Identifying Data 2015/16
Subject (*) Tecnoloxía Enerxética Code 730211406
Study programme
Enxeñeiro Industrial
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
First and Second Cycle 1st four-month period
Fourth 4
Language
Spanish
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Enxeñaría Naval e Oceánica
Coordinador
Arce Ceinos, Alberto
E-mail
alberto.arce@udc.es
Lecturers
Arce Ceinos, Alberto
E-mail
alberto.arce@udc.es
Web
General description Presentar un tratamento completo e riguroso da Termodinámica técnica dende o punto de vista clásico, proporcionar unha base firme na Titulación e preparar ao estudiante de Enxeñaría Industrial para usar a Termodinámica na práctica porfesional

Study programme competencies
Code Study programme competences
A1 Aplicar os fundamentos científico-técnicos das tecnoloxías industriais.
A2 Modelar matematicamente sistemas e procesos complexos de todos os ámbitos da enxeñaría industrial.
A3 Desenvolver, programar e aplicar métodos analíticos e numéricos para a análise de modelos lineais e non lineais de todos os ámbitos da enxeñaría.
A4 Participación en proxectos de investigación.
A5 Modelización matemática e computación en centros tecnolóxicos e de enxeñaría.
A6 Participación en proxectos multidisciplinares de enxeñaría industrial.
A7 Proxecto e cálculo de produtos, procesos, instalacións e plantas en todos os ámbitos industriais.
A8 Investigación, desenvolvemento e innovación en produtos, procesos e métodos industriais.
A9 Elaboración, dirección e xestión de proxectos en todos os ámbitos industriais.
A10 Planificación estratéxica de sistemas de calidade, de sistemas de produción e de xestión medioambiental.
A11 Dirección xeral, dirección técnica, dirección de proxectos de I+D+I en plantas e empresas industriais.
A12 Dirección, planificación e supervisión de equipos multidisciplinares.
B1 Aprender a aprender.
B2 Resolver problemas de forma efectiva.
B3 Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo.
B4 Traballar de forma autónoma con inciativa.
B5 Traballar de forma colaborativa.
B6 Comportase con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional.
B7 Comunicarse de maneira efectiva nun entorno de traballo.
B8 Actitude orientada ao traballo persoal intenso.
B9 Capacidade de integrarse en grupo de traballo.
B10 Actitude orientada á análise.
B11 Actitude creativa.
B12 Capacidade para encontrar e manexar a información.
B13 Capacidade de comunicación oral e escrita.
B14 Manexo de sistemas asistidos por ordenador.
B15 Concepción espacial.
B16 Fixar obxectivos e tomar decisións.
B17 Analizar e descompoñer procesos.
B18 Capacidade de abstracción, comprensión e simplificación de problemas complexos.
B19 Motivar ao grupo de traballo.
B20 Capacidade de negociación.
B21 Abertos ao cambio.
B22 Vontade de mellora continua.
B23 Positivos fronte a problemas.
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C2 Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C4 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
C5 Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
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Contents
Topic Sub-topic
TEMA 1. INTRODUCCIÓN Y BREVE REVISIÓN DE LOS PRINCIPIOS DE LA TERMODINÁMICA 1. Conservación de la masa y energía
2. Segundo Principio
3. Irreversibilidades
4. Aplicación del segundo principio a ciclos termodinámicos
5. Entropía
TEMA 2. EXERGÍA 1. Introducción a la exergía
2. Definición de la exergía
2.1 Ambiente de referencia para la exergía
2.2 Estado muerto
2.3 Cálculo de la exergía
2.4 Aspectos de la exergía
3. Balance de exergía para un sistema cerrado
3.1 Desarrollo del balance de exergía
3.2 Transferencia de exergía
4. Exergía de flujo
5. Balance de exergía a un volumen de control
6. Eficiencia exergética
TEMA 3. MEZCLAS DE GASES IDEALES 1. Composición de una mezcla
2. Relaciones PVT en mezclas de gases ideales
3. Cálculo de propiedades de mezcla
4. Análisis de sistemas de mezclas
4.1 Procesos con mezclas de composición constante
4.2 Mezclas de gases ideales
TEMA 4. INTRODUCCIÓN A LA PSICROMETRÍA 1. Aire húmedo
2. Humedad específica, humedad relativa y entalpía de mezcla
3. Tratamiento del aire húmedo en contacto con agua líquida
4. Punto de Rocío
5. Balances de masa y energía en los sistemas de acondicionamiento de aire
6. Temperaturas de saturación adiabática y de bulbo húmedo
7. Diagrama Psicrométrico
8. Torres de refrigeración
TEMA 5 ANÁLISIS DE LA COMBUSTIÓN/CELDAS DE COMBUSTIBLE 1. El proceso de la combustión
2. Conservación de la energía de la energía en sistemas reactivos
2.1. Cálculo de la entalpía de formación para sistemas reactivos
2.2. Balances de energía para sistemas reactivos
2.3. Entalpía de combustión y poderes caloríficos
3. Cálculo de la temperatura adiabática de llama
4. Células de combustible
TEMA 6. CICLOS DE VAPOR Y CENTRALES TÉRMICAS 1. Instalaciones de potencia de vapor
2. Análisis de las instalaciones de potencia con vapor: Ciclo Rankine
2.1 Cálculo de las principales transferencias de calor y trabajo
2.2 Ciclo Rankine ideal
2.3 Efectos de la presiones de caldera y condensador en el ciclo Rankine
2.4 Principales irreversibilidades y pérdidas
3. Mejoras en la operación: Sobre y Recalentamiento
4. Mejora del rendimiento: Ciclo de potencia regenerativo
4.1 Calentador abierto del agua de alimentación
4.2 Calentador cerrado del agua de alimentación
4.3 Calentadores múltiples del agua de alimentación
5. Cogeneración
TEMA 7. CICLOS A AIRE: MOTORES ALTERNATIVOS Y TURBINAS A GAS 1. Motores de combustión interna
2. Ciclo Otto de aire-estándar
3. Ciclo diesel de aire-estándar
4. Ciclo dual de aire-estándar
5. Turbinas de gas
6. Ciclo Brayton de aire-estándar
6.1 Transferencia de calor y trabajo
6.2 Ciclo Brayton ideal de aire-estándar
6.3 Irreversibilidades y pérdidas en la turbina de gas
7. Turbinas de gas regenerativas
8. Turbina de gas regenerativa con recalentamiento y refrigeración
8.1 Turbina de gas regenerativa con recalentamiento
8.2 Compresión con refrigeración intermedia
8.3 Recalentamiento y refrigeración intermedia
TEMA 8. CICLO COMBINADO Y CO-GENERACIÓN 1. Ciclo binario de vapor
2. Ciclo combinado turbina de gas-ciclo de vapor
TEMA 9. OTRAS FORMAS DE GENERACIÓN DE ENERGÍA 1. Instalaciones con generador magneto-hidrodinámico
2. Sistemas para obtención de energías renovables
2.1 Energía eólica
2.2 Energía solar
2.3 Energía fotovoltaica
2.4 Energía del agua
2.5 Energía de las mareas
2.6 Energía de las olas
2.7 Biocombustibles
3. Energía primaria a partir del hidrógeno
4. Energía nuclear

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Guest lecture / keynote speech A1 A2 A3 A4 A5 A6 A7 A8 A9 A12 A10 A11 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13 B14 B15 B16 B17 B18 B19 B20 B21 B22 B23 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 80 0 80
Objective test A1 A2 A3 A4 A5 A6 A7 A8 A9 A12 A10 A11 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13 B14 B15 B16 B17 B18 B19 B20 B21 B22 B23 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 10 0 10
 
Personalized attention 10 0 10
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Guest lecture / keynote speech Sesión maxistral
Objective test Exames

Personalized attention
Methodologies
Guest lecture / keynote speech
Description
Clases en aula

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Objective test A1 A2 A3 A4 A5 A6 A7 A8 A9 A12 A10 A11 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13 B14 B15 B16 B17 B18 B19 B20 B21 B22 B23 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 Proba escrita 100
 
Assessment comments
<p>&nbsp;</p>

Sources of information
Basic Moran, M. J. y Shapiro, H. N (2004). Fundamentos de Termodinámica Técnica. Reverté
Evaristo Rodríguez, Mª Sonia Zaragoza (2007). TECNOLOGÍA ENERGÉTICA. SANTIAGO. Reprografía Noroeste

Complementary M. A. Glinkov, G. M. Glonkov (1985). A General Theory of Furnaces. Moscu. Mir
P. Chattopadhyay (2001). Boiler Operation Engineering. McGraw-Hill
A. L. Kohan (1998). Boiler Operator’s Guide. McGraw-Hill
R. M. Clapp (1990). Boilers and Ancillary Plant. Pergamon Press
S. Kabac (1991). Boilers, Evaporators and Condensers. J. Wiley &amp; Sons
V. Ya. Rizking (1979). Centrales Termoeléctricas. Vol. 1. Moscu. Mir
R. Kehlhofer (1999). Combined-Cycle Gas Steam Turbine Power Plants. PennWell
W. C. Turner (2001). Energy Management Handbook. The Fairmon Press
M. J. M., and H. N. S. (1995). Fundamentals of Engineering Thermodynamics. J. Wiley &amp; Sons
A. L. Kohan (2000). Manual de Calderas. McGraw-Hill
G. Martínez, M. M. Serrano (2004). Minicentrales Hidroeléctricas. Bellisco
D. Kondepudi (1998). Modern Termodynamics. J. Wiley &amp; Sons
K. W. Li (1995). Power Plant System Design. J. Wiley &amp; Sons
H. P. Bloch and C. Soares (1998). Process Plant Machinery. Butterworth
Babcock &amp; Wilcox (1995). Steam. Its Generation and Use. Babcock &amp; Wilcox
A. V. Schegliaiev (1978). Turbinas de Vapor. Vol. 1 y 2. Moscu. Mir


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