Identifying Data 2015/16
Subject (*) Tecnoloxía pesqueira e da acuicultura Code 730496010
Study programme
Mestrado Universitario en Enxeñaría Naval e Oceánica (plan 2012)
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Official Master's Degree 2nd four-month period
First Obligatoria 4.5
Language
Spanish
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Enxeñaría Naval e Oceánica
Coordinador
Salamanca Gimenez, Antonio
E-mail
antonio.salamanca@udc.es
Lecturers
Salamanca Gimenez, Antonio
E-mail
antonio.salamanca@udc.es
Web http://www.udc.es/dep/inyo/asalamanca/index.html
General description La asignatura se imparte desde el Área de Conocimiento de Construcciones Navales. Se considera una asignatura básica para el conocimiento de los requerimientos y necesidades a bordo de los buques pesqueros. Tiene una parte descritiva-teórica en la que se mostrarán las diferentes necesidades a bordo, plantas de acuicultura y pesca sostenible

Study programme competencies
Code Study programme competences
A1 Capacidade para proxectar buques axeitados ás necesidades do transporte marítimo de persoas e mercadorías, e ás da defensa e seguridade marítimas.
A11 Coñecemento das operacións e sistemas específicos dos barcos de pesca e capacidade para realizar a súa integración nos proxectos dos devanditos barcos.
A12 Coñecemento da enxeñaría dos cultivos mariños e da súa explotación e capacidade para proxectar os artefactos, flotantes ou fixos, nos que se integran, desenvolvendo as súas estruturas, materiais, equipamento, fondeo, estabilidade, seguridade, etc.
B1 Posuír e comprender coñecementos que acheguen unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación
B2 Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en ámbitos novos ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo
B3 Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos
B4 Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusións e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan a públicos especializados e non especializados dun modo claro e sen ambigüidades.
B5 Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun modo que haberá de ser en boa medida autodirixido ou autónomo.
B6 Ser capaz de realizar unha análise crítica, avaliación e síntese de ideas novas e complexas.
C1 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Coñecemento de métodos de regulación pesqueira, aplicación e fundamentos. AC1
AC11
AC12
BC1
BC2
BC3
BC4
BC5
BC6
Coñecemento, comprensión e deseño de artes de pesca AC1
AC11
AC12
BC1
BC2
BC4
BC6
CC1
Aplicación dá normativa aplicable a construción naval pesqueira AC11
AC12
BC1
BC2
BC3
BC4
BC5
BC6
CC1
Deseño de factorias de acuicultura AC11
AC12
BC1
BC2
BC3
BC4
BC5
BC6
CC1

Contents
Topic Sub-topic
Regulación pesqueira Principos básicos de bioloxía e ámbito mariño
Dinámica de poboacións
Buques e caladoiros
Artes de pesca e selectividade
Parámetros fundamentais en pesqueiras
Rendemento e esforzo pesqueiro
Ordenación pesqueira
Aspectos económicos de regulación pesqueira
Metodoloxías de pesca Sistemas artesanais
Sistemas pasivos (Cana, corricán, poteras, redes, trampas, palangres)
Sistemas activos (Cerco e arrastre)

Necesidades e deseño dos buque Buques baleeiros
Buques cañeros
Buques á cacea
Buques naseros
Buques palangreiros
Buques para redes
Buques arrastreiros
Buques cerqueros
Buques híbridos
Lances de pesca. Necesidades de servizos a bordo. Con dragas
Con liñas
Con corricán
Con redes
Con trampas
Con palangres
De cerco
De arrastre
Deseño artes e equipos de pesca Fibras, cables e cabos
Deseño de panos
Deseño de arte de arrastre. Ensaios con modelos.
Carretes de cable e tambores de rede. Cálculo e deseño.
Análise de necesidades e adaptación dos aparellos a diferentes caladoiros.
factorias da acuicltura factorias de crías
factoria de engorde
factorias innovadoras

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Guest lecture / keynote speech A1 A11 A12 B1 B2 B3 B4 B5 B6 C1 45 18.5 63.5
Introductory activities A1 B8 1 0 1
Online forum A11 A12 B2 B3 B4 B5 B6 0 2 2
Collaborative learning A1 A11 A12 B3 B4 B5 B6 30 0 30
Mixed objective/subjective test A1 A11 B1 B2 B3 B4 B5 B6 8 0 8
 
Personalized attention 8 0 8
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Guest lecture / keynote speech Desenvólvense, de acordo aos temas especificados, os fundamentos para a obtención de deseños óptimos asumibles en proxectos básicos.
Formúlanse as necesidades da bordo e detállanse solucións técnicas viables para satisfacelas.
Introductory activities Trátase dunha descrición breve do curso, actividades a desenvolver, objetvos e procedementos de avaliación.
Online forum mediante moodle e wikis
Collaborative learning presetaciones realizadas polos alumnos, tuteladas polo profesor
Mixed objective/subjective test exame ou realización dun traballo de actualidade tutelado

Personalized attention
Methodologies
Collaborative learning
Guest lecture / keynote speech
Introductory activities
Online forum
Description
Os traballos a desenvolver na casa polo alumno formúlanse para incentivar o espírito crítico por parte do alumno. Trátase de traballos que, en xeral, serán autoexplicativos. O propio alumno deberá ter espírito crítico para analizar resultados e presentar os informes finais correctamente.
Tutelado polo profesor

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Collaborative learning A1 A11 A12 B3 B4 B5 B6 refórzase a colaboracion o traballo e o traballo en comun 23
Guest lecture / keynote speech A1 A11 A12 B1 B2 B3 B4 B5 B6 C1 realizadas en clase polo profesor 20
Introductory activities A1 B8 ao inicio do curso 0.5
Online forum A11 A12 B2 B3 B4 B5 B6 o alumno participase e conocera os ultimosw eventos respecto os temas 11.5
Mixed objective/subjective test A1 A11 B1 B2 B3 B4 B5 B6 Exame final da materia 45
 
Assessment comments

Preténdese que non sexa
necesaria a realización da proba escrita de final de curso. A
formulación será que ao presentar os traballos tutelados o alumno poida
conseguir a máxima nota. Non obstante, o alumno que o desexe poderá
acudir ao exame final da materia.


Sources of information
Basic FAO - ONU (1985). Design of small fishing vessels. FAO
L. Santos y J. Núñez (1994). Fundamentos de pesca. FEIN - COIN
FAO (2003). Manual de evaluación de recursos pesqueros. FAO
E.C. López Veiga (1985). Ordenación pesquera. Sus bases y su aplicación. Serv. Pub. Caixa Vigo
OMI (1995). Protocolo de Torremolinos Ed. refundida 1995. OMI

Complementary FAO - ONU (1960 ). Fishing boats of the world: 2 . FAO
F. Micó (1978 ). Introducción a la pesca marítima. Serv. publicaciones ETSIN
F. Eiroa del Río (1986 ). La pesca artesanal en Galicia . Ediciós do Castro
J. Garner (1978 ). Pelagic and semipelagic trawling gear . Fishing news books LTD.
A. Luna y D. Pérez (). Proyectos. Buques y sistemas de pesca . Serv. Pub. ETSIN
PTEPA (2009 ). Tecnologías aplicadas a la pesca y a la acuicultura . Plataforma Tecnológica de la pesca


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before
Tecnoloxía da construcción do buque/730496019

Subjects that are recommended to be taken simultaneously
Oceanografía/730496008

Subjects that continue the syllabus

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.