Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A1 |
Coñecemento da natureza da información e dos documentos, dos seus diversos modos de produción e do seu ciclo de xestión, dos aspectos legais e éticos do seu uso e transferencia, e das fontes principais de intormación en calquera soporte, e ao longo do tempo. |
A3 |
Coñecemento, comprensión e aplicación dos principios teóricos e metodolóxicos, e das técnicas para a creación e eutentificación, reunión, selección, organización, representación, preservación, recuperación, acceso, difusión e intercambio, e avaliación da información e dos recursos informáticos. |
A4 |
Coñecemento, comprensión e aplicación dos principios teóricos e metodolóxicos para o estudo, a análise, a avaliación e a mellora dos procesos de produción, transferencia e uso da información e da actividade científica. |
A5 |
Coñecemento e aplicación das tecnoloxías da información que se emplea nas unidades e servizos de información e nos procesos e transferencia da información. |
A6 |
Coñocemento da realidade nacional e internacional en materia de políticas e servizos de información e das industrias da cultura |
A7 |
Habilidades para analizar, asesorar e formar a produtores, usuarios e clientes de servizos de información, así como nos procesos de negociación e comunicación |
A8 |
Habilidades na obtención, tratamento e interpretación de datos sobre unidades e servizos de información, dos procesos de produción, transferencia e uso da información e da actividade científica. |
B2 |
Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ao seu traballo ou vocación dunha forma profesional e posúan as competencias que adoitan demostrar por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo. |
B3 |
Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da súa área de estudo) para emitir xuízos que inclúan una reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética. |
B4 |
Que os estudantes poidan transmitir información, ideas, problemas e solución a un público tanto especializado como non especializado |
B5 |
Que os estudantes desenvolverán aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprender os estudos posteriores cun alto grao de autonomía |
B6 |
Capacidade de análise e de sintese aplicaa á xestión e organización da información |
B7 |
Capacidade da xestión da información relevante |
B8 |
Capacidade deuso e adaptación de diversas técnicas de comunicación oral e escrita cos usuarios da información |
B9 |
Habilidades no uso de software xenérico |
C1 |
Expresarse correctamente tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficicais da comunidade autónoma |
C2 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e da comunicación (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C3 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solución baseadas no coñecemento e orientadas cara o ben común |
C4 |
Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras |
C5 |
Valorar críticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas a os que deben de enfrontarse |
C6 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia do aprendizaxe ao longo da vida |
C7 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade |
C8 |
Aprender a aprender |
C9 |
Resolver problemas de forma efectiva |
C10 |
Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo |
C11 |
Traballar de xeito autónomo con iniciativa |
C12 |
Traballar de xeito colaborativo |
C13 |
Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional |
C14 |
Comunicarse de xeito efectivo nun contorno de traballo |
C15 |
Capacidade de organización e planificación do traballo propio |
C18 |
Capacidade para a adaptación a cambios no contorno |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Coñecer as fontes de información máis relevantes en cada un dos grandes ámbitos de coñecemento.
|
A1 A4
|
B3
|
C2 C4 C5 C6 C7
|
Coñecer as metodoloxías de análises e avaliación das fontes de información segundo ámbitos de coñecemento.
|
A3 A5 A7
|
B2 B3
|
C2 C4 C5 C6
|
Coñecer a realidade nacional e internacional no relativo a produtores e servizos de información.
|
A1 A6
|
B3
|
C3
|
Utilizar adecuadamente as diferentes ferramentas de procura da información.
|
A5
|
B2 B3 B4
|
C2 C5
|
Deseñar e elaborar recursos de información
|
A3 A7 A8
|
B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9
|
C1 C2 C3 C4 C5 C7 C8 C9 C10 C11 C12 C13 C14 C15 C18
|
Saber compartir coñecementos e experiencias cou outros colegas.
|
|
B5 B6
|
C1 C2 C3
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
1. Introducción as fontes de información especializadas
|
1.1 Concepto. Evolución. Tipoloxía
1.2 Análise e avaliación das fontes de información especializadas.
|
2. Fontes de información en Humanidades
|
2.1 Introducción
2.2 Necesidades de información e documentación en Artes e Humanidades
2.3 Productores e servicios de información e documentación
2.4 Fontes de información multidisciplinares
2.5 Fontes de información especializadas por áreas temáticas
|
3. Fontes de información en Ciencias Sociais e Xurídicas
|
3.1 Introducción
3.2 Necesidades de información e documentación en Ciencias Sociais e Xurídicas
3.3 Productores e servicios de información e documentación
3.4 Fontes de información multidisciplinares
3.5 Fontes de información especializadas por áreas temáticas
|
4. Fontes de información en Ciencias
|
4.1 Introducción
4.2 Necesidades de información e documentación en Ciencias
4.3 Productores e servicios de información e documentación
4.4 Fontes de información multidisciplinares
4.5 Fontes de información especializadas por áreas temáticas
|
5. Fontes de información en Enxeñaría e Arquitectura
|
5.1 Introducción
5.2 Necesidades de información e documentación en Enxeñaría e Arquitectura
5.3 Productores e servicios de información e documentación
5.4 Fontes de información multidisciplinares
5.5 Fontes de información especializadas
|
6. Fontes de información en Ciencias da Saúde
|
6.1 Introducción
6.2 Necesidades de información e documentación en Ciencias da Saúde.
6.3 Productores e servicios de información e documentación
6.4 Fontes de información multidisciplinares
6.5 Fontes de información especializadas
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Prácticas a través de TIC |
A1 A3 A5 A7 A8 B2 B3 B7 B9 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 C10 C11 |
15 |
5 |
20 |
Proba obxectiva |
A1 A3 A4 A6 B3 C2 C3 C5 C6 C7 C8 |
2 |
20 |
22 |
Sesión maxistral |
A1 A3 A4 A6 B3 C2 C3 C5 C6 C7 C8 |
23 |
0 |
23 |
Lecturas |
A1 A4 A6 B3 C2 C6 C8 C10 C11 |
0 |
12 |
12 |
Traballos tutelados |
A3 A4 A5 A7 A8 B9 B8 B7 B6 B5 B4 B3 B2 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C8 C9 C10 C11 C12 C13 C14 C15 C18 |
7 |
63 |
70 |
|
Atención personalizada |
|
3 |
0 |
3 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Prácticas a través de TIC |
Actividades de carácter práctico que permiten ao alumnado aprender de forma efectiva a teoría dun ámbito de coñecemento. Identificación e selección de fontes e información. Búsqueda e recuperación de información. Avaliación de fontes de información.
|
Proba obxectiva |
Exame final escrito. |
Sesión maxistral |
Desenvolvemento expositivo dos contidos esenciais correspondentes aos temas en que se divide o programa. Visualización de exemplos e modelos. Resposta a dúbidas e preguntas.
|
Lecturas |
Inclúese baixo este epígrafe o resumo e comentario de lecturas, vídeos, conferencias, etc. Trátase de actividades que permiten profundar nos contidos traballados.
|
Traballos tutelados |
Estarán orientados á aplicación dos conceptos e técnicas da materia de forma autónoma por parte do alumnado, contando sempre coa atención personalizada e seguimento da docente. Os traballos elaboraranse de acordo coas pautas formais e de contido proporcionadas pola profesora.
|
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Traballos tutelados |
|
Descrición |
Este tipo de atención terá especial peso nos traballos tutelados, para os cales a docente irá marcando as pautas a seguir en cada caso, podendo propor as variacións ou modificacións necesarias.
Con carácter xeral, e en todas as metodoloxías aplicadas, utilizaranse as tutorías presenciais, o correo electrónico e a plataforma informática da UDC.
|
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Lecturas |
A1 A4 A6 B3 C2 C6 C8 C10 C11 |
Avaliarase a entrega na data establecida, síntese e reflexión persoal do asunto tratado.
|
5 |
Prácticas a través de TIC |
A1 A3 A5 A7 A8 B2 B3 B7 B9 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 C10 C11 |
Avaliaranse as prácticas de acordo coa asistencia e a execución das prácticas sinaladas.
|
10 |
Proba obxectiva |
A1 A3 A4 A6 B3 C2 C3 C5 C6 C7 C8 |
Valorarase a adecuación das respostas ás preguntas expostas, os coñecementos, a ausencia de erros, a achega persoal, así como a claridade, síntese e orde na exposición, e a presentación.
|
35 |
Traballos tutelados |
A3 A4 A5 A7 A8 B9 B8 B7 B6 B5 B4 B3 B2 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C8 C9 C10 C11 C12 C13 C14 C15 C18 |
Computará a adecuación ás pautas marcadas (contido e presentación), a aplicación dos coñecementos adquiridos, a coherencia entre a proposta e o seu desenvolvemento, as iniciativas, a resolución de problemas, fontes e bibliografía utilizada, e entrega no prazo establecido. E a presentación oral.
|
50 |
|
Observacións avaliación |
A realización dos traballos tutelados é requisito imprescindible para presentarse á proba obxectiva. Para aprobar a materia deberá superarse tanto a proba obxectiva como os traballos tutelados. As notas dos traballos tutelados, individuais e en grupo, en caso de ser positivas, conservarase para as dúas probas sucesivas do ano académico; en caso de nota negativa, e tamén para as dúas probas sucesivas, poderase/n reelaborar o/o traballo/s presentado/s inicialmente ou presentar un novo traballo, sempre de acordo coa profesora.
As prácticas e lecturas terán que presentarse na data establecida. Nestes casos, non hai opción á súa repetición nin entrega posterior.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
CODINA BONILLA, Lluís (). Análisis y métodos en Ciencias de la Información. http://www.lluiscodina.com/
ABADAL FALGUERAS, Ernest; CODINA BONILLA, Lluís. (2005). Bases de datos documentales: características, funciones y métodos. Madrid: Síntesis
FERRAN FERRER, Núria; PÉREZ-MONTORO, Mario (2009). Búsqueda y recuperación de la información. Barcelona: UOC
MERLO VEGA, José Antonio (2009). cInformación y referencia en entornos digitales: desarrollo de los servicios bibliotecarios de consulta. Murcia: Universidad de Murcia
GALLEGO LORENZO, Josefa; JUNCÀ CAMPDEPARDÓS, Manuela (2009). Fuentes de información. http://ocw.uoc.edu/informacio-i-comunicacio/fonts-dinformacio-i/Course_listing
ALIA MIRANDA, Francisco (1998). Fuentes de información para historiadores. Gijón: Trea
CARRIZO, Gloria (2000). La información en Ciencias Sociales. Gijón: Trea
MALDONADO, Ángeles; RODRÍGUEZ YUNTA, Luís (coord.) (2006). La información especializada en Internet. Madrid: Consejo Superior de Investigaciones Científicas
CORDÓN GARCÍA, José Antonio; LÓPEZ LUCAS, Jesús; VAQUERO PULIDO, José Raúl. (2001). Manual de investigación bibliográfica y documental: teoría y práctica. Madrid: Pirámide |
|
Bibliografía complementaria
|
Boletín de la ANABAD (). .
El Profesional de la Información (). http://www.elprofesionaldelainformación.com.
BiD (). http://www.ub.es/biblio/bid/.
Revista Española de Documentación Científica (). http://redc.revistas.csic.es/index.php/redc .
Anales de Documentación (). http://revistas.um.es/analesdoc/index.
Revista General de Información y Documentación (). Universidad Complutense. |
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Xestión da Información Fundamentos e Teoría/710G02073 | Bibliografía e Fontes de Información/710G02014 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
Documentación en Medios de Comunicación/710G02043 | Bibliotecas Dixitais/710G02036 | Fontes de Información en Ciencia e Tecnoloxía/710G02037 | Deseño de Recursos Informativos en Web/710G02039 | Recuperación e Avaliación de Información Electrónica/710G02040 |
|
|