarez, Ángel José
E-mail
r.casabella@udc.es
angel.fernandez.alvarez@udc.es
Web
General description HA DE CONTAR COAS NOCIÓNS BÁSICAS CONCEPTUAIS ACERCA DO DISEÑO, POLO QUE O ALUMNO FORMARASE EN METODOLOXÍAS PARA PODER FACER FRONTE A DESEÑOS DE EDIFICACIÓN, TANTO DE REHABILITACIÓN COMO DE NOVAS CONSTRUCIÓNS, ADQUIRINDO A CAPACIDADE DE REDACTAR, ANALIZAR, CONTROLAR, XESTIONAR E DESENVOLVER PROXECTOS TÉCNICOS NO ÁMBITO DA EDIFICACIÓN. ESTUDIO DOS ANTECEDENTES E AS NECESIDADES DE PLANIFICACIÓN DO DESEÑO NA REHABILITACIÓN. COÑECEMENTOS RELATIVOS A TOMA DE DATOS E PLANIFICACIÓN PREVIA. CAPACIDADE PARA O ESTABLECEMENTO DUN PROCESO METODOLÓXICO NA REALIZACIÓN DO PROXECTO. COÑECEMENTO DOS ELEMENTOS BÁSICOS DO DESEÑO, A SÚA FORMA E A SÚA IMPORTANCIA NO ESPAZO FÍSICO. CAPACIDADE PARA REALIZAR PROXECTOS DE REHABILITACIÓN OU RESTAURACIÓN ATENDENDO TANTO AO SEU ASPECTO FORMAL, FUNCIONAL OU Á SÚA EXECUCIÓN. VALORACIÓN DE TEMPOS E MÉTODOS DE EXECUCIÓN. CAPACIDADE PARA A REALIZACIÓN DUN PROXECTO DE VIABILIDADE CON ÓPTIMO RESULTADO.

Study programme competencies
Code Study programme competences / results
A15 Redactar proxectos técnicos no ámbito da edificación.
A27 Desenvolver auditorías de proxectos e de execución de obras.
A29 Elaborar estudos, certificados, ditames, documentos e informes técnicos.
A31 Redactar, analizar, controlar, xestionar e desenvolver proxectos técnicos.
B1 Capacidade de análise e síntese.
B2 Capacidade de organización e planificación.
B7 Capacidade de traballo en equipo.
B13 Compromiso ético.
B15 Adaptación a novas situacións.
B16 Capacidade de aplicar os coñecementos na práctica.
B19 Capacidade de liderado, diálogo e negociación.
B23 Orientación a resultados.
B24 Orientación ao cliente.
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C2 Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C4 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
C5 Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences / results
Aptitud para redactar proyectos técnicos de obras y construcciones, que no requieran proyecto arquitectónico, así como proyectos de demolición y decoración. A15
Conocimientos de la organización del trabajo profesional y de los estudios, oficinas y sociedades profesionales, la reglamentación y la legislación relacionada con las funciones que desarrolla el Arquitecto Técnico y el marco de responsabilidad asociado a la actividad. A27
Capacidad de análisis de los proyectos de ejecución y su traslación a la ejecución de las obras. A27
Aptitud para redactar documentos que forman parte de proyectos de ejecución elaborados en forma multidisciplinar. A29
Capacidad para aplicar la normativa técnica al proceso de la edificación, y generar documentos de especificación técnica de los procedimientos y métodos constructivos de edificios. A29
A31
Aptitud para analizar, diseñar y ejecutar soluciones que faciliten la accesibilidad universal en los edificios y su entorno. A31
Capacidad para analizar y redactar proyectos de evacuación de edificios. A31
Capacidade de análise e síntese. B1
Capacidade de organización e planificación. B2
Capacidade de traballo en equipo B7
Compromiso ético. B13
Adaptación a novas situacións. B15
Capacidade de aplicar os coñecementos na práctica B16
Capacidade de liderado, diálogo e negociación B19
Orientación a resultados B23
Orientación ao cliente. B24
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma C1
Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro. C2
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. C3
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. C4
Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras. C5
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. C6
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida C7
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. C8

Contents
Topic Sub-topic
INTRODUCIÓN DESENVOLVEMENTO DA MATERIA, DURACIÓN, ASISTENCIA, AVALIACIÓN E MATERIAIS.
PROXECTO PROFUNDIZACIÓN NA DEFINICIÓN DO PROXECTO, AS FASES DE EELABORACIÓN DUN PROXECTO, O PROXECTO DE EDIFICACIÓN. CONCRECIÓN DO CONTIDO DO MESMO.
METODOLOXÍA DO PROXECTO ZONAS, SUBZONAS, ÁREAS E INTERRELACIÓN ENTRE ÁREAS E ZONAS. COÑECEMENTO DO ESPAZO E DOS OBXECTOS QUE O OCUPAN. PROXECTAR ÁREAS DO EDIFICIO, DORMITORIO, ESTAR, COCIÑA, BAÑO, ETC.
METODOLOXÍA DO PROXECTO CONTEXTO Y MEDIOS DO PROXECTO. PROCESO METODOLÓXICO: ANÁLISE, SÍNTESE, AVALIACIÓN. ADECUACIÓN E COHERENCIA ENTRE A PROPOSTA E OS OBXECTIVOS. ELEMENTOS GRÁFICOS E DOCUMENTAIS DO PROXECTO.
PROXECTOS DE EXECUCIÓN. CASOS PRÁCTICOS CONSISTE NA ELABORACIÓN DE DOUS PROXECTOS AO LONGO DO CUADRIMESTRE.
-O PRIMEIRO REFÍRESE Á ANÁLISE, DESENVOLVEMENTO E PLANIFICACIÓN DUN ESPAZO COMERCIAL.
-O SEGUNDO DIRÍXESE AO ÁMBITO DE USO RESIDENCIA A TRAVÉS DA PLANIFICACIÓN DUN ESPAZO DESTINADO A VIVENDA DESENVOLVENDO O PROXECTO AXEITADO A TAL FIN.
AMBAS PRÁCTICAS DESENVOLVERANSE SOBRE O MARCO FÍSICO DUN MESMO EDIFICIO ELIXIDO ENTRE OS QUE PERTENZAN Á ZONA DO ENSANCHE OU CIDADE VELLA E TEÑA RECOÑECIDO NA ORDENACIÓN URBANÍSTICA DE APLICACIÓN UN CERTO GRAO DE PROTECCIÓN. ADEMÁS AS SÚAS CARACTERÍSTICAS SERÁN AS ADECUADAS PARA POSIBILITAR UNHA INTERVENCIÓN TÉCNICA EN MATERIA DE SUPRESIÓN DE BARREIRAS ARQUITECTÓNICAS COMO A INCORPORACIÓN DE EQUIPO ASCENSOR.
METODOLOXÍA DO PROXECTO CONTEXTO E MEDIOS DO PROXECTO. PROCESO METODOLÓXICO: ANÁLISE, SÍNTESE, AVALIACIÓN. ADECUACIÓN E COHERENCIA ENTRE A PROPOSTA E OS OBXECTIVOS. ELEMENTOS GRÁFICOS E DOCUMENTAIS DO PROXECTO.
EXPERIENCIAS COMPLEMENTARIAS -COMPATIBILIZÁNDOAS CO DESENVOLVEMENTO DO CURSO, PLANTÉANSE VISITAS A EMPRESAS DO SECTOR: SHOWROOMS DE ILUMINACIÓN, PREFABRICACIÓN, ...

Planning
Methodologies / tests Competencies / Results Teaching hours (in-person & virtual) Student’s personal work hours Total hours
Document analysis A27 B1 B2 B7 B13 B16 B23 C2 C3 C4 C5 C6 0 30 30
Laboratory practice A27 A31 B1 B2 B7 B16 B23 B24 C1 C3 C6 C7 28 20 48
Problem solving A15 A29 A31 B1 B2 B7 B16 B24 C1 C3 C4 C7 C8 4 0 4
Supervised projects A15 A27 A31 B1 B2 B13 B15 B16 B19 B24 C1 C3 C6 14 40 54
Student portfolio A15 B2 B7 B15 B19 B23 C1 C4 C7 C8 4 0 4
Guest lecture / keynote speech A29 A31 B1 B13 B16 B23 C1 C4 C7 8 0 8
 
Personalized attention 2 0 2
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Document analysis UTILIZACIÓN DA BIBLIOGRAFÍA CORRESPONDENTE.
Laboratory practice SERVIRÁN ESTAS PRÁCTICAS PARA FACER CORRECCIÓNS DOS EXERCICIOS.
Problem solving FARANSE PUBLICAMENTE EN HORARIOS PRESENCIAIS ONDE TODOS PODERÁN INTERVIR DANDO O SEU PUNTO DE VISTA DA SOLUCIÓN.
Supervised projects PARTE DOS EXERCICIOS SERÁN PLANTEADOS E RESOLTOS EN HORARIO NON PRESENCIAL COA CORRESPONDENTE DISCUSIÓN E CORRECCIÓN DOS MESMOS EN HORARIO PRESENCIAL.
Student portfolio IRANSE GARDANDO TODOS OS TRABALLOS DO ALUMNO NUNHA CARPETA QUE EL MESMO DISEÑARÁ NO COMEZO DO CURSO. TERANSE SESIÓNS PERAOAIS COS ALUMNOS EN TITORÍAS PARA QUE FAGAN AUTOCORRECCIÓNS DOS TRABALLOS.
Guest lecture / keynote speech SEMANALMENTE ANTES DE QUE SE EXPOÑAN OS EXERCICIOS PRÁCTICOS, FARASE UNHA EXPOSICIÓN ORAL E NA PIZARRA DOS CONTIDOS POR PARTE DO PROFESOR QUE TRATARÁ DE TEMAS QUE VAI ABORDAR NA PRÁCTICA.

Personalized attention
Methodologies
Student portfolio
Description
IRANSE GARDANDO TODOS OS TRABALLOS DO ALUMNO NUNHA CARPETA QUE EL MESMO DISEÑARÁ NO COMEZO DO CURSO. TERANSE SESIÓNS PERAOAIS COS ALUMNOS EN TITORÍAS PARA QUE FAGAN AUTOCORRECCIÓNS DOS TRABALLOS.

Assessment
Methodologies Competencies / Results Description Qualification
Student portfolio A15 B2 B7 B15 B19 B23 C1 C4 C7 C8 IRANSE GARDANDO TODOS OS TRABALLOS DO ALUMNO NUNHA CARPETA QUE EL MESMO DISEÑARÁ NO COMEZO DO CURSO. TERANSE SESIÓNS PERAOAIS COS ALUMNOS EN TITORÍAS PARA QUE FAGAN AUTOCORRECCIÓNS DOS TRABALLOS. 2
Laboratory practice A27 A31 B1 B2 B7 B16 B23 B24 C1 C3 C6 C7 SERVIRÁN ESTAS PRÁCTICAS PARA FACER CORRECCIÓNS DOS EXERCICIOS. 51
Guest lecture / keynote speech A29 A31 B1 B13 B16 B23 C1 C4 C7 SEMANALMENTE ANTES DE QUE SE EXPOÑAN OS EXERCICIOS PRÁCTICOS, FARASE UNHA EXPOSICIÓN ORAL E NA PIZARRA DOS CONTIDOS POR PARTE DO PROFESOR QUE TRATARÁ DE TEMAS QUE VAI ABORDAR NA PRÁCTICA. 2
Problem solving A15 A29 A31 B1 B2 B7 B16 B24 C1 C3 C4 C7 C8 FARANSE PUBLICAMENTE EN HORARIOS PRESENCIAIS ONDE TODOS PODERÁN INTERVIR DANDO O SEU PUNTO DE VISTA DA SOLUCIÓN. 13
Supervised projects A15 A27 A31 B1 B2 B13 B15 B16 B19 B24 C1 C3 C6 PARTE DOS EXERCICIOS SERÁN PLANTEADOS E RESOLTOS EN HORARIO NON PRESENCIAL COA CORRESPONDENTE DISCUSIÓN E CORRECCIÓN DOS MESMOS EN HORARIO PRESENCIAL. 30
Document analysis A27 B1 B2 B7 B13 B16 B23 C2 C3 C4 C5 C6 UTILIZACIÓN DA BIBLIOGRAFÍA CORRESPONDENTE. 2
 
Assessment comments
PARA A AVALIACIÓN DA ASIGNATURA EXÍSESE UNHA ASISTENCIA REGULAR (MÍNIMA 80%) ÁS CLASES EXPOSITIVAS E INTERACTIVAS.
PARA SUPERAR A ASIGNATURA, É NECESARIO A CORRECTA REALIZACIÓN DOS TRABALLOS, ASÍ COMO O SEU SEGUIMENTO NA CLASE DE PRÁCTICAS.

Sources of information
Basic F. CHING (). ARQUITECTURA: FORMA, ESPACIO Y ORDEN. EDITORIAL GUSTAVO GILI
ERNST NEUFERT (). ARTE DE PROYECTAR EN ARQUITECTURA. EDITORIAL GUSTAVO GILI
GERARD ALLEN / RICHARD OIVER (). ARTE Y PROCESO DEL DIBUJO ARQUITECTÓNICO. EDIT. GG
F. ALCALDE (). BANCO DE DETALLES ARQUITECTÓNICOS. TECNOGRAPHIC S.L.
FRANCISCO DE GRACIA (). CONSTRUIR EN LO CONSTRUIDO: LA ARQUITECTURA COMO MODIFICACIÓN.
F. CHING Y STEVEN P. JOROSZEK (). DIBUJO Y PROYECTO. EDITORIAL GUSTAVO GILI
LEONARDO BENEVOLO (). DISEÑO DE LA CIUDAD. EDIT. GG
BRUNO MUNARI (). DISEÑO Y COMUNICACIÓN VISUAL. CONTRIBUCIÓN A UNA METODOLOGÍA DIDÁCTICA..
RUDOLF PRENZEL (). DISEÑO Y TÉCNICA DE LA REPRESENTACIÓN EN ARQUITECTURA. EDITORIAL GUSTAO GILI
JORGE SAINZ (). EL DIBUJO DE ARQUITECTURA. EDIT. NEREA
BOUDON / POUSIN (). EL DIBUJO EN LA CONCEPCIÓN ARQUITECTÓNICA. LIMUSA. NORIEGA EDITORES
INSTITUTO DE BIOMECÁNICA DE VALENCIA (1992). ERGONOMÍA Y MUEBLE.
E. J. MCCORMIK (1980). ERGONOMÍA. FACTORES HUMANOS EN INGENIERÍA Y DISEÑO. G.G.
S. GIEDION (). ESPACIO, TIEMPO Y ARQUITECTURA.. EDIT. DOSSAT
WUCIUS WON (). FUNDAMENTOS DEL DISEÑO BIDIMENSIONAL Y TRIDIMENSIONAL..
LEONARDO BENEVOLO (). HISTORIA DE LA ARQUITECTURA MODERNA. EDIT. GG
FERNÁNDEZ ALBA (). IDEOLOGÍA Y ENSEÑANZA DE LA ARQUITECTURA EN ESPAÑA. EDITORIAL TUCAR
J. PANERO, M. ZELNIK (1983). LAS DIMENSIONES HUMANAS EN LOS ESPACIOS INTERIORES. G.G.
F. CHING (). MANUAL DE DIBUJO ARQUITECTÓNICO. EDITORIAL GUSTAVO GILI
JONES CHRISTOPHER (). MÉTODOS DE DISEÑO..
LUDOVICO QUARONI (). PROYECTAR UN EDIFICIO: OCHO LECCIONES DE ARQUITECTURA. XARAIT EDICIONES
BRUNO ZEVI (). SABER VER LA ARQUITECTURA. EDIT. POSEIDON
K.D. PORTMAN (). SIGNOS Y SÍMBOLOS DE LOS DISEÑOS DE LA CONSTRUCCIÓN. EDITORIAL GUSTAVO GILI
HENRICH SCHMITT (). TRATADO DE LA CONSTRUCCIÓN. EDITORIAL GUSTAVO GILI

Complementary GONZÁLEZ VELAYOS, E. (). BREVE HISTORIA DE UNA LARGA PROFESIÓN. C.G.C.C.O.O.A.
PÉREZ GUERRA (). DICTÁMENES Y ESTUDIOS DE DERECHO URBANO. EDITORIAL MONTECORVO
RUÍZ SERRA, R. (). RÉGIMEN DE FINCAS RUINOSAS. EDITORIAL M.O.P.U.


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before
Xeometría Descritiva/670G01004
Expresión Gráfica Arquitectónica I/670G01008
Construción I/670G01009
Construción II/670G01011
Expresión Gráfica Arquitectónica II/670G01013
Instalacións I/670G01014
Construción III/670G01017
Xeometría da Representación/670G01018
Estructuras I/670G01019
Topografía/670G01020
Proxectos Técnicos I/670G01023
Instalacións II/670G01024
Estruturas II/670G01025

Subjects that are recommended to be taken simultaneously
Construción IV/670G01022

Subjects that continue the syllabus
Proxecto Fin de Grao/670G01036
Prácticas externas/670G01043

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.