Identifying Data 2015/16
Subject (*) Tecnoloxía Pesqueira Code 730112617
Study programme
Enxeñeiro Naval e Oceánico
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
First and Second Cycle 1st four-month period
Fourth-Fifth Optativa 3.5
Language
Spanish
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Enxeñaría Naval e Oceánica
Coordinador
Salamanca Gimenez, Antonio
E-mail
antonio.salamanca@udc.es
Lecturers
Salamanca Gimenez, Antonio
E-mail
antonio.salamanca@udc.es
Web http://www.udc.es/dep/inyo/asalamanca/index.html
General description La asignatura se imparte desde el Área de Conocimiento de Construcciones Navales. Se considera una asignatura básica para el conocimiento de los requerimientos y necesidades a bordo de los buques pesqueros. Tiene una parte descritiva-teórica en la que se mostrarán las diferentes necesidades a bordo, plantas de acuicultura y pesca sostenible

Study programme competencies
Code Study programme competences / results

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences / results
Coñecemento de métodos de regulación pesqueira, aplicación e fundamentos. A1
A11
A12
B1
B2
B3
B4
B5
B6
Coñecemento, comprensión e deseño de artes de pesca A1
A11
A12
B1
B2
B4
B6
C1
Aplicación dá normativa aplicable a construción naval pesqueira A11
A12
B1
B2
B3
B4
B5
B6
C1
Deseño de factorias de acuicultura A11
A12
B1
B2
B3
B4
B5
B6
C1

Contents
Topic Sub-topic
Regulación pesqueira Principos básicos de bioloxía e ámbito mariño
Dinámica de poboacións
Buques e caladoiros
Artes de pesca e selectividade
Parámetros fundamentais en pesqueiras
Rendemento e esforzo pesqueiro
Ordenación pesqueira
Aspectos económicos de regulación pesqueira
Metodoloxías de pesca Sistemas artesanais
Sistemas pasivos (Cana, corricán, poteras, redes, trampas, palangres)
Sistemas activos (Cerco e arrastre)

Necesidades e deseño dos buque Buques baleeiros
Buques cañeros
Buques á cacea
Buques naseros
Buques palangreiros
Buques para redes
Buques arrastreiros
Buques cerqueros
Buques híbridos
Lances de pesca. Necesidades de servizos a bordo. Con dragas
Con liñas
Con corricán
Con redes
Con trampas
Con palangres
De cerco
De arrastre
Deseño artes e equipos de pesca Fibras, cables e cabos
Deseño de panos
Deseño de arte de arrastre. Ensaios con modelos.
Carretes de cable e tambores de rede. Cálculo e deseño.
Análise de necesidades e adaptación dos aparellos a diferentes caladoiros.
factorias da acuicltura factorias de crías
factoria de engorde
factorias innovadoras

Planning
Methodologies / tests Competencies / Results Teaching hours (in-person & virtual) Student’s personal work hours Total hours
Guest lecture / keynote speech A1 A11 A12 B1 B2 B3 B4 B5 B6 C1 25 12.5 37.5
Introductory activities A1 B8 1 0 1
Online forum A11 A12 B2 B3 B4 B5 B6 0 2 2
Collaborative learning A1 A11 A12 B3 B4 B5 B6 30 0 30
Mixed objective/subjective test A1 A11 B1 B2 B3 B4 B5 B6 9 0 9
 
Personalized attention 8 0 8
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Guest lecture / keynote speech Desenvólvense, de acordo aos temas especificados, os fundamentos para a obtención de deseños óptimos asumibles en proxectos básicos.
Formúlanse as necesidades da bordo e detállanse solucións técnicas viables para satisfacelas.
Introductory activities Trátase dunha descrición breve do curso, actividades a desenvolver, objetvos e procedementos de avaliación.
Online forum mediante moodle e wikis
Collaborative learning presetaciones realizadas polos alumnos, tuteladas polo profesor
Mixed objective/subjective test exame ou realización dun traballo de actualidade tutelado

Personalized attention
Methodologies
Introductory activities
Collaborative learning
Online forum
Guest lecture / keynote speech
Description
Os traballos a desenvolver na casa polo alumno formúlanse para incentivar o espírito crítico por parte do alumno. Trátase de traballos que, en xeral, serán autoexplicativos. O propio alumno deberá ter espírito crítico para analizar resultados e presentar os informes finais correctamente.
Tutelado polo profesor

Assessment
Methodologies Competencies / Results Description Qualification
Introductory activities A1 B8 ao inicio do curso 0.5
Collaborative learning A1 A11 A12 B3 B4 B5 B6 refórzase a colaboracion o traballo e o traballo en comun 23
Mixed objective/subjective test A1 A11 B1 B2 B3 B4 B5 B6 Exame final da materia 45
Online forum A11 A12 B2 B3 B4 B5 B6 o alumno participase e conocera os ultimosw eventos respecto os temas 11.5
Guest lecture / keynote speech A1 A11 A12 B1 B2 B3 B4 B5 B6 C1 realizadas en clase polo profesor 20
 
Assessment comments
<p><font face="verdana,sans-serif" size="-1">Preténdese que non sexa
necesaria a realización da proba escrita de final de curso. A
formulación será que ao presentar os traballos tutelados o alumno poida
conseguir a máxima nota. Non obstante, o alumno que o desexe poderá
acudir ao exame final da materia.</font></p>

Sources of information
Basic FAO - ONU (1985). Design of small fishing vessels. FAO
L. Santos y J. Núñez (1994). Fundamentos de pesca. FEIN - COIN
FAO (2003). Manual de evaluación de recursos pesqueros. FAO
E.C. López Veiga (1985). Ordenación pesquera. Sus bases y su aplicación. Serv. Pub. Caixa Vigo
OMI (1995). Protocolo de Torremolinos Ed. refundida 1995. OMI

Complementary FAO - ONU (1960 ). Fishing boats of the world: 2 . FAO
F. Micó (1978 ). Introducción a la pesca marítima. Serv. publicaciones ETSIN
F. Eiroa del Río (1986 ). La pesca artesanal en Galicia . Ediciós do Castro
J. Garner (1978 ). Pelagic and semipelagic trawling gear . Fishing news books LTD.
A. Luna y D. Pérez (). Proyectos. Buques y sistemas de pesca . Serv. Pub. ETSIN
PTEPA (2009 ). Tecnologías aplicadas a la pesca y a la acuicultura . Plataforma Tecnológica de la pesca


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before
Tecnoloxía da construcción do buque/730496019

Subjects that are recommended to be taken simultaneously
Oceanografía/730496008

Subjects that continue the syllabus

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.