Datos Identificativos 2015/16
Asignatura (*) Ampliación de hidrostática e hidrodinámica Código 730496020
Titulación
Mestrado Universitario en Enxeñaría Naval e Oceánica (plan 2012)
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial 1º cuadrimestre
Primeiro Obrigatoria 4.5
Idioma
Castelán
Galego
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Enxeñaría Naval e Oceánica
Coordinación
Miguez Gonzalez, Marcos
Pena Agras, Jose Daniel
Correo electrónico
marcos.miguez@udc.es
daniel.pena1@udc.es
Profesorado
Miguez Gonzalez, Marcos
Pena Agras, Jose Daniel
Correo electrónico
marcos.miguez@udc.es
daniel.pena1@udc.es
Web
Descrición xeral O obxectivo de esta materia é ampliar os coñecementos de hidrostática e á hidrodinámica naval, así como o modo de facer os cálculos de arquitectura e hidrodinámica naval, dos alumnos procedentes dos Graos en Propulsión e Servizos do Buque ou con coñecementos moderados nestas temáticas.

Competencias do título
Código Competencias do título
A1 Capacidade para proxectar buques axeitados ás necesidades do transporte marítimo de persoas e mercadorías, e ás da defensa e seguridade marítimas.
A2 Coñecemento avanzado da hidrodinámica naval para a súa aplicación á optimización de carenas, propulsores e apéndices.
B1 Posuír e comprender coñecementos que acheguen unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación
B2 Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en ámbitos novos ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo
B4 Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusións e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan a públicos especializados e non especializados dun modo claro e sen ambigüidades.
B5 Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun modo que haberá de ser en boa medida autodirixido ou autónomo.
B6 Ser capaz de realizar unha análise crítica, avaliación e síntese de ideas novas e complexas.
B7 Falar ben en público
C1 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Coñecemento avanzado de hidrodinámica naval aplicada AM2
BM1
BM2
BM4
BM5
BM6
BM7
CM1
Coñecementos avanzados de arquitectura naval. AM1
BM1
BM2
BM4
BM5
BM6
BM7
CM1

Contidos
Temas Subtemas
INTRODUCCIÓN PRESENTACIÓN
OBXECTIVOS
BIBILIOGRAFÍA
METODOLOXIA
RESISTENCIA DE FRICCIÓN XENERALIDADES
PLACA PLANA
MÉTODOS EXPERIMENTAIS
MÉTODOS TEÓRICO EXPERIMENTAIS
LÍNEAS BÁSICAS DE FRICCIÓN
FORMULACIÓNS MODERNAS
RESISTENCIA VISCOSA XENERALIDADES
DIFERENCIAS NA RESISTENCIA DE PLACA PLANA E DE UN BUQUE
DIFERENCIAS NO TIPO DE FLUXO
CAPA LÍMITE
SEPARACIÓN DA CAPA LÍMTE

RESISTENCIA POR FORMACIÓN DE ONDAS INTRODUCCIÓN
ONDAS
SISTEMA DE ONDAS ASOCIADO A UN BUQUE EN MOVIMENTO
RESISTENCIA POR FORMACIÓN DE ONDAS
AUGAS DE PROFUNDIDADE LIMITADA
RESTRICCIÓN LATERAL
CÁLCULO DA RESISTENCIA POR FORMACIÓN DE ONDAS
OUTRAS COMPOÑENTES DA RESISTENCIA RESISTENCIA DE FORMAS
RESISTENCIA AO AIRE
RESISTENCIA DOS APÉNDICES
RUGOSIDADE INTRODUCCIÓN
TIPOS DE RUGOSIDADE
EXPERIMENTACIÓN CON MODELOS ANTECEDENTES
O USO DE MODELOS NA PRÁCTICA
CANAIS DE EXPERIENCIA
FUNDAMENTOS DOS ENSAIOS

EFECTO DE ESCALA EFECTO DE ESCALA
ESTIMULADORES DE TURBULENCIA
DIFERENCIAS ENTRE O FLUXO NO MODELO E NO BUQUE
MÉTODOS DE CORRELACIÓN INTRODUCCIÓN
MÉTODOS DE CORRELACIÓN
MÉTODO DE FROUDE
MÉTODO DE HUGHES
MÉTODO DE LAP TROOST
MÉTODO DE TELFER
SERIES SISTEMÁTICAS QUE É UNHA SERIE SISTEMÁTICA
COMO SE CONSTRUE
COMO SE PRESENTAN OS RESULTADOS
XEOMETRÍA DO PROPULSOR XEOMETRÍA DA HÉLICES
SUPERFICIES HELICOIDAIS
PROPULSORES CONVENCIONAIS DE PASO FIXO
REPRESENTACIÓN GRÁFICA DA XEOMETRÍA DO PROPULSOR
TEORÍAS FUNCIONAMENTO PROPULSOR TEORÍA CANTIDAD DE MOVEMENTO
TEORÍA ELEMENTO DE PALA
TEORÍA CIRCULACIÓN
ENSAIO DE PROPULSOR EN AUGAS LIBRES TÉCNICA DO ENSAIO
OBXEXTIVO DO ENSAIO
DESLIZAMENTO E PASO EFECTIVO
RESULTADOS
ENSAIO DE AUTOPROPULSIÓN INTERACCIÓN CARENA HÉLICE. ESTELA
TIPOS DE ESTELA
INTERACCIÓN HÉLICE CARENA. SUCCIÓN
BULBOS DE POPA
TÉCNICA DO ENSAIO
OBXEXTIVO DO ENSAIO
RESULTADOS
CAVITACIÓN INTRODUCCIÓN
ORIXEN
TIPOS
FORMA DE EVITAR A CAVITACIÓN
ENSAIOS PARA DETERMINAR A CAVITACIÓN
CONDICIÓNS DE PROXECTO DO PROPULSOR CONDICIÓNS DE PROXECTO
FORMA DE DETERMINARA POTENCIA DA MAQUINARIA PROPULSORA
CONDICIÓNS DE SERVICIO DOS BUQUES
SERIES SISTEMÁTICAS EN PROPULSIÓN QUE É UNHA SERIE SISTEMÁTICA
COMO SE CONSTRUE
COMO SE PRESENTAN OS RESULTADOS
SERIES MÁIS USADAS EN PROPULSIÓN
PROXECTO DE HÉLICES MÉTODOS DE PROXECTO DE HÉLICES
CÁLCULO A DIÁMETRO ÓPTIMO
CÁLCULO A REVOLUCIÓNS ÓPTIMAS
SOFTWARE NO MERCADO SOFTWARE NO MERCADO PARA A DETERMINACIÓN DOS DEVANDITOS CÁLCULOS
O BUQUE COMO FLOTADOR AS SUAS CURVAS CARACTERÍSTICAS
CURVAS HIDROSTÁTICAS
SOFTWARE NO MERCADO
ALTERACIÓNS NA ESTABILIDADE TRANSVERSAL EFECTOS DA VARIACIÓN DE PESOS
EFECTOS DA MANGA
EFECTOS DO PUNTAL
EFECTOS DE CAMBIOS NAS FORMAS
SUPERFICIES LIBRES
PESOS SUSPENDIDOS
VENTO
AUGA EMBARCADA
EFECTO DO XEO
CRITERIOS DE ESTABILIDADE INFLUENCIA DA SEGURIDADE NA ESTABILIDADE
ACCIDENTES DE BUQUES POR PERDA DA ESTABILIDADE
ESTUDIOS DE RAHOLA
CRITERIOS DE ESTABILIDADE ACTUAIS
O FUTURO
SOFTWARE NO MERCADO
VARADA VARADA EN DIQUE SECO
VARADA EN DIQUE FLOTANTE
VARADA INVOLUNTARIA
ESTABILIDADE DESPOIS DE AVERÍAS XENERALIDADES
TIPOS DE AVERÍAS
EFECTOS DA AVERÍA
COMPARTIMENTADO
MÉTODOS DE CÁLCULO DAS AVERÍAS ADICIÓN DE PESOS
PÉRDIDA DE EMPURRO
CÁLCULOS DE INUNDACIÓN
CRITERIOS DE ESTABILIDADE ACTUAIS
O FUTURO
SOFTWARE NO MERCADO
FRANCOBORDO DEFINICIÓN
ANTECEDENTES
REGULAMENTACIÓN ACTUAL. O CONVENIO DE LÍÑAS DE CARGA DE 1966. O PROTOCOLO DE 1988.
ARQUEO DEFINICIÓN
ANTECEDENTES
REGULAMENTACIÓN ACTUAL. O CONVENIO DE ARQUEO DE BUQUES DE 1969.

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Sesión maxistral A1 A2 B5 22 22 44
Proba obxectiva A1 A2 B2 B5 B6 6 0 6
Solución de problemas A1 A2 B2 B6 6 12 18
Traballos tutelados A1 A2 B1 B4 B7 C1 10 30 40
 
Atención personalizada 4.5 0 4.5
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Sesión maxistral PRESENTACIÓN E DESENVOLVEMENTO DOS TEMAS CITADOS NO APARTADO DE CONTIDOS CO OBXECTIVO DE QUE OS ALUMNOS POIDAN TRABALLAR A PARTIRES DE AHÍ NELES
Proba obxectiva PROBAS INDIVIDUAIS PARA DETERMINAR SI SE CUMPLEN OS OBXECTIVOS DOS COÑECEMENTOS ADQUIRIDOS A PARTIRES DAS SESIÓNS MAXISTRAIS

Unha proba obxectiva que consistirá nun examen que se dividirá en duas partes:

1.- Hidrostática
2.- Hidrodinámica

Cada unha de estas partes se dividirá a súa vez en Teoría e Práctica.
Solución de problemas REALIZACIÓN DE PROBLEMAS E EXERCICIOS RELACIONADOS COAS DIVERSAS TEMÁTICAS DA ASIGNATURA
Ao longo do curso serán propostos unha serie de problemas a resolver de modo individual, relacionados coas dúas partes da asignatura (Hidrostática e Hidrodinámica).
Todos estes problemas serán obrigatorios, e será imprescindible a súa realización para superar esta materia.

Traballos tutelados ELABORACIÓN DE TRABALLOS TUTELADOS
Ao longo do curso será proposto un traballo tutelado, de caracter individual ou en grupo relacionado con algunha das partes en que se divide a asignatura.
Este será de caracter obrigatorio, e será imprescindible a realización e presentación pública do mesmo para superar esta materia.
A presentación pública terá lugar nas horas lectivas do horario da materia, podendo acordar cos alumnos, en casos excepcionáis e sempre a criterio do profesor, outros horarios de defensa.
Os detalles das datas/prazos dos traballos, así como o seu contido e o seu caracter individual ou en grupo, publicaranse na web (Moodle) da asignatura e se farán públicas nas clases presenciais.

Atención personalizada
Metodoloxías
Traballos tutelados
Solución de problemas
Descrición
ATENCIÓN PERSONALIZADA NA REALIZACIÓN DOS PROBLEMAS DE CADA UNHA DAS PARTES DA ASIGNATURA E PARA A REALIZACIÓN DO TRABALLO TUTELADO

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Traballos tutelados A1 A2 B1 B4 B7 C1 A calificación do traballo tutelado representará un máximo dun 40% sobre a nota de cada unha das partes da asignatura, sempre e cando a calificación das probas obxectivas sexa superior a un 4, como se pode apreciar no apartado de "Proba obxectiva". 40
Solución de problemas A1 A2 B2 B6 A calificación destes problemas representará un máximo dun 10% da nota, sempre e cando a calificación das probas obxectivas sexa superior a un 4, como se pode apreciar no apartado de "Proba obxectiva" 10
Proba obxectiva A1 A2 B2 B5 B6 Unha proba obxectiva que consistirá nun examen que se dividirá en duas partes:

1.- Hidrostática
2.- Hidrodinámica

Cada unha de estas partes dividirase a súa vez en Teoría e Práctica.

Para poder aprobar a materia haberá que ter alo menos un 4 (sobre 10) en cada unha das partes citadas (Teoría e Práctica).

A parte de Teoría terá unha valoración de entre o 35% e o 65% do total e a de Práctica o 65% ou o 35% do total respectivamente, a definir ó comezo do curso, e farase público a través de Moodle e nas clases presenciais.

A valoración de cada unha de esas partes será.

1.- 50 % do total
2.- 50 % do total

Haberá, adicionalmente aos exames finais, uns exames parciais de cada unha das partes antes sinaladas.

Todo estes exames serán liberatorios, pero esta liberación só terá valor ata o remate do curso académico correspondente. En ningún caso esta liberación será válida para a proba da convocatoria extraordinaria de decembro.

A LIBERACIÓN DAS PARTES SO SE PODERÁ FACER DE FORMA CONXUNTA PARA CADA PARTE, POLO TANTO, NON SE LIBERARÁ DE FORMA INDIVIDUALIZADA TEORÍA E PROBLEMAS DE CADA PARTE.

A cualificación máxima desta proba obxectiva será dun 50 % da nota final do alumno.
50
 
Observacións avaliación

Fontes de información
Bibliografía básica JOSÉ DANIEL PENA AGRAS (). DOCUMENTACIÓN VARIA. Moodle
JOSÉ MARÍA DE JUAN GARCÍA AGUADO (). ESTÁTICA DEL BUQUE. EUP / UDC
JOSÉ ANTONIO BAQUERO (). INTRODUCCIÓN A LA PROPULSIÓN DE BUQUES. E.T.S.I.N. (U.P.M.)
JOSE ANTONIO ALAEZ ZAZURCA (). INTRODUCCIÓN A LA TEORÍA DEL FUNCIONAMIENTO DE LA HÉLICE. E.T.S.I.N. (U.P.M.)
JOSÉ ANTONIO BAQUERO (). RESISTENCIA AL AVANCE. E.T.S.I.N. (U.P.M.)
JOSE ANTONIO ALAEZ ZAZURCA (). RESISTENCIA VISCOSA DE BUQUES. CANAL DE EXPERIENCIAS HIDRODINÁMICAS DE EL PARDO
JOSE ANTONIO ALAEZ ZAZURCA (). TEORÍA DEL BUQUE. E.T.S.I.N. (U.P.M.)
JOSÉ ANTONIO ALAEZ ZAZURCA (). TEORÍA DEL BUQUE I. E.T.S.I.N. (U.P.M.),

Bibliografía complementaria (). PRINCIPLES OF NAVAL ARCHITECTURE. S.N.A.M.E.
HARVALD (). RESISTANCE AND PROPULSION OF SHIPS.


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario
Hidrodinámica naval avanzada/730496002
Traballo fin de mestrado/730496023

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías