Identifying Data 2015/16
Subject (*) Teoría e Institucións Económicas Code 730211408
Study programme
Enxeñeiro Industrial
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
First and Second Cycle 1st four-month period
Fourth Obligatoria 3
Language
Spanish
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Enxeñaría Naval e Oceánica
Coordinador
Castro Santos, Laura
E-mail
laura.castro.santos@udc.es
Lecturers
Castro Santos, Laura
E-mail
laura.castro.santos@udc.es
Web
General description Análise do contorno económico dos negocios, proxectos de creación de empresas e análise de viabilidade económico-financeira

Study programme competencies
Code Study programme competences
A6 Participación en proxectos multidisciplinares de enxeñaría industrial.
A10 Planificación estratéxica de sistemas de calidade, de sistemas de produción e de xestión medioambiental.
A11 Dirección xeral, dirección técnica, dirección de proxectos de I+D+I en plantas e empresas industriais.
A12 Dirección, planificación e supervisión de equipos multidisciplinares.
B1 Aprender a aprender.
B2 Resolver problemas de forma efectiva.
B3 Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo.
B5 Traballar de forma colaborativa.
B6 Comportase con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional.
B7 Comunicarse de maneira efectiva nun entorno de traballo.
B9 Capacidade de integrarse en grupo de traballo.
B10 Actitude orientada á análise.
B12 Capacidade para encontrar e manexar a información.
B13 Capacidade de comunicación oral e escrita.
B14 Manexo de sistemas asistidos por ordenador.
B18 Capacidade de abstracción, comprensión e simplificación de problemas complexos.
B19 Motivar ao grupo de traballo.
B20 Capacidade de negociación.
B21 Abertos ao cambio.
B22 Vontade de mellora continua.
B23 Positivos fronte a problemas.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C4 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
C5 Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras.
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
O alumno debe saber como funcionan os sectores económicos: A demanda agregada e os seus compoñentes, a oferta agregada e o equilibrio oferta-demanda e as súas implicacións sobre o PIB, a renda e o emprego A6
A10
A11
A12
O alunmo debe saber facer previsións sobre os determiñantes da evolución dos tipos de xuro, modelizar o custo de calquer tipo de financiamento a curto ou longo prazo por medio do cálculo da TAE, saber elaborar planos de viabilidade económico-fiannceira de novos proxectos de investimento. B1
B2
B3
B5
B6
B7
B9
B10
B12
B13
B14
B18
B19
B20
B21
B22
B23
O alumno debe saber integrarse en grupos diversos, cooperar con responsables de distintas áreas para recabar información fundamental para a arealización de previsións, ter capacidade de roganización, capacidade de síntese e capacidade directiva C3
C4
C5
C7
C8

Contents
Topic Sub-topic
Análise do contorno económico dos negocios A demanda agregada
A balanza de pagamentos e o tipo de troco
Diñeiro, bancos e tipo de xuro
Políticas fiscais e monetarias
Modelo de oferta e demanda agregadas
Os probelmas económicoe o lomgo prazo
Análise de proxectos de investimento A empresa no sistema económico
A idea de crear unha empresa
A planificación da creación empresarial
Primeiros pasos para acreación da empresa
Análise dos mercados
A definición do escenario
A evaluación dos cash flows
Os conceptos de VAN, TIR, Pay Back e punto morto
A sensibilización do proxecto
Análise estratéxico do negocio

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Case study A6 A12 A10 A11 B2 B3 B5 B6 B9 B10 B12 B18 B21 B22 B23 C3 C4 C7 C8 10 5 15
Guest lecture / keynote speech A6 A12 A10 A11 B1 B3 B6 B7 B10 B13 B18 B19 B20 B23 C3 C5 C7 C8 30 6 36
ICT practicals A6 A12 A10 A11 B1 B2 B3 B5 B9 B10 B14 B18 B21 B22 B23 C3 C8 15 3 18
Mixed objective/subjective test A6 A12 A10 A11 B2 B3 B6 B10 B13 B14 B18 B23 C3 C7 C8 6 0 6
 
Personalized attention 0 0
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Case study Analise a través da prensa económica convencional da evolución dos principais indicadores económicos que poden afectar á vida da empresa e condicionar a súa evolución futura.
Guest lecture / keynote speech Explicación da teoría relevante
ICT practicals Realización de modelización de prétamos e créditos, avaliación de liñas de desconto de efectos comerciais, proxectos de avaliación económico-financeira de novos negocios
Mixed objective/subjective test Realización de probas de carácter teórico-práctico sobre a evolución das variables económicas do contorno e realización de proxectos de viabilidade apoiándose en excel

Personalized attention
Methodologies
Case study
Guest lecture / keynote speech
ICT practicals
Description
Estudo de casos:
Realizaránse lecturas colectivas de prensa económica para ensinar aos alumnos a interpretar a evolución dos caso do contorno económico. Sobre estas lecturas relizaranse traballos nos que cada aluno ha de enmitir unha opinión por escrito

Sesión Maxistral:

Explicación da teoría relevate sobre análise do controno económico-financeiro (macroeconomía) e da teoría de análise de proxectos de investimento.

Prácticas a través de TIC´s:
Realizaranse supostos de desconto de remesas, modelización de créditos e préstamos e plans de viabilidade económico-financeira.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Case study A6 A12 A10 A11 B2 B3 B5 B6 B9 B10 B12 B18 B21 B22 B23 C3 C4 C7 C8 Avaliación teórica dos contidos explicados na clase e a sua incidencia á práctica 20
ICT practicals A6 A12 A10 A11 B1 B2 B3 B5 B9 B10 B14 B18 B21 B22 B23 C3 C8 Realización de prácticas apoiándonos en excel sobre casos de financiación e plans de viabilidade 80
 
Assessment comments

Sources of information
Basic José Mª O´kean (2007). Economía. Mc Graw Hill
Nassir Sapag Chain (2001). Evaluación de proyectos de inversión en la empresa. Mac Graw Hill Interamericana de Esapaña S.A.U.

Complementary Zbigniew Kozikowski (2007). Matemáticas Financieras. Mac Graw Hill Interamericana de Esapaña S.A.U.


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.