Identifying Data 2015/16
Subject (*) Aplicacións Medioambientais dos Láseres Code 730460110
Study programme
Mestrado Universitario en Fotónica e Tecnoloxías do Láser
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Official Master's Degree 1st four-month period
First Optativa 6
Language
Spanish
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Enxeñaría Industrial 2
Coordinador
Ramil Rego, Alberto
E-mail
alberto.ramil@udc.es
Lecturers
Mateo Orenes, Maripaz
Ramil Rego, Alberto
E-mail
paz.mateo@udc.es
alberto.ramil@udc.es
Web
General description

Study programme competencies
Code Study programme competences
A1 CE1 Capacidade para a comprensión dos fundamentos físicos das aplicacións dos láseres en diferentes campos de especial relevancia, como a metroloxía, biomedicina, industria e medio ambiente. Identificación e recoñecemento de novas tecnoloxías, as súas aplicacións, sistemas comerciais, normativa vixente en láseres, así como o desenvolvemento de procesos e sistemas para a análise.
A2 CE2 Capacidade para a análise, deseño e aplicación de métodos computacionais, sistemas non lineais, métodos numéricos, modelado numérico, simulacións, algoritmos, e software específico para o seu emprego en fotónica e tecnoloxías láser.
B1 CB6 Posuír e comprender coñecementos que acheguen unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación
B2 CB7 Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en contornas novas ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo.
B3 CB8 Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos.
B4 CB9 Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusións, e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan, a públicos especializados e non especializados dun modo claro e sen ambigüidades.
B5 CB10 Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun modo que haberá de ser en gran medida autodirigido ou autónomo.
B6 CG1 Capacidade para recompilar información sobre un tema de interese a través de documentos científicos, así como para analizala, clasificala e sintetizala.
B7 CG2 Capacidade para manexar ferramentas de software que apoien a resolución de problemas relacionados coa fotónica e as tecnoloxías do láser.
B8 CG3 Capacidade para a planificación de tarefas de investigación, desenvolvemento e innovación en Institucións de investigación, tecnolóxicas e empresas, en todos aqueles ámbitos relacionados coa fotónica e as tecnoloxías do láser.
B9 CG4 Capacidade para identificar métodos experimentais e teóricos relacionados coa fotónica e as tecnoloxías do láser, así como as súas aplicacións en ciencia e tecnoloxía.
C2 CT2 Capacidade para traballar en equipos multidisciplinares e multilingües, nun contexto internacional.
C3 CT3 Habilidade nas relacións interpersoais.
C6 CT6 Motivación pola calidade e a mellora continua
C7 CT7 Respectar os dereitos fundamentais de igualdade de oportunidades entre homes e mulleres, así como a accesibilidade universal das persoas con discapacidade.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Coñecer e comprender as aplicacións ambientais dos láseres, entendendo os fenómenos que teñen lugar e sabendo elixir a técnica máis axeitada para cada problema. AC1
AC2
BC1
BC2
BC3
BC4
BC5
BC6
BC7
BC8
BC9
CC2
CC3
CC6
CC7

Contents
Topic Sub-topic
Introdución Tema 1. O medio
Tema 2. Técnicas analíticas
Tema 3. Aplicacións
Fluorescencia inducida por láser (LIF) Tema 4. Fundamentos
Tema 5. Instrumentación
Tema 6. Aplicacións
Espectroscopia de plasmas Tema 7. Fundamentos en LIBS e ICP-OES, ICP-MS
Tema 8. Instrumentación
Tema 9. Aplicacións
LIDAR Tema 10. Introducción
Tema 11. LIDAR, xeneralidades
Tema 12. Fundamentos (dispersión elástica e inelástica)
Tema 13. Ecuación LIDAR
Tema 14. Configuracións para diferentes aplicacións (aerosois, contaminantes, vento, temperatura...)
Tema 15. Invertemento da ecuación LIDAR e análise de erros
Outras aplicacións Tema 16. Holografía para o estudo de aerosois

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Guest lecture / keynote speech A1 A2 B3 B2 C7 24 27 51
ICT practicals A2 B9 B8 B7 B6 B5 B4 B3 B2 B1 C2 C3 C6 11 60 71
Laboratory practice A1 A2 B7 B8 B9 12 0 12
Multiple-choice questions A1 A2 B6 B9 1 10 11
 
Personalized attention 5 0 5
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Guest lecture / keynote speech Clases de teoría por videoconferencia mediante diapositivas
ICT practicals Realización dun traballo práctico asistido por videoconferencia
Laboratory practice Realización dun traballo práctico en el laboratorio
Multiple-choice questions Test de 20 preguntas sobre a materia

Personalized attention
Methodologies
ICT practicals
Description
Resolución de dúbidas e consultas relacionadas co traballo práctico, via videoconferencia ou correo electrónico

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
ICT practicals A2 B9 B8 B7 B6 B5 B4 B3 B2 B1 C2 C3 C6 Os alumnos deberán entregar un traballo co desenvolvemento, resultados e conclusións das prácticas 70
Multiple-choice questions A1 A2 B6 B9 Exame tipo test de 20 preguntas 30
 
Assessment comments

Sources of information
Basic Fang-YuYueh, Jagdish P. Singh, y Hansheng'Zhang (2000). Laser-induced Breakdown Spectroscopy, Elemental Analysis en Encyclopedia of Analytical Chemistry. Chichester,John Wiley & Sons Ltd
A.W. Miziolek, V. Palleschi, I. Schechter (2006). Laser-induced breakdown spectroscopy: Fundamentals and applications. New York,Cambridge University Press
Andrews, David L. ( 1997). Lasers in chemistry. Berlin, Springer-Verlag
S. Svanberg (2001). Atomic and Molecular Spectroscopy. Berli, Springer
D.A. Cremers y L.J. Radziemski (2006). Handbook of Laser-induced Breakdown Spectroscopy. Chichester, Wiley
M. T. Eismann (2012). Hyperspectral remote sensing. Bellingham, SPIE
Manahan, S. E. Stanley ( 2007). Introducción a la química ambiental . Reverté México: Universidad Nacional Autónoma de México
Richard E. Russo, Xianglei Mao, Oleg V. Borisov, y Haichen Liu (2000). Laser Ablation in Atomic Spectroscopy en Encyclopedia of Analytical Chemistry . Chichester,John Wiley & Sons Ltd
Telle, Helmet H. (2007). Laser chemistry : spectroscopy, dynamics and applications . West Sussex, John Wiley & Sons
Peter Hering, Jan Peter Lay, Sandra Stry ( 2004). Laser in environmental and life sciences: modern analytical methods. Springer
Raymond M. Measures (1984). Laser remote sensing. Florida, Krieger
Takashi Fujii, Tetsuo Fukuchi (2005). Laser remote sensing. Taylor & Francis
Demtröder, Wolfgang (1996). Laser spectroscopy basic concepts and instrumentation. Berlin, Springer
Y.-I. Lee, J. Sneddon y K. Song ( 2000). Laser-Induced Breakdown Spectrometry. New York, Nova Science Publisher
J.P. Singh y S.N. Thakur ( 2006). Laser-induced Breakdown Spectroscopy. Amsterdam, Elsevier Science BV
Ed. by Maximilian Lackner (2008). Lasers in chemistry. Wiley-VCH
G. Rees (2001). Physical principles of remote sensing. Cambridge University Press
Domènech, Xavier (2006). Química ambiental de sistemas terrestres . Barcelona, Reverté
R. C. Olsen (2007). Remote sensing from air and space. Bellingham, SPIE

Complementary


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before
/
/

Subjects that are recommended to be taken simultaneously
Aplicacións Industriais dos Láseres/730460104

Subjects that continue the syllabus
Física dos Láseres/730460103
Laboratorio de Fundamentos do Láser/730460112

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.