Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A19 |
Coñocemento da realidade nacional e internacional en materia de políticas e servizos de información e das industrias da cultura |
A20 |
Coñocemento e aplicación das tecnoloxías da información que se empregan nas unidades de servizos de información nos procesos de transferencia de información |
A23 |
Coñocemento da natureza da información e dos documentos, dos diversos modos de produción e do seu ciclo de xestión, dos aspectos legais e éticos e do seu uso e transferencias, e das fontes principais de información en calquera soporte, e ao longo do tempo. |
A24 |
Coñocemento, comprensión e aplicación dos principios teóricos e metodolóxicos e das técnicas para a planificación, organización e avaliación do sistema de unidades e servizos da información |
A25 |
Coñecemento, comprensión e aplicación dos principios e metodolóxicos, e das técnicas e normativas para a creación e autenticación, reunión, selección, organización, representación, preservación, recuperación, acceso, difusión e intercambio, e avaliación da información e dos recursos informáticos |
A26 |
Habilidades na obtención, tratamento e interpretación de datos sobre unidades e servizos de información, nos procesos de produción, transferencia e uso da información e da actividade científica |
B1 |
Aprender a aprender. |
B2 |
Resolver problemas de forma efectiva. |
B3 |
Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo |
B4 |
Traballar de forma autónoma con iniciativa |
B5 |
Traballar de forma colaborativa. |
B6 |
Comportarse con ética e responsabilidade social como ciudadano e como profesional |
B10 |
Capacidade de análise e de síntese. |
B11 |
Capacidade de xestión da información relevantes. |
B16 |
Capacidade para a adaptación a cambios no contorno |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C5 |
Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Definir a natureza, tipoloxía, evolución, estrutura e utilidade das fontes de información.
|
A19 A20 A23 A24 A25 A26
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B10 B11 B16
|
|
Identificar as principais fontes de información de carácter xeral.
|
A19 A23
|
B1 B3 B11
|
|
Definir a metodoloxía de análise e avaliación das fontes de información de carácter xeral.
|
A25 A26
|
B2 B10 B16
|
C5
|
Deseñar e elaborar diferentes tipos de bibliografía e recursos de información.
|
A20 A23 A24
|
B2 B3 B4 B5 B11 B16
|
C1
|
Utilizar adecuadamente fontes e recursos de información.
|
A19 A25
|
B1 B2 B10 B11
|
C1 C3 C4 C5 C6
|
Asumir responsabilidades na difusión do coñecemento a través da selección e difusión de recursos de información relevantes e pertinentes.
|
|
B6 B10 B11
|
C4 C5
|
Compartir coñecementos e experiencias con outros colegas.
|
|
B5 B6
|
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
1. AS FONTES DE INFORMACIÓN |
1.1 Concepto
1.2 Tipoloxía
1.3 Análise e avaliación
|
2. BIBLIOGRAFÍA: CONCEPTO, HISTORIA E APLICACIÓNS
|
2.1 Concepto
2.2 Evolución histórica
2.3 Diseño y elaboración de repertorios bibliográficos y recursos de información
|
3. FONTES DE INFORMACIÓN I. INSTRUMENTOS PARA A BÚSQUEDA INDIRECTA DE INFORMACIÓN
|
3.1 Bibliografías
3.2 Catálogos de bibliotecas e catálogos colectivos
3.3 Bases de datos
3.4 Outros recursos de información
|
4. FONTES DE INFORMACIÓN II. INSTRUMENTOS PARA LA BÚSQUEDA DIRECTA DE INFORMACIÓN |
4.1 Enciclopedias
4.2 Diccionarios
4.3 Fuentes biográficas
4.4 Anuarios, directorios, cronoloxías
4.5 Outros recursos de información
|
5. FERRAMENTAS DE LOCALIZACIÓN DE RECURSOS DE INFORMACIÓN EN INTERNET
|
5.1 Introducción
5.2 Motores de búsqueda
5.3 Directorios temáticos
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Proba de resposta múltiple |
A19 A23 A25 B3 B6 C4 |
2 |
16 |
18 |
Prácticas a través de TIC |
A20 B5 B10 B11 C3 |
12 |
12 |
24 |
Sesión maxistral |
A19 A23 A25 B3 B6 C4 |
23 |
0 |
23 |
Traballos tutelados |
A24 A25 A26 B11 B10 B6 B16 B5 B4 B2 B1 C1 C4 C5 C6 |
5 |
66 |
71 |
Lecturas |
A19 A23 C1 |
2 |
10 |
12 |
|
Atención personalizada |
|
2 |
0 |
2 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Proba de resposta múltiple |
Proba obxectiva que consiste en formular unha cuestión en forma de pregunta directa ou de afirmación incompleta, e varias opcións ou alternativas de resposta que proporcionan posibles solucións, das que só unha delas é válida.
|
Prácticas a través de TIC |
Actividades de carácter práctico que permiten ao alumnado aprender de forma efectiva a teoría dun ámbito de coñecemento. Realizaranse procuras bibliográficas, procuras de información e consultas a diferentes recursos accesibles a través de Internet.
|
Sesión maxistral |
Desenvolvemento expositivo dos contidos esenciais correspondentes aos temas en que se divide o programa. Visualización de exemplos e modelos. Resposta a dúbidas e preguntas.
|
Traballos tutelados |
Estarán orientados á aplicación dos conceptos e técnicas da materia de forma autónoma por parte do alumnado, contando sempre coa atención personalizada e seguimento da docente. Os traballos elaboraranse de acordo coas pautas formais e de contido proporcionadas pola profesora.
|
Lecturas |
Inclúese baixo este epígrafe o resumo e comentario de lecturas, vídeos, conferencias, etc. Trátase de actividades que permiten profundar nos contidos traballados.
|
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Traballos tutelados |
|
Descrición |
Este tipo de atención terá especial peso nos traballos tutelados, para os cales a docente irá marcando as pautas a seguir en cada caso, podendo propor as variacións ou modificacións necesarias.
Con carácter xeral, e en todas as metodoloxías aplicadas, utilizaranse as tutorías presenciais, o correo electrónico e a plataforma informática da UDC.
|
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Traballos tutelados |
A24 A25 A26 B11 B10 B6 B16 B5 B4 B2 B1 C1 C4 C5 C6 |
Computará a adecuación ás pautas marcadas (contido e presentación), a aplicación dos coñecementos adquiridos, a coherencia entre a proposta e o seu desenvolvemento, as iniciativas, a resolución de problemas, fontes e bibliografía utilizada, e entrega no prazo establecido. E a presentación oral.
|
50 |
Prácticas a través de TIC |
A20 B5 B10 B11 C3 |
Avaliaranse as prácticas de acordo coa asistencia e a execución das prácticas sinaladas.
|
10 |
Proba de resposta múltiple |
A19 A23 A25 B3 B6 C4 |
Exame tipo test.
|
30 |
Lecturas |
A19 A23 C1 |
Avaliarase a entrega na data establecida, síntese e reflexión persoal do asunto tratado.
|
10 |
|
Observacións avaliación |
<p> A realización dos traballos tutelados é requisito imprescindible para presentarse á proba obxectiva. Para aprobar a materia deberán superarse tanto a proba de resposta múltiple como os traballos tutelados. As notas dos traballos tutelados, individuais e en grupo, en caso de ser positivas, conservarase para as dúas probas sucesivas do ano académico; en caso de nota negativa, e tamén para as dúas probas sucesivas, poderase/n reelaborar o/o traballo/s presentado/s inicialmente ou presentar un novo traballo, sempre de acordo coa profesora.
As entregas das prácticas e lecturas terán que presentarse na data establecida. Nestes casos, non hai opción á súa repetición nin entrega posterior.
</p>
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
CODINA BONILLA, Lluís (). Análisis y métodos en Ciencias de la Información. http://www.lluiscodina.com/
RODRÍGUEZ BRAVO, Blanca (2011). Apuntes sobre representación y organizació de la información. Gijón: Trea
ABADAL FALGUERAS, Ernest; CODINA BONILLA, Lluís (2005). Bases de datos documentales: características, funciones y métodos. Madrid: Síntesis
FERRAN FERRER, Núria; PÉREZ-MONTORO, Mario (2009). Búsqueda y recuperación de la información. Barcelona: UOC
MERLO VEGA, José Antonio (2009). cInformación y referencia en entornos digitales: desarrollo de los servicios bibliotecarios de consulta. Murcia: Universidad de Murcia
GALLEGO LORENZO, Josefa; JUNCÀ CAMPDEPARDÓS, Manuela (2009). Fuentes de información. http://ocw.uoc.edu/informacio-i-comunicacio/fonts-dinformacio-i/Course_listing
DELGADO CASADO, Juan (2005). Introducción a la bibliografía: los repertorios bibliográficos y su elaboración. . Madrid: Arco/Libros
MALDONADO, Ángeles; RODRÍGUEZ YUNTA, Luís (coord.) (2006). La información especializada en Internet. Madrid: Consejo Superior de Investigaciones Científicas
TORRES RAMÍREZ, Isabel de (coord.) (1998). Las fuentes de información: estudios teórico-prácticos. Madrid: Síntesis
CORDON GARCÍA, José Antonio et al (). Las nuevas fuentes de información: información y búsqueda documental en el contexto de la web 2.0. Madrid: Pirámide
CARRIZO, Gloria; IRURETA-GOYEAN, Pilar; LÓPEZ DE QUINTANA, Eugenio (2000). Manual de fuentes de información. Madrid: CEGAL
CORDÓN GARCÍA, José Antonio; GARCÍA, José Antonio; LÓPEZ LUCAS, Jesús; VAQUERO PULIDO, José Raúl (2001). Manual de investigación bibliográfica y documental. Madrid: Pirámide
TORRES RAMÍREZ, Isabel de (1996). Qué es la bibliografía: introducción para estudiantes de Biblioteconomía y Documentación . Granada: Universidad de Granada |
|
Bibliografía complementaria
|
Boletín de la ANABAD (). .
BiD (). http://www.ub.es/biblio/bid/.
Revista Española de Documentación Científica (). http://redc.revistas.csic.es/index.php/redc.
Anales de Documentación (). http://revistas.um.es/analesdoc/index.
El Profesional de la Información (). http://www.elprofesionaldelainformacion.com/. |
* La bibliografía básica se incrementará a lo largo del curso con la bibliografía básica y complementaria de cada tema, que incluirá artículos de revistas especializadas y recursos en Internet.
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Xestión da Información Fundamentos e Teoría/710G02073 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
Documentación Xeral/710G02011 |
|
Materias que continúan o temario |
Fontes de Información Especializadas/710G02024 | Bibliotecas Dixitais/710G02036 | Fontes de Información en Ciencia e Tecnoloxía/710G02037 | Deseño de Recursos Informativos en Web/710G02039 | Recuperación e Avaliación de Información Electrónica/710G02040 |
|
|