O obxectivo desta materia é desenvolver os conceptos fundamentais da planificación e desenvolvemento das coleccións nas unidades de información, así como das técnicas existentes para a preparación de plans de desenvolvemento e de adquisición dos distintos tipos de recursos informativos e do acceso ós mesmos.
Competencias do título
Código
Competencias / Resultados do título
A1
Coñecemento da natureza da información e dos documentos, dos seus diversos modos de produción e do seu ciclo de xestión, dos aspectos legais e éticos do seu uso e transferencia, e das fontes principais de intormación en calquera soporte, e ao longo do tempo.
A2
Coñecemento, comprensión, aplicación e valoración dos principios teóricos e metodolóxicoa, e das técnicas para a planificación, organización e avaliación de sistemas, unidades e servizos de información.
A3
Coñecemento, comprensión e aplicación dos principios teóricos e metodolóxicos, e das técnicas para a creación e eutentificación, reunión, selección, organización, representación, preservación, recuperación, acceso, difusión e intercambio, e avaliación da información e dos recursos informáticos.
A4
Coñecemento, comprensión e aplicación dos principios teóricos e metodolóxicos para o estudo, a análise, a avaliación e a mellora dos procesos de produción, transferencia e uso da información e da actividade científica.
A5
Coñecemento e aplicación das tecnoloxías da información que se emplea nas unidades e servizos de información e nos procesos e transferencia da información.
A6
Coñocemento da realidade nacional e internacional en materia de políticas e servizos de información e das industrias da cultura
A7
Habilidades para analizar, asesorar e formar a produtores, usuarios e clientes de servizos de información, así como nos procesos de negociación e comunicación
A8
Habilidades na obtención, tratamento e interpretación de datos sobre unidades e servizos de información, dos procesos de produción, transferencia e uso da información e da actividade científica.
B1
Que os estudantes demostrasen posuir e comprender coñecementos nun área de estudo que parte da bas da educación secundaria xera, e adoitan encontrare a un nivel que, se ben se apoia en libros de texto avanzados, inclúe tamán algún aspectos que implican coñecementos procedentes da vangarda do seu campo de estudo.
B2
Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ao seu traballo ou vocación dunha forma profesional e posúan as competencias que adoitan demostrar por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo.
B3
Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da súa área de estudo) para emitir xuízos que inclúan una reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética.
B4
Que os estudantes poidan transmitir información, ideas, problemas e solución a un público tanto especializado como non especializado
B5
Que os estudantes desenvolverán aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprender os estudos posteriores cun alto grao de autonomía
B6
Capacidade de análise e de sintese aplicaa á xestión e organización da información
B7
Capacidade da xestión da información relevante
B8
Capacidade deuso e adaptación de diversas técnicas de comunicación oral e escrita cos usuarios da información
C3
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solución baseadas no coñecemento e orientadas cara o ben común
C4
Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras
C5
Valorar críticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas a os que deben de enfrontarse
C6
Asumir como profesional e cidadán a importancia do aprendizaxe ao longo da vida
C7
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade
C10
Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo
C11
Traballar de xeito autónomo con iniciativa
C12
Traballar de xeito colaborativo
C13
Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional
C14
Comunicarse de xeito efectivo nun contorno de traballo
C15
Capacidade de organización e planificación do traballo propio
C16
Capacidade de integración en equipos multidisciplinares
C17
Recoñecemento da diversidade y multiculturalidade no ámbito do exercicio profesional
C18
Capacidade para a adaptación a cambios no contorno
C19
Capacidade de dirección e liderazgo
Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe
Competencias / Resultados do título
Coñecer e comprender os conceptos da xestión de coleccións, e as súas implicacións sociais, éticas e tecnolóxicas
A1 A2 A3 A4 A5 A6 A8
B3 B4 B5 B6 B7 B8
C3 C4 C5 C7 C16 C17 C18 C19
Adquirir habilidades para traballar en planificación, formación e avaliación de coleccións
A2 A3 A5 A8
B1 B2 B3 B5 B8
C3 C5 C7 C10 C11 C12 C13 C14 C15
Coñecer e saber valorar a implicación das tecnoloxías nas coleccións
A1 A2 A3 A4 A5 A6 A7
B2 B3 B6 B8
C4 C7 C13 C16 C18 C19
Coñecer e adquirir habilidades sobre a importancia dos provedores, os profesionais, os usuarios e os cidadans na xestión de coleccións e os seus procesos.
A2 A4 A6 A7
B1 B2 B3
C3 C4 C5 C6
Contidos
Temas
Subtemas
Módulo 1.Xestión de coleccións: marcos conceptuais, sociais e tecnolóxicos
Módulo 2. Desenvolvemento das coleccións
Módulo 3. Mantemento das coleccións
Módulo 4.Coleccións electrónicas
M. 1. Tema 1. Xestión de coleccións: marcos conceptuais, sociais e tecnolóxicos
M. 2. Tema 2.Planificación e Programa
M. 2. Tema 3. Selección, adquisición e xestión de provedores
M.3. Tema 4. A avaliación de coleccións e a transferencia de soporte
M.3. Tema 5. O expurgo
M. 4. Tema 6. Xestión de e-libros, revistas electrónicas e repositorios
Valoránse a estrutura, contidos e achegas innovadoras, así como a expresión escrita e pertinencia e redacción da bibliografía proporcionada
20
Proba mixta
A1 A2 A3 A6 B2 B3 B6 B7 C10 C15
Valóranse a comprensión, estructuración e exposición dos contidos da materia e a expresión escrita dos mesmos
50
Resumo
A1 A3 A6 B1 B3 B6 B7 C5 C6 C10 C11 C15
Valoránse a capacidade de síntese e análise crítico do texto, así como a interrelación con outros contidos da titulación e a expresión escrita
10
Obradoiro
A2 A7 B2 B3 B7 B8 C3 C4 C10 C12
Valóranse a capacidade de recuperar, analizar e comparar información de recursos electrónicos relacionados cos módulos da materia
10
Observacións avaliación
Os/as alumnos/as que non realicen a avaliación continua co desenvolvemento das actividades de cada metodoloxía serán avaliados no exame oficial con contidos teóricos e prácticos
Fontes de información
Bibliografía básica
Johnson, P. (2004). Fundamentals of collection development & management.
Agee, Jim (2007). Acquisitions to global: An Introduction to Library Collection Management in the 21st Century. OXford
Agee, Jim (2007). Acquisitions to global: An Introduction to Library Collection Management in the 21st Century. . Oxford
(2013). Bibliotecas y patrimonio : colección de normas y recomendaciones sobre el acceso, tratamiento y uso de las colecciones de fondo histórico en las bibliotecas españolas. Madrid
Gregory, V. L. (2011). Collection development and management for 21st Century Library Collections. New York, etc.
García gómez, F.J. (2006). Desarrollo y gestión de la colección local en la biblioteca pública. Buenos Aires
Alabaster, Carol (2002). Developing an outstanding Core Collection: A guide for libraries. Chicago
Dahl, Mark, Banerjee, Kyle, Spalti, Michael (2006). Digital Libraries: integrating content and systems.. Chicago
Gaudet, F., Lieber, C. (2000). El expurgo en la biblioteca.. Madrid
American Library Association. Collection development Committee (1979). Guidelines for Collection Development. Chicago
IFLA (). IFLA Principles for Library eLending.
Serrano Vicente, Rocio, Melero Melero, Remedios, Abadal, Ernest (2014). Indicadores para la evaluación de repositorios institucionales de acceso abierto. Murcia
Fuentes Romero, J. (2010). La colección de materiales en las bibliotecas. Madrid
Vicente García, Remedios de (2013). Los libros electrónicos en las colecciones de las bibliotecas públicas. Barcelona
Bluh, Pamela, Hepfer, Cindy (2006). Managing electronic resources: contemporary problems and emerging issues.. Chicago
Mouren, R., dir. (2007). Manuel du patrimoine en bibliothèque . Paris
Grupo Selección cooperativa (s.a.). Pautas para establecer una política de colecciones en una biblioteca pública.
Alonso Arévalo, J. (2013). Plataformas de préstamos de libros digitales en las bibliotecas públicas.
Universitat de Barcelona. Facultat de Biblioteconomia i Documentaciò (). PolDoc Hispanic.
Bibliografía complementaria
A bibliografía complementaria proporcionarase con cada un dos temas
Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente
Biblioteconomía/710G02012
Planificación e Xestión de Unidades de Información/710G02021
Materias que se recomenda cursar simultaneamente
Materias que continúan o temario
Observacións
(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica
da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do
órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías