Datos Identificativos 2015/16
Asignatura (*) Tecnoloxía pesqueira e da acuicultura Código 730496010
Titulación
Mestrado Universitario en Enxeñaría Naval e Oceánica (plan 2012)
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial 2º cuadrimestre
Primeiro Obrigatoria 4.5
Idioma
Castelán
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Enxeñaría Naval e Oceánica
Coordinación
Salamanca Gimenez, Antonio
Correo electrónico
antonio.salamanca@udc.es
Profesorado
Salamanca Gimenez, Antonio
Correo electrónico
antonio.salamanca@udc.es
Web http://www.udc.es/dep/inyo/asalamanca/index.html
Descrición xeral La asignatura se imparte desde el Área de Conocimiento de Construcciones Navales. Se considera una asignatura básica para el conocimiento de los requerimientos y necesidades a bordo de los buques pesqueros. Tiene una parte descritiva-teórica en la que se mostrarán las diferentes necesidades a bordo, plantas de acuicultura y pesca sostenible

Competencias do título
Código Competencias do título
A1 Capacidade para proxectar buques axeitados ás necesidades do transporte marítimo de persoas e mercadorías, e ás da defensa e seguridade marítimas.
A11 Coñecemento das operacións e sistemas específicos dos barcos de pesca e capacidade para realizar a súa integración nos proxectos dos devanditos barcos.
A12 Coñecemento da enxeñaría dos cultivos mariños e da súa explotación e capacidade para proxectar os artefactos, flotantes ou fixos, nos que se integran, desenvolvendo as súas estruturas, materiais, equipamento, fondeo, estabilidade, seguridade, etc.
B1 Posuír e comprender coñecementos que acheguen unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación
B2 Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en ámbitos novos ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo
B3 Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos
B4 Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusións e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan a públicos especializados e non especializados dun modo claro e sen ambigüidades.
B5 Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun modo que haberá de ser en boa medida autodirixido ou autónomo.
B6 Ser capaz de realizar unha análise crítica, avaliación e síntese de ideas novas e complexas.
C1 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Coñecemento de métodos de regulación pesqueira, aplicación e fundamentos. AM1
AM11
AM12
BM1
BM2
BM3
BM4
BM5
BM6
Coñecemento, comprensión e deseño de artes de pesca AM1
AM11
AM12
BM1
BM2
BM4
BM6
CM1
Aplicación dá normativa aplicable a construción naval pesqueira AM11
AM12
BM1
BM2
BM3
BM4
BM5
BM6
CM1
Deseño de factorias de acuicultura AM11
AM12
BM1
BM2
BM3
BM4
BM5
BM6
CM1

Contidos
Temas Subtemas
Regulación pesqueira Principos básicos de bioloxía e ámbito mariño
Dinámica de poboacións
Buques e caladoiros
Artes de pesca e selectividade
Parámetros fundamentais en pesqueiras
Rendemento e esforzo pesqueiro
Ordenación pesqueira
Aspectos económicos de regulación pesqueira
Metodoloxías de pesca Sistemas artesanais
Sistemas pasivos (Cana, corricán, poteras, redes, trampas, palangres)
Sistemas activos (Cerco e arrastre)

Necesidades e deseño dos buque Buques baleeiros
Buques cañeros
Buques á cacea
Buques naseros
Buques palangreiros
Buques para redes
Buques arrastreiros
Buques cerqueros
Buques híbridos
Lances de pesca. Necesidades de servizos a bordo. Con dragas
Con liñas
Con corricán
Con redes
Con trampas
Con palangres
De cerco
De arrastre
Deseño artes e equipos de pesca Fibras, cables e cabos
Deseño de panos
Deseño de arte de arrastre. Ensaios con modelos.
Carretes de cable e tambores de rede. Cálculo e deseño.
Análise de necesidades e adaptación dos aparellos a diferentes caladoiros.
factorias da acuicltura factorias de crías
factoria de engorde
factorias innovadoras

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Sesión maxistral A1 A11 A12 B1 B2 B3 B4 B5 B6 C1 45 18.5 63.5
Actividades iniciais A1 B8 1 0 1
Foro virtual A11 A12 B2 B3 B4 B5 B6 0 2 2
Aprendizaxe colaborativa A1 A11 A12 B3 B4 B5 B6 30 0 30
Proba mixta A1 A11 B1 B2 B3 B4 B5 B6 8 0 8
 
Atención personalizada 8 0 8
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Sesión maxistral Desenvólvense, de acordo aos temas especificados, os fundamentos para a obtención de deseños óptimos asumibles en proxectos básicos.
Formúlanse as necesidades da bordo e detállanse solucións técnicas viables para satisfacelas.
Actividades iniciais Trátase dunha descrición breve do curso, actividades a desenvolver, objetvos e procedementos de avaliación.
Foro virtual mediante moodle e wikis
Aprendizaxe colaborativa presetaciones realizadas polos alumnos, tuteladas polo profesor
Proba mixta exame ou realización dun traballo de actualidade tutelado

Atención personalizada
Metodoloxías
Aprendizaxe colaborativa
Sesión maxistral
Actividades iniciais
Foro virtual
Descrición
Os traballos a desenvolver na casa polo alumno formúlanse para incentivar o espírito crítico por parte do alumno. Trátase de traballos que, en xeral, serán autoexplicativos. O propio alumno deberá ter espírito crítico para analizar resultados e presentar os informes finais correctamente.
Tutelado polo profesor

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Aprendizaxe colaborativa A1 A11 A12 B3 B4 B5 B6 refórzase a colaboracion o traballo e o traballo en comun 23
Sesión maxistral A1 A11 A12 B1 B2 B3 B4 B5 B6 C1 realizadas en clase polo profesor 20
Actividades iniciais A1 B8 ao inicio do curso 0.5
Foro virtual A11 A12 B2 B3 B4 B5 B6 o alumno participase e conocera os ultimosw eventos respecto os temas 11.5
Proba mixta A1 A11 B1 B2 B3 B4 B5 B6 Exame final da materia 45
 
Observacións avaliación

Preténdese que non sexa
necesaria a realización da proba escrita de final de curso. A
formulación será que ao presentar os traballos tutelados o alumno poida
conseguir a máxima nota. Non obstante, o alumno que o desexe poderá
acudir ao exame final da materia.


Fontes de información
Bibliografía básica FAO - ONU (1985). Design of small fishing vessels. FAO
L. Santos y J. Núñez (1994). Fundamentos de pesca. FEIN - COIN
FAO (2003). Manual de evaluación de recursos pesqueros. FAO
E.C. López Veiga (1985). Ordenación pesquera. Sus bases y su aplicación. Serv. Pub. Caixa Vigo
OMI (1995). Protocolo de Torremolinos Ed. refundida 1995. OMI

Bibliografía complementaria FAO - ONU (1960 ). Fishing boats of the world: 2 . FAO
F. Micó (1978 ). Introducción a la pesca marítima. Serv. publicaciones ETSIN
F. Eiroa del Río (1986 ). La pesca artesanal en Galicia . Ediciós do Castro
J. Garner (1978 ). Pelagic and semipelagic trawling gear . Fishing news books LTD.
A. Luna y D. Pérez (). Proyectos. Buques y sistemas de pesca . Serv. Pub. ETSIN
PTEPA (2009 ). Tecnologías aplicadas a la pesca y a la acuicultura . Plataforma Tecnológica de la pesca


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente
Tecnoloxía da construcción do buque/730496019

Materias que se recomenda cursar simultaneamente
Oceanografía/730496008

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías