Datos Identificativos 2015/16
Asignatura (*) Teoría e Institucións Económicas Código 730211408
Titulación
Enxeñeiro Industrial
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
1º e 2º Ciclo 1º cuadrimestre
Cuarto Obrigatoria 3
Idioma
Castelán
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Enxeñaría Naval e Oceánica
Coordinación
Castro Santos, Laura
Correo electrónico
laura.castro.santos@udc.es
Profesorado
Castro Santos, Laura
Correo electrónico
laura.castro.santos@udc.es
Web
Descrición xeral Análise do contorno económico dos negocios, proxectos de creación de empresas e análise de viabilidade económico-financeira

Competencias do título
Código Competencias do título
A6 Participación en proxectos multidisciplinares de enxeñaría industrial.
A10 Planificación estratéxica de sistemas de calidade, de sistemas de produción e de xestión medioambiental.
A11 Dirección xeral, dirección técnica, dirección de proxectos de I+D+I en plantas e empresas industriais.
A12 Dirección, planificación e supervisión de equipos multidisciplinares.
B1 Aprender a aprender.
B2 Resolver problemas de forma efectiva.
B3 Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo.
B5 Traballar de forma colaborativa.
B6 Comportase con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional.
B7 Comunicarse de maneira efectiva nun entorno de traballo.
B9 Capacidade de integrarse en grupo de traballo.
B10 Actitude orientada á análise.
B12 Capacidade para encontrar e manexar a información.
B13 Capacidade de comunicación oral e escrita.
B14 Manexo de sistemas asistidos por ordenador.
B18 Capacidade de abstracción, comprensión e simplificación de problemas complexos.
B19 Motivar ao grupo de traballo.
B20 Capacidade de negociación.
B21 Abertos ao cambio.
B22 Vontade de mellora continua.
B23 Positivos fronte a problemas.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C4 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
C5 Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras.
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
O alumno debe saber como funcionan os sectores económicos: A demanda agregada e os seus compoñentes, a oferta agregada e o equilibrio oferta-demanda e as súas implicacións sobre o PIB, a renda e o emprego A6
A10
A11
A12
O alunmo debe saber facer previsións sobre os determiñantes da evolución dos tipos de xuro, modelizar o custo de calquer tipo de financiamento a curto ou longo prazo por medio do cálculo da TAE, saber elaborar planos de viabilidade económico-fiannceira de novos proxectos de investimento. B1
B2
B3
B5
B6
B7
B9
B10
B12
B13
B14
B18
B19
B20
B21
B22
B23
O alumno debe saber integrarse en grupos diversos, cooperar con responsables de distintas áreas para recabar información fundamental para a arealización de previsións, ter capacidade de roganización, capacidade de síntese e capacidade directiva C3
C4
C5
C7
C8

Contidos
Temas Subtemas
Análise do contorno económico dos negocios A demanda agregada
A balanza de pagamentos e o tipo de troco
Diñeiro, bancos e tipo de xuro
Políticas fiscais e monetarias
Modelo de oferta e demanda agregadas
Os probelmas económicoe o lomgo prazo
Análise de proxectos de investimento A empresa no sistema económico
A idea de crear unha empresa
A planificación da creación empresarial
Primeiros pasos para acreación da empresa
Análise dos mercados
A definición do escenario
A evaluación dos cash flows
Os conceptos de VAN, TIR, Pay Back e punto morto
A sensibilización do proxecto
Análise estratéxico do negocio

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Estudo de casos A6 A12 A10 A11 B2 B3 B5 B6 B9 B10 B12 B18 B21 B22 B23 C3 C4 C7 C8 10 5 15
Sesión maxistral A6 A12 A10 A11 B1 B3 B6 B7 B10 B13 B18 B19 B20 B23 C3 C5 C7 C8 30 6 36
Prácticas a través de TIC A6 A12 A10 A11 B1 B2 B3 B5 B9 B10 B14 B18 B21 B22 B23 C3 C8 15 3 18
Proba mixta A6 A12 A10 A11 B2 B3 B6 B10 B13 B14 B18 B23 C3 C7 C8 6 0 6
 
Atención personalizada 0 0
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Estudo de casos Analise a través da prensa económica convencional da evolución dos principais indicadores económicos que poden afectar á vida da empresa e condicionar a súa evolución futura.
Sesión maxistral Explicación da teoría relevante
Prácticas a través de TIC Realización de modelización de prétamos e créditos, avaliación de liñas de desconto de efectos comerciais, proxectos de avaliación económico-financeira de novos negocios
Proba mixta Realización de probas de carácter teórico-práctico sobre a evolución das variables económicas do contorno e realización de proxectos de viabilidade apoiándose en excel

Atención personalizada
Metodoloxías
Estudo de casos
Sesión maxistral
Prácticas a través de TIC
Descrición
Estudo de casos:
Realizaránse lecturas colectivas de prensa económica para ensinar aos alumnos a interpretar a evolución dos caso do contorno económico. Sobre estas lecturas relizaranse traballos nos que cada aluno ha de enmitir unha opinión por escrito

Sesión Maxistral:

Explicación da teoría relevate sobre análise do controno económico-financeiro (macroeconomía) e da teoría de análise de proxectos de investimento.

Prácticas a través de TIC´s:
Realizaranse supostos de desconto de remesas, modelización de créditos e préstamos e plans de viabilidade económico-financeira.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Estudo de casos A6 A12 A10 A11 B2 B3 B5 B6 B9 B10 B12 B18 B21 B22 B23 C3 C4 C7 C8 Avaliación teórica dos contidos explicados na clase e a sua incidencia á práctica 20
Prácticas a través de TIC A6 A12 A10 A11 B1 B2 B3 B5 B9 B10 B14 B18 B21 B22 B23 C3 C8 Realización de prácticas apoiándonos en excel sobre casos de financiación e plans de viabilidade 80
 
Observacións avaliación

Fontes de información
Bibliografía básica José Mª O´kean (2007). Economía. Mc Graw Hill
Nassir Sapag Chain (2001). Evaluación de proyectos de inversión en la empresa. Mac Graw Hill Interamericana de Esapaña S.A.U.

Bibliografía complementaria Zbigniew Kozikowski (2007). Matemáticas Financieras. Mac Graw Hill Interamericana de Esapaña S.A.U.


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías