Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A1 |
CE1 – Estar capacitado para investigar en temas de patrimonio cultural e bibliográfico documental |
A3 |
CE3 – Saber manexar e aplicar as novas tecnoloxías no eido do patrimonio cultural e bibliográfico documental |
B1 |
CB6 – Posuir e comprender os coñecementos que acheguen una base u oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas a miúdo nun contexto de investigación |
B5 |
CB10 – Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun xeito que haberá de se en gran medida autodirixido ou autónomo |
B9 |
CG5 – Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras |
B12 |
CG8 – Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade |
C1 |
CT1 – Capacidade de análise e síntese |
C3 |
CT3 – Habilidades para localizar e analizar información de fontes diversas |
C9 |
CT10 – Incorporas as TIC no proceso de investigación e a xestión da información, no análise de datos e a difusión e comunicación de resultados |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Coñecer as fontes para a investigación en Humanidades
- Coñecer a metodoloxía básica para a investigación en Humanidades
- Poñer en valor a importancia do patrimonio cultural en sentido amplo na formación integral do individuo como suxeito libre e crítico |
AP1 AP3
|
BP1 BP5 BP9 BP12
|
CP1 CP3 CP9
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
1. Introdución á metodoloxía para a investigación en Humanidades |
|
2. As fontes bibliográficas |
2.1. Catálogos de patrimonio bibliográfico
2.2. Bases de datos (Rebiun, CSIC)
|
3. As fontes de arquivo e os seus usos: da prosopografía á cuantitificación |
3.1. Documentación administrativa
3.2. Documentación notarial
3.3. Documentación parroquial
|
4. Os testemuños personais |
4.1. Diarios e epistolarios
4.2. As fontes orais
|
5. As fontes iconográficas e audiovisuais para a investigación social e cultural |
5.1. A pintura de xénero e as vedutas.
5.2. As fotografías
5.3. Os documentais cinematográficos
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Recensión bilbiográfica |
A1 C1 |
0 |
25 |
25 |
Prácticas a través de TIC |
A1 B5 C3 C9 |
3 |
9 |
12 |
Sesión maxistral |
B1 B12 |
7 |
0 |
7 |
Proba obxectiva |
C1 |
1 |
0 |
1 |
Análise de fontes documentais |
A3 A1 B9 C1 C3 |
5 |
25 |
30 |
|
Atención personalizada |
|
0 |
0 |
0 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Recensión bilbiográfica |
Análise e valoración do contido dunha monografía ou de artigos cientificos referidos á temática da asignatura |
Prácticas a través de TIC |
Busca, dirixida polo profesor, a través de Internet, de recursos bibliográficos e documentais referidos aos contidos da asignatura |
Sesión maxistral |
Exposición polo docente de contidos básicos do temario. |
Proba obxectiva |
Exame escrito dos contidos expostos en clase |
Análise de fontes documentais |
Traballo con diversas fontes para coñecer o seu rendemento desde o punto de vista da investigación no eido das ciencias sociales, e particularmente en Historia. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Prácticas a través de TIC |
|
Descrición |
Guiarase individualmente ao alumnado nas súas prácticas con fontes de información de acceso on line para investigación na eido das Humanidades. O obxectivo é que adquirar as claves para explotar adecuadamente de xeito autónomo diferentes tipo de documentación |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Análise de fontes documentais |
A3 A1 B9 C1 C3 |
Valorarase os froitos, en termos de información obtida, da análise de ditas fontes |
30 |
Recensión bilbiográfica |
A1 C1 |
Considerarase a claridade expositiva, a capacidade analítica, de compresión e de síntese respecto do material obxecto de recensión |
30 |
Prácticas a través de TIC |
A1 B5 C3 C9 |
Valorarse o empeño do alumno na aprendizaxe e o resultado de ditas prácticas en horas presenciais e non presenciais |
20 |
Proba obxectiva |
C1 |
Puntuarse o examen escrito sobre contidos impartidos en clase en función dos coñecementos demostrados nesta proba e tamén valorase a claridade expositiva e o nivel léxico-gramatical |
20 |
|
Observacións avaliación |
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Burke, Peter [et. al] (2009). Formas de hacer historia. Madrid. Alianza Editorial
Vilar, Pierre (2013). Iniciación al vocabulario del análisis histórico / Pierre Vilar. Barcelona: Crítica (reed.)
Cardoso, Ciro Flamarion S. (2000). Introducción al trabajo de la investigación histórica : conocimiento, método e historia . Barcelona : Crítica (5ª ed)
Aróstegui, Julio (1995). La investigación histórica: teoría y método. Barcelona: Crítica
Hernández Sandoica, Elena (2004). Tendencias historiográficas actuales : escribir historia hoy. Madrid. Akal |
|
Bibliografía complementaria
|
Llona, Miren (coord.) (2012). Entreverse : teoría y metodología práctica de las fuentes orales . Bilbao : Servicio Editorial de la Universidad del País Vasco
Carreras, Albert y Tafunell Xavier (coords.) (2005). Estadísticas históricas de España : Siglos XIX-XX . Madrid : Fundación BBVA
Box-Steffensmeier, Janet M. y Bradford S. Jones (2004). Event history modeling : a guide for social scientists . Cambridge ; New York : Cambridge University Press
Coll, Sebastián y Fortea, José Ignacio (1995-2002). Guía de fuentes cuantitativas para la historia económica de España . Madrid: Banco de España, Servicio de Estudios
Chaunu, Pierre (1987). Historia cuantitativa, historia serial. México: Fondo de Cultura Económica
Bernardo Ares, José Manuel de y Calvo Cuenca, Antonio (2005). Historia e informática : metodología interdisciplinar de la investigación histórica . Córdoba : Servicio de Publicaciones, Universidad de Córdoba : Servicio de Publicaciones de CajaSur
Genet, Jean-Philippe y Lottes, Günter (1996). L'Etat moderne et les élites, XIIIe-XIIIe siècles : apports et limites de méthode prosographique : actes du Colloque International CNRS-Paris I, 16-19 octobre 1991 . Paris : Publications de la Sorbonne
Plummer, K. (1989). Los documentos personales. Introducción a los problemas y la bibliografía del método humanista. Madrid: S. XXI
Burke, Peter (2001). Visto y no visto: el uso de la imagen como documento histórico . Barcelona: Crítica |
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|