Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A1 |
Coñocemento das producións culturais da Humanidade (Arte, Pensamento, Literatura e Institucións) |
A2 |
Coñocemento do pasado desde un punto de vista diacrónico |
A3 |
Coñocemento do espazo e do territorio |
A4 |
Coñocemento dos diferentes bens e recursos patrimoniais e do seu réxime xurídico |
A6 |
Coñecemento do comportamento humano individual e social |
A7 |
Coñecemento sincrónico y diacrónico de diversas realidades culturais actuáis |
A8 |
Coñocemento básico da realidade socio-política contemporánea |
A10 |
Coñecemento de linguas modernas |
A11 |
Coñecemento das técnicas e métodos de traballo e análise das ciencias humanas e sociais |
A12 |
Uso correcto, oral e escrita, das linguas propias |
B1 |
Aprender a aprender. |
B2 |
Resolver problemas de forma efectiva. |
B3 |
Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo |
B4 |
Traballar de forma autónoma con iniciativa |
B5 |
Traballar de forma colaborativa. |
B7 |
Comunicarse de maneira efectiva nun contorno de traballo |
B8 |
Comunicación oral e escrita nas linguas propias |
B10 |
Capacidade de análise e de síntese. |
B11 |
Capacidade de xestión da información relevantes. |
B12 |
Capacidade de integración en equipos multidisciplinares |
B16 |
Capacidade para a adaptación a cambios no contorno |
B21 |
Sensibilidade social, senso da xustiza e da equidade e sensibilidade cara á desigualdade |
B22 |
Sensibilidade polo medio ambiente e a súa protección. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Conocer el proceso de los acontecimientos históricos producidos en la España Contemporánea.
Conocer los cambios y permanencias en la España Contemporánea.
Conocer las fuentes de información utilizadas en la Historia de España Contemporánea.
Conocer las metodologías y herramientas adecuadas para la elaboración de trabajos.
Aprender a exponer oralmente y por escrito.
Fomentar a través del conocimiento un mejor ejerccio de la ciudadanía.
Tomar conciencia de la necesidad de un aprendizaje continuo. |
A1 A2 A3 A4 A6 A7 A8 A10 A11 A12
|
B1 B2 B3 B4 B5 B7 B8 B10 B11 B12 B16 B21 B22
|
C1 C3 C4 C6 C7
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
I. La crisis del Antiguo Régimen y la construcción del Estado liberal(1808-1874). |
I.1. Guerra y revolución (1808-1814): reformismo y revolución política.
I.2. La crisis definitiva del Antiguo Régimen: el segundo reinado de Fernando VII (1814-1833).
I.3. El período isabelino: Regencias y construcción del Estado liberal(1833-1868).
I.4. El sexenio democrático(1868-1874). La I República.
I.5. Del estancamiento económico a la expansión capitalista. |
II. La Restauración(1874-1923). |
II.1. La Restauración monárquica: la configuración del régimen en los reinados borbónicos y la Regencia (1874-1923). La crisis del parlamentarismo(desde 1914).
II.2. Las realidades socio-económicas de la Restauración(1874-1923). La cuestión social. |
III. Dictadura, República y Guerra Civil (1923-1939). |
III.1. La Dictadura de Primo de Rivera y la "dictablanda" (1923-1931).
III.2. La II República (1931-1936).
III.3. La Guerra Civil (1936-1939). |
IV. Franquismo y Transición Democrática |
IV.1. La época franquista(1939-1975).
IV.2.La Transición Democrática. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Lecturas |
A1 A2 A3 A6 A7 A8 B1 B3 B4 B10 B11 C4 C6 C7 |
0 |
40 |
40 |
Sesión maxistral |
A2 A6 A7 A8 B3 B7 B11 B16 B21 C1 C4 C6 C7 |
21 |
0 |
21 |
Discusión dirixida |
A2 A3 A6 A7 A8 B1 B3 B5 B8 B10 B22 C1 |
11 |
8 |
19 |
Traballos tutelados |
A2 A6 A7 A8 A10 A11 B1 B2 B3 B4 B10 B11 B12 C1 C3 C6 |
6 |
50 |
56 |
Proba obxectiva |
A2 A6 A7 A8 B10 B11 C1 |
2 |
0 |
2 |
Análise de fontes documentais |
A1 A2 A4 A6 A7 A11 A12 B1 B3 B4 B5 B8 B10 B11 B12 C3 C6 |
0 |
10 |
10 |
|
Atención personalizada |
|
2 |
0 |
2 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Lecturas |
Lectura a cargo del alumno de monografías u otro material bibliográfico seleccionado y recomendado por la profesora. Estas lecturas estarán relacionadas preferentemente con las propuestas del temario de "Historia de España Contemporánea". |
Sesión maxistral |
Exposiciones explicativas que realizará la profesora sobre cuestiones axiales relacionadas con el temario de "Historia de España Contemporánea". |
Discusión dirixida |
Debate en el aula sobre los contenidos de materiales previamente seleccionados y distribidos por la profesora y preparados por los alumnos, o bien sobre las exposiciones orales de carácter monográfico e individualizado que realicen los alumnos en el aula. La profesora orientará la discusión en la que deberán participar todos los alumnos. |
Traballos tutelados |
Consisten en trabajos individuales hechos por los alumnos sobre temas del programa de "Historia de España Contemporánea". Para su realización cada alumno deberá consultar bibliografía especializada y/o fuentes documentales y seguir las pautas dadas por la profesora. |
Proba obxectiva |
Consiste en un examen escrito sobre los contenidos de "Historia de España Contemporáea", estudiados durante el curso. |
Análise de fontes documentais |
Consulta, por parte del alumno, de fuentes históricas documentales, propias de "Historia de España Contemporánea", para iniciarse en su conocimiento y en la metodología aplicada a las mismas. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Discusión dirixida |
Traballos tutelados |
Proba obxectiva |
|
Descrición |
En el caso de la "discusión dirigida" la profesora ayudará a seleccionar el tema objeto de debate. Para su preparación cada alumno deberá consultar la bibliografía recomendada. Corresponderá también a la profesora fijar las pautas metodológicas precisas para encauzar la discusión.
En la realización de los "trabajos tutelados" dentro de la materia "Historia de España Contemporánea", la profesora instruirá al alumno en las metodologías aplicables, proporcionará referencias bibliográficas de carácter general, y hará un seguimiento periódico del trabajo. Al alumno corresponderá completar la relación bibliográfica en una primera fase de prospectiva y acercamiento a la información, y elaborar el trabajo de acuerdo con un planteamiento que habrá de ser presentado previamente a la profesora.
Respecto a la "prueba objetiva" la profesora deberá informar sobre la modalidad de examen a realizar en la asignatura de "Historia de España Contemporánea" y sobre los criterios de valoración. Además corresponderá a la profesora aclarar cualquier duda sobre la formulación de las preguntas y/o de los temas.
|
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Discusión dirixida |
A2 A3 A6 A7 A8 B1 B3 B5 B8 B10 B22 C1 |
Se valorará especialmente la capacidad del alumno para argumentar de manera organizada y fundamentada, y para contrastar la opinión propia con la de los compañeros. |
20 |
Traballos tutelados |
A2 A6 A7 A8 A10 A11 B1 B2 B3 B4 B10 B11 B12 C1 C3 C6 |
Se valorará sobre todo el planteamiento, la organización de la información y la bibliografía consultada. |
30 |
Proba obxectiva |
A2 A6 A7 A8 B10 B11 C1 |
Se valorará de manera preferente en las respuestas de los alumnos, la articulación de la exposición y la adecuación a las cuestiones formuladas. |
50 |
|
Observacións avaliación |
Será requisito imprescindible para aprobar la asignatura superar la "prueba objetiva". En el supuesto que el alumno no apruebe el examen en el acta aparecerá solamente la nota de la prueba objetiva.
Las faltas de ortografía, graves y reiteradas, pueden ser motivo de suspenso. En cualquier caso pueden suponer una disminución de la calificación final.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
(). .
Bahamonde, A y Martínez, J.A. ( 1998). Historia de España siglo XIX.. Madrid, Cátedra
Avilés Farré, J (et ali). ( 2002). Historia política 1875-1939.. Madrid, Ediciones Istmo.
Carreras, A. (1990). Industrialización española. Estudios de historia cuantitativa.. Madrid
Jover Zamora, J. M ª (2001). España: Sociedad, Política y Civilización, (Siglos XIX-XX). Barcelona, Areté
Comín Comín, F. (1988). Hacienda y economía en la España contemporánea (1800-1936).. Madrid.
Martínez, J.A. (1999). Historia de España. Siglo XX (1939-1996). . Madrid, Cátedra
Paredes, J. (Coord.). (2004). Historia de España. Siglo XX.. Barcelona, Ariel.
Martínez Cuadrado, M. (1991). La burguesía conservadora (1874-1931).. Madrid, Alianza.
Artola, M. (1973). La burguesía revolucionaria(1808-1869).. Madrid, Alianza.
Fontana, J. (2009). La época del liberalismo.. Madrid, Marcial Pons-Crítica.
Juliá, S., García Delgado, J.L., Jiménez, J.C., Fusi, J.P. (2007). La España del siglo XX.. Madrid, Marcial Pons
Esdail, Ch. (2001). La quiebra del liberalismo(1808-1936).. Barcelona, Crítica. |
|
Bibliografía complementaria
|
(). .
Lida, C. (1995). Antecedentes y desarrollo del movimiento obrero español (1835-1888). . Madrid.
Cañellas Mas, A (ed.). (2013). Conservadores y tradicionalistas en la España del s. XX..
Bardavio, J. (2009). Crónica de la Transición, 1973-1978.. Ediciones B.
Bernal García, F. (2010). El sindicalismo vertical. Burocracia, control laboral y representación de intereses en la España franquista (1936-1951). .
Capel, R. M. (1986). El trabajo y la educación de la mujer en España.. Madrid, MTSS.
Winston, C. m. (1989). La clase trabajadora y la derecha en España. . Madrid, Cátedra.
Riquer, Borja de. (2009). La dictadura de Franco.. Madrid, Marcial Pons-Crítica.
Moradiellos, E. (2000). La España de Franco(1939-1975). Política y sociedad.. Madrid, Síntesis.
Castells, L.(Ed.). (1995). La historia de la vida cotidiana. Ayer, n º 19. Madrid.
Cacho Viu, V. (1962). La Institución Libre de Enseñanza. Orígenes y etapa universitaria (1860-1881).. Madrid
Gil Novales, A. (Ed.). (2001). La revolución liberal.. Madrid, edicione del Orto.
Luengo, F, Aizpuru, M. (2013). La segunda república y la guerra civil. .
Tuñón de Lara, M. (1976). La Segunda República. 2 vol.. Madrid, Siglo XXI.
Tussell, J. (2007). La transición a la democracia (España 1975-1982).. Espasa.
Álvarez Junco, J. (2001). Mater Dolorosa. La idea de España en el siglo XIX.. Madrid, Taurus.
Puelles Benitez, M. de. (2008). Modernidad, republicanismo y democracia: una historia de la educación en España..
Menendez Alzamora, M., Robles Egea, A., (ed.). (2013). Pensamiento político en la España contemporánea..
Malefakis, E. (1971). Reforma agraria y revolución campesina en la España del siglo XX.. Barcelona, Ariel.
Casanova, J. (2009). República y guerra civil.. Madrid, Marcial Pons-Crítica |
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Introdución á Historia/710G01002 | Literatura Española/710G01010 | Historia Antiga/710G01011 | Historia Medieval/710G01016 | Historia de América e da Expansión Europea/710G01021 | Historia Moderna/710G01024 | Antropoloxía Social e Problemas Actuais/710G01025 | Historia Contemporánea/710G01026 | Arte Contemporánea/710G01028 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
Historia de Galicia/710G01041 |
|
Materias que continúan o temario |
|
|