Identifying Data 2015/16
Subject (*) Apoio loxístico integrado Code 730496014
Study programme
Mestrado Universitario en Enxeñaría Naval e Oceánica (plan 2012)
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Official Master's Degree 1st four-month period
Second Obligatoria 4.5
Language
Spanish
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Enxeñaría Naval e Oceánica
Coordinador
Fernandez Rodriguez, Angel
E-mail
angel.fernandezr@udc.es
Lecturers
Fernandez Rodriguez, Angel
E-mail
angel.fernandezr@udc.es
Web
General description O Apoio Loxístico Integrado (ALI) foi desenvolvido polo Departamento de Defensa dos Estados Unidos no ano 1964. A partir de 1971 é un requisito obrigatorio nese país no proceso de adquisición de equipos militares.
Existen varias definicións do ALI. A Sociedade de Enxeñaría Loxística defíneo como "O conxunto de actividades técnicas e de xestión, levadas a cabo ao longo do ciclo de vida programado dun sistema, cuxo obxectivo é asegurar que se tiveron en conta as consideracións do apoio loxístico no proceso de deseño, á vez que se planifican a identificación e obtención dos recursos necesarios para a súa operación e mantemento".
A finalidade desta materia ofrecer os alumnos do Máster en INO a posibilidade de familiarizarse coa análise, planificación e xestión da loxística así como co plan de mantemento do buque e as súas consideracións económicas dentro da estrutura dos custos fixos de operación.

Study programme competencies
Code Study programme competences
A13 Coñecemento da enxeñaría de sistemas aplicada á definición dun buque, artefacto ou plataforma marítima mediante a análise e optimización do seu ciclo de vida.
A16 Capacidade para desenvolver e xestionar a enxeñaría de apoio loxístico, mantemento e reparación de buques e artefactos.
B2 Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en ámbitos novos ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo
B4 Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusións e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan a públicos especializados e non especializados dun modo claro e sen ambigüidades.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Capacidade para desenvolver e xestionar a enxeñaría de apoio loxístico, mantemento e reparación de buques e artefactos AC13
AC16
Coñecemento da enxeñaría de sistemas aplicada á definición dun buque, artefacto ou plataforma marítima mediante a análise e optimización do seu ciclo de vida AC13
AC16
Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en contornas novas ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo BC2
Que los estudiantes sepan comunicar sus conclusiones -y los conocimientos y razones últimas que las sustentan- a públicos especializados y no especializados de un modo claro y sin ambigüedades BC4

Contents
Topic Sub-topic
1. INTRODUCIÓN Á MATERIA
1.1. Contorna actual
1.2. Termos e definicións
1.3. Elementos da loxística
2. PLANIFICACIÓN DA LOXÍSTICA .
3. A LOXÍSTICA NO CICLO DE VIDA DO SISTEMA 3.1. Requisitos de apoio loxístico
3.2. Análise de apoio loxístico
3.3. Deseño para soportabilidade
3.4. Proba e avaliación do sistema
3.5. Obtención e adquisición de elementos de apoio loxístico
3.6. Apoio temporal do contratista
3.7. Servizo ao cliente e apoio durante o ciclo de vida
3.8. Retirada do sistema e refugallo ou reciclaxe do material
4. XESTIÓN LOXÍSTICA 4.1. Requisitos do programa de loxística
4.2. Organización para a loxística
4.3. Contratación para a loxística
4.4. Xestión e control do programa
5. PLAN DE MANTEMENTO 5.1. Introdución
5.2. Funcións do mantemento
5.3. Tipos de mantemento
5.4. Implantación dun plan mantemento
5.5. Periodicidade e alcance das inspeccións
5.6. Custo do mantemento
5.7. Evolución histórica do mantemento
6. MECANISMOS DE FALLO E CONCEPTOS ASOCIADOS 6.1. Xeneralidades
6.2. Clasificación dos fallos
6.3. Mecanismos de fallo
6.4. Funcións de distribución de fallo
6.5. MTBF
6.6. Taxa de fallos
6.7. A curva de bañeira
6.8. Fiabilidade
6.9. Mantenibilidade
6.10. Dispoñibilidade
7. CONSIDERACIÓNS ECONÓMICAS DO MANTEMENTO NOS BUQUES
7.1. Custos de mantemento dentro da estrutura dos custos fixos de operación

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Guest lecture / keynote speech A13 A16 26 39 65
Supervised projects A13 A16 B2 5 20 25
Oral presentation B2 B4 2 8 10
Objective test A13 A16 B2 B4 3.5 0 3.5
 
Personalized attention 9 0 9
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Guest lecture / keynote speech Explicación de conceptos teóricos e prácticos para que o alumno adquira as habilidades para o desenvolvemento da profesión
Supervised projects Os alumnos realizasen traballos tutelados para obter:
Coñecemento da materia
Habilidades para o traballo en grupo
Habilidades para a profesión
Oral presentation Exposición na aula dos traballos realizados
Objective test Realización dunha proba na que o alumno reflicte os coñecementos adquiridos

Personalized attention
Methodologies
Guest lecture / keynote speech
Supervised projects
Oral presentation
Description
Informar o alumno sobre a forma e fondo para a realización dos traballos propostos en clase, indicando as directrices básicas

Nas tutorías dar a información necesaria para cumprir cos requisitos de Bolonia.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Guest lecture / keynote speech A13 A16 Explicación de conceptos teóricos e prácticos para que o alumno adquira as habilidades para o desenvolvemento da profesión 5
Supervised projects A13 A16 B2 Realización e entrega dos traballos prácticos propostos en clase.
Terase en conta:
- Estrutura do traballo.
- Calidade da documentación.
- Orixinalidade.
- Presentación.
- Exposición.
- Referencias
20
Oral presentation B2 B4 Atenderase á capacidade do alumno para presentar en público, a súa capacidade de síntese, e o seu dominio da materia presentada 10
Objective test A13 A16 B2 B4 Realización dunha proba escrita na que o alumno reflicta os coñecementos adquiridos durante o curso 65
 
Assessment comments

Sources of information
Basic Rowland Freeman (1995). CALS (Adquisición y apoyo continuado durante el ciclo de vida). Isdefe
Alberto Sols (2000). Fiabilidad, Mantenibilidad, Efectividad: un enfoque sistémico. Univ. Pontificia de Comillas
Benjamín Blanchard (1995). Ingeniería de Sistemas. Isdefe
Benjamín Blanchard (1995). Ingeniería Logística. Isdefe
González Fernández, Francisco Javier (2011). Teoría y práctica del mantenimiento industrial avanzado. Fundación Confemetal

 

Complementary

 


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus
Traballo fin de mestrado/730496023

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.