Identifying Data 2015/16
Subject (*) Linguaxes de indización terminolóxicos Code 710G02026
Study programme
Grao en Información e Documentación
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Graduate 2nd four-month period
Third Obligatoria 6
Language
Spanish
Galician
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Humanidades
Coordinador
Perez Rodriguez, Maria Antonia
E-mail
antonia.perezr@udc.es
Lecturers
Ameneiros Rodríguez, María Rocío
Perez Rodriguez, Maria Antonia
E-mail
rocio.ameneiros@udc.es
antonia.perezr@udc.es
Web
General description Materia que desarrolla los contenidos teóricos y prácticos necesarios para el conocimiento y uso de los lenguajes documentales cuya herramienta de indización es el lenguaje bien sea de carácter controlado o libre.

Study programme competencies
Code Study programme competences
A8 Habilidades na obtención, tratamento e interpretación de datos sobre unidades e servizos de información, dos procesos de produción, transferencia e uso da información e da actividade científica.
B2 Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ao seu traballo ou vocación dunha forma profesional e posúan as competencias que adoitan demostrar por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo.
B3 Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da súa área de estudo) para emitir xuízos que inclúan una reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética.
B4 Que os estudantes poidan transmitir información, ideas, problemas e solución a un público tanto especializado como non especializado
B5 Que os estudantes desenvolverán aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprender os estudos posteriores cun alto grao de autonomía
B6 Capacidade de análise e de sintese aplicaa á xestión e organización da información
B7 Capacidade da xestión da información relevante
B8 Capacidade deuso e adaptación de diversas técnicas de comunicación oral e escrita cos usuarios da información
C2 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e da comunicación (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C5 Valorar críticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas a os que deben de enfrontarse
C6 Asumir como profesional e cidadán a importancia do aprendizaxe ao longo da vida
C7 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade
C8 Aprender a aprender
C9 Resolver problemas de forma efectiva
C10 Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo
C11 Traballar de xeito autónomo con iniciativa
C12 Traballar de xeito colaborativo

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Proporcionar unas bases teóricas y una metodología que permitan al alumno elaborar lenguajes documentales tipo tesauro, así como manejarlos y utilizarlos adecuadamente en la recuperación documental; y que le capaciten para acometer adecuadamente la elaboración/tratamiento de contenidos documentales/informativos. A8
B2
B6
B7
B8
C5
C6
C8
Iniciar en la metodología de investigación de la disciplina mediante trabajos de curso tutelados (teórico y práctico) que fomenten el desarrollo de un pensamiento crítico y creativo. A8
B3
B4
B5
B8
C2
C7
C9
C10
C11
C12

Contents
Topic Sub-topic
I: Indización. Tipoloxía das linguaxes de indización terminolóxicas 1. Concepto e obxectivos da indización
2. Factores e caracteristicas do proceso de indización
3. Tipoloxías e catacterísticas das linguaxes de indización terminolóxicas
a)según o control
b) segundo a coordinación
II. As listas de encabezamentos de materia. 1. Definición e evolución
2. Caracterización, tipoloxía e uso
3. Prácticas
III: Tesauros 1. Definición e evolución
2. Caracterización: tipoloxía
3. Elaboración e actualización dos tesauros
4. Prácticas
IV. Ontoloxías top-mapic e folksonomías 1. Definición e evolución
2. Caracterización: tipoloxía

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Guest lecture / keynote speech A8 B7 B8 C5 C6 C7 12 0 12
Workbook A8 B4 2 8 10
Supervised projects B2 B4 B5 B6 C8 C10 3 12 15
Workshop B5 C2 C5 C9 C11 C12 18 36 54
Oral presentation B4 C2 4 8 12
Objective test B3 4 40 44
 
Personalized attention 3 0 3
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Guest lecture / keynote speech Exposición de contenidos teóricos, desarrollo de los procedimientos y normalización para la aplicación de los procesos prácticos y resolución de dudas.
Workbook Lectura comprensiva, comentario y puesta en común de textos que completen los contenidos teóricos de la asignatura.
Supervised projects Trabajos orientados a la aplicación téorica y práctica de los contenidos de la materia de forma que el alumno demuestre la comprensión de la materia y su capacidad de desarrollo autónomo de los contenidos.
Workshop Modalidade formativa orientada á aplicación de aprendizaxes na que se poden combinar diversas metodoloxías/probas (exposicións, simulacións, debates, solución de problemas, prácticas guiadas, etc) a través da que o alumnado desenvolve tarefas eminentemente prácticas sobre un tema específico, co apoio e supervisión do profesorado.
Oral presentation Intervención inherente aos procesos de ensino-aprendizaxe baseada na exposición verbal a través da que o alumnado e profesorado interactúan dun modo ordenado, propoñendo cuestións, facendo aclaracións e expoñendo temas, traballos, conceptos, feitos ou principios de forma dinámica.
Objective test Examen final escrito dividido dos partes: teoría y práctica.

Personalized attention
Methodologies
Guest lecture / keynote speech
Workbook
Supervised projects
Objective test
Description
Resolución de dudas y participación en los debates y temas de discusión planteados.

Orientación para la comprensión del texto, aclaración de dudas y puesta en común de carácter crítico de los puntos de vista más relevantes planteados por los autores .
Explicación y aclaración de las preguntas formuladas sobre los ejercicios prácticos planteados.
Orientación sobre la metodología, contenidos y desarrollo de los trabajos planteados.

Aclaraciones sobre las cuestiones teóricas y prácticas que se plantean.




Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Workbook A8 B4 Comprensión e aportacións de interés. 10
Supervised projects B2 B4 B5 B6 C8 C10 Dous traballos individuais;un sobre os temas 1 e 2, outro sobre os temas 3 e 4 cada un deles deberán ter un mínimo de 30.000 caracteres incluidos espacios e excluida a bibliografía que irá ao final de cada un deles e as notas a pe de páxina.
Estes dous traballos individuais que realizará cada alumno condensaranse nun único traballo conxunto que reunirá as diferentes aportacións e enfoques que cada discente efectuou no seu traballo persoal.
A puntuación máxima que acadará a suma dos dous mais o colectivo será de tres puntos.

Traballo individual que constará da búsqueda de bibliografía (libros, capítulos de libros e artigos en revistas) en todo tipo de soportes e a rede publicada nos últimos tres anos sobre a temática de cada un dos temas do apartado Contidos. A puntuación máxima é 1 punto.

Estes traballos enviaranse por correo electrónico e entregaranse sobre papel na data acordada na aula.
Efectuar cada un dos alumnos os traballos anteriores é indispensabel para superar a materia. Estos non subirán nota cando o discente non aprobe o examen da materia.
40
Objective test B3 O examen constará de parte teórica e práctica:
Teórica: Preguntas breves e preguntas de desenrolo dos temas da materia.
Práctica: Sobre os temas da materia

E indispensabel superar a parte teórica e a práctica para acadar o aprobado. De non aprobar a parte teórica, xa non se calificará a parte práctica da proba obxectiva.
40
Oral presentation B4 C2 Exposición e debate na aula dos contidos das lecturas propostas nos módulos correspondentes 10
 
Assessment comments

Efectuar cada un dos alumnos os traballos anteriores é
indispensabel para superar a materia. E estos non subirán nota cando o
discente non conquira aprobar a proba obxectiva (examen).


No caso de non ter aprobada a materia mediante avaliación
continua o alumno fará unha proba obxectiva, na que será necesario obter un 5
para superala.


Sources of information
Basic

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