Identifying Data 2015/16
Subject (*) Enxeñaría de sistemas navaiss e oceánicos Code 730496011
Study programme
Mestrado Universitario en Enxeñaría Naval e Oceánica (plan 2012)
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Official Master's Degree 1st four-month period
Second Obligatoria 4.5
Language
Spanish
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Enxeñaría Naval e Oceánica
Coordinador
Carral Couce, Luis Manuel
E-mail
l.carral@udc.es
Lecturers
Carral Couce, Luis Manuel
Fraguela Formoso, Jose Ángel
E-mail
l.carral@udc.es
j.a.fraguela@udc.es
Web
General description Coñecemento dos sistemas auxiliares navais e os seu cálculo





Study programme competencies
Code Study programme competences
A1 Capacidade para proxectar buques axeitados ás necesidades do transporte marítimo de persoas e mercadorías, e ás da defensa e seguridade marítimas.
A7 Capacidade para proxectar plataformas e artefactos oceánicos.
A9 Capacidade para organizar e dirixir a construción de plataformas e artefactos oceánicos.
A13 Coñecemento da enxeñaría de sistemas aplicada á definición dun buque, artefacto ou plataforma marítima mediante a análise e optimización do seu ciclo de vida.
B1 Posuír e comprender coñecementos que acheguen unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación
B2 Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en ámbitos novos ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo
B3 Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos
B4 Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusións e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan a públicos especializados e non especializados dun modo claro e sen ambigüidades.
B5 Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun modo que haberá de ser en boa medida autodirixido ou autónomo.
B6 Ser capaz de realizar unha análise crítica, avaliación e síntese de ideas novas e complexas.
B7 Falar ben en público
C1 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Capacidade para proxectar buques axeitados ás necesidades do transporte marítimo de persoas e mercadorías, e ás da defensa e seguridade marítimas. Capacidade para proxectar plataformas e artefactos oceánicos. Capacidade para organizar e dirixir a construción de plataformas e artefactos oceánicos. Coñecemento da enxeñaría de sistemas aplicada á definición dun buque, artefacto ou plataforma marítima mediante a análise e optimización do seu ciclo de vida. Posuír e comprender coñecementos que acheguen unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en ámbitos novos ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusións e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan a públicos especializados e non especializados dun modo claro e sen ambigüidades. Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun modo que haberá de ser en boa medida autodirixido ou autónomo. Ser capaz de realizar unha análise crítica, avaliación e síntese de ideas novas e complexas. Falar ben en público Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. AC1
AC7
AC9
AC13
BC1
BC2
BC3
BC4
BC5
BC6
BC7
CC1

Contents
Topic Sub-topic
Capítulo 1. Presentación.
Presentación persoal. Presentación do curso. Oxetivos do curso. Prácticas. Avalizión. Titorías.
Capítulo 2.- Proxecto do sistema de goberno e maniobra.
Cálculo do servomotor e empuxadores transversais
Capítulo 3.- Proxecto dos sistemas de fondeo, amarre e remolque Molinete. Cabrestante. Maquinillas de amarre. Tipos de accionamento. Probas. Maniobra de fondeo. Maniobra de atraque. Maniobra de remolque. Disposición dos equipos en cuberta.
Capítulo 4. Distribuccion do sistema de salvamento dun buque.
Aplicación a buques de carga e outros.
Capítulo 5.- Proxecto dos sistemas de prevención, detección e extinción de incendios.
Extinción por auga. Extinción por gases. Extinción por polvo. Extinción por espuma. Detección de incendios.
Capítulo 6 .- Sistemas de habilitación.
Vías de evacuación. Iluminación. Alumbrado a baixa altura. Xistemas de xeración de auga dulce. Sistemas de augas residuales.
Capítulo 7 .- Proxecto de sistemas de ventilación e climatización.
Cálculo de sistemas de ventilación. Extracción localizada. Ventilación xeral. Ventilación da cámara de máquinas. Aire acondicionado.

Capítulo 8.- Proxecto do sistema de Refrigeración.
Bodegas frigoríficas. Aislamento térmico dos locais. Gambuzas frigoríficas.
Capítulo 9.- Sistemas de carga descarga en buques de carga líquida.
Control de carga y lastre. Cálculos de bombas de carga e lastre.
Capítulo 10.- Sistemas de carga descarga en buque de carga xeral e graneis.
Definición e cálculo de sistemas de acceso, transferencia da carga e estiba trincaxe.
Capítulo 11.- Sistemas especias para buques especiais e artefactos.
Buques Remolcadores (Gancho de remolque. Chigre de remolque). Buques Suppliers ( chigres de remolque y manejo de anclas). Pesqueros (maquinillas de arrastre y auxiliares).

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Case study A1 A7 A9 A13 B1 B2 B3 B5 B6 45 35 80
Practical test: A1 A7 A9 2.5 0 2.5
Document analysis A1 B4 B7 C1 20 0 20
 
Personalized attention 10 0 10
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Case study CALCULOS Y ESPECIFICACIÓNS DOS SISTEMAS DO BUQUE
Practical test: CALCULOS RELATIVOS A ASIGNATURA
Document analysis LECTURA Y COMENTARIOS DE DOCUMENTOS DA OMI

Personalized attention
Methodologies
Case study
Description
O COMENTARIO DE ASPECTOS LEXISLATIVOS E NORMATIVOS QUE AFECTAN Á MATERIA OBXECTO DE ESTUDO
CERTAS MATERIAS NECESITAN A RESOLUCIÓN PRÁCTICA DE CASOS PARA REFORZAR A APRENDIZAXE TEÓRICA
A ATENCIÓN PERSONALIZADA DESENVÓLVESE ORIENTANDO Ao ALUMNO SOBRE As MATERIAS QUE FORMAN PARTE DO PROXECTO FIN DE CARREIRA

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Case study A1 A7 A9 A13 B1 B2 B3 B5 B6 RESOLUCIÓN DE CASOS DOS SISTEMAS DO BUQUE 100
 
Assessment comments

Sources of information
Basic JOSÉ ÁNGEL FRAGUELA - LUIS CARRAL (). APUNTES DE CLASE.
UNIÓN EUROPEA (). DIRECTIVAS SOBRE BUQUES.
JOSÉ ÁNGEL FRAGUELA - LUIS CARRAL CO (). DIVERSOS ARTICULOS.
COMITÉ EUROPEO DE NORMALIZACIÓN (). NORMAS DEL GRUPO NAVAL.
OMI (). REGLAMENTOS, RESOLUCIONES Y OTROS.

Complementary


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.