Study programme competencies |
Code
|
Study programme competences / results
|
A1 |
CE1 Capacidade para a comprensión dos fundamentos físicos das aplicacións dos láseres en diferentes campos de especial relevancia, como a metroloxía, biomedicina, industria e medio ambiente. Identificación e recoñecemento de novas tecnoloxías, as súas aplicacións, sistemas comerciais, normativa vixente en láseres, así como o desenvolvemento de procesos e sistemas para a análise. |
A2 |
CE2 Capacidade para a análise, deseño e aplicación de métodos computacionais, sistemas non lineais, métodos numéricos, modelado numérico, simulacións, algoritmos, e software específico para o seu emprego en fotónica e tecnoloxías láser. |
B1 |
CB6 Posuír e comprender coñecementos que acheguen unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación |
B2 |
CB7 Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en contornas novas ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo. |
B3 |
CB8 Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos. |
B4 |
CB9 Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusións, e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan, a públicos especializados e non especializados dun modo claro e sen ambigüidades. |
B5 |
CB10 Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun modo que haberá de ser en gran medida autodirigido ou autónomo. |
B6 |
CG1 Capacidade para recompilar información sobre un tema de interese a través de documentos científicos, así como para analizala, clasificala e sintetizala. |
B7 |
CG2 Capacidade para manexar ferramentas de software que apoien a resolución de problemas relacionados coa fotónica e as tecnoloxías do láser. |
B8 |
CG3 Capacidade para a planificación de tarefas de investigación, desenvolvemento e innovación en Institucións de investigación, tecnolóxicas e empresas, en todos aqueles ámbitos relacionados coa fotónica e as tecnoloxías do láser. |
B9 |
CG4 Capacidade para identificar métodos experimentais e teóricos relacionados coa fotónica e as tecnoloxías do láser, así como as súas aplicacións en ciencia e tecnoloxía. |
C2 |
CT2 Capacidade para traballar en equipos multidisciplinares e multilingües, nun contexto internacional. |
C3 |
CT3 Habilidade nas relacións interpersoais. |
C6 |
CT6 Motivación pola calidade e a mellora continua |
C7 |
CT7 Respectar os dereitos fundamentais de igualdade de oportunidades entre homes e mulleres, así como a accesibilidade universal das persoas con discapacidade. |
Learning aims |
Learning outcomes |
Study programme competences / results |
Coñecer e comprender as aplicacións ambientais dos láseres, entendendo os fenómenos que teñen lugar e sabendo elixir a técnica máis axeitada para cada problema. |
AC1 AC2
|
BC1 BC2 BC3 BC4 BC5 BC6 BC7 BC8 BC9
|
CC2 CC3 CC6 CC7
|
Contents |
Topic |
Sub-topic |
Introdución |
Tema 1. O medio
Tema 2. Técnicas analíticas
Tema 3. Aplicacións |
Fluorescencia inducida por láser (LIF) |
Tema 4. Fundamentos
Tema 5. Instrumentación
Tema 6. Aplicacións |
Espectroscopia de plasmas |
Tema 7. Fundamentos en LIBS e ICP-OES, ICP-MS
Tema 8. Instrumentación
Tema 9. Aplicacións |
LIDAR |
Tema 10. Introducción
Tema 11. LIDAR, xeneralidades
Tema 12. Fundamentos (dispersión elástica e inelástica)
Tema 13. Ecuación LIDAR
Tema 14. Configuracións para diferentes aplicacións (aerosois, contaminantes, vento, temperatura...)
Tema 15. Invertemento da ecuación LIDAR e análise de erros |
Outras aplicacións |
Tema 16. Holografía para o estudo de aerosois |
Planning |
Methodologies / tests |
Competencies / Results |
Teaching hours (in-person & virtual) |
Student’s personal work hours |
Total hours |
Guest lecture / keynote speech |
A1 A2 B3 B2 C7 |
24 |
27 |
51 |
ICT practicals |
A2 B9 B8 B7 B6 B5 B4 B3 B2 B1 C2 C3 C6 |
11 |
60 |
71 |
Laboratory practice |
A1 A2 B7 B8 B9 |
12 |
0 |
12 |
Multiple-choice questions |
A1 A2 B6 B9 |
1 |
10 |
11 |
|
Personalized attention |
|
5 |
0 |
5 |
|
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies |
Methodologies |
Description |
Guest lecture / keynote speech |
Clases de teoría por videoconferencia mediante diapositivas |
ICT practicals |
Realización dun traballo práctico asistido por videoconferencia |
Laboratory practice |
Realización dun traballo práctico en el laboratorio |
Multiple-choice questions |
Test de 20 preguntas sobre a materia |
Personalized attention |
Methodologies
|
ICT practicals |
|
Description |
Resolución de dúbidas e consultas relacionadas co traballo práctico, via videoconferencia ou correo electrónico |
|
Assessment |
Methodologies
|
Competencies / Results |
Description
|
Qualification
|
ICT practicals |
A2 B9 B8 B7 B6 B5 B4 B3 B2 B1 C2 C3 C6 |
Os alumnos deberán entregar un traballo co desenvolvemento, resultados e conclusións das prácticas |
70 |
Multiple-choice questions |
A1 A2 B6 B9 |
Exame tipo test de 20 preguntas |
30 |
|
Assessment comments |
|
Sources of information |
Basic
|
Fang-YuYueh, Jagdish P. Singh, y Hansheng'Zhang (2000). Laser-induced Breakdown Spectroscopy, Elemental Analysis en Encyclopedia of Analytical Chemistry. Chichester,John Wiley & Sons Ltd
A.W. Miziolek, V. Palleschi, I. Schechter (2006). Laser-induced breakdown spectroscopy: Fundamentals and applications. New York,Cambridge University Press
Andrews, David L. ( 1997). Lasers in chemistry. Berlin, Springer-Verlag
S. Svanberg (2001). Atomic and Molecular Spectroscopy. Berli, Springer
D.A. Cremers y L.J. Radziemski (2006). Handbook of Laser-induced Breakdown Spectroscopy. Chichester, Wiley
M. T. Eismann (2012). Hyperspectral remote sensing. Bellingham, SPIE
Manahan, S. E. Stanley ( 2007). Introducción a la química ambiental . Reverté México: Universidad Nacional Autónoma de México
Richard E. Russo, Xianglei Mao, Oleg V. Borisov, y Haichen Liu (2000). Laser Ablation in Atomic Spectroscopy en Encyclopedia of Analytical Chemistry . Chichester,John Wiley & Sons Ltd
Telle, Helmet H. (2007). Laser chemistry : spectroscopy, dynamics and applications . West Sussex, John Wiley & Sons
Peter Hering, Jan Peter Lay, Sandra Stry ( 2004). Laser in environmental and life sciences: modern analytical methods. Springer
Raymond M. Measures (1984). Laser remote sensing. Florida, Krieger
Takashi Fujii, Tetsuo Fukuchi (2005). Laser remote sensing. Taylor & Francis
Demtröder, Wolfgang (1996). Laser spectroscopy basic concepts and instrumentation. Berlin, Springer
Y.-I. Lee, J. Sneddon y K. Song ( 2000). Laser-Induced Breakdown Spectrometry. New York, Nova Science Publisher
J.P. Singh y S.N. Thakur ( 2006). Laser-induced Breakdown Spectroscopy. Amsterdam, Elsevier Science BV
Ed. by Maximilian Lackner (2008). Lasers in chemistry. Wiley-VCH
G. Rees (2001). Physical principles of remote sensing. Cambridge University Press
Domènech, Xavier (2006). Química ambiental de sistemas terrestres . Barcelona, Reverté
R. C. Olsen (2007). Remote sensing from air and space. Bellingham, SPIE |
|
Complementary
|
|
|
Recommendations |
Subjects that it is recommended to have taken before |
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
Aplicacións Industriais dos Láseres/730460104 |
|
Subjects that continue the syllabus |
Física dos Láseres/730460103 | Laboratorio de Fundamentos do Láser/730460112 |
|
|