Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A1 |
Coñecemento da natureza da información e dos documentos, dos seus diversos modos de produción e do seu ciclo de xestión, dos aspectos legais e éticos do seu uso e transferencia, e das fontes principais de intormación en calquera soporte, e ao longo do tempo. |
A2 |
Coñecemento, comprensión, aplicación e valoración dos principios teóricos e metodolóxicoa, e das técnicas para a planificación, organización e avaliación de sistemas, unidades e servizos de información. |
A3 |
Coñecemento, comprensión e aplicación dos principios teóricos e metodolóxicos, e das técnicas para a creación e eutentificación, reunión, selección, organización, representación, preservación, recuperación, acceso, difusión e intercambio, e avaliación da información e dos recursos informáticos. |
A4 |
Coñecemento, comprensión e aplicación dos principios teóricos e metodolóxicos para o estudo, a análise, a avaliación e a mellora dos procesos de produción, transferencia e uso da información e da actividade científica. |
A5 |
Coñecemento e aplicación das tecnoloxías da información que se emplea nas unidades e servizos de información e nos procesos e transferencia da información. |
A6 |
Coñocemento da realidade nacional e internacional en materia de políticas e servizos de información e das industrias da cultura |
A7 |
Habilidades para analizar, asesorar e formar a produtores, usuarios e clientes de servizos de información, así como nos procesos de negociación e comunicación |
B1 |
Que os estudantes demostrasen posuir e comprender coñecementos nun área de estudo que parte da bas da educación secundaria xera, e adoitan encontrare a un nivel que, se ben se apoia en libros de texto avanzados, inclúe tamán algún aspectos que implican coñecementos procedentes da vangarda do seu campo de estudo. |
B4 |
Que os estudantes poidan transmitir información, ideas, problemas e solución a un público tanto especializado como non especializado |
B5 |
Que os estudantes desenvolverán aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprender os estudos posteriores cun alto grao de autonomía |
B6 |
Capacidade de análise e de sintese aplicaa á xestión e organización da información |
B7 |
Capacidade da xestión da información relevante |
C3 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solución baseadas no coñecemento e orientadas cara o ben común |
C4 |
Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras |
C5 |
Valorar críticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas a os que deben de enfrontarse |
C6 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia do aprendizaxe ao longo da vida |
C7 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade |
C8 |
Aprender a aprender |
C11 |
Traballar de xeito autónomo con iniciativa |
C12 |
Traballar de xeito colaborativo |
C13 |
Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional |
C15 |
Capacidade de organización e planificación do traballo propio |
C16 |
Capacidade de integración en equipos multidisciplinares |
C17 |
Recoñecemento da diversidade y multiculturalidade no ámbito do exercicio profesional |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Coñecemento da Biblioteconomía no marco das CC. da Información e a súa relación con outras CC. sociais |
A2 A5
|
|
|
Dominio do vocabulario e terminoloxía da materia |
A1
|
B4 B7
|
C5 C6 C8 C11 C12
|
Coñecemento do sistema galego e español de bibliotecas |
A2 A3 A6 A7
|
B4 B5 B6
|
C3 C5 C6 C7
|
Formación de profesionais que poden desenvolver as súas funcións en bibliotecas e outras unidades de información |
A2 A4 A5 A6 A7
|
B1 B4 B5 B6
|
C3 C4 C5 C6 C13 C15 C16 C17
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
1. Módulo 1. Biblioteconomía e Ciencias da Información
2. Módulo 2. Concepto e tipoloxía de bibliotecas
3. Módulo 3. Os procesos técnicos nas bibliotecas
4. Módulo 4. Servizos ó usuario
5. Módulo 5. Cooperación, Sistemas e redes bibliotecarias |
• M1. Tema 1. Concepto de Biblioteconomía. Evolución histórica e relación con outras disciplinas
• M2.Tema 2. A Biblioteca: concepto actual e novos modelos
• M2.Tema 3. Bibliotecas públicas e escolares
• M2. Tema 4. Bibliotecas universitarias e especializadas
• M2. Tema 5. Bibliotecas Nacionais
• M3. Tema 6. Catálogos e organización dos fondos
• M4. Tema 7. Servizos de consulta e préstamo
• M4.Tema 8. Servizos de información e formación de usuarios. A alfabetización informacional
• M4. Tema 9. A Web institucional e a creación de contidos
• M5. Tema 10. Sistemas bibliotecarios. O sistema bibliotecario español e galego. Redes e consorcios de bibliotecas
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A1 A2 A3 A5 A6 B6 C5 C3 |
21 |
15 |
36 |
Traballos tutelados |
A3 A6 B1 B5 B7 C4 C6 C8 C12 C13 C15 C16 C17 |
1 |
20 |
21 |
Lecturas |
A3 A5 B4 C7 C8 C11 C17 |
0 |
15 |
15 |
Resumo |
B4 B7 C3 C5 |
0 |
10 |
10 |
Prácticas a través de TIC |
A3 A4 A5 A6 B5 C11 C12 |
15 |
0 |
15 |
Presentación oral |
A7 B7 |
15 |
4 |
19 |
Proba de ensaio |
A1 A2 A3 A4 A5 A6 B4 C5 |
4 |
25 |
29 |
|
Atención personalizada |
|
5 |
0 |
5 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Exposición nas aulas dos contidos teóricos da materia. Solución de problemas do alumnado. |
Traballos tutelados |
Realización en grupo dun traballo proposto e tutelado pola profesora sobre contidos do programa |
Lecturas |
Proporciónanse textos de lectura obrigada que complementan ou substitúen as sesións maxistrais |
Resumo |
Síntese e comentarios escritos de textos das lecturas |
Prácticas a través de TIC |
Análise das prácticas levadas adiante polos distintos tipos de bibliotecas en relación ós contidos do programa |
Presentación oral |
Exposición na aula das análises realizadas coas prácticas a través das TIC |
Proba de ensaio |
Proba na que se busca responder por escrito a preguntas de certa amplitude valorando que se proporcione a resposta esperada, combinada coa capacidade de razoamento (argumentar, relacionar, etc.), creatividade e espírito crítico. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Sesión maxistral |
Traballos tutelados |
Proba de ensaio |
Prácticas a través de TIC |
Presentación oral |
|
Descrición |
Resolución de problemas
Orientación do traballo. Materiais metodolóxicos e bibliografía. Resolución de problemas
Axuda e resolución de problemas
Achegas da profesora
Axuda á preparación e resolución de problemas en titorías |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Resumo |
B4 B7 C3 C5 |
Comprensión, síntese, valoración dos textos. Expresión escrita |
10 |
Sesión maxistral |
A1 A2 A3 A5 A6 B6 C5 C3 |
Asistencia ás aulas |
5 |
Traballos tutelados |
A3 A6 B1 B5 B7 C4 C6 C8 C12 C13 C15 C16 C17 |
Valoración de contidos, achegas innovadoras, sentido crítico e argumentación e expresión escrita |
25 |
Proba de ensaio |
A1 A2 A3 A4 A5 A6 B4 C5 |
Valoración de contidos, capacidade de argumentación, emprego da terminoloxía e expresión escrita |
50 |
Presentación oral |
A7 B7 |
Valoración dos contidos, espírito crítico, propostas innovadoras e expresión oral |
10 |
|
Observacións avaliación |
Para a avaliación continua é preciso realizar nos tempos indicados todas
as actividades propostas nas distintas metodoloxías. Os/as alumnos/as que non o fixeran, serán
avaliados/as no exame oficial, de contidos teóricos e prácticos
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
|
- Boletín de la Asociación
Andaluza de Bibliotecarios. Málaga : Asociación Andaluza
de Bibliotecarios, 1984-
- Boletín de ANABAD. Madrid : Asociación Nacional de Archiveros, Bibliotecarios, Museólogos
y Documentalistas, 1950-
- Carrión Gutiez, Manuel: Manual de bibliotecas. 2ª ed., 3ª reimp.
Salamanca : Fundación Germán Sánchez
Ruipérez, 2001
- Cuevas,
Aurora, Elmira Simeão, Elmira, coords.: Alfabetización
informacional e inclusión digital : hacia un modelo de infoinclusión social. Gijón
: Trea, 2011
- Drake,
Miriam A., ed.: Encyclopedia of library and information science. 2nd. ed. New York : Marcel Dekker,
[2003-2005]
- Fernández
y Fernández-Cuesta, Paz: Bibliotecas y personas : hacia un nuevo enfoque en
biblioteconomía. Gijón : Trea, 2005
- García
Martínez, Ana Teresa: Sistemas bibliotecarios : análisis conceptual y
estructural. Oviedo : Trea, D.L. 2006
- Gimeno
Perelló, Javier, López López, Pedro,Morillo Calero, Mª Jesús, coords.: De
volcanes llena : biblioteca y compromiso social. Gijón : Trea, D.L. 2007
- López
Gómez, Pedro, Santos Paz, José Carlos: Guía para bibliotecas escolares. A Coruña : Universidade da Coruña,
2009
- López
López, Pedro, Gimeno Perelló,Javier, coordinadores: Información, conocimiento y
bibliotecas en el marco de la globalización neoliberal. Gijón: Trea, D.L. 2005
- Lozano Díaz, Roser: La
biblioteca pública del siglo XXI : atendiendo clientes, movilizando personas. Gijón
: Trea, D.L. 2006
- Magán Wals, José Antonio,
coordinador: Tratado básico de biblioteconomía. 4ª ed. rev. y act. Madrid :
Universidad Complutense, 2002
- Magán Wals, José Antonio,
coordinador: Temas de biblioteconomía universitaria y general. Madrid :
Editorial Complutense, [2002]
- Martínez de Sousa, José: Diccionario de bibliología y ciencias afines.
3ª ed. corr. y notablemente aum. Gijón (Asturias) : Trea, [2004]
- Merlo Vega, José Antonio. (2012). Acción ante la recesión: el compromiso de las bibliotecas con los ciudadanos [En línea]. En: Boletín de la Asociación Andaluza de Bibliotecarios [En línea], n. 104, Julio-Diciembre, pp. 65-91.
- Mouren,
Rapjaële et Peignet , Dominique: Le Métier de bibliothécaire. 10è ed. [S.l.]:
Editions du Cercle de la Librairie, cop. 2003
- Orera
Orera, Luisa, ed.: Manual de Biblioteconomía.3ª reimp. Madrid : Síntesis, 2002
- Orera
Orera, Luisa, ed.: La biblioteca universitaria análisis en su entorno híbrido. Madrid : Síntesis, [2005].
- Pérez Pulido, Margarita,
Herrera Morillas, José Luis: Teoría y nuevos escenarios de la biblioteconomía. 2ª
ed. aum. Buenos Aires : Alfagrama, 2006
- Seminario Internacional La Biblioteca un agente social para el desarrollo de la lectura. Santiago (Chile).2013: La Biblioteca un agente social para el desarrollo de la lectura. Santiago : Embajada de España, 2014. Dispoñible en: http://www.google.es/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=1&ved=0CCIQFjAA&url=http%3A%2F%2Fwww.aecid.es%2FCentro-Documentacion%2FDocumentos%2FPublicaciones%2520coeditadas%2520por%2520AECID%2FLibro_Digital_Semin_Bibliotecologia%2520%252015%252004%25202014%2520reduc.pdf&ei=CSaNVcmuIIPWU4iXlBg&usg=AFQjCNFtwW5OT-Mzf05TnDXGKnlWubpldw&bvm=bv.96782255,d.d24
- Stueart, Robert D.: International
librarianship : a basic guide to global knowledge Access. Lanham (Maryland) :
Scarecrow, 2007
|
Bibliografía complementaria
|
|
Proporcionarase con cada tema |
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Xestión de Empresas e Institucións Culturais/710G02008 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
Planificación e Xestión de Unidades de Información/710G02021 | Xestión da Colección/710G02027 |
|
|