Datos Identificativos 2015/16
Asignatura (*) Electrónica Xeral Código 730211402
Titulación
Enxeñeiro Industrial
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
1º e 2º Ciclo 1º cuadrimestre
Cuarto 4
Idioma
Castelán
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Enxeñaría Industrial
Coordinación
Perez Castelo, Francisco Javier
Correo electrónico
francisco.javier.perez.castelo@udc.es
Profesorado
Perez Castelo, Francisco Javier
Correo electrónico
francisco.javier.perez.castelo@udc.es
Web http://https://campusvirtual.udc.es/moodle/
Descrición xeral Componentes y sistemas electrónicos básicos (BOE 19 Agosto 1993).
El alumno que curse esta asignatura podrá adquirir las competencias que le capacite para conocer el funcionamiento de los principales componentes electrónicos (diodos, transistores y amplificadores operacionales) y analizar de forma práctica y teórica circuitos electrónicos básicos que integren dichos componentes.

Competencias do título
Código Competencias do título
A1 Aplicar os fundamentos científico-técnicos das tecnoloxías industriais.
A2 Modelar matematicamente sistemas e procesos complexos de todos os ámbitos da enxeñaría industrial.
A3 Desenvolver, programar e aplicar métodos analíticos e numéricos para a análise de modelos lineais e non lineais de todos os ámbitos da enxeñaría.
A4 Participación en proxectos de investigación.
A5 Modelización matemática e computación en centros tecnolóxicos e de enxeñaría.
A6 Participación en proxectos multidisciplinares de enxeñaría industrial.
A7 Proxecto e cálculo de produtos, procesos, instalacións e plantas en todos os ámbitos industriais.
A8 Investigación, desenvolvemento e innovación en produtos, procesos e métodos industriais.
A9 Elaboración, dirección e xestión de proxectos en todos os ámbitos industriais.
B1 Aprender a aprender.
B2 Resolver problemas de forma efectiva.
B3 Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo.
B4 Traballar de forma autónoma con inciativa.
B5 Traballar de forma colaborativa.
B6 Comportase con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional.
B7 Comunicarse de maneira efectiva nun entorno de traballo.
B8 Actitude orientada ao traballo persoal intenso.
B9 Capacidade de integrarse en grupo de traballo.
B10 Actitude orientada á análise.
B11 Actitude creativa.
B12 Capacidade para encontrar e manexar a información.
B13 Capacidade de comunicación oral e escrita.
B14 Manexo de sistemas asistidos por ordenador.
B16 Fixar obxectivos e tomar decisións.
B17 Analizar e descompoñer procesos.
B18 Capacidade de abstracción, comprensión e simplificación de problemas complexos.
B21 Abertos ao cambio.
B22 Vontade de mellora continua.
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C2 Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C4 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
C5 Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Conocer el funcionamiento de los principales componentes electrónicos (diodos, transistores y amplificadores operacionales). A1
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B1
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Analizar de forma práctica (simulación y montajes reales) y teórica circuitos electrónicos básicos. A1
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Manejo de los equipos de medida (osciloscopio y polímetro) y de alimentación (generador de señal y funete de alimentación) necesarios para analizar montajes reales de circuitos electrónicos básicos. A1
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Manejo de software para la de simulación circuitos electrónicos. A1
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Contidos
Temas Subtemas
1. Introducción. Conceptos generales. 1.1. Fuentes de Tensión y de Corriente.
1.2. Teoremas de Thévenin, Norton y Superposición.
1.3. Carga y descarga del condensador.
1.4. Amplificadores. Parámetros fundamentales.
2. Amplificador Operacional Ideal. 2.1. Modelo Ideal. Parámetros Fundamentales
2.2. Circuitos Básicos.
2.2.1. Amplificador Inversor.
2.2.2. Amplificador No Inversor
2.2.3. Sumador
2.2.4. Seguidor de Tensión.
2.2.5. Amplificador Diferencial.
2.2.6. Integrador
2.2.7. Diferenciador
2.2.8. Trigger Smith
3. Fundamentos de los Semiconductores. Unión PN. 3.1. Cristales de Silicio. Enlaces Covalentes.
3.2. Creación de pares electrón hueco.
3.3. Proceso de Recombinación.
3.4. Semiconductores Intrínsecos.
3.5. Semiconductores Extrínsecos
3.6. Union PN sin polarizar.
3.7. Unión PN polarizada.
4. Diodos. 4.1. Estados del diodo.
4.2. Modelo del diodo.
4.3. Diodo zener.
4.4. Circuitos básicos con diodos.
4.4.1. Circuitos limitadores.
4.4.2. Circuitos de Rectificación.
4.4.2.1. Rectificadores con diodos.
4.4.2.2. Rectificadores de precisión
4.4.3. Circuitos fijadores
4.4.4. Doblador de tensión.
4.5. Análisis mediante el método de punto crítico
5. Transistor Bipolar (BJT). 5.1. Principios Físicos.
5.1.1. Transistor sin polarización
5.1.2. Transistor Polarizado.
5.1.3. Curvas características de Entrada y de Salida
5.1.4. Zonas de Funcionamiento.
5.2. Recta de carga.
5.3. Modelo estático.
5.4. Análisis de Punto de Trabajo.
5.5. Circuitos de Polarización.
5.6. El transistor como interruptor.
6. Transistor de Efecto Campo (FET) 6.1. Transistores de efecto campo de puerta aislada MOSFET.
6.1.1. Mosfet de Enriquecimiento
6.1.1.1. Principios Físicos.
6.1.1.2. Zonas de funcionamiento.
6.1.1.3. Curvas características de entrada y de salida.
6.1.1.4. Modelo estáticos.
6.1.2. Mosfet de Deplexión.
6.1.2.1. Principios Físicos.
6.1.2.2. Zonas de funcionamiento.
6.1.2.3. Curvas características de entrada y de salida
6.1.2.4. Modelo estáticos.
6.1.3. Análisis de Punto de Trabajo.
6.1.4. Circuitos de Polarización.
6.2. Transistores de efecto campo de unión JFET.
6.2.1. Principios Físicos.
6.2.2. Zonas de funcionamiento.
6.2.3. Curvas características de entrada y de salida
6.2.4. Modelo estáticos..
6.2.5. Análisis de Punto de Trabajo.
6.2.6. Circuitos de Polarización.
6.3. El transistor de efecto campo como resistencia.
6.4. El transistor de efecto campo como interruptor.
7. Amplificadores con transistores. 7.1. Condensadores de acoplo y desacoplo.
7.2. Análisis en continua y para pequeña señal.
7.2.1. Rectas de carga.
7.3. Modelos para pequeña señal de transistores FET y BJT.
7.4. Configuraciones básicas con transistores BJT.
7.5. Configuraciones básicas con transistores FET.
7.6. Amplificadores Multietapa.
8. Amplificador Operacional Real. 8.1. Estructura interna.
8.1.1. Amplificador Diferencial de Entrada
8.1.2. Etapa Intermedia de Ganancia
8.1.3. Etapa de Potencia de Salida
8.2. Características.
8.2.1. Impedancias de entrada y de salida.
8.2.2. Ancho de Banda.
8.2.3. Tensión offset de entrada
8.2.4. Corriente offset de entrada.
8.2.5. Rechazo en modo común.
8.2.6. Slew Rate.
8.3. Amplificador Operacional LM741.
9. Generadores de Señal y Circuitos Multivibradores. 9.1. Osciladores
9.1.1. Osciladores senoidales
9.1.1.1. Criterio de Barkhausen
9.1.2. Osciladores de cambio de fase
9.1.3. Osciladores con circuitos resonantes
9.1.4. Estructura general del circuito oscilador
9.1.4.1. Oscilador Hartley
9.1.4.2. Oscilador Colpitts
9.1.5. Osciladores con cristal.
9.2. Circuitos Multivibradores
9.2.1. Aestable
9.2.2. Biestable
9.2.3. Monoestable
9.3. Generador de Onda Triangular.
9.4. Temporizador 555. Montajes Básicos.

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Sesión maxistral A1 A2 A3 A5 A7 A8 B1 B2 B4 B6 B7 B8 B10 B12 B13 B14 B17 B18 B21 C1 C2 C3 C6 C7 0 40 40
Prácticas de laboratorio A1 A2 A3 A4 A5 A6 A8 B1 B2 B3 B4 B5 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13 B14 B16 B17 B18 B21 B22 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 0 12 12
Prácticas a través de TIC A1 A2 A3 A4 A5 A6 A7 A8 A9 B1 B2 B3 B4 B7 B8 B10 B11 B12 B14 B17 B18 B22 C2 C3 C7 C8 0 20 20
Proba obxectiva A1 A2 A3 A4 A5 A6 A7 A8 B1 B2 B3 B4 B5 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13 B14 B16 B17 B18 B21 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 4 0 4
Solución de problemas A1 A2 A3 A4 A5 A6 A7 A8 B1 B2 B3 B4 B5 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13 B14 B16 B17 B18 B21 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 0 20 20
 
Atención personalizada 4 0 4
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Sesión maxistral No hay docencia presencial. Asignatura a extinguir.
Las sesiones magistrales se realizan en el aula y sirven para desarrollar los contenidos de la asignatura tanto a nivel teórico como práctico, mediante clases en la pizarra y/o medios audiovisuales.
Prácticas de laboratorio No hay docencia presencial. Asignatura a extinguir.
Consistirá en el montaje real y simulación de circuitos electrónicos básicos utilizando los aparatos de medida y de alimentación básicos (osciloscopio, funete alimentación, generador de señal y polímetro) y el programa de simulación electrónica Orcad Pspice.
Prácticas a través de TIC No hay docencia presencial ni no presencial. Asignatura a extinguir.
Durante el curso se propondrán problemas para que los alumnos los resulevan de foma teórica y práctica mediante simulación. Se realización es voluntaria y evaluable. Una solción detallada de cada problema propuesto se publica en la FV para la autoevalución del alumno.
Una de las prácticas de laboratorio se realiza de forma no presencial realizando un tutorial para el aprendizaje básico de creación y análisis de circuitos electrónicos con Orcad Pspice.
Proba obxectiva La prueba objetiva escrita tiene el objetivo de comprobar si el alumno ha adquirido las competencias fijadas como objetivo de esta asignatura.
Solución de problemas No hay docencia presencial. Asignatura a extinguir.
Durante las sesiones magistrales se plantean supuestos prácticos para su resolución. En dicha resolución se fomenta la participación del alumno.

Atención personalizada
Metodoloxías
Sesión maxistral
Solución de problemas
Descrición
Asociadas a las lecciones Magistrales y las sesiones prácticas, cada alumno dispone para la reolución de sus posibles dudas y/o problemas, de las correspondiente sesiones de tutoría personalizada.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Prácticas de laboratorio A1 A2 A3 A4 A5 A6 A8 B1 B2 B3 B4 B5 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13 B14 B16 B17 B18 B21 B22 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 Su realización y valoración positiva (Apto/No apto) es imprescindible para aprobar la asignatura 0
Proba obxectiva A1 A2 A3 A4 A5 A6 A7 A8 B1 B2 B3 B4 B5 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13 B14 B16 B17 B18 B21 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 La prueba objetiva escrita tiene el objetivo de comprobar si el alumno ha adquirido las competencias fijadas como objetivo de esta asignatura. 100
 
Observacións avaliación

Fontes de información
Bibliografía básica Norbert R. Malik (1998). Circuitos Electrónicos Análisis, Simulación y Diseño. Prentice Hall
Malvino (1993). Principios de Electrónica. McGraw Hill
  • Recursos disponibles en el Campus Virtual de la UDC-Moodle (tutoriales, problemas, software, FAQ, tutorias online etc.) https://moodle.udc.es/
Bibliografía complementaria Muhammad H. Rashid (2002). Circuitos Microelectrónicos. Análisis y Diseño. Thomson-Paraninfo
Roy W. Godoy (2003). OrCAD PSpice para Windows Volumen I: Circuitos DC y AC. Prentice Hall
Roy W. Godoy (2003). OrCAD PSpice para Windows Volumen II: Dispositivos, circuitos y amplificadores operacionales. Prentice Hall


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario
Electrotecnia/730211208

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías