Competencias do título |
Código
|
Competencias do título
|
A2 |
CE2 – Coñecer e manexar as técnicas museográficas e historiográficas |
A3 |
CE3 – Saber manexar e aplicar as novas tecnoloxías no eido do patrimonio cultural e bibliográfico documental |
A5 |
CE5 – Estar capacitado para a xestión en museos |
A6 |
CE6 – Estar capacitado para a xestión en arquivos históricos e bibliotecas patrimoniais |
A7 |
CE7 – Coñecer o marco xurídico e as institucións que regulan a protección e conservación do patrimonio cultural e bibliográfico-documental |
A8 |
CE8 – Estar capacitado para a posta en valor e a difusión do patrimonio culturale bibliográfico documental |
A9 |
CE9 – Ter capacidade como xestor cultural e patrimonial |
A10 |
CE10 – Estar capacitado para deseñar, xestionar e organizar exposicións permanentes e temporais |
A11 |
CE11 – Estar capacitado para a xestion no ámbito do turismo cultural e patrimonial |
A12 |
CE12 – Coñecer os museos, arquivos e bibliotecas desde un punto de vista diacrónico |
A14 |
CE14 – Contribuír ao deseño e mellora de dontenedores e de proxectos culturais e patrimoniais |
A15 |
CE15 – Ter capacidade para catalogar e organizar coleccións patrimoniais |
B1 |
CB6 – Posuir e comprender os coñecementos que acheguen una base u oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas a miúdo nun contexto de investigación |
B2 |
CB7 – Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos nunha base ou oportunidade de resolución de problemas en contornos novos ou poco coñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo |
B3 |
CB8 – Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partires dunha información que sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexión sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos. |
B4 |
CB9 – Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusións e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan a públicos especializados e non especializados dun modo claro e sin ambigüidades |
B6 |
CG1 – Expresarse correctamente, tanto de xeito oral como escrita nas linguas oficiais da comunidade autónoma |
B7 |
CG2 – Dominar a expresión e a comprensión de xeito oral ou escrita dun idioma estranxeiro |
B9 |
CG5 – Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras |
B10 |
CG6 – Valorar críticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información disponible para resolver os problemas cos que deben de enfrontarse |
B11 |
CG7 – Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da súa vida |
C1 |
CT1 – Capacidade de análise e síntese |
C2 |
CT2 – Capacidade de resolución de problemas |
C4 |
CT4 – Capacidade de crítica e autocrítica |
C6 |
CT6 – Capacidade de organización e planificación |
C8 |
CT8 – Traballar de forma colaborativa |
C9 |
CT10 – Incorporas as TIC no proceso de investigación e a xestión da información, no análise de datos e a difusión e comunicación de resultados |
C10 |
CT11 – Ter capacidade para actualizar os coñecementos, metodoloxías e estratexias na práctica profesional |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias do título |
Coñecemento da formación e desenvolvemento das coleccións patrimoniais nas bibliotecas
|
AP3 AP7 AP11 AP15
|
BP2 BP3 BP4 BP6 BP10 BP11
|
CP1 CP6
|
Coñecemento e adquisición de habilidades na organización e posta en servicio das coleccións patrimoniais nas bibliotecas |
AP8 AP9 AP10 AP15
|
BP10 BP11
|
CP1 CP2 CP6 CP8
|
Dominio da terminoloxía da materia en inglés e francés |
|
BP7
|
|
Coñecemento da organización e xestión dos arquivos históricos |
AP2 AP5 AP6 AP9 AP12 AP14
|
BP1 BP9
|
CP4 CP9 CP10
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Módulo de Xestión de Arquivos |
Tema 1. Xestión arquivística dos fondos documentais.
Tema 2. Arquivos históricos: pasado e presente. |
Módulo de organización e xestión de bibliotecas |
Tema 3. Panorama xeral da formación e tipos das coleccións patrimoniais
Tema 4. Adquisición de coleccións patrimoniais: Depósito Legal, compra, doazóns e depósitos.
Tema 5. Organización e posta en valor das coleccións patrimoniais en bibliotecas |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias |
Horas presenciais |
Horas non presenciais / traballo autónomo |
Horas totais |
Lecturas |
A7 A10 A15 B3 B7 B9 B10 B11 C4 |
0 |
4 |
4 |
Resumo |
A7 A10 A15 B4 B6 C1 |
0 |
3 |
3 |
Traballos tutelados |
A3 A6 A8 A9 A11 B2 B3 B10 C2 C6 C8 C9 |
0 |
32 |
32 |
Prácticas a través de TIC |
B3 B4 B10 |
2 |
4 |
6 |
Proba de resposta múltiple |
A7 A8 A9 A15 B3 C1 C2 C6 |
1 |
11 |
12 |
Sesión maxistral |
A2 A5 A6 A7 A8 A9 A10 A11 A12 A14 A15 B1 B10 B11 C10 |
16 |
0 |
16 |
|
Atención personalizada |
|
2 |
0 |
2 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Lecturas |
Textos propostos polo profesorado que complementan os contidos da sesión maxistral |
Resumo |
Sínteses e comentarios escritos das lecturas propostas |
Traballos tutelados |
Desenvolvemento de aspectos teóricos e prácticos dunha temática proposta polo profesorado |
Prácticas a través de TIC |
Desenvolvemento de supostos teórico-prácticos |
Proba de resposta múltiple |
Test |
Sesión maxistral |
Exposición oral do profesorado dos contidos fundamentais da materia, co apoio das TIC. Resolución de problemas do alumnado |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Resumo |
Traballos tutelados |
Sesión maxistral |
Prácticas a través de TIC |
|
Descrición |
Resolución de problemas do alumnado
Revisión do esquema, apoio bibliográfico e resolución de problemas do alumnado
Resolución de problemas do alumnado. Motivación á participación |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias |
Descrición
|
Cualificación
|
Proba de resposta múltiple |
A7 A8 A9 A15 B3 C1 C2 C6 |
Valorase o coñecemento dos contidos expostos na sesión maxistral |
25 |
Resumo |
A7 A10 A15 B4 B6 C1 |
Valorase a capacidade de identificar a información pertinente, a capacidade de síntese, a interrelación con outras materias, e a expresión escrita |
20 |
Traballos tutelados |
A3 A6 A8 A9 A11 B2 B3 B10 C2 C6 C8 C9 |
Valorase a capacidade de desenvolver a temática proposta, a estrutura dos contidos, a bibliografía empregada, e a expresión escrita |
30 |
Prácticas a través de TIC |
B3 B4 B10 |
Valoración de resultados e claridade expositiva |
25 |
|
Observacións avaliación |
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
García, Idalia (2006). Acceso y disfrute de libros antiguos y documentos históricos como un derecho cultural en México, en Anales de Documentación, 9 (2006), 53-67. Murcia
Marcetteau-Paul, A., Mouren, R., Syren,A-P. (2010). Constituer, conserver, acceder au patrimoine, en ABF: Le métier de bibliothècaire. Paris
Overholt, John H. (2013). Five theses on the future of special collections, RMB: A Journal of Rare Books, Manuscripts, and Cultural Heritage 14(1): 15-20. Harvard
Varela-Orol, Concha (2014). Las colecciones patrimoniales en las bibliotecas españolas: dialéctica entre legislación y prácticas. Revista Española de Documentación Científica, 37(3):e054. Madrid
Oddos, Jean Paul, dir. (1995). Le patrimoine: histoire, pratiques et perspectives. Paris
Mouren, Raphaële, dir. (2007). Manuel du patrimoine en bibliothèque. Paris
Abdelaziz Abid (1998). Memoria del Mundo: conservando nuestro patrimonio documental. México
Bourgeaux, Laure (2009). Musées et bibliothèques sur Internet : le patrimoine au défi du numérique. Paris
Varela-Orol, Concha (2011). Museos, arquivos e bibliotecas, patrimonio común. Santiago de Compostela
Consello da Cultura Galega (2012). Recomendacións para o acceso ao patrimonio moble de GaliciaBLE DE GALICIA. Santiago de Compostela |
Barbadillo, J. 2014. Apuntes sobre ISAD(G) y la descripción archivística normalizada. Gran Canaria: Anroart.
Bonal, J. L. 2001. La descripción archivística normalizada: origen, fundamentos, principios y técnicas. Gijón: Trea
Cruz Mundet, J. R. 2010. Manual de Archivística. Madrid: Fundación Germán Sánchez Ruipérez.
Latorre, R. 2004. "La ISAD(G) y la gestión documental". En: La descripción multinivel en los archivos municipales. Madrid: Consejería de Cultura y Deportes. pp245-258.
López Gómez, P. 2005. "Fuentes para la historia local en el Archivo del Reino de Galicia: la administración y los ayuntamientos gallegos". En: Anuario Brigantino, 28: 277-302.
López Gómez, P. 2002. "La evaluación de los estudios de Archivística en el último cuarto de siglo". En: Documentación de las Ciencias de la Información, 25:129-146.
Núñez, E. 2009. Organización y gestión de archivos. Gijón: Trea.
|
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|