Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A1 |
Capacidade para proxectar buques axeitados ás necesidades do transporte marítimo de persoas e mercadorías, e ás da defensa e seguridade marítimas. |
A11 |
Coñecemento das operacións e sistemas específicos dos barcos de pesca e capacidade para realizar a súa integración nos proxectos dos devanditos barcos. |
A12 |
Coñecemento da enxeñaría dos cultivos mariños e da súa explotación e capacidade para proxectar os artefactos, flotantes ou fixos, nos que se integran, desenvolvendo as súas estruturas, materiais, equipamento, fondeo, estabilidade, seguridade, etc. |
B1 |
Posuír e comprender coñecementos que acheguen unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación |
B2 |
Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en ámbitos novos ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo |
B3 |
Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos |
B4 |
Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusións e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan a públicos especializados e non especializados dun modo claro e sen ambigüidades. |
B5 |
Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun modo que haberá de ser en boa medida autodirixido ou autónomo. |
B6 |
Ser capaz de realizar unha análise crítica, avaliación e síntese de ideas novas e complexas. |
C1 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Coñecemento de métodos de regulación pesqueira, aplicación e fundamentos. |
AM1 AM11 AM12
|
BM1 BM2 BM3 BM4 BM5 BM6
|
|
Coñecemento, comprensión e deseño de artes de pesca |
AM1 AM11 AM12
|
BM1 BM2 BM4 BM6
|
CM1
|
Aplicación dá normativa aplicable a construción naval pesqueira |
AM11 AM12
|
BM1 BM2 BM3 BM4 BM5 BM6
|
CM1
|
Deseño de factorias de acuicultura |
AM11 AM12
|
BM1 BM2 BM3 BM4 BM5 BM6
|
CM1
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Regulación pesqueira |
Principos básicos de bioloxía e ámbito mariño
Dinámica de poboacións
Buques e caladoiros
Artes de pesca e selectividade
Parámetros fundamentais en pesqueiras
Rendemento e esforzo pesqueiro
Ordenación pesqueira
Aspectos económicos de regulación pesqueira |
Metodoloxías de pesca |
Sistemas artesanais
Sistemas pasivos (Cana, corricán, poteras, redes, trampas, palangres)
Sistemas activos (Cerco e arrastre)
|
Necesidades e deseño dos buque |
Buques baleeiros
Buques cañeros
Buques á cacea
Buques naseros
Buques palangreiros
Buques para redes
Buques arrastreiros
Buques cerqueros
Buques híbridos |
Lances de pesca. Necesidades de servizos a bordo. |
Con dragas
Con liñas
Con corricán
Con redes
Con trampas
Con palangres
De cerco
De arrastre |
Deseño artes e equipos de pesca |
Fibras, cables e cabos
Deseño de panos
Deseño de arte de arrastre. Ensaios con modelos.
Carretes de cable e tambores de rede. Cálculo e deseño.
Análise de necesidades e adaptación dos aparellos a diferentes caladoiros.
|
factorias da acuicltura |
factorias de crías
factoria de engorde
factorias innovadoras |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A1 A11 A12 B1 B2 B3 B4 B5 B6 C1 |
45 |
18.5 |
63.5 |
Actividades iniciais |
A1 B8 |
1 |
0 |
1 |
Foro virtual |
A11 A12 B2 B3 B4 B5 B6 |
0 |
2 |
2 |
Aprendizaxe colaborativa |
A1 A11 A12 B3 B4 B5 B6 |
30 |
0 |
30 |
Proba mixta |
A1 A11 B1 B2 B3 B4 B5 B6 |
8 |
0 |
8 |
|
Atención personalizada |
|
8 |
0 |
8 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Desenvólvense, de acordo aos temas especificados, os fundamentos para a obtención de deseños óptimos asumibles en proxectos básicos.
Formúlanse as necesidades da bordo e detállanse solucións técnicas viables para satisfacelas. |
Actividades iniciais |
Trátase dunha descrición breve do curso, actividades a desenvolver, objetvos e procedementos de avaliación. |
Foro virtual |
mediante moodle e wikis |
Aprendizaxe colaborativa |
presetaciones realizadas polos alumnos, tuteladas polo profesor |
Proba mixta |
exame ou realización dun traballo de actualidade tutelado |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Aprendizaxe colaborativa |
Sesión maxistral |
Actividades iniciais |
Foro virtual |
|
Descrición |
Os traballos a desenvolver na casa polo alumno formúlanse para incentivar o espírito crítico por parte do alumno. Trátase de traballos que, en xeral, serán autoexplicativos. O propio alumno deberá ter espírito crítico para analizar resultados e presentar os informes finais correctamente.
Tutelado polo profesor |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Aprendizaxe colaborativa |
A1 A11 A12 B3 B4 B5 B6 |
refórzase a colaboracion o traballo e o traballo en comun |
23 |
Sesión maxistral |
A1 A11 A12 B1 B2 B3 B4 B5 B6 C1 |
realizadas en clase polo profesor |
20 |
Actividades iniciais |
A1 B8 |
ao inicio do curso |
0.5 |
Foro virtual |
A11 A12 B2 B3 B4 B5 B6 |
o alumno participase e conocera os ultimosw eventos respecto os temas |
11.5 |
Proba mixta |
A1 A11 B1 B2 B3 B4 B5 B6 |
Exame final da materia |
45 |
|
Observacións avaliación |
Preténdese que non sexa
necesaria a realización da proba escrita de final de curso. A
formulación será que ao presentar os traballos tutelados o alumno poida
conseguir a máxima nota. Non obstante, o alumno que o desexe poderá
acudir ao exame final da materia.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
FAO - ONU (1985). Design of small fishing vessels. FAO
L. Santos y J. Núñez (1994). Fundamentos de pesca. FEIN - COIN
FAO (2003). Manual de evaluación de recursos pesqueros. FAO
E.C. López Veiga (1985). Ordenación pesquera. Sus bases y su aplicación. Serv. Pub. Caixa Vigo
OMI (1995). Protocolo de Torremolinos Ed. refundida 1995. OMI |
|
Bibliografía complementaria
|
FAO - ONU (1960 ). Fishing boats of the world: 2 . FAO
F. Micó (1978 ). Introducción a la pesca marítima. Serv. publicaciones ETSIN
F. Eiroa del Río (1986 ). La pesca artesanal en Galicia . Ediciós do Castro
J. Garner (1978 ). Pelagic and semipelagic trawling gear . Fishing news books LTD.
A. Luna y D. Pérez (). Proyectos. Buques y sistemas de pesca . Serv. Pub. ETSIN
PTEPA (2009 ). Tecnologías aplicadas a la pesca y a la acuicultura . Plataforma Tecnológica de la pesca |
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Tecnoloxía da construcción do buque/730496019 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|